MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

PRESENTACIÓ I QUEIXA FORMAL

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

PRESENTACIÓ I QUEIXA FORMAL

Missatge  1manel el Dv 29 Abr 2011, 22:43

Primero de todo presentarme y saludaros a todos. Mi nombre es Manu y tengo mi barco amarrado en los canales.
Segundo, escribo en castellano para que todo el mundo me entienda, en especial a los que le tiene que llegar esto, no es que no sepa hacerlo en catalán sino que quiero que todo el mundo lo entienda.
Tercero, llevo mucho tiempo siguiendo este foro y no me había registrado porque la verdad es que no tenía mucho nuevo que aportar.
Cuarto. Ya está bien de tanto mamoneo de la administración pública y de los pescadores profesionales y me parece que hasta de cierto sector de la pesca recreativa. El caso es que esta mañana como muchas otras he salido un rato de pesca, cual ha sido mi sorpresa que habían muchos atunes. Yo lo sé y todo el mundo lo sabe que la pesca de esta especie está prohibida pero yo me dedico a hacer captura y suelta, no sólo con estos sino con otros como palometones o tallahams…. Mi sorpresa ha sido cuando han aparecido los perros de presa de la administración, con una neumática muy bonita de color negro y con muchos caballos de potencia, supongo que tendrán miedo de que alguien intente hacer un sprint con ellos y pierdan. Me han pedido los papeles, los cuales yo si los tengo en regla, y cuando han acabado los muy graciosos me han querido multar porque estaba pescando atunes. Mi sorpresa ha sido mayúscula, pescar atunes? Pero si yo practico captura y suelta. Al cabo de un rato de pelearme con ellos intentando justificar la captura y suelta, me dicen que la ley (después de hablar con su jefe por teléfono) ellos la interpretan como que no se pueden pescar ni tirar a ninguna mola. Que hoy estaba de suerte y que no me multarían porque no tenía ningún atún a bordo (cosa que ya había soltado dos) pero que otro día….. Me han explicado que han recibido avisos de que hay mucha gente pescando atunes, que no se puede hacer y que resulta que hay alguien que los está vendiendo de forma ilegal.
Después del cabreo monumental me he tenido que ir ya que no he querido tener más problemas, y al llegar a puerto he ido a hablar con otra gente pescadora. Y resulta que este episodio se repitió ayer, más o menos en el mismo sitio con otros pescadores.
Mi exposición viene a lo siguiente:
- Porque sólo se ceban con esta parte del mar. Aquí mismo en este foro llevan más de un mes hablando que en las Islas Medas se están sacando atunes. Que resulta que hay videos en este foro y en otros pescando atunes y la gente haciendo alarde de ello.
- Que se venda pescado comprado ilegal, no se puede impedir mediante la prohibición de la pesca recreativa. Los propios profesionales son los primeros que la mitad de las capturas las venden en negro a los comercios.(preguntad en cualquier restaurante de rosas).
- Porque, ningún y repito ningún organismo público o privado no lo ha comentado o se escribe claramente (no se deja a la interpretación de los perros de presa de la administración) que no se puede hacer captura y suelta de atunes. Hay muchos miembros de la ACPR que lo hacen y alardean de ello en muchos foros.
1manel
www.forumdepesca.com

Localització : roses
Data de registre : 29/04/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Re: PRESENTACIÓ I QUEIXA FORMAL

Missatge  Dani el Dv 29 Abr 2011, 22:58

manel bones !

1 benvingut

2 entenc el teu cabreig i et dono la rao. captura i solta es o hauria de ser legal

no pesco tonyines jo que parli algu mes . . .
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dv 29 Abr 2011, 23:28

Moltes gràcies per la informació!!! jo estic amb tu també C&S tindria que ser legal!
ara ja hem fet cambi de plans!
s'agraeix molt!
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 30 Abr 2011, 01:25

Doncs la veritat és que és una situació complicada... ens ho haurien d'aclarir, el que es pot fer i el que no amb una espècie en veda.
Si més no, ja que no és una espècie totalment protegida i els professionals la poden pescar, als recreatius ens l'haurien de deixar pescar tot l'any fent captura i solta, no?
Més mà dura amb els furtius que les venen i més respecte als 4 que són capaços de fer captura i solta. Més marcatges, més educació .... s'ha de canviar el rol, no posar multes. Jo sempre predico el mateix... La setmana passada era amb la llengua, aquesta amb la pesca... semblo un mossèn.
No sé si algú de l'administració o de l'ACPR llegeix aquests 4 posts que es pronuncii, si us plau.

Gràcies,
Joan - Admin

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Ds 30 Abr 2011, 01:34

Hola. Coincideixo plenament amb la posicio exposada. Des de l'ACPR la recomanacio (ho posa al tweeter de fa una estona) es abstenir-se, ja q en aquest moment el tema esta molt poc clar, i ja se sap "jucios tengas y los ganes"

El tema de fons :el de sempre, som el cap de turc per satisfer als professionals. Fins q no ens unim tots, no farem res. A l'ACPR encara om pocs, i si no tenim mes suport, no podrem lluitar (i es pot lluitar !, ... Si ens unim)
bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin el Ds 30 Abr 2011, 01:42

Ara veig que al butlletí nº 41 també ho heu posat.

Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Ds 30 Abr 2011, 10:50

Benvingut 1manel

Primer de tot haig de trencar una llanza a favor de la Guardia Civil i mira que soc catala, pero companys amb ells pots dialogar, entenen la situacio , son molt comprensius i malgrat tot son molt bona gent. Penseu per un moment que la vigilancia maritima estigues en mans dels mossos d'esquadra, no vull ni pensar-hi, pel be de la butxaca de tots els contribuyents aixo no arribi a passar mai; perque no dubteu que seria enormement costos mantenir-los, no nomes pel contingent que hi destinarien que probablement quadriplicaria el de la guardia civil i els sous que practicament el duplican treballant bastant menys, sino tambe per la infraestructura i arsenal de vaixells que
hi destinarien(perque no es contentarien amb qualsevol vaixell i sino mireu les motos bmw que porten els de transit que podien portar d'altres per exemple hondas deauvilles que son 6000 euros mes barates).Com intentarien compensar tota aquesta millonaria despesa, dons ja us ho podeu imaginar anant com boixos a sancionar a la gent de manera brutal,
aquests no escolten companys. Exactament aixo es el que ha passat amb els mossos de transit,sino mireu despeses que quedareu de pedra.

Pel tema de les tonyines es evident que les em de protegir entre tots , pero penso que on haria de fer un control mes intents la guardia civil es en els ports d'arribada de vaixells de
pesca professionals perque son les reds kilometriques que hi tiren les que poden minvar considerablement la poblacio de tonyines.

Siguem realistes que els pescadors de canya, si em pesquem una de puta casualitat i a sobra la tornem a l'aigua dons ja em diras tu quin mal fa aixo.

De totes formes la llei prohibeix pescar tonyines i si en treus una las de tornar a l,aigua, nomes et poden sancionar si te la quedas. No esta prohibit llencar la canya a dins de l,aigua encara que puguis saber que hi han tonyines a sota, perque al mar no nomes
viuen tonyines tambe poden haver-hi d'altres especies alla sota.

Salut i seria interesant penjar literalment el que diu la llei sobre aixo,

girgom
www.forumdepesca.com

Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Ds 30 Abr 2011, 12:07

Nomes es poden sancionar els fets consumats, sino qualsevol mola de peix serien tonyines i aixo no es veritat.

Ara em be el cap una anecdota que em va explicar el meu germa d'una noia que per cert es advocada que va sortir amb la barca un dia sense el seu marit, la van parar per demanar-li els papers tot era correcta i portava tres o quatre canyes del seu marit a dins i el guardia li va dir que no es podia pescar sense llicencia o en mes de 2 canyes ara no ho recordo, i ella li va dir que no estava pescant, i el guardia li va dir que tenia possibilitats de fer-les servir i ella li va dir "por la misma razon usted tiene posibilidad tambien de violarme o sea que le voy a denunciar por eso, i el guardia civil es va quedar de pedra i no va saber que dir. Evidentment ella tenia rao no es pot sancionar fins que no es consumen els fets o sigui fins que no fas el delicte sancionable.
girgom
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  1manel el Ds 30 Abr 2011, 12:44

Jo només volia avisar dels fets que em van passar ahir.
Tots els temes que poguem treure que la captura i solta és legal, si l'administració o els que la representen diuen que no tu no tens res a fer.
El fet és que a mi em van veure tirant a sobre de les tonyines, no tenint cap clavada ni res per l'estil. La veritat és que ja havia vist que havien parat alguna altra barca, per tant, el que feia era el tonto i no volia que em piqués cap. Els molt simpàtics em van demanar els papers, i un cop van veure que estava tot en regla em van dir "lo tenenmos que denunciar por pescar atunes y estos estan en veda". A partir d'aquí la discusió, de la captura i solta i tot el que vulgueu, però ells em van treure el BOE on posa que no es pot fer captura de túnids i em van dir que ells interpretaven que no es podia ni pescar. Que jo tenia equips de pesca molt potents i que a més tirava a sobre d'elles. Per tant que m'havien de denunciar. Després de discutir una estona i suposo que fent una mica de llàstima em van dir que avui no multarien però que ja ho sabia per la pròxima.
Nosaltres podem dir el que volguem, però si ells diuen que no i et denuncien els problemes són per nosaltres per defensar-nos, és a dir mal de caps i sobretot diners. Ells tenen el poder, són DEU. Penseu que pel que em van dir, tot ve dels professionals que són els que ho han dit i suposo que els que han apretat.
Jo vaig veure a dintre de la seva barca, canyes requisades a alguna altra embarcació.
Ah! I no era la guardia civil, eren els agents rurals de la nostra estimada generalitat.
1manel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Ds 30 Abr 2011, 13:11

El fet de no pescar efectivament, no necessariament es sinonim de que no et posin una multa (ells interpreten q ho intentes, com els furtius en una reserva). No queda clar a la llei si captura = pesca amb mort, pesca i suelta, o intent de pesca. De moment, la recomanacio es abstenir-se. S' esta treballant per aclarir ho
bernau
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  1manel el Ds 30 Abr 2011, 13:24

Hi ha una cosa que em sobta, si la acpr recomana que no es pequin, com es que la setmana que ve hi ha unes jornades de pesca i marcatge a torredembarra de tonyines?
Si a mi el que més m'ha sobtat de tot això, primer que no ho sabia (avui estic a casa, evidentment no tornaré a sortir a pescar tonyines), és que aquesta gent només es dediquin a emprenyar a la zona de norfeu i rodalies i en canvi, hi ha molts de foros no només aquest, que fa més d'un mes que s'han penjat videos de tonyines de captura i solta com a les medes, palamos i no hi hagin anat cap dia alla. Perque em consta que fa dies que estan emprenyant per la zona de roses i cadaqués. No sé, digueu-me mal pensat, però a mi em sembla que hi han coses rares.
1manel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Ds 30 Abr 2011, 21:36

Que jo sapiga les aigues maritimes del territori espanyol son de control exclusiu de la guardia civil i que per molts anys segueixin aixi, els agents rurals no se que pinten aqui, ay, ay, ay que es comenca aixi i acabarem com deia en el post anterior. Si algu sap algo que ho expliqui.

girgom
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Ds 30 Abr 2011, 23:39

Pot ser pel fet q Cap de Creus es reserva?
bernau
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dg 01 Maig 2011, 10:55

Les aigües interiors son competencia de la Generalitat, si no vaig equivocat...
juby
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pelagic el Dl 02 Maig 2011, 11:08

Els agents forestals, desde fa una setmana, tenen la barca a Empuriabrava, sense anar mes lluny dissabte van sortir a primera hora. Van pujar almenys fins a Cadaquès i van anar vigilant una mica totes les barques que estaven pescant. La seva barca porta rotulat Parc Natural del Cap de Creus, que en principi està destinada a vigilar aquesta zona. Ara farà un any, vaig obrir un devat que va portar molta polèmica en vers a les tonyines i la seva venda. Doncs be, aquest any continua la mateixa situació amb els mateixos personatges. El forestals finalment, després de moltes denuncies per part de profesionals, han decidit actuar, d'una forma contundent. Crec jo per donar un punt d'atenció a la gent. El problema el tenim nosaltres, per culpa de 4 impresentables.

Pelagic
www.forumdepesca.com

Data de registre : 13/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 02 Maig 2011, 11:23

girgom escrigué:Que jo sapiga les aigues maritimes del territori espanyol son de control exclusiu de la guardia civil i que per molts anys segueixin aixi, els agents rurals no se que pinten aqui, ay, ay, ay que es comenca aixi i acabarem com deia en el post anterior. Si algu sap algo que ho expliqui.

sobre aquest tema hi ha molta controversia.......

Les aigües interiors, rius, pantans, etc... està clar que son competència de cada CCAA, ja que està dins del seu espai físic del territori. La part marítima, aigües costaneres, continentals, etc... estan regulades per normativa nacional i internacional, i també per normativa autonòmica, però el millor del cas, es que no estan dintre del territori físic autonòmic, ja que l'autonomia s'acaba allà on hi ha les roques i la sorra, i comença el mar. Sobre aixó hi ha un totxo bestial, que si algú el vol llegir http://www.idpbarcelona.net/docs/public/iccaa/2001/2_parte/espaciosmaritimos.pdf
però es complicat arribar a cap conclussio.... si hi ha algun advocat o legislador, que ens ho aclari.

Igualment a dintre el ports, la màxima autoritat qui te la competència exclussiva es la policia portuaria, que a barcelona n'hi ha per exemple, però en altres ports no n'hi ha, llavors qui te la competència a dintre els ports en materia de pesca? i als espigons i trencaones adjacents al port que donen a l'exterior però pertanyen a ports de la generalitat?

Tot plegat, un enrenou....
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  1manel el Dl 02 Maig 2011, 18:23

[quote="Pelagic"]Els agents forestals, desde fa una setmana, tenen la barca a Empuriabrava, sense anar mes lluny dissabte van sortir a primera hora. Van pujar almenys fins a Cadaquès i van anar vigilant una mica totes les barques que estaven pescant. La seva barca porta rotulat Parc Natural del Cap de Creus, que en principi està destinada a vigilar aquesta zona. Ara farà un any, vaig obrir un devat que va portar molta polèmica en vers a les tonyines i la seva venda. Doncs be, aquest any continua la mateixa situació amb els mateixos personatges. El forestals finalment, després de moltes denuncies per part de profesionals, han decidit actuar, d'una forma contundent. Crec jo per donar un punt d'atenció a la gent. El problema el tenim nosaltres, per culpa de 4 impresentables.

A mi ,la teva lluita contra la pesca furtiva,em sembla molt be.Suposo que no em vaig explicar be.
El que vull es denunciar que els señors Agents Rurals,a mi i a altres barques mes,ens van voler denunciar per tirar els esquers a les moles de tonyines,tots feiem captura i solta,ningu tenia peix a l'embarcio.
Em sembla vergonyos que els que pesquem al Cap de Creus no poguem fer captura i solta sense correr el risc de ser denunciats,mentre que a les Medes o Palamos es pesquin,es venguin i pengin videos de les captures fetes als blogs i foros.
Fins i tot al butlleti de la ACPR,recomanen no pescar la tonyina fins el 15 de Juny,no se perque,pero el 7 i 8 hi ha jornades de captura i solta a Torredembara.Suposo que tu formes part d'aquest col.lectiu i el que preteneu suposo es que qui no sigui soci no pugui practicar la captura i solta, que sapigueu que mes gent a part dels socis de ACPR,practiquen la captura i solta.
En definitiva ,em sap molt greu que justifiquis el que em va passar la setmana pasada i recordarte que tots tenim els mateixos drets i obligacions pesquem ja sigui al Cap de Creus o a l'Estartit.
1manel
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 03 Maig 2011, 08:45

Sempre he volgut explicar el que pesco i com ho faig per dos motius: el primer és perquè m'encanta fer-ho i el segon perquè la majoria de gent o aficionats a la pesca no disposen dels recusros que uns pocs tenim, i lluny de tancar-me en un món tant petit i elitista, doncs això, que m'agrada donar-lo a conèixer. Em considero un tio molt afortunat per poder pescar amb barca i tenir la possibilitat de fer reviure a la gent el que sento allà dins navegant o pescant peixos que des de terra no han vist ni tindran la possibilitat de clavar-los mai. La gent té necessitat de sortir a mar, de pescar i quan no ho poden fer, tenim necessitat de llegir coses als fòrums, als blogs i a les revistes de pesca, així que sort en tenim tots plegats de valents com l'OT que gosen penjar videos aquí, com el meu cosí que ens explica la seva primera clavada de tonyina o de mi, que us ho explico tot com un imbècil que no sap fer res més que compartir.

Parlo de la tonyina obertament perquè no tinc res a amagar, però al final heu aconseguit posar-me la por a dins cada cop que surto a mar. Que si multes, que si requisen equips de pesca... però teniu idea del que m'ha costat comprar aquest equip!? Porto dos anys somiant amb un carret de pesca molt especial, únic per mi. Dos anys estalviant i pensant com collons ho puc fer perquè la dona no se n'enteri... dos anys somiant en tenir una joia a les mans com perquè vingui un policia passat de voltes i se m'el vulgui quedar a les primeres de canvi per el fet "d'intentar pescar".

Per mi pescar una tonyina ja no és només un repte personal- doncs sabeu que he caigut en desgràcia amb aquest peix i mai l'he aconseguit abraçar- sinó que s'ha convertit en un somni, un somni que vull compartir amb tots vosaltres, i amb els lectors de Pesca d'Illes, i amb qui faci falta, perquè jo creia que no feia res mal fet.

Ara es veu que m'he de sentir culpable cada cop que somio a pescar aquest peix.

Per altra banda us volia explicar un fet:

fa uns mesos la barca dels forestals (i l'any passat també), estava amarrada just al costat de la meva, que ja és casualitat. Un dia me'ls trobo i els dic:

-Hola, bon dia. Ja ho sabeu que esteu a sota l'únic pi que hi ha i us quedarà la barca plena de merda?

i vam començar a parlar amistosament. De sobte, un d'ells, també pescador aficionat, em va preguntar mirant la meva canya i carret...
- Caram, quin carret més potent.... és l'stella no? Això és un equip per la tonyina.... mmmm.... que vas a la tonyina?
-doncs precisament avui no. Anem al pagell als 50m, però saps què? que si em surten les tonyines vull tenir la garantia de poder-la treure amb bones condicions per tornar-la al mar viva, perquè això de tornar cadàvers a l'aigua jo no ho trobo bé... - i vam començar a parlar de pesca.

LI vaig dir clarament qui sóc:

´-jo sóc el fantasma del fòrum, el que escriu a Pesca d'illes, el que vol pescar una tonyina, tornar-la a l'aigua i fer-ne un repor. - l'home feia veure que no n'estava al corrent, però els ulls se li enaven constantment cap al meu stella i la meva canya de tonyina... Aquell home sap pescar, o almenys això semblaria parlant dels dèntols i llobarros que fa (amb el que costa!).
Ens vam acomiadar, de bon rollo, però abans de marxar em va clavar la mirada i em va deixar anar:

-la tnyina està en veda, no es pot pescar.
-tranquil, que anem a pescar pagells!- i li vaig ensenyar les gambes congelades. -Serem al st prosper per si ens vols venir a visitar. Jo xerro molt, però no en sé de pescar... i menys tonyines, que de seguida em cansen i acabo passant d'elles.

i Vaig marxar.

Treieu les vostres conclusions. NO havia sortit de port i ja insinuava que anava a pescar tonyines perquè portava un stella....

Ah, i dissabte els vaig veure a mar. Estava pescant a Norfeu, hi havia molta escuma i buscava llobarros (en vaig fer un però no tinc temps de més rollos).

Em van passar pel costat i s'em van quedar mirant. Els vaig saludar i ells a mi també. No em van demnar res però em van repassar de dalt a baix.... em pregunto què haguèssin fet si haguès estat dos-cents metres apartat de les pedres...

ah, i el llobarro el vaig pescar amb un stella, també... que no es pot anar a mar a pescar amb stellas? Ho dic perquè en portava dos... i vaig pescar moltes, però moltes i moltes oblades amb un twinpower, tot muntat amb canyes fines però bones. Són carrets de talla 4000 i 5000 muntats amb dues canyes d'spining finetes finetes.... que ben treballades, poden treure des d'un sard a una tonyina.

així doncs què faig... m'ho venc tot i surto a pescar sards amb equips del decatlhon?

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 03 Maig 2011, 10:36

La captura i solta si es legal: (lleis del 2009)

http://www.mapa.es/es/pesca/pags/RecreaPes/Especies/PlanesEspecies.asp?Id=1

El que queda derogat d'aquest text, es la quota mínima a embarcar, que actualment per als pescadors recreatius la quota es 0 com tots sabeu.

De totes maneres i per sortir de dubtes, faré una consulta oficial a Pesca de la Generalitat i a Pesca del Min. Agricultura espanyol, i a veure que diuen..... crec que es la millor manera de sortir de dubtes

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Cartes enviades als organismes competents

Missatge  Dani el Dt 03 Maig 2011, 11:00

He enviat aquesta carta, en català a la generalitat i en castellà al ministeri de pesca, i estic esperant la seva resposta, a veure si sortim de dubtes.

Carta enviada a: Generalitat, departament corresponent, càrrec amb nom i cognoms que a més ja ha llegit el meu missatge.

M’adreço a vostè per resoldre un dubte. Recentment es va posar una quota 0 de tonyina vermella pel sector de pesca recreativa, amb el que queda prohibida així la pesca i embarcament de cap tonyina vermella per un pescador recreatiu encara que compleixi els requeriments de talla i pes mínims.

El dubte es si la captura i solta si està permesa o no, entre d’altres coses perquè quan veus una mola de peix no sempre veus que hi ha a sota, si tonyines, o bonítols o altres espècies, i es fàcil que de manera accidental en puguis clavar alguna, tot i que en el cas de que això passi som plenament conscients de que s’ha de fer el màxim possible per no cansar l’animal, fer-li el menor mal possible i tornar-lo a l’aigua en optimes condicions, el que anomenem captura i solta en l’àmbit recreatiu. així que voldria saber si la captura i solta de la tonyina es legal o no.

Així mateix l’hi sol·licito permís per publicar tan la pregunta com la resposta en un fòrum de pescadors recreatius, pel bon coneixement de tots els companys i així aclarar dubtes i evitar incórrer en il·legalitat per desconeixement.

Esperant les seves notícies, rebi una salutació cordial.

Atentament:

Daniel XXXXXX
DNI XXXXXXXX

La mateixa carta en castellà enviada a: Ministeri d'agricultura i pesca, atenció al ciutadà, bústia genèrica d'informació i dubtes.

Me dirijo a ustedes como organismo competente en materia de pesca. Recientemente se puso una cuota 0 de pesca de atún rojo al sector de pesca recreativa, con lo queda claro que no se puede pescar y embarcar ningún ejemplar de atún rojo por un pescador recreativo, aun cuando este supere la talla y peso mínimos establecidos.

La duda es si la captura y suelta está permitida o no, entre otras cosas porque cuando uno lanza sobre un banco de pescado, desconoce si debajo hay atún rojo, bonitos u otras especies y es fácil que de manera accidental puedas clavar un ejemplar de atún rojo, aunque en este caso somos plenamente conscientes de que hay que evitar cansar al animal, hacerle el mínimo daño posible y devolverlo al mar en optimas condiciones, lo que normalmente llamamos captura y suelta en el ámbito recreativo, así que quisiera saber si la captura y suelta del atún rojo es legal o no.

Así mismo, le solicito permiso para publicar tanto la pregunta como la respuesta en un foro de pescadores recreativos, para el buen conocimiento de todos los compañeros y así aclarar dudas y evitar caer en ilegalidades por desconocimiento.

Esperando sus noticias, reciban un cordial saludo.

Quan tingui les respostes a veure que diuen.

Que quedi clar que faig la pregunta a títol particular, com a recreatiu i m'identifico amb nom i cognoms i DNI, i que demano autorització per publicar la pregunta (que jo l'autoritzo, aqui està), i el que es més important, la resposta, així sabreu qui exactament m'ha respost i quina es la seva aclaració. He intentat resumir-ho i preguntar-ho d'una manera clara i sencilla, crec que s'entèn prou bé. A veure que em diuen.

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 03 Maig 2011, 21:30

Merci trempat!

Aviam si algú respon i sortim de dubtes...

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Pelagic el Dt 03 Maig 2011, 23:19

Manel que et penses que jo no en vull pescar de tonyines o que no vull que en pesquin els altres???

T'equivoques molt amb mi. Aquesta recomanació per part de ACPR ha sigut perquè desprès dels avisos havien de fer la consulta legal sobre el tema, no perquè els "altres" no pesquin.

Jo explico el que sé i d’informació que hem donen.

Tot això crec que quedarà aquí i no arribarà a mes. Els mateixos forestals no saben com actuar, per això no han multat a ningú.

He parlat avui amb el millor mediador que tenim els pescadors deportius l'Oriol Ribalta i m'ha dit que aquesta mateixa setmana posaria fil a l'agulla per solucionar aquesta controvèrsia.

Com que veig que al final sempre acabo rebent jo, aquesta serà la meva última intervenció.

Bona pesca a tots

Pelagic
www.forumdepesca.com

Data de registre : 13/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 03 Maig 2011, 23:55

vinga companys, que no arribi la sang al riu, el que hem de fer es preguntar i que ens donin respostes, però respostes clares, perque la primera resposta que he rebut jo es flipant, quan tingui resposta definitiva i en tregui l'aigua clara ja ho comentaré, de moment ni ells ho tenen clar em dona la impressió.
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Informació oficial sobre la tonyina vermella

Missatge  Dani el Dc 04 Maig 2011, 00:25

Preguntes i respostes extretes de http://www.mapa.es/es/pesca/pags/RecreaPes/Preguntas/pr_Preguntas.htm

Pesca marítima de recreo © Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino 2011

¿Quién ostenta la competencia en aguas interiores y exteriores?

Es una delimitación entre aguas marinas para establecer la competencia de las distintas administraciones públicas implicadas. Las aguas interiores son competencia de la Administración autonómica correspondiente, mientras que las aguas exteriores son competencia de la Administración del Estado.

Es a dir, en aigües interiors, rius, pantans i mar fins a 12 milles de la costa, competència autonòmica, de 12 milles de la costa cap a fora, competència estatal

¿SE PERMITE CAPTURAR ATÚN ROJO?

Se PROHIBE la pesca deportiva y recreativa de atún rojo, y la realización de concursos, eventos deportivos o competiciones de pesca deportiva o de recreo que tengan como fin la muerte de atún rojo.

En todas estas actividades se deberá adoptar las medidas precisas para asegurar la devolución con vida al mar de todos los atunes que se capturen.

No obstante, en el caso de que no se pudiera haber evitado la muerte de los ejemplares capturados, los patrones de las embarcaciones o los titulares de las licencias de pesca de recreo deberán remitir una declaración de captura de atún rojo conforme al anexo 1 de la Orden de 26 de Febrero de 1999.

Por último, se prohíbe la comercialización de atún rojo capturado en la pesca deportiva.

En cuanto a la normativa relatada anteriormente se traduce en que se intenta evitar por todos los medios los atunes rojos capturados por embarcaciones de recreo o deportivas. En el caso de que produzcan la muerte del atún, se desembarcará y se comunicará como se menciona, y bajo ningún concepto se podrá comercializar este atún ya que carece de la documentación pertinente para ser comercializado, además les comunicamos que los servicios de inspección de las comunidades autónomas realizan inspecciones en el comercio y restauración sobre la documentación que deben llevar estos ejemplares.

¿EXISTE UNA VEDA DE PESCA PARA LA PESCA DEPORTIVA Y RECREATIVA?

Si, para la pesca deportiva y recreativa del atún rojo la veda corresponde al periodo del 16.10 al 15.06.

EN TEMPORADA DE VEDA, ¿ SE PUEDE CAPTURAR Y SOLTAR LOS ATUNES?

No, queda expresamente prohibida la captura de ejemplares de esa especie.

Ara que cadascú tregui les seves conclussions, jo entenc que segons aixó, només es permet la captura i solta fora de veda

Igualment tinc cursada la pregunta a estaments oficials a veure que en diuen....
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 04 Maig 2011, 18:34

Pelagic escrigué:Com que veig que al final sempre acabo rebent jo, aquesta serà la meva última intervenció.
Bona pesca a tots

tranquil home! que les òsties sempre me les emporto jo! hihihihi

Manel, Pelàgic i foreros tots: crec que una de les funcions més importants d'un fòrum és el de la discussió, amb naturalitat i educació com s'ha fet fins ara per arribar al quid de la qüestió i intentar solventar controversies.

al final, quan les coses van mal dades, la gent acaba optant pel silenci o per mirar cap a un altre lloc, i penso que aquesta no és la solució, perquè el problema continua.

i jo, que encara no m'explico ni com m'ho faig, estic sempre al mig dels merders de tots... serà que m'encanta!

i jo que em moro de riure quan us veig plorar a tots vosaltres... que si un les ven, que si l'altre les torna a l'aigua, que si, que si... però no veieu que el 99% dels pescadors de canya sóm uns gilipolles que no sabem ni com fer-les picar?

tants mals de cap, tants nervis i tantes mandangues, i encara no n'he pescat cap! (no si, a sobre, em fotran les canyes...)

quan pugui us penjo el relat de dissabte, que vaig molt atrafagat: oblades, oblades i més oblades i, per fi, un llobarret enganyat! Molt peix petit, però vaig disfrutar com un nen. Em sembla que mai havia pescat tant! Fins i tot el meu company va pescar dues oblades enganxades al mateix artificial!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: