MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Salutacios
por anxovetasv Hoy a las 08:00

» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Ayer a las 16:55

» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Ayer a las 16:52

» Panta de Boadella
por anxovetasv Ayer a las 15:18

» Hello!
por teixi Ayer a las 09:49

» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49

» Jigs amb plomes
por Jurela´s Killer Dt 15 Maig 2012, 18:58

» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26

» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45

» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48

» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47

» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44

» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57

» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19

» V Fira Marítima de la Costa Daurada a Cambrils
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:31

» IV Fira Nàutica d’Ocasió i del Xàrter a Port Ginesta
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:29

» VII Edició GuíxolsMar a Sant Feliu de Guíxols
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:26

» Com ha anat el finde? (Girona)
por kayakleviathan Dt 08 Maig 2012, 17:28

» Silurs.
por Dani Dg 06 Maig 2012, 12:04

» WAVEINN.com
por kruskis Dv 04 Maig 2012, 00:07

GALERIA

YOUTUBE
Maig 2012
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
Google Reader 
MSN 
AOL 
NewsGator 
Netvibes 
Bloglines 

Suport per al profunditzador

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Suport per al profunditzador

Missatge  llampugaire el Dt 01 Set 2009, 22:22

jo també me l'he instal.lat (Subprof, 168€). De moment força bé, tot i que me'l imaginava més robust. Es tan senzillet que penso que podria costar molts menys diners.

També hi he trobat a faltar una palanca de fre. El sistema que incorpora per a frenar el pes del plom és poc ràpid i poc segur.

Li he penjat un plom llentia de 4kg i he pogut navegar a 3 nusos sense problemes (però millor a menys velocitat).
El prospecte deia que inclou 30 metres de fil d'acer, però jo l'he baixat a 50m i encara n'hi havia més silent

La gran avantaja que hi veig, a banda es clar, d'enfonsar l'esquer a la profunditat que vols, és que així no portes 100 metres de línia darrera teu per a que hi facin punteria els domingeros. Posant el plom tan sols a 3 o 4 metres, la línia desapareix de la vista a només un parell de metres de distància de l'embarcació.

-----
EDITO el 27/10/09: de 50m, res de res. El que passa és que la roda indicadora ho marca en peus Embarassed Embarassed Embarassed , però no ho diu enlloc. Total, 90 peus = 30 m.

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dt 27 Oct 2009, 23:25, editat 2 cops en total

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat: 51
Localització: Palamós
Reputació: 1
Data de registre: 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 02 Set 2009, 00:58

és molt interessant això Llampugaire, sobretot lo d'esquivar els domingueros!!!
ja ens informaràs de les captures.... si pots baixar l'esquer uns 30m, crec que pots enganxar algun bonito de pes. Que tinguis sort!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat: 35
Reputació: 12
Data de registre: 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 01:06

Deu t'escolti, per Tutatis. Perquè estic MOLT emprenyat després de tant de temps sense tocar peix. Si no es volen clavar, com a mínim ara els podré estabornir d'un cop de plom rabbit

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 02 Set 2009, 01:15

haha!! FAS curri de fons per Palamós? Per aquí al migdia es treuen bons dentos... Jo no m'hi puc dedicar, però tinc un company que està ben preparat i ho provarem més endevant, quan estigui la superfície més tranquil.la i els fons més actius...
lo del bonito t'ho dic perquè els pocs que sé que s'han tret per roses, els han pescat a fons, n'estic segur. Si controles la sonda veuràs activitat de tan en tan cap els 30m. Segurament ja deuen haber pujat una mica. Si amb la sonda veus peixos a 30 baixes a 30, i si estan a 10, doncs pesques a 10,... avantatges del profunditzador!
Sort i bona nit.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 02 Set 2009, 14:50

per Palamós, si.

M'ho poses difícil, amb això de pujar i baixar el plom. Enredada segura. De moment vaig a lo senzill: fer saltar la pinça, recollir la línia i al final recollir el plom. I tornar a començar.

El que veig més difícil és passar a ran de les roques per pilllar un dèntol. Per ara, sorra i prou, que no és qüestió de perdre 35€ de plom al primer dia.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 02 Set 2009, 20:40

ja tens raó... per anar bé heu de ser dos. Un porta la barca i controla la sonda mentre l'altre es preocupa només de pujar i baixar el plom. És una pesca en equip, si vas sol a les roques, hi deixeràs els 35e del plom i uns quants més amb rapales i baixos de línia... per començar a familiaritzar-te amb l'equip res millor que la sorra...
ja ens informaràs... jo també us tindrè al corrent quan comencem el curri de fons a l'octubre.
sort

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

profunditzador

Missatge  peixet el Dj 25 Feb 2010, 18:37

Ei foreros, us volia fer una consulta sobre aquests aparells.
Com puc saber a quina fondaria va la linia quan hi poso un profunditzador de 200 ó 300 grs si vaig a 4 nusos. No s`em ocorre com calcular-ho i m´aniria be de saber-ho per no topar amb les roques en cas de poca fondària. Gracies per endavant

peixet
www.forumdepesca.com

Edat: 45
Localització: St Joan les Fonts
Reputació: 15
Data de registre: 21/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 25 Feb 2010, 20:43

Fa molt de temps vaig veure una taula on indicava la relació pes-velocitat-metres de fil i li vaig prometre a algú del fòrum ja fa quasi un any que li trobaria i la penjaria, però m'hi trencat vàries vegades les banyes i no l'he trobada. Sé que hi ha un aparell com aquells de calcular el teu pes ideal Very Happy Very Happy Very Happy .

Us deixo la foto:

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 31
Localització: Costa Brava
Reputació: 82
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

profunditzador

Missatge  peixet el Dj 25 Feb 2010, 21:01

Hola Kruskis, i moltes gracies pel detall. Això de tenir gent tant trempada per aqui , es un autentic luxe. Mirare de desxifrar com collons es mesura la profunditat. Si no hi ha res de nou , ens veiem dissabte

peixet
www.forumdepesca.com

Edat: 45
Localització: St Joan les Fonts
Reputació: 15
Data de registre: 21/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 25 Feb 2010, 22:36

E per coloro che capiscono l'italiano, lascio questo link per il produttore, se vale la pena di capire il funzionamento

:emoticon0070: :emoticon0070: :emoticon0070: :emoticon0070: :emoticon0025: :emoticon0025: :emoticon0025: :emoticon0025:

http://www.vedette.it/accessori_da_traina.htm

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat: 31
Localització: Costa Brava
Reputació: 82
Data de registre: 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dj 25 Feb 2010, 23:26

peixet escrigué:Ei foreros, us volia fer una consulta sobre aquests aparells.
Com puc saber a quina fondaria va la linia quan hi poso un profunditzador de 200 ó 300 grs si vaig a 4 nusos. No s`em ocorre com calcular-ho i m´aniria be de saber-ho per no topar amb les roques en cas de poca fondària. Gracies per endavant

no sé com es calcula, però se m'acut que amb una fòrmula trigonomètrica es podria: tu veus l'angle de la línia respecte el mar que, si està en calma, marcaria els 0º. Sabent aquest angle i la llargària de la línia es podria clavar la profunditat exacte.
Però si hem de ser pràctics: 4 nusos i 300grs. és com no fer res si el que realment vols és baixar. Probablement només l'estiguis enfonsant 4 o 5 metres. Fins i tot un plom de 4kg, que és el que porto jo, només navega en vertical a 2 o màxim 3 nusos.

En canvi, l'avantatja de portar el plom lluny de l'embarcació és que tens temps de virar si veus per la sonda que passes damunt una roca massa alta, cosa que no pots fer quan la línia baixa en verical.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bonitolet el Dv 26 Feb 2010, 07:36

Llampugaire!
Jo ambé hi havia pensat, però no crec que es pugui trgonomètricament perquè de la canya al punt d'entrada a l'aigua hi haurà un angle, i del punt d'entrada al plom un altre, ja que el medi on està el fil és diferent i per tant hi ha diferent densitat. A més, dependra també de la forma del profunditzador: navega diferent si és tipus llentía o tipus torpedo...
En Peixet i jo portem dies donat-hi voltes, i no sabem com fer-ho.
Més aviat ens fiem de que algú de vosaltes ens digui que "a X nusos, amb aquest tipus de profunditzador, deixant Y metres fins al profunditzador, he comprovat que a mi em baixa Z metres".
Moltes gràcies de totes maneres! Sou uns cracks!

PD: sóc un fan del teu blog!

bonitolet
www.forumdepesca.com

Edat: 28
Localització: Girona
Reputació: -1
Data de registre: 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Comprobar profunditat curri

Missatge  kayakleviathan el Dt 16 Mar 2010, 10:12

Vaig llegir no recordo el lloc que ho feien amb un rellotge de submarinista dels que tenen profundimetre amb memoria posat al lloc del esquer, i anar provant diferents velocitats i llargades de linea deixades, anar prenguent nota de l'hora de cada prova, per quan descarreguem les medicions poder identificarles i després amb els resultats fer una tabla ( seria convenient duplicar les proves navegant en sentit invers i fer el promitx dels resultats per compensar l'influencia del corrent ) . No estaría per demés embolicarlo amb algun drap negre , no fos cas que amb la lluento s'ens emporti el rellotge alguna bestia d'aquestes que tant estiren.

Bona pesca

kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat: 53
Localització: Riudellots-Empuriabrava
Data de registre: 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: