SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por joemosqueroles Hoy a las 06:44
» Palamós Terra de Mar
por Admin Ayer a las 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Ayer a las 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48
» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47
» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44
» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57
» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19
YOUTUBE
FIL
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
Alguna recomanació??
Hola.
Tinc 3 equips: un de salvatge, un de mitjà per a bonítols i feres prou grosses i un tercer equip finet, finet pel llobarro i pesca de puteria. És d'aquest últim equip del que us vull preguntar.
Se m'està acabant el fil, fins al punt que alguns tirs se'm queden curts.
Amb aquest equip fi, faig servir jigs i esquers de fins a 20 - 30g, o sigui que m'interessa posar un fil que resisteixi. Però per contra, a vegades hem estat temptant els llobarros amb l'únic pes d'una ploma mullada o un únic vinil sense plom. És per aquest motiu, que vull baixar diàmetre, per reduir fricció.
total: que ho vull tot. Vull reduir fricció i baixar diàmetre, però no passar-me per a poder llençar jigs petits sense por a veure'ls sortir volant al petar el fil.
Aquests últims anys he estat treballant amb un Mitchell del 0,24 i 8,2kg de resistència (això diu la bobina) i m'ha anat molt bé. Però com deia, vull baixar diàmetre.
M'he estat mirant el Gorilla de Tubertini UC-4 en diàmetre 0,20 i resistència 6,24 però ja comencem amb allò de qui si en realitat no és un 0,20 sinó un 0,24... que si aguanta la meitat de pes, que si, que si enlloc de nylon me'n vaig al fluorocarboni llençaré més lluny a igual diàmetre (té menys fricció que el nylon)....
Algú em pot recomanar un fil que em serveixi per jigs de 30g i per vinils sense plom???
Les bèsties a temptar són els llobarros i sards, bàsicament.
Gràcies.
Tinc 3 equips: un de salvatge, un de mitjà per a bonítols i feres prou grosses i un tercer equip finet, finet pel llobarro i pesca de puteria. És d'aquest últim equip del que us vull preguntar.
Se m'està acabant el fil, fins al punt que alguns tirs se'm queden curts.
Amb aquest equip fi, faig servir jigs i esquers de fins a 20 - 30g, o sigui que m'interessa posar un fil que resisteixi. Però per contra, a vegades hem estat temptant els llobarros amb l'únic pes d'una ploma mullada o un únic vinil sense plom. És per aquest motiu, que vull baixar diàmetre, per reduir fricció.
total: que ho vull tot. Vull reduir fricció i baixar diàmetre, però no passar-me per a poder llençar jigs petits sense por a veure'ls sortir volant al petar el fil.
Aquests últims anys he estat treballant amb un Mitchell del 0,24 i 8,2kg de resistència (això diu la bobina) i m'ha anat molt bé. Però com deia, vull baixar diàmetre.
M'he estat mirant el Gorilla de Tubertini UC-4 en diàmetre 0,20 i resistència 6,24 però ja comencem amb allò de qui si en realitat no és un 0,20 sinó un 0,24... que si aguanta la meitat de pes, que si, que si enlloc de nylon me'n vaig al fluorocarboni llençaré més lluny a igual diàmetre (té menys fricció que el nylon)....
Algú em pot recomanar un fil que em serveixi per jigs de 30g i per vinils sense plom???
Les bèsties a temptar són els llobarros i sards, bàsicament.
Gràcies.

Tola- www.forumdepesca.com
- Reputació: 50
Data de registre: 12/08/2009
Re: FIL
Jo et recomano el:
LINEA BERKLEY WHIPLASH CRYSTAL
110m, 270m: 0.10mm-14.1kg, 0.21mm-26.40kg, 0.28mm-46.90kg.
Rel·lació diametre/resistència està molt be, jo porto el 0,10 a la canya fina (10/40) i tant vaig amb buldó i anguló com amb petits jigs, passejants, etc... i sempre bé, ara si es un 0,10 real o es més gruixut, no ho he mirat no filo tan prim...., sempre poso un baix de fluor un parell de metres...
El fil aquest a Subprof el tenen
LINEA BERKLEY WHIPLASH CRYSTAL
110m, 270m: 0.10mm-14.1kg, 0.21mm-26.40kg, 0.28mm-46.90kg.
Rel·lació diametre/resistència està molt be, jo porto el 0,10 a la canya fina (10/40) i tant vaig amb buldó i anguló com amb petits jigs, passejants, etc... i sempre bé, ara si es un 0,10 real o es més gruixut, no ho he mirat no filo tan prim...., sempre poso un baix de fluor un parell de metres...
El fil aquest a Subprof el tenen

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Estimat Martí, per complicar-té més la recerca jo et diria que també tinguessis en compte la resistència als nusos, doncs sovint, els fils posen que aguanten una tonelada i llavors a la mínima estirada brusca peten pel nus. Sobretot alguns fluorocarbonis que són molt secs

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009
kruskis escrigué:Estimat Martí, per complicar-té més la recerca jo et diria que també tinguessis en compte la resistència als nusos, doncs sovint, els fils posen que aguanten una tonelada i llavors a la mínima estirada brusca peten pel nus. Sobretot alguns fluorocarbonis que són molt secs
Ei Joan! No ho sabia això, i ara que ho dius jo em trobo que tinc una bobina que al estirar el fil amb les mans no es trenca ni de conya, però quan faig el nus al rapala, sovint se'm trenca pel nus.
Com ho podem saber si el fil és molt sec?
La meva bobina és del 0'18, i aguanta al voltant dels 5 kg. En un principi ja en faig prou, però és clar, si pesco algun bitxo maco i em peta el nus...
Jo sempre que faig els nussos, si es amb trenat, el mullo una mica abans, i quan es sec queda molt més fort.
I si a un nus hi faig normalment 7 o 8 voltes, si es nylon o fluor en faig 10 o 12, ja que patina molt més
I si a un nus hi faig normalment 7 o 8 voltes, si es nylon o fluor en faig 10 o 12, ja que patina molt més

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Aquest apartat dels fils em serveix per explicar una mica el cap de setmana, be el dissabte.
No feia vent peró hi havia una mar de fons de tela marinera, penso que vaig contar 4 barcos. Seguint informació de altres companys, entre 50/60 metres vaig trobar molt de moviment, molts ocells dispersos peró molts. Al curri ni picada.
Vaig aconsseguir tenir dues "moles" a tir; l'equip d'espinnig una canya de 10/30, de 2,70 de llarg, rodet Shimano Symetre 4000, trenat de 10 quilos i baix del 40 fluorcaboni. Com que no faig servir mosquetó empalmo directe i cada dia tallo el fil i faig un nus nou.
El baix diu resistencia 17,200 quilos, mai he petat el nus del trenat amb el nylon, i em pregunto: per qué si el fil surt del rodet amb una resistència molt inferior a la rotura del fil, peta el nus del peixet? dons peta.
Per dues vegades, tir sobre el merder i picada inmediata a la caiguda. Tant li fa quin ferro sigui, els de més de 60 grams que tinc tots son del Decatlon. Els primers moments es com si no s'enteressin que estan clavades, vaig bombejant i sortint i recuperant fil durant una estona, fer aquesta feina amb un equip lleuger es una passada. Com que no se quines dimenssions te penso que l'estic guanyant i de cop comença una fugida espectacular, sembla que s'acabarà el fil del rodet i de cop sense tenssió, s'ha desclavat? dons no, ha petat.
Dons això dues vegades. Ara he possat un baix del 50 però el diumenge no em vaig poguer moure de la bocana i tenir la oportunitat de provar-ho. Devant del passeig les gavines hi eren a centes però només sortien oblades....
No feia vent peró hi havia una mar de fons de tela marinera, penso que vaig contar 4 barcos. Seguint informació de altres companys, entre 50/60 metres vaig trobar molt de moviment, molts ocells dispersos peró molts. Al curri ni picada.
Vaig aconsseguir tenir dues "moles" a tir; l'equip d'espinnig una canya de 10/30, de 2,70 de llarg, rodet Shimano Symetre 4000, trenat de 10 quilos i baix del 40 fluorcaboni. Com que no faig servir mosquetó empalmo directe i cada dia tallo el fil i faig un nus nou.
El baix diu resistencia 17,200 quilos, mai he petat el nus del trenat amb el nylon, i em pregunto: per qué si el fil surt del rodet amb una resistència molt inferior a la rotura del fil, peta el nus del peixet? dons peta.
Per dues vegades, tir sobre el merder i picada inmediata a la caiguda. Tant li fa quin ferro sigui, els de més de 60 grams que tinc tots son del Decatlon. Els primers moments es com si no s'enteressin que estan clavades, vaig bombejant i sortint i recuperant fil durant una estona, fer aquesta feina amb un equip lleuger es una passada. Com que no se quines dimenssions te penso que l'estic guanyant i de cop comença una fugida espectacular, sembla que s'acabarà el fil del rodet i de cop sense tenssió, s'ha desclavat? dons no, ha petat.
Dons això dues vegades. Ara he possat un baix del 50 però el diumenge no em vaig poguer moure de la bocana i tenir la oportunitat de provar-ho. Devant del passeig les gavines hi eren a centes però només sortien oblades....
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum