MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

DIA DE GRANS SENSACIONS!!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

DIA DE GRANS SENSACIONS!!

Missatge  albertolot el Dl 02 Maig 2011, 16:06

Bones a tothom!! Feia dies que estava bastant absent del fòrum a causa dels estudis i altres temes personals. Aquest dissabte vam estrenar la barca amb els companys de pesca...és una semi-rigida petitona però per fer pescasub i una mica d’spinning ja va be (és la primera). Aquest dissabte però feia una “relativa” mala mar i vam decidir dedicar-nos a fer spinning i a començar a agafar “gustillu” a la comoditat que representa poder pescar amb barca.La meva intenció era comensar-me a familiaritzar amb el tema de la navegació i per això portàvem a tot un expert però si a sobre pescavem alguna cosa ja seria massa... Vam sortir de Llança i vam posar rumb direcció Colera...entre Colera i Portbou hi ha una zona que m’encanta ja que és una d’aquelles parets que continua dins el mar on hi pots tenir alguna sorpresa amb escates...feia temps que no hi anava, fa un parell o tres d’anys havia pogut fer’hi pescasub i em va agradar molt i com que no teníem sonda (encara no l’han pogut instal•lar) vaig proposar anar cap allà...com he comentat no feia bona mar però l’emoció d’estrenar la barca i els bons companys que portava van fer que el dia fos bastant rodó... vam estar fent diverses puntes i entre tots vam treure un pagre molt bonic, un sorell i algun serrà...també en vam perdre algun però això va com va..
Pescant des de les roques sovint veiem besties (verdaders F1 de mar)menjar relativament a prop de les mateixes però mai havíem pogut observar un espectacle d’aquella magnitud de tant a prop...devien ser les 12 i feia estona que passejàvem els ferros amunt i avall quan darrere nostre es va muntar un bon merder...vam haver de fer pocs metres, recollir canyes, avançar en direcció al merder i reduir fins a parar el motor a una distància prudencial...els tres companys (jo portava la barca) ja havien tirat el jig en una direcció...jo vaig decidir fer-ho cap a una altra i la sorpresa va ser meva quan al tancar el pick-up de cop...zzzzzzzzzzzzzzz..zzzzzzzzzzzzzzz..un color, dos colors,tres,quatre...no recordo quans en va treure però 9 o 10 segur que si (uns 90 o 100 metres)...no havia clavat mai cap tonyina (i no eren precisament petites les que saltaven per allà)però vaig tenir sang freda i vaig vèncer la temptació de tocar el fre (quan hom no està acostumat a veure-se-les amb animals d’aquesta categoria no sap exactament com reaccionar i al veure marxar el trenat tant de pressa la primera reacció semblaria la de tancar una mica ell fre..). La meva primera reacció al veure que tirava mar endins va ser dir als companys que engeguessin el motor i que la seguissin mentre jo la treballava i així ho vam fer. Felicitat,emoció,alegria, no se ben be com descriure el que estava sentint en aquell moment...conscient que anava amb un equip relativament lleuger i amb un baix de riure per un animal així (0.38) vaig pensar que el millor era no tocar gaire el frè i anarla cansant poc a poc...mantenia la linia tensada recollint a la velocitat que avançava la barca...en algun moment em va semblar que s’havia deshamat però llavors es tornava a tensar(vaig entendre que canviava de direccions i/o profunditat bastant sovint) i de cop va parar en sec sota la barca i avall avall avall de forma endiablada...20 o 30 minuts vaig estar disfrutant com un nen petit amb un joguet nou fins que peffff...adéu ciau... la primera reacció va ser de ràbia,frustració i disgust però llavors em va saber greu haver-li deixat el pírcing a la pobre bestia...
No només jo vaig disfrutar, tots els de la barca estàvem emocionats amb el moment...va haver-hi una estona de conversa comentant “la jugada” i llavors ens vam tranquil•litzar (bueno...potser ells perquè jo encara estava mig tremolant d’emoció jeje) i vam continuar intentant enganyar algun peixot més arran de roca...el mar es va anar empipant i vam decidir tornar cap a Llança cap a les 3 o les 4 de la tarda.
En conclusió: gran dia amb grans persones. Vaig aprendre coses de navegació i de pesca i vaig poder sentir aquella sensació...recordo el dia que vaig treure el mero (els pèls de punta jejeje)....sóc conscient que no era ni el mateix equip ni tipus de pesca...allò era més potència i desesperació que res més...en canvi la tonyina és velocitat, potència,llibertat...senzillament magnífic!!
Molts dels que potser llegireu aquestes línies potser esteu acostumats a gaudir d’aquestes sensacions de forma habitual però poseu-vos en la pell d’un noi de 22 anys que porta molts anys pescant des de les pedres o fent pescasub (per mi tot era nou)...alguna vegada he pogut apreciar el que era pescar amb barca gràcies al meu cosí però el primer dia que estrenem la barca poder sentir això sense haver pescat ni tan sols mai cap bonítol(que en principi hauria de ser el pas lògic)...pfff per mi va ser grandiós (es com passar de 3a divisió a jugar contra en Messi de cop...com parar-lo? Si ni tota la defensa del Madrid sap fer-ho com jo podria? jajajaja)
M’agradaria donar les gràcies als companys de dissabte ja que van parar tots de pescar i es van implicar totalment amb la meva situació ja que tenien totes aquelles bestiotes al voltant i sent també “verges” dels túnids van tenir un gran detall. Moltes gràcies nois. Sou uns cracks!!
PD:Se del cert que està prohibit pescar tonyines però pesca i solta també? He llegit i m’he informat a varis llocs però entre comentaris i altres temes del fòrum la cosa no em queda molt clara...
Vinga nois, aquí us deixo aquest petit relat d’un humil pescador. Salut i bona pesca per tothom!!

albertolot
www.forumdepesca.com

Edat : 28
Localització : Girona/Olot
Data de registre : 22/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: DIA DE GRANS SENSACIONS!!

Missatge  Dani el Dl 02 Maig 2011, 16:14

felicitats albert, segur que vas gaudir de valent !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dl 02 Maig 2011, 16:24

Ostres! Noooo!

Ja tenim a l'Albert embarcat. Si des dels rocs ja era perillós, imagineu-vos ara que va embarcat.

T'entenc perfectament Albert. Sortir a pescar amb els amics és màgic. Cada peix es gaudeix el triple. Cada cervesa, cada riure, cada comentari, les picades, les fotos, les remullades de les onades contra la barca... TOT es gaudeix molt més.

I que a sobre et pica un peixot i estàs mitja hora planificant o improvitzant amb els colegues què fer per tal de pujar-lo a bord? Doncs ja veus! Tota una experiència.

Moments d'aquests s'han de disfrutar i la veritat és que uneixen molt. I es recorden per molt de temps.

Felicitats!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dl 02 Maig 2011, 19:44

quines sensacions mes guapes company,molt bon report I FELICITATS.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 03 Maig 2011, 01:42

Felicitats company! I seny amb les barques i la mala mar, sobretot si la barca no és molt gran.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 03 Maig 2011, 08:00

felicitats Albert!

mira que en tens de llet.... el primer dia d'anar a mar amb la teva propia barca i vas i la claves! N'hi ha de tontets com jo que portem mesos intentant tenir -ni que sigui- una sola picada! així que felicitats de tot cor.

per altra banda, ja he llegit que has vist el merder que s'ha muntat amb tot el que va relacionat amb la pesca de la tonyina, i et felicito de nou per haber donat la cara i per explicar-ho amb honestedat i dient les coses pel seu nom. Ara es veu que ja no podem ni intentar pescar-les i tornar-les al seu medi natural, i això és una gran putada, perquè al igual que tu has pogut gaudir d'aquest moment tant bestial, pensa que hi ha milers d'aficionats que no ho podran fer mai, per falta de barca i de possibilitats.

penso que el mínim que podem fer els que sí teníem aquesta aportunitat, és donar a conèixer què se sent i poder fer passar una estona agradable a la penya. Hi ha molt secretisme rera la pesca d'aquest gran peix, a mi m'haguès encantat poder-la pescar, deixar-la anar a l'aigua i fer-ne un reportatge espectacular per explicar tot això que ens has transmès i moltes coses més: com que s'ha de ser responsable i deixar-la anar, els equips a utilitzar i el perquè. En definitiva: volia explicar totes les meves desgràcies rera aquest peix i la meva propia experiència, però arriba un punt que la il·lusió es converteix en por, la llibertat en amenaces, i el mar en una trampa ja no pels peixos, sinó per nosaltres.

una llàstima. Tenim internet i el fòrum per fer una bona campanya de sensibilització, les revistes del sector hi estarien encantades a donar-nos la seva col·laboració, però altra vegada és l'administració qui ens dóna l'esquena, quan ha de ser qui amb diàleg i sentit comú, ens doni una solució més honesta que la de requissar equips de pesca i posar multes milionaries.

la por no és la solució. L'educació és el que manca en aquest país, que és tant i tant petit, que ens poden veure pescant tonyines des d'un far a l'altra, i jo em nego a ser perseguit. Vaig a pescar sards i oblades, sorells i aranyes, el que sigui que no passi del quilo de pes... no sigui que em diguin malparit.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albertolot el Dt 03 Maig 2011, 14:22

Merci nois!! per mi, un aficionat com tants d'altres, és interessant compartir l'experiència i poder contrastar situacions amb pescadors més experimentats. Moltes vegades he anat a pescar amb gent molt més experimentada i amb més coneixaments i és bonic poder parlar d'aquests moments i corregir errors de tot tipus. Penso,sincerament, que és una bona forma d'aprendre i millorar i quin lloc millor que un forum de pesca? les meves aportacions al forum són comptades però és perquè no tinc ni els coneixaments ni l'experiència de tants d'altres. A Olot conec uns quants cracks de la pesca i m'encanta poder explicar-los aquestes petites experiències per tal de poder sentir els seus comentaris i corregir errors o ni tan sols poder compartir amb algú aquests fantàstics moments (almenys és la meva opinió).
Raul és cert això que dius, he arribat tard en aquest món de control total però no hi puc fer res...de moment només he pogut disfrutar d'aquesta sensació. Ojalá les coses canviin i s'aclareixi d'una vegada que es pot fer i que no amb aquests fantàstics animals.
kruskis estaré "al loro" amb això. Sé que el mar és molt bonic però també és molt traidor. S'ha de vigilar molt però merci per l'avís.
Vinga nois m'en vaig a fer dinar. Salut per a tothom!!

albertolot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dc 04 Maig 2011, 16:35

Ostres albert molt bon relat ens ha fet vibrar molt, per un moment hi pensat que l'acabaries treient, llastima molt bona experiencia, jo vaig tenir una picada semblant el juliol de l'any passat a barcelona i al final es va obrir l'ham triple que portaba com si fos de plastic ara les sensacions et queden per sempre.

Com be diu en kruskis vigileu amb el mar i a mes amb una zodiac petita i a sobre per la zona d'aqui dalt amb la tramontana, tornar a les 4 la tarda ja es ajugartela molt

Felicitats

girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 05 Maig 2011, 00:09

albertolot escrigué:Molts dels que potser llegireu aquestes línies potser esteu acostumats a gaudir d’aquestes sensacions de forma habitual però poseu-vos en la pell d’un noi de 22 anys que porta molts anys pescant des de les pedres o fent pescasub (per mi tot era nou)...

Discrepo!!!
Qui realment disfruta de la pesca viu cada picada com si de la primera es tractés... (parlo per mi). Temps era temps quan els nostres avant-passats havien de viure de la caça i/o la pesca, però per sort nosaltres hem nascut un xic més tard, i el que manté viu encara el nostre esperit deprededor són precisament les sensacions, i no pas les necessitats. Amb això vull dir que si només volguessim omplir l'estomac, no ens caldria patir tant, sentint-nos perseguits, espiats, assenyalats... Pescar és sentir, i qui no sent no està pescant sino matant.

Raül escrigué:a mi m'haguès encantat poder-la pescar, deixar-la anar a l'aigua i fer-ne un reportatge espectacular per explicar tot això que ens has transmès i moltes coses més: com que s'ha de ser responsable i deixar-la anar, els equips a utilitzar i el perquè. En definitiva: volia explicar totes les meves desgràcies rera aquest peix i la meva propia experiència...

...i jo em nego a ser perseguit. Vaig a pescar sards i oblades, sorells i aranyes, el que sigui que no passi del quilo de pes... no sigui que em diguin malparit.

Em sap greu que parlis en passat, aquest és un deure que tenim, i jo penso lluitar per fer-lo realitat. Tu si vols ves pescant sards, i que consti que no els desmereixo a ells sino a la teva postura de "covard". Tindras el repor (que ara ja en sé), i la foto alliberant l'animal, i a la barca ni una gota de sang, però hi faltarà el més important, endevina què és...

I ara me'n vaig a treballar que comença la meva segona jornada laboral. Gracies Albert perque amb el teu relat m'has fet entrar, que ultimament no se'm veu el pel.

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 05 Maig 2011, 16:58

nena, nena... no m'escalfis, que ja vaig prou calent!

de moment no obro boca amb els repors... però quan vegi el teu (el publicat vull dir), em posaràs les dents tant llargues que m'hi hauré de trencar les banyes pel del pròxim mes...

tu surts a Pesca d'Illes i jo a Pesca a Bordo aquest mes, serà que entre el fòrum i el nostre blog, de tant en tant, fem bona feina.

i la que queda per fer!

tu vine, que ja t'ensenyaré lo "covard" que sóc, hehe. No necessito treure cap peix per fer un bon repor, i això al juliol quedarà palès amb el del palometó. Els "protas" sereu vosaltres!

aquest finder no sortiré, però escriuré la tira, que per mi gairebé és el mateix. Tinc moltes coses pendents! (no em cal treure una tonyina per posar-vos els pèls de punta, però el dia que la tregui, que ho penso fer abans no em mori dels nervis, serà com si la treiessiu vosaltres mateixos. ah, i la veureu com neda altra cop mar endins!).

ho sento, ara mateix tinc molta feina, que ja era hora!

però tornaré.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albertolot el Dj 05 Maig 2011, 19:23

Discrepo!!!
Qui realment disfruta de la pesca viu cada picada com si de la primera es tractés... (parlo per mi). Temps era temps quan els nostres avant-passats havien de viure de la caça i/o la pesca, però per sort nosaltres hem nascut un xic més tard, i el que manté viu encara el nostre esperit deprededor són precisament les sensacions, i no pas les necessitats. Amb això vull dir que si només volguessim omplir l'estomac, no ens caldria patir tant, sentint-nos perseguits, espiats, assenyalats... Pescar és sentir, i qui no sent no està pescant sino matant.
Grans paraules!! potser m'he expressat malament...no dubto de que tothom gaudeixi de cada picada. Senzillament intentava situar al lector al meu lloc. mmmm....per poder extrapolar la situació a alguna que tothom conegui (encara que no sé si és la més adequada),es com el sexe, sempre és divertit, sempre és satisfactori però el primer cop no saps del tot on et poses ni com actuar jejeje et deixes guiar per l'instint i prou... Jo m'estava referint a això...no era la primera vegada que pescava un peix, però si la primera vegada que un animalot em buidava sense cap esforç, de bones a primeres, uns 100m de trenat...el que donaria per poder-me veure la cara en aquell moment...

albertolot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 05 Maig 2011, 20:38

He entes perfectament les teves paraules, Albert.
La meva crítica no anava pas per tu ni per ningú que com nosaltres estima la pesca per lo que és, un grapat d'emocions.
Desgraciadament hi ha encara massa gent que surt a mar com qui va al mercat.

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 13:10

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: