MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juliol 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Carpes per passar l'estona.

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Carpes per passar l'estona.

Missatge  Tola el Dl 25 Jul 2011, 19:00

Doncs aquest cap de setmana tocava sogres i Pallars. Però he tingut una estona per fer alguna sortida senzilleta i aquí us la narro.

Allà dalt no hi ha gaires opcions: o et dediques a la truita, o et dediques a les carpes i barbs. Com que les truites per allà dalt estan massa treballades i les que surten són massa petites, vaig optar per les carpes i barbs. Mira, no són gran cosa, però ja passes el matí amb aquestes bèsties. M'hi vaig aplicar en la versió que prefereixo per a aquests animals: a peix vist i com si pesqués a mosca, però amb cuc: et mous sigilosament buscant la carpa que menja en superfície o benbé a la riba i sense que et vegi ni et senti, es tracta de llençar-li un cuc suficientment a la vora perquè el trobi en la seva trajectòria o perquè el peix senti la caiguda del cuc a l'aigua i vagi a trobar-lo. El material: doncs una canya ben lleugera i un ham al final. sense ni tant sols un petit mosquetó. Com a màxim, poso un mini plomet a un pam del cuc per a poder afinar més els llançaments. Res més. És un exercici de moure't sense fer soroll per la riba i de precisió amb els tirs de canya. No us cal un fil ben fi. Carpes i barbs no demanen gaires filigranes. Més que pels peixos, el fil fi el necessitareu per a guanyar distància en els tirs quan pesqueu només amb el pes del cuc.

Funciona? doncs sí. I m'agrada molt més que llençar un cuc al fons i esperar que piquin. Aquesta fase ja em queda molt enrere de quan el veí se m'enduia al pantà de Sau i ja no li trobo ni suc, ni bruc. Amb la pesca lleugera a peix vist, veus la boca de la carpa fent xup-xup-xup-xup mentre va menjant a la superfície. Li calcules la trajectòria, calcules el vent i li llences el cuc a poca distància. Si no li acabes llençant al damunt (que s'espanta) veus que amb un cop de cua s'hi atansa, el va rondant, palpant l'aigua amb els barbillons i va donant voltes per la zona del cuc seguin-ne la flaire fins a trobar-lo. L'inspecciona, submergeix una mica el morro i amb un moviment de llavis finalment succiona el cuc. És el moment de tensar la canya. Voilà.

He notat que em va millor si a l'ham enfilo el cuc fent "esses", de manera que el cap i la cua quedin fora de l'ham. Si utilitzem una agulla, deixem l'ham folrat de cuc i queda poc natural. Si enfilem el cuc amb els dits, deixant els extrems que vagin movent-se, es fan més apetitosos. Si els cucs són finets o petits en podem enfilar un parell o tres a l'ham i llavors, amb dos caps i dues cues movent-se en un mateix ham, ja es fan del tot irresistibles.

Com que carpes i barbs tenen els morros gruixuts i forts, us aniran millor hams que no siguin plans, que estiguin corbats lateralment, però també que tinguin la punxa una mica cargolada cap endins, perquè al mossegar agafin millor el llavi per darrere.

També cal buscar les carpes que amb els morros excaven clotets a la riba de fang. Van amb la panxa a terra i el llom a l'aire i foten copets de cap contra el fang per anar-lo gratant. T'hi acostes sigilosament (que no et veuen amb el nuvolet de fang que aixequen, però et senten!), balanceges el cuc i fas un llançament parabòlic perquè li caigui pràcticament al clotet que està excavant. Esperes i... ja ha ensumat el teu cuc suculent! Patapam! ja en tens una altra.

Per trobar-les, doncs què us haig d'explicar? carpes i barbs els trobareu a les raconades amb l'aigua molt quieta i preferentment en zones de poca profunditat. Podeu intuir el fons o buscar bons llocs quan el pantà estigui més buit. Els barbs també els podeu trobar en aquests entorns, però aquests a més els trobareu aturats en punts amb corrent i aigües clares o prenent el sol en superfície com una ombra llarga i negra parapetats esperant que alguna cosa els caigui a la vora... i allà estareu vosaltres amb el vostre cuc volador.

Mira, m'ho vaig passar bé i així practiques habilitats de tir de canya i el moure't en silenci per quan calgui alguna sortida de veritat que no puguem estar per òsties.

A vegades veus el moviment una mica lluny, al límit del tir de cuc. No veus el peix, però l'intueixes pel moviment de l'aigua o de les plantes que floten. Llences el cuc el més a la vora possible, deixes el fil fluix i esperes... i al cap de poc veus el fil que comença a caminar sol... patapam! ja en tenim un altre. Ara, l'exercici d'habilitat continua perquè llavors cal veure com traiem l'animal d'entre les plantes.

Els barbs els podem trobar als mateixos ambients que les carpes, però prefereixen l'aigua ben neta i a poder ser, fons de grava i còdols. A primera hora que l'aigua està encalmada en vaig trobar més a les raconades, barrejats amb les carpes. Més tard el vent va aixecar onadetes que a l'espetegar contra la riba van deixar l'aigua més terrosa. Els barbs van desaparèixer, suposo que per anar a la cua del pantà, on l'aigua deuria continuar sent clara. Llavors van continuar sortint peixos, però només algun bass petitonet i sobretot, les carpes clàssiques de color verd oliva.

Ja que hi som, una pregunta per a tots aquests que habitualment aneu a riu: vaig localitzar un punt on un bon doll d'aigua queia al pantà des d'una bona alçada. Vaig llençar un cuc al mig del raig perquè se l'endugués fins on de ben segur estaven parapetats els peixos. Van sortir un fotimer de barbs un rere l'altre, però també una espècie que mai havia tret abans. Algú sap què coi és això??? en van sortir forces.

El dia abans vaig anar a buscar els cucs. Per això el millor és tenir una sogra amb un hort. Allà n'hi trobareu tants com vulguis. Hi tenen fems per alimentar-se, humitat constant i la terra remoguda de forma regular (així no els costa excavar). Un hort cuidat, és la Meca dels cucs. Li arregleu els solcs de rec a la sogra i amb un potet al costat l'aneu omplint. Els llimacons dels enciams també us serviran. Si no, doncs aneu al fons d'una torrentera que estigui humida de forma continuada. Si la terra és calcària no hi busqueu gaire. Busqueu en sòls de colors negrosos, que són sòls de PH àcid. És allà i sota les arrels grosses on en trobareu més i més grans.

I poca cosa més. Pescant a riu tens l'avantatge que no et cal dessalar res després, però no ens enganyem... no deixen de ser barbs i carpes...

Martí Tola twiddle fingers.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Carpes per passar l'estona.

Missatge  calador el Dl 25 Jul 2011, 20:03

Precioses fotos Martí. Sobretot les del pantà o riu aquest on vas anar. Les altres fotos ... doncs les carpes no és que siguin gaire belles, però fan disfrutar molt. Un cop, amb una canya d'aquestes fetes caldo, vaig estar 3/4 d'hora per treure'n una. No tinc el costum de pesar els peixos, però rondaria els 6-7 kg.

Aquest peixot que ensenyes, no tinc ni idea de què es tracta, però segur que algú t'ho dirà.

Tola escrigué:He notat que em va millor si a l'ham enfilo el cuc fent "esses", de manera que el cap i la cua quedin fora de l'ham. Si utilitzem una agulla, deixem l'ham folrat de cuc i queda poc natural. Si enfilem el cuc amb els dits, deixant els extrems que vagin movent-se, es fan més apetitosos. Si els cucs són finets o petits en podem enfilar un parell o tres a l'ham i llavors, amb dos caps i dues cues movent-se en un mateix ham, ja es fan del tot irresistibles.
Totalment d'acord! Jo ho faig quan empaito les anguiles amb el cuc de terra. El problema que té això és quan vols llençar molt fort a molta distància, doncs el cuc no aguanta massa bé el cop contra l'aigua, ni les següents recollides, ja que perd resistència pel fet de que el cos se li estriparà amb més facilitat que si l'enfiles del cap al cul.

Tola escrigué:Com que carpes i barbs tenen els morros gruixuts i forts, us aniran millor hams que no siguin plans, que estiguin corbats lateralment, però també que tinguin la punxa una mica cargolada cap endins, perquè al mossegar agafin millor el llavi per darrere.
Interessant això. A mi em sembla que hi ha gran diferència entre posar un ham corbat o un ham recte. Jo prefereixo el corbat ja que l'experiència que pugui tenir em diu que clava millor els peixos. He provat de pescar una temporada amb el recte i una temporada amb el corbat, i em quedo amb el segon. Millors resultats.

Una pregunta. Quan veus el fil que avança a poc a poc tot solet (perquè el peix l'ha empaitat), què fas?

1. Claves de seguida i reculls.
2. Esperes una estona a que se l'empassi i llavors segur que el tens ben enganxat.

Si claves de seguida, hi ha el perill de que encara no l'hagi empassat i te l'escupi.
Si esperes una estona, li dones temps a que se l'empassi, però pot ser nota alguna cosa rara i l'escup abans de que el clavis.

Jo sóc tan pacient que normalment espero una estona i li dono temps a empassar bé.
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 26 Jul 2011, 00:44

Ei! Merci pel relat! Feia dies que no hi havia més de 4 línies!
Al final acabarem diversificant-nos tots en les tècniques de pesca si a mar la cosa continua tan fomuda....
El peix aquest no és un gardí?

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo