MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Aventures i Desventures per Tarragona

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Aventures i Desventures per Tarragona

Missatge  girgom el Ds 27 Ago 2011, 20:30

Bones companys desde Tarragona, ja fa una setmana per aquí abaix i a nivell pesquivol res a comparar amb l’any passat. Molts bancs de peix petit, pero de grossos escasos i sense gaires ganes de mossegar l’esquer. A sobre els pescadors professionals han començat a llençar les xarxes per dificultar encara més la pesca.

Cada dia a sigut per viure’l amb les ganes i il.lusió d’un que comença, disfrutant i gaudint del mar.

Setmana amb el mar molt tranquil i aigües molt transparents, mal indici per pescar. Aigua que ha rondat desde els 25,6 fins el 27 i picu.

Aquí us deixo alguns instants per Tarragona, I una petita historia de vacances

[img][/img]

Sortida de Sol, digne de postal

Amb el Mar tant tranquil i transparent poques esperençes

S’apropava un tauró a la barca, prenc el rem amb la mà dreta pel que pugui ser,je,je (tranquils collons que es un peix lluna vist el maig)

Els buscava amb molta il.lussió, persistència i passió però companys aquest va surtir el 16 d’agost un dia puntual que vais sortir per barna. Per Tarragona res de res desapareguts del mapa.

Veient que el panorama dels llobarros era imposible i que la zona la dominava un altre especie molt més agresiva, amb vaig dedicar a buscar-los dedicant-lis bastant temps.
El primer d’ells que va gossar mossegar el meu estimat esquer va començar a fotre vots com un boig, veient el panorama vaig recollir també com un boig, encomanat per la situació, va aflorar l’instint animal que portem a dins. Linea en tot moment en tensió, a cada vot sobre l’aigua, recollida encara més rapida, per recuperar la posible perdua de tensió , al final el vaig tenir a tocar de la barca, pero companys aquestes bestias son incansables i quan veuent la barca donen tot el que porten a dins.Vaig intentar com vais poder encertar amb el salabre, pero amb els estiravots es complica molt, el vaig tenir a dins per uns moments, va tornar a sortir, i es va quedar enganxat un dels triplets amb el salabre, li havia posat massa facil, el proxim que anes amb compte, ja m’havien escalfat.

I molt més despres de veure el panorama que tenia per sota la barca,

Aquest va sortir i encara regalimava sang i es movia, em vaig quedar de pedra, collons la cosa anava en serio, potser m’esperaven que caigues per destrozar-me poc a poc, primer uns dits después la mà, je,je o ells o jo la batalla estava servida.

Un altre dia vaig tenir una enganxada amb un d’ells d’aquelles que fa por. Anava gros veient el panorama i per por de trencar fil, portava un esquer de 13 (el més gran que tinc (de moment) )que amb el babero s’anava a uns 15-16, prou lluny quedava el fil, si volia guanyar la batalla tenia que anar fort. Portava el fre molt fort amb proutes feines podies treure fil estirant amb la mà, però aixi i tot va tenir collons de treure fil el cabró, els primers moments van ser espectaculars saltant com un boig per sobre l’aigua, pel tros de peixot que sortia fora l’aigua aquest deuria ser el germà gran del de l’altre dia. Per uns moments vaig pensar si l’altre ja et va costar que no vegis, imaginat aquest,tot sol com un mussol, sense ningu que et pugui donar un cop de mà, encara que només sigui agafar el salabre amb putaria. Pero res companys davant meu una bestia de les bones foten vots,estiravots,betzagades,lluitant desesperadament, jo anava escalfat , amb tensió animal, o ell o jo , amb aquest no podia recollir amb la mateixa rapides que amb l’altre el fil anava molt tensionat 0,40, objectiu mantenir la linea amb tensió, aprofitar quan no tivava per recollir alguns centimetres, i sobretot no trencar no volia surtir perdedor tant ràpid. El molt puta después d’una estona s’envà anar una mica avall, aquí em costava més recollir,10-15 minuts lluitant tots dos per la supervivencia, aquest em va ser imposible apropar-lo del tot a la barca, es va desenganxar , no perque estigues cansat o hagues perdut la paciencia, fisicament i mentalment amb aquest anava preparat, seria una bona recompensa als dies calent que portava a sobre, sencillament es va desenganxar, sense perdre l’esquer, es a dir la cosa va quedar amb empat, ni ell ni jo.Ell volia el meu esquer, jo el volia amb ell, ningú va surtir guanyador.

Tot el que portava viscut m’havia escalfat molt i molt, pel camping les dones s’em enganxaven sense voler,je,je, potser m’ho notaven, però jo no anava calent per aixó, m’havien escalfat aquelles bestias que ronden a prop de les boyes grogues i que els milers de banyistes que trobo a la platja al tornar, ho desconeixen. Potser si ho sapiguessin més d’un no s’allunyaria tant de la platja, o si més no s’ho pensaria dues vegades.

Cada sortida me la plantejava com un repte, qualsevol moment es podria desencadenar tot, i tenia que estar alerta. No podia jugar amb esquers de 10 cap avall, sino volia surtir escaldat i amb la cua entre cames. Portava dues sortides que no havia tingut rastre de la seva presència, que passava s’amagaven de mi, els hi feia por, evidentment s’havien acollonit pel peixet artificial que nadava per allà feia dies, s’havia apropiat de les aigües,je,je. Però tampoc era cuestió de no tocar escata, potser tenia que baixar el propi ego, i els fums i disminuir la mida de l’artificial a contracor,si volia tocar peix, m’havien escalfat massa , volia tornar a viure grans moments, a donar-lis la possibilitat de demostrar el seu gran poder.

Vaig baixar l’artificial a un de 8,5 era un altre gran killer que portava reservat per quan les coses es possesin magres. Sabia que corria molt de risc amb la linea , però el gran feia dies que els hi feia massa por,je,je, tenia que posar-lis una mica més fácil.I aixi va ser com vaig tornar a tenir noticies de aquestes grans besties de les aigües someres. Feia estona que passava pel lloc i la profunditat adecuada quan de sobte diviso una esquinzada un tros lluny de la barca i tot seguit la canya es torça amb ganes, ,ja,ja,jaaa, ja el tenim aquí, ja ha tornat, vol tonar a dominar la zona, la batalla estava servida.Els primers moments ja els tenia estudiats salts, betzagades i estirabots per totes bandes, la canya de moment aguanta com pot (es una d’sppining de 3-15 grs, molt i molt sensible, més aviat per la sepia,je,je però volia lluitar i sentir tota la força d’aquestes besties de primera ma) la linea en tot moment en tensió, a cada salt doble tensió vaig acostant la bestia volta a volta, amb molt de carinyo per tot el que em jugo en aquests moments (més que els cales, la honra de sortir victoriòs). Més fácil del que em pensava (probablement estava molt mentalitzat a que la lluita fos llarga), l’enemic ja es troba a prop de la barca. Però al tanto es quan aquestes bèsties es tornen més ferotzes, i no va fallar un altre reguitzell de salts,betzagades i estirabots per totes bandes i amb molta més força i frecuencia. En aquests moments es quan aquestes bèsties donant pes de tot el seu gran poder. Prenc el salabre, aquesta vegada per no fallar, i primer intent i primer errada, amb aquestes bèsties no et pots permetre errades.Hi tingut la ajuda del deu neptú, encara segueix enganxat.Decisió ràpida i contundent amb tota la excitació del moment, pujarlo a pes, catacrac, canya partida per la mitad i la bèstia que torna a caure a l’aigua, qui em va parir, com lluita el cabró, ja estic derrotat tota la preparació i mentalització de com ho tenia que fer, s’esvaeix amb els moments de màxima excitació, un com més has tornat a fallar. Aquestes bèsties saben lluitar molt i molt bé, s’ha de reconeixer.
Peròooo increíble no aprofita el moment, menys mal ja em veia derrotat. Probablement comença a faltar-li les forçes, ràpid dues voltes pren el fil directe i cap a munt, silenciiii, quietud, tot torna a la calma, amb el salabre surant per algun racó de la nostra estimada mediterrània

La Bestia va trencar una de les tres punxes del triplet.

I Aixi vaig tenir que seguir pescant

Girgom
Vacances 2011

girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Aventures i Desventures per Tarragona

Missatge  girgom el Ds 27 Ago 2011, 21:17

No es una gran captura, pero em va fer molta,molta il.lusió.

Salut a tothom
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 27 Ago 2011, 22:28

girgom escrigué:No es una gran captura, pero em va fer molta,molta il.lusió.

Salut a tothom

si vas disfrutar i et va fer il·lussió, la captura es el de menys, felicitats per la setmaneta de vacances i les batalletes amb els tallahams, ja has vist com les gasten !!

Sobre portar una línia fina, jo no hi veig gaire problema, però per compensar-ho jo deixaria el fre una mica més fluix en comptes de dur, recollir quan puguis i que la bestia estiri quan vulgui, així la aniràs cansant.... Jo abans portava un trenat molt gruixut i nomes em cabien 90 metres al carret, ara porto un trenat molt més finet i porto 270 metres, he guanyat amb nombre de picades i deixo el fre més fluix per utilitzar la tàctica de que estiri i jo recullo fins a esgotar-los (val a dir que no m'he trobat gaires besties...)

Ah, i hi ha uns salabrets de goma que no s'enganxen amb les poteres, però son cars, jo m'he ne fet un de molt econòmic, ho explico:

Agafes un salabret normal, l'hi treus la malla, i la subtitueixes per una malla de cuadradets de goma que trobaràs a molts xinos, es una malla de goma que es posa sota les estores perque no patinin, n'hi ha de diferents mides i amb les poteres va molt millor, el problema es que costa més enfonsar i moure el salabret, però no enredes gota.

Salut !
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 29 Ago 2011, 00:37

Girgom, algun peixot ja t'ha tingut entretingut aquestes vacances, eh?
Algun d'aquests de tant en tant ja van bé per amanir les vacances!

Salut!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 30 Ago 2011, 18:25

molt bon report company,jo als tallahams als tinc una mica creuats aquet any.
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dt 30 Ago 2011, 18:37

Exacte, el que importa es passar-ho bé, que els peixos no han estat “molt dalló”, doncs mala sort, segur que la pròxima sortida va millor, o l’altre, o l’altre….el que importa es passar-ho bé a la mar amb peixos o sense, clar que si hi han millor…

salutacions
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt