MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Anàlisi de sonda portàtil Fishfinder

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Anàlisi de sonda portàtil Fishfinder

Missatge  Dani el Dg 19 Jun 2011, 20:59

Fa poc em vaig passar al kayak, aixó suposava un mínim d'equipament extra que no utilitzes a costa (xalec, pala de recanvi, cordes, mosquetons, etc...), per altre part la majoria de coses de brico i de distracció pròpia.

Em feia gracia una sonda, però no volia gastar més, així que vaig deixar la sonda per més endavant, però entro a e-bay, trobo una sonda portàtil complerta d'una empresa de Hong Kong, 34€ ports inclossos..... i funcionarà em pregunto?? Doncs bé, fem la prova....

Procés de compra:

-Abans de comprar res a Ebay, sempre m'asseguro de que el venedor tingui bona reputació, pots veure el nombre de vendes que ha fet i les valoracions d'altres usuaris, procés que mai ens hem de saltar per evitar estafes. El venedor portava més de 1000 vendes i les valoracions eren bones. Faig la comanda.

-Inexplicablement, en 7 dies laborables (sense comptar dissabte diumenge), rebo un avís de correus que em diu que tinc un certificat de Hong Kong, al·lucino, la comanda era un dimecres i dijous de l'altre setmana ja ho tenia a les meves mans, tenint en compte que era correu ordinari estava molt bé.

Rebo el paquet, l'examino i tot correcte:

Sonda, mini-instruccions amb el just i necessari, transductor + cable, suport de plàstic per clavar la sonda i extreure amb cargol i palometa, o suro flotant per si la vols de superfície flotant. No inclou les 4 piles, que recomanen que siguin alcalines, de 1,5V de la mida petita AAA crec que són.

Proves a mar:

La vaig provar a mar, i ajustant la sensibilitat a la meitat, funcionaba bastant bé, de tant en tant marcava peix, a estones muda, semblava correcte. L'alarma de peix ok, l'estalvi de bateria activat, i la fondària la marcava correctament. He de dir que el transductor el vaig montar a dins del casc de kayak flotant en aigua, sense collar amb silicona ni res, en una mena de got a mida amb 5 cms d'aigua i on el transductor ajustava be sense moure.

La sonda va funcionar unes 3 hores, amb piles alcalines, i al plegar encara marcava bateria al màxim. El consum de moment es raonable.

La sonda permet ajustar estalvi de bateria, sensibilitat, llum de pantalle, en aquest esquema es veu bé:

Ara els incovenients:
Quan marca peix, et pot marcar 1, 2, o 10 peixos, depèn del que passi per sota, però cada peix te la mateix mida, es un símbol fix com el que es veu a la imatge anterior, per tan entenc que a més símbols, més peixos passen per sota, però mai sabré si son oblades, sorells o tallahams, es impossible saber ni intuir quina es la mida del peix. Si que et marca aixó a quina profunditat o profunditats amb una escala de leds a la dreta.

El fons, sempre es el mateix, unes líneas amb un parell de plantetes impresses a la pantalla, et diu la fondària correctament, però no et marca la orografia del fons, amb el que buscar salts de fondaria, rocs, biotops o qualsevol orografia del fons, serà casi impossible, a no ser que estigui tota l'estona analitzant la fondària i fent un esquema mental de la mateixa, certament, complicat....

Tampoc sabrem en conseqüència si el fons es de sorra, rocs, fang.....

Ah, un altre avantatge, la sonda deia que era water-resistant, i us garanteixo que es cert, com era portàtil la duia a sobre les cames, i dos cops em va caure a l'aigua, estira del cable i cap amunt, que aqui no ha passat res. Després de la segona immersió la pantalla una mica entel·lada, però ja està sec i es veu bé.

Algun altre cop que surti amb algú que tingui una sonda més normal, analitzaré exactament com detecta el peix....

En resum, avantatges:
Sonda molt econòmica, la podriem definir com un profundimetre amb sensor/alarma de peix, sense bateria ni muntatge complicat.

Inconvenient:
La manca de detall, el no dibuixar bé ni el peix ni la orografia del fons, però es que pel que costa no es pot demanar més. (8 euros de ports i 34 en total, la sonda costa 26€)

Quan pugui comparar-ho amb un altre sonda, i ajustant sensibilitats, miraré de fer algunes fotos i descobrir com marca el peix, tot i que aixó de fer fotos a sobre el kayak, encara ho veig una mica cru !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Anàlisi de sonda portàtil Fishfinder

Missatge  CAP-ROIG el Dl 20 Jun 2011, 10:16

El que costa una cosa fabricada a Xina es per mi un misteri.

Fa uns anys volia comprar un generador per anar a pescar calamars a la nit.
A Bauhaus havia trobat el més barat, uns 300€, però encara era massa car per que hi havia la possibilitat de haver-hi d'afegir 300€ més de multa si m'enxarpaven.

Al cap de un temps a Macro-Mercabarna, vaig trobar exactament el mateix, 2 models, pintats d'un altre color i logos a 67€ més iva. Aquest si que el vaig comprar i funciona i si no, mentre estigui en garantia el tornes i el canvies.

Ara digueu-me quan val en origen un aparell que pesa més de 20 quilos, que ha donat de menjar, a uns més que altres. Si descomto marges comercials, logistica, etc. etc. com a màxim a 2€ el quilo, una mica més que la xatarra.

Val més que ens dediquem al turisme per que a lo altre.......
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 20 Jun 2011, 10:44

Jordi el 95% de tot el que es electrònica, està fet a taiwan, xina, etc... després a darrera venen importadors, taxes, majoristes, distribuidors, aduanes, ports, etc...

Lògicament, jo d'una sonda de 26€ no esperava que em rendís com una de 100 o 150, volia fer la prova i llestos, però si sabessim el cost real de fabricació de tot, ens donariem cops de cap....
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Dl 20 Jun 2011, 11:56

Bona currada de report,la meba sonda en concret detecta peix petit en superficie deu ser que tinc la sensivilitat masa alta o alguna bonbolla al transluctor,ara be disapte es ba porta molbe amb la xibatada de peix a un lloc concret.
mikel k
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 20 Jun 2011, 12:47

Jo el transductor el tinc així:

Creas com una mena de recipient o got, sense fons, jo el tinc amb paret de suro, adherit amb silicona normal i corrent per fer-ho estanc. Es important que tingui la mida del transductor, així al posar aquest, no bellugui cap als costats. Abans de sortir poso 4 o 5 cms d'aigua, poso el transductor i llestos, així els transductor nomes te contacte directe amb l'aigua i entre ell i el fons hi ha el casc del kayak, però mai quedaran bombolles, restes de silicona ni res que pugui embrutar el senyal. A més te l'avantatge de que a l'acabar cada sessió de pesca t'emportes el transductor, i deixes el suport fix de suro. de manera que el transductor no pateix cap cop, ratllada, ni res. La silicona normal amb un cuter la treus.

Salut
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  tet el Dl 20 Jun 2011, 16:25

Ei Dani jo em vaig comprar la sonda Garmin 300 C ,la vaig demanar a www.deportespineda.com La sonda valia 209 euros amb l'assegurança de mercaderia 213 euros ja que a`partir de 150 euros de compra l'envio és gratuït

Jo crec que la sonda és correcta per el kayak el rato que ens veiem podem fer les comprovacions que vulguis, ja t'ho comfirmaré però aquest proper dimecres a la nit probablement sortirem a fer el besug i així si vens podràs fer les verificacions que vulguis,enviem un sms si vols venir.Tet
tet
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : LA BISBAL D'EMPORDÀ
Data de registre : 07/03/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 20 Jun 2011, 18:52

merci tet !! Jo entre setmana no puc sortir impossible, però merci per l'oferiment, sobre la sonda, de moment no es la meva prioritat, però abans de comprar res ja compararé, merci !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 21 Jun 2011, 02:10

M'alegro que vagi bé la sonda, la veritat és que m'esperava més mal resultat.
Respecte al preu crec que hi ha masses abusos. Jo ara que he hagut de mirar preus de sondes he vist que la mateixa sonda en 5, 7, o 10 polzades tenen una diferència de preu brutal. Estic segur que el preu de fabricació d'una pantalla de cristall líquid de 5 o 10 polzades varia només 4 duros...

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Chinesteta el Dv 16 Mar 2012, 16:50

Hola amics!!!!!.

Aquestos reixos el meu germà em regalà una sonda d´aquestes econòmiques.
La mateixa que fa l´analisis tan currat el Dani.
Fa dues setmanes em comprí una xicoteta neumàtica de 2,50 m i un motoret de 4 C.V.
Aquest matí he ixit a pescar per València i me decidit a instalar la sonda.

Soc negat en tema de embarcacions i de electrónica, mai n´havia tingut.
La he instalat en l´espill de popa per fora, el transductor es quedava sota l´aigua.
L´enxufada i gràcies a la teua explicació Dani, he regulat els paràmetres.
Però jo pense que sempre estavem en mode de simulació.
Perque les medides no eren correctes, no hi havien 93 m.

No he trobat manera de ficar-la i que llegira el fons.
Quin botons tinc que ficar?????.

Altra cosa, el transductor tinc que llevar-li algo o dixar-lo en l´aigua tal cual.
A vore si no li he llevat la tapadora i per això no llegia res de res.
Com he dit abans soc negat, ehhhhh, jejeje.

Igual no he ficat la sona en el lloc correcte i tindria que estar més enfonsada.

Espere les vosotres respostes!!!!!!.
Gràcies amics!!!!!!.

Chinesteta
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Algemesí (Valencia)
Data de registre : 29/01/2010

http://www.chinesteta.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 16 Mar 2012, 21:13

ei Jose ! Jo ja no faig servir aquella sonda, però bé les poques sortides que va fer em va funcionar.

El transductor te que estar submergit sempre, i mirant cap abaix es clar.

Has de mirar de que no et quedi molt a prop de l'helix, si no amb el motor en marxa amb les turbulències, no et llegirà res o farà el boig.

Fes-ho així i ja em diràs que tal, ah ! i aquesta sonda no es gaire potent, així que més enllà de 35/40 metres dubto que tingui prou potència per llegir ni el fons ni peixos.

Prova-ho i ja diràs, sort !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Chinesteta el Ds 17 Mar 2012, 16:55

Dani escrigué:ei Jose ! Jo ja no faig servir aquella sonda, però bé les poques sortides que va fer em va funcionar.

El transductor te que estar submergit sempre, i mirant cap abaix es clar.

Has de mirar de que no et quedi molt a prop de l'helix, si no amb el motor en marxa amb les turbulències, no et llegirà res o farà el boig.

Fes-ho així i ja em diràs que tal, ah ! i aquesta sonda no es gaire potent, així que més enllà de 35/40 metres dubto que tingui prou potència per llegir ni el fons ni peixos.

Prova-ho i ja diràs, sort !

Gracies Dani!!!!.

El trasductor el tenia al costat del motor, es molt posible que per aixo no funcionara be. La proxima eixida la dixare flotant al costat de la embarcacio. Espere fer-la anar tot aquest 2012 i si ahorre em comprare una de millor a l'any que be. Vos anire contant.

Salut i gracies!!!!
Chinesteta
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Algemesí (Valencia)
Data de registre : 29/01/2010

http://www.chinesteta.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo