MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Com saber la potència i l'acció de la teva canya?

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Com saber la potència i l'acció de la teva canya?

Missatge  Tola el Dv 20 Maig 2011, 12:29

Hola a tothom. Tinc un parell de canyes que són tovetes, però no acabo de trobar l'esquer lleuger que li és idoni per a cadascuna. Són dues canyes velles i baratetes, o sigui que enlloc de l'empunyadura em diu 10-20g o 30-40g o el que toqui. I a base d'anar provant esquers lleugers tampoc acabo de trobar-li el punt bo.

Algú sap com puc desxifrar el pes amb el que em trobaré còmode llençant?? una fa 3m (telescòpica) i l'altra fa 1,8 (2 trams).

I ja que hi som, algú sap com puc saber la potència d'aquestes canyes??

Gràcies.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Com saber la potència i l'acció de la teva canya?

Missatge  Dani el Dv 20 Maig 2011, 13:30

pff, si surt el fabricant a algun lloc, sant google et pot ajudar, a la web del fabricant sortirant models i característiques

Com que segur que ja has pensat en sant google, llavors el que jo faria es agafar ploms de 5 grams (d'aquells amb boleta i un forat) i un anguló, i anar provant diferents llançaments, ara amb 5 grams, 10, 15 i anar pujant, fins que vegis quin es el pes ideal i a on arribes més lluny.... reculls sense perruques, etc... vaja, per veure amb quins pesos treballa bé i fas algun llançament raonables, si es es gaire tova i amb un jig veus que ja es doblega vigila no et carreguis la puntera, jo crec que la telescopica serà molt més fragil i d'acció baixa, i la de 1,8 2 trams hauria de ser més potent.

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dv 20 Maig 2011, 18:46

Renoi quin compromís; que aquest mortal, que soc jo, et pugui explicar quelcom que tu no sàpigues...de pesca vull dir.

Quan vaig començar a practicar això de l’espinning no tenia cap material específic, ho feia amb el que ja tenia...canyes dures per la pesca de fons que es el que sempre havia fet, i perdia molt de temps en recollides perdudes per que a mitges aigües el jig es girava i no sabia perquè, fins que vaig comprovar això, que era per culpa de punteres d’acció massa dura.

Quan he ajustat el pes del jigs al de la canya es va acabar el problema....no en sé més..
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dv 20 Maig 2011, 19:21

Si no t'hi trobes comode potser es que no son per spinning, sobretot la telescopica, 3mts, tobeta, telescopica i velleta no fa gaire pinta.
La de 1,8 si dius que tambe es tobeta podria ser que fos per la truita?
juby
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 21 Maig 2011, 20:58

caproig escrigué: Quan vaig començar a practicar això de l’espinning no tenia cap material específic, ho feia amb el que ja tenia...

Jordi, és exactament això. Últimament he estat fent experiments amb vinils sense plomar o amb un mínim de pes. La canya d'artificials per llobarro se'm fa massa dura per aquests temes. Però home, estant en fase d'experiments no em compraré una canya per a vinils, simplement per a fer la gracieta. El dia que em toqui la loteria, potser sí. Però no és el cas. Total, que estic en exactament això que dius, mirar de reciclar alguna canya que tenia aparcada. I se'm va encendre la bombeta amb unes canyes velles que tenia mig aparcades. Però no m'acaben de rutllar...

juby escrigué:Si no t'hi trobes comode potser es que no son per spinning, sobretot la telescopica, 3mts, tobeta, telescopica i velleta no fa gaire pinta.
La de 1,8 si dius que tambe es tobeta podria ser que fos per la truita?

Juby, vostè és molt perspicaç!! avui m'he endut la canya aquesta de 1,8 tant toveta. Em va de meravella per llençar culleretes a riu o estany, quan pujo alguna vegada a pescar al Pallars, a cals sogres. Puc afinar la punteria entre les roques del riu, que és una meravella. I treballa molt bé al recollir-la. Pensant que per llençar vinils sense plomar també m'anirien bé si deuen pesar com una cullereta, doncs home, haig de dir que efectivament, els envia força lluny, però.... els problemes venen quan toca treballar-los a l'aigua. Una cullereta te la baixa la corrent o fa poca resistència i es pot treballar bé amb aquesta canya. Però un vinil que té una cua que va ballant, no el puc treballar bé. El puc llençar, però no el puc fer ballar bé amb aquesta canya tant tova. O sigui, que avui a mar m'he adonat que la canya que tinc des de fa més de 25 anys (la meva primera canya! la que em va comprar el meu estimat papa quan un servidor encara anava cagat fins al clatell i no aixecava un pam de terra) doncs resulta que avui he caigut del cavall i he caigut que deu ser una canya per a pescar truites. El que en Juby ha deduït amb el que es tarda a llegir un mail, jo he tardat més de 15 anys a arribar a aquesta conclusió. Tinc una canya per a pescar amb cullereta i no em serveix massa bé pels vinils!! Aurgh!!

I pel què fa a la Grauvell de 3m telescòpica... serà la propera a entrar a la fase d'experiments per a vinils. Però com diu el clarivident Juby, no pinta massa bé d'entrada. Va ser la segona canya que vaig tenir i aquesta ja la vaig escollir jo. Deu ser per pescar amb boia i encara gràcies. Quins trastos que acumulem al cap dels anys.

I jo que em feia il·lusió que després d'evolucionar en diverses formes de pescar durant vint-i-cinc anys acabés necessitant la canya de 1,8 amb la que vaig començar... i no. Vaya. Mi goso en un poso. Snif.

P.S.: No obstant, tothom coincideix en que la única forma per saber l'acció de les nostres canyes és a base d'anar provant??

P.S.: I parlant d'acumular trastos. Hi ha algú que pesqui amb boia????? tinc la mania d'anar-les recollint però no en faig servir. En tinc de totes mides, colors, dissenys.... i més que un trasto, ja és una pila de trastos que estaré ben content de regalar/bescanviar amb qui li faci il·lusió.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kayakleviathan el Dg 22 Maig 2011, 00:07

[quote="Tola"]
caproig escrigué:

P.S.: I parlant d'acumular trastos. Hi ha algú que pesqui amb boia????? tinc la mania d'anar-les recollint però no en faig servir. En tinc de totes mides, colors, dissenys.... i més que un trasto, ja és una pila de trastos que estaré ben content de regalar/bescanviar amb qui li faci il·lusió.

A mi em pasa el mateig, si vols podem bescambiar les nostres coleccions de boies, al menys no sempre veurem les mateixes Wink
kayakleviathan
www.forumdepesca.com

Edat : 58
Localització : Riudellots-Empuriabrava
Data de registre : 07/03/2010

http://www.fotonoticies.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum