MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

I ara espets!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

I ara espets!

Missatge  calador el Dv 01 Jul 2011, 01:44

Ja fa uns dies, deia que sempre que he anat a pescar ho he fet a les mateixes zones. Doncs rarament anava a provar llocs que no fóssin de sorra fina. Això ha fet que totes les meves captures giréssin al voltant de les mateixes espècies; llobarros i orades.

No us enganyaré; és cert que n'he pescades d'altres: marbres, sorells, palometes, aranyes i unes quantes més. Però si us fixeu, totes tenen en comú que poden ser pescades en el mateix ambient (en zones de sorra).

Fa unes setmanes vaig voler obrir-me camí cap a unes noves espècies de les quals en coneixia l'existència d'algunes, però d'altres no. Vaig començar provant els sards a spinning, i per ser el primer dia, en vaig agafar un de petit, però en vaig agafar un, i això era el que comptava.

Més tard em vaig enfilar als rocs a practicar surfcàsting. Buscava una orada, però em van sortir serrans i tords (que jo en deia julioles, jajaja).

Per tant, amb aquestes paraules vull dir que el canvi que he fet no és cap a millor, ja que un llobarro li dóna mil voltes a un serrà, o a un sard. Sinó que el canvi que estic posant en pràctica va dirigit a conèixer d'altres espècies les quals no podia optar a pescar en l'ambient on em movia.

I aqui ve el títol del tema: I ARA ESPETS!

Doncs portava un temps informant-me sobre els espets i la seva pesca, i llegint i amb l'ajuda d'algun company vaig decidir agafar la canya d'espinning i anar dimecres al vespre amb l'única idea al cap d'agafar un espet.

Pel que m'havia informat, un bon lloc per a la seva pesca era el port. Doncs així ho vaig fer. A les 8 del vespre ja era a l'espigó del port decidit a esperar que es fés fosc per a optar a la meva captura tan desitjada.

Faig els primers llençaments amb una imitació de sardina d'uns 12 cm, i comencen a empaitar-me les obladetes i sardets que en prou feines s'atreveixen a mossegar. En vistes d'això, i de que encara faltava estona per a la possible entrada dels espets, decideixo posar un artificial més petit per a jugar amb les oblades. I sembla mentida però ..... van desaparèixer! En fi, coses que passen.

Ja són les 9, comença a fosquejar i ja em començo a preparar. Poso la imitació de sardina, i van passant els minuts i res de res.

Opto per fer un canvi, i poso un artificial que tinc força gran de color verdós i el qual emet una resplendor peculiar i que crida molt l'atenció, fins i tot quan és fosc.

A les 10 de la nit, cansat i amb mal a l'esquena de la pallissa que li estic donant a la canya, decideixo fer l'últim llençament. La tramontaneta m'ajuda a llençar uns quants metres més del costum, i a mig recollir i fer ballar sensualment el peixet ..... No pot ser! També faré com amb els sards? Em desvirgaré el primer dia d'intentar-ho? I sí, sí. Recullo i al cap de poc puja una silueta llarga i prima a la superfície que em fa adonar-me de que ja tinc el meu espet. De 2 pams! Petit! Però és el meu primer espet!

Que maco és això de sortir a buscar un peix i trobar-lo.

Sé que sembla que estigui fent una involució. De llobarros i orades passo a serrans i espets. Però per a mi és una evolució. Torno a començar en un nou medi. Als rocs, que hi ha un altre tipus de vida diferent que m'espera!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: I ara espets!

Missatge  Tola el Dv 01 Jul 2011, 20:15

Hurra!!! brindo pels teus triomfs!!

Aviat començarà la campanya del serrà! hi, hi... és que nano, em vaig quedar de pedra quan després de portar anys i panys de pescar llobarros, el tio aquest treu un peixet diminut un dia a les roques i em pregunta: "això què és??"

Aurgh!

Quin paio en Dani - Calador. L'heu de conèixer, que és un fenòmenu.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 05 Jul 2011, 01:15

Avui he canviat de lloc de pesca, però anava també amb la idea de pescar espets.

Arribo a les 8 i faig el papanates fins que es quasi fosc. I a les 10 menys cinc minuts: Patapam! Se m'ha doblegat la canya com encara no ho havia fet mai aquesta (i la vaig comprar al febrer). Ha quedat clavada uns instants i vinga sortir fil. Fins que s'ha calmat una mica i l'he pogut anar treballant. Estava tranquil, doncs el fil era bo i resistent, el nus que faig no m'ha fallat mai, el mosqueto estava en òptimes condicions (i a més era d'en Tola), i l'artificial era quasi nou. Per tant, res podia fallar, i amb una mica de paciència...

Quan aconsegueixo apropar-me'l, descendeixo uns quants rocs més per estar arran d'aigua i començo a sentir pataxip-pataxap, senyal inequivoca de que ja el tinc a la superfície. Ja era quasi ben fosc, i lo únic que he pogut fer ha estat veure que no era un espet. Doncs en un pataxip d'aquests, he notat com desapareixia la resistència i m'he trobat amb el fil seguit del mosquetó i res més! I el meu artificial quasi nou? Me l'ha pispat!!!

El primer que he pensat ha estat que el mosquetó s'havia obert. Doncs no! Estava tancat i ben tancat. Que ha passat companys? Jo no crec en la màgia ni en les coses paranormals, però ni el fil s'ha trencat, ni el nus ha petat, ni el mosquetó s'ha obert. Com dimonis ha tret d'allà el meu artificial?

Ja aprofito per demanar-vos a veure quin tipus de mosquetons feu servir. El meu era i és aquest:

I pel que fa al peix.... estirava com les palometes que treia fa un temps de 3 i 4 kg, o com digueu vosaltres, palometons petits. És a dir, el que feia el peix era tensar i destensar el fil ràpidament, de forma que era molt difícil mantenir el fil tensat contínuament. Quins peixos ho fan això? A mi em recorda a les palometes, però no m'ha semblat que fos tan ample de cos.

Per concloure, s'admet ajut en:

1- Què ha passat? Com m'he quedat sense artificial?

2- Quins mosquetons feu servir, que no passin coses rares? (amb tot el respecte pels mosquetons d'en Tola)

3- Quin peix podia ser el que m'ha fet passar una bona estona? (Llobarro no era, perquè no estiren així)

Merci

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 05 Jul 2011, 01:23

mmm, jo pensava que les coses rares em pasaven nomes a mi... veient en kruskis pescar bosses de plàstic em vaig sentir més acompanyat.... però tu ens superes ! Benvingut al club jajajaja

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dt 05 Jul 2011, 01:39

Dani escrigué:mmm, jo pensava que les coses rares em pasaven nomes a mi... veient en kruskis pescar bosses de plàstic em vaig sentir més acompanyat.... però tu ens superes ! Benvingut al club jajajaja

Si noi! Alguna cosa se m'escapa perquè no li trobo lògica per enlloc. Estic seguríssim que el mosquetó ha sortit de l'aigua tancat.

Com no hagi estat algú de greenpeace que s'ha llençat a l'aigua a salvar-lo, i ha obert el mosquetó i després l'ha tancat...

No ho sé! Però si pesqueu un peixot amb un artificial d'un pam de color verd enganxat als morros, ÉS MEU!

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re : Ai mosquetons !!!!!

Missatge  tet el Dt 05 Jul 2011, 02:28

Jo ambsemble que soc trubat el definitio és de la casa grauvell sense giratori amb el que és petitó té una carga de trencament d'uns 25 kilograms , jo els aixeco el cap de l'aigua als bonitos i no se na escapat pas cap .
Us engatxu una imatge del mosqueto i per que us feu a la idea la moneda és d'un centim d'euro i per els rapales i jigs
navegen sense cap molestia

[URL=http://img683.imageshack.us/i/peixos.jpg/][IMG]http://img683

tet
www.forumdepesca.com

Edat : 46
Localització : LA BISBAL D'EMPORDÀ
Data de registre : 07/03/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Ara surt la foto

Missatge  tet el Dt 05 Jul 2011, 02:31

Disculpeu

tet
www.forumdepesca.com

Edat : 46
Localització : LA BISBAL D'EMPORDÀ
Data de registre : 07/03/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 05 Jul 2011, 10:06

Joé Dani! quines coses més rares que fots. Si la bèstia estira gaire, aquests mosquetonets s'acaben obrint. Segurament el que ha passat amb el teu bitxarraco és que el mosquetó s'ha obert suficient per deixar sortir l'artificial i després s'ha tornat a tancar sol. Prova-ho d'estirar longitudinalment i ja veuràs com el mosquetó aquest es dóna. Jo només els poso quan vaig a buscar bèsties petitones. Els bons són més cars, però quan vas venir els vaig amagar -igual que la coberteria de plata- perquè no me'ls manguessis :-))

Els bons els poso quan toca treballar amb jigs o si per allà hi ronden tallahams grossos. Pels bonítols no li posaria el mosquetó aquest. Si estaven a un lugar.... que nunca olvidaré.... podria ser un tallahams. Ara n'hi ronden d'entorn als 4quilos. Ja és raro que si fos un tallahams no t'hagi tallat el fil per damunt del mosquetó. Potser el vas enxampar bé. Fotia carreres boges?? quan ja el tenies a la costa, apa vinga a córrer com un desesperat? podia ser un bonítol, tot i que per allà no sé que en rondin ara.

Una vegada vaig provar el mosquetó aquest que ens ensenya en Tet. Jo també en vaig mangar un... d'en Raül. Però quan recuperava el jig a tota castanya, me'l feia giravoltar i no m'agradava com nedava. Els meus definitius són aquests:

Són fantàstics. De la marca Blacksafe. Són petitonets, no em fan giravoltar el jig i aguanten 23quilos. Ara, no els posis per anar a pescar llobarros, perquè tens números d'enganxar-lo i perdre'l i no necessites anar tant sobrat. Llavors hi poso alguna cosa més adient... com el que tens tu.

Durant un temps, com a mosquetons "seriosos" hi posava aquests altres (també de blacksafe cormoran):

Però al cap d'unes quantes vegades d'haver-lo obert i tancat, el mosquetó queda ressentit i es trenca. I o bé se't queda el giratori enganxat el fil i mig mosquetó als dits o pitjor encara: llences un jig de 80g i veus com el mosquetó trenca i el jig es perd cel enllà irremeiablement fins que impacta a l'aigua i el perds de vista de la forma més idiota que et puguis tirar a la cara. Bé, no. Una vegada vaig perdre un jig encara d'una forma més idiota. Estava amb el caiac i em va caure a l'aigua. Però això ja són figues d'un altre paner...

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dt 05 Jul 2011, 18:32

Hola Dani,
feia temps que no entrava ara, doncs la veritat és que tinc ben poca cosa per explicar. Però al veure la teva crida he pensat que et podria ajudar. Bé, no tinc la veritat absoluta, però tal com ho has explicat ho veig clar, l'única cosa que t'ha petat és l'anella de l'artificial. I és igual que fos practicament nou, ja saps que fan els artificials de joguina. Jo tampoc crec en la magia.
Aprofito per dir que aquest finde no pujaré, em tindran tot el cap de setmana a mar, al Masnou, fent les pràctiques del PER. No sé què carai farem tantes hores a mar, (dissabte i diumenge de 9:00 a 18:00). M'estic plantejant endur-me'n una canya, doncs sembla que el peix blau esta per avall, i només falta que no porti la canya perquè em saltin els bonítols als morros.
Ahir vaig fer la transferència, podriem dir que ja tinc mig títol a la butxaca. Ja us explicaré com ha anat, i si m'avorreixo gaire faré un bon reportatge, amb fotos i tot, que ultimament aqui falta xixa.
Apa siau

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 05 Jul 2011, 20:05

Doncs l'Anna ens ha donat la clau, l'anella de l'artificial ! Te tota la lògica del mon, ja que si bé el mosquetó es pot obrir, trencar o blincar, el que no es normal es que s'obri i es tenqui de nou.... ja ho diuen que les dones al poder ! Jo crec que es la resposta més encertada.

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 08 Jul 2011, 12:31

Gràcies tet!
Aquest mosquetó no l'he fet servir mai. Serà qüestió de provar-lo.

Tola escrigué:.... podria ser un tallahams. Ara n'hi ronden d'entorn als 4quilos. Ja és raro que si fos un tallahams no t'hagi tallat el fil per damunt del mosquetó. Potser el vas enxampar bé...

Jo també voto per un tallahams, però com que no n'he pescat mai cap, i aquell dia era fosc i no m'hi veia... no puc saber-ho del cert.

AIxí doncs, enlloc de mangar mosquetons, m'hauré de gastar els quartos per uns de més bons oi? D'acord.

Anna-74 escrigué:ho veig clar, l'única cosa que t'ha petat és l'anella de l'artificial. I és igual que fos practicament nou, ja saps que fan els artificials de joguina. Jo tampoc crec en la magia.

Aquesta és una altra possibilitat que em vaig plantejar, però l'anella, abans de trencar-se, s'hauria desenganxat no, i l'hagués trobat encara lligada al mosquetó, no???
O abans de petar l'anella, jo crec que hagués passat el que diu en Tola, que el mosquetó hagués donat de si.

En fi, que mai ho sabrem.

Gràcies a tots.

Anna-74 escrigué:Aprofito per dir que aquest finde no pujaré, em tindran tot el cap de setmana a mar, al Masnou, fent les pràctiques del PER.

Que hi hagi sort, i vigila amb els radars del mar, no corris massa.

calador
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 08 Jul 2011, 15:58

No descartis l'anella. A mi m'ha passat d'arrencar-me l'anella. Ara que era una bèstia d'almenys 30 kg i el jig va sortir recargolat i tot! Quan vaig veure el jig vaig flipar... i no era pas un jig dels cutres, era un jig normal. Es va endur la potera i l'anella de record.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 11:48

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt