MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juny 2017
DlDtDcDjDvDsDg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Canya i equip jigging

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Canya i equip jigging

Missatge  jkarles el Dj 03 Des 2009, 01:14

Hola companys

Com aviat venen el Reis de l'Orient he pensat que em demanare un equip de jigging. Pero la veritat, entre que no tinc molta idea i que quan mires per internet et perds de tanta oferta que hi ha, voldria demanar-vos consell sobre un equip d'iniciacio: canya, carret, linea i quins serien els jigs mes adients per començar. Espero els vostres comentaris. Salut!
jkarles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Palamos
Data de registre : 26/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Canya i equip jigging

Missatge  kurry el Dj 03 Des 2009, 01:29

jejeje evident i tristament, tot depen de l'economia.

Una canya Shimano per jigging no baixa dels 100€, però saps que és bona. Si mires una més barata pot mirar Hiro o Grauvell, però has de vigilar amb l'acció (pes de jig que poden usar sense problemes)

En el cas de les canyes, potser no notis tant la diferència entre una i una altre, però en els carrets sí que es nota. Coses com el pes són mes subjectives crec, però lo que si hauries de mirar és que sigui de fre davanter, el nº de rodaments, la capacitat de fil de la bobina i el rati (tot i que aquest últim no sé molt bé què és Embarassed ).
Una cosa més difícil de saber i que també et pot interessar és la potència de fre en Kg.
Tornem a estar a les mateixes. No hi entenc molt, però la marca per exelència sol ser Shimano i té models desde uns 60 a uns 500€...

En tema línia sí que no hi entenc pas res. Nosaltres utilitzem un fil trenat verd i fem un baix de flurocarbono transparent. Els diàmetres millor te'ls dirà en kruskis Very Happy

Ay amic...els jigs...l'eterna pregunta...Això és una cosa més complexa encara. Tot depèn de a quines bestioles vas a buscar, fondària, mar, dia...
Jo et comento desde la meva experiència i la d'algú més:
Jig per pajareres (spinning): Yo-zuri Metallic Sardine, Yo Zuri L-Jack. Ambdós en color clar.
Jigs entre 60gr-100gr: Maria Mucho Lucir, Hart Glaze. Ambdós en color platejat o platejat i blau. Hi havia un jig a Decathlon de la marca Geologic que també funciona força bé, però lo curiós és que funciona millor quan està tot pelat i destroçat que acabat de comprar jajaja.
Jigs per Kabura que també funcionen molt bé: Hart Wasabi en color taronja. També té molta fama el Shimano Inchiku, però no l'he provat. Jo actualment estic provant el Shimano Madai, però últimament les lluernes, aranyes i demès bestioles de fons s'amaguen jejeje.

Sé que segurament té liat més de lo que estaves i he ajudat poquet...però algo és algo jajaja

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 03 Des 2009, 01:47

Jo faig anar una Kali jig gun que no val ni 40 euros i fa 3 anys que li foto tralla i la tia va aguantant. Com que no faig jigging a grans profunditats, amb una de toveta ja passo, així la puc fer servir per llençar jigs si apareix una pajarera com aquest dissabte passat!!!! Una canya, si és mitjanament bona, la pots fer durar el temps que vulguis.... els carrets solen tenir una vida, i normalment quant més cars, més duraran (per norma general)

Si tens $$$$ tira't cap a Shimano o Daiwa, i si no, un Okuma o una cosa així que també n'hi han de molt vàlids.

Ara que de totes maneres... per començar, prova amb el carret que tinguis actualment! Em sembla que tots hem començat a fer jigging amb un carret qualsevol! Jo al que sí que m'he acostumat és al dyneema i no sé fer jigging amb nylon normal.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 11 Des 2009, 14:47

tens raó kruskis... crec que el més important en l'equip de jigging és el fil. Jo porto el VARIVAS, de 35 lb per spinning i de 50lb pel que sigui... No s'enreda i canvia de color cada 10m, així saps exactament on estàs pescant! Si amb la sonda veus peix a 20m, no cal baixar-lo a 50m!

tots hem començat amb el material de batalla de sempre! Abans de gastar-te els calès, et recomano que provis aquesta tècnica, pq és molt cansada i poc agraïda, sobint. Jo he tardat uns dos anys a treure alguna cosa que valguès la pena... és clar que no tenia el fòrum per consultar! Pensa que desprès de tants dies no he tret mai cap peix que arribi als deu kg... amb això et vull dir que no cal anar ni amb saltigas, ni amb canyes de 400e! De moment aprofita el que tinguis i, a mesura que l'equip et vagi quedant petit, vas invertint.

pensa que no són els equips qui enganyen el peix, nomès t'ajuden a treure'l!

sort , i si et fires quelcom per reis, mira que sigui lleuger... que treballar hores amb equips pesats et faran aborrir la pesca!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jkarles el Dv 11 Des 2009, 17:50

Merci pels vostres consells. Crec que fare el que comenteu, començare amb una que tinc per la barca de 1,80 prou forta anire fent proves i quant ho tingui clar faig la compra. Ara, segur que pels reis cau alguna per fer el curri (s'admeten sugerencies), encara que si us soc sincer començo a tenir els meus dubtes en comprar res perque com esta el tema per Palamos amb la reserva dels nassos crec que ni pesca, ni barca, ni res de res. Companys, gracies un altre cop i que tingueu un bon cap de setmana.
jkarles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Palamos
Data de registre : 26/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 11 Des 2009, 18:57

si vols una suggerència...

el curri per què el fas, per les tonyines? Si no, jo faig servir la mateixa canya! Si busques peixos "normals" els pots buscar amb aquesta de 1,8m que tens. Quan sàpigues exactament què necessites, llavors compra. Jo faig curri poques vegades, però si busco llobarros, dentos petits o bonítols a prop de les roques faig servir la canya d'spinning (acció 120gr). SI el que busques són peixos grans... ho faig amb la de jigging!

en un a jornada de pesca amb artificial pots arribar a utilitzar moltes tècniques de pesca: spinning, jigging i curricà, bàsicament. Si tens molts calès compra conjunts per tot, si ets mortal com nosaltres, busca algun equip polivalent. Pensa que jo faig jigging amb la mateixa canya que faig l'spinning... en tinc una de jigging molt benparida que no faig servir mai!

Canyes:
amb aquestes dues ho faig tot:spinning jigging i curricà. No te les acabaràs! (jigs de fins a 100gr)
.si la crisi apreta et recomano la shimano nexave game type ( en Manel de subprof te la vendrà regalada de preu) jo la tinc en 2,7m. Per barca no la compris més llarga.

.si et pots permetre un caprici: shimano lesath shore game 2,4m acció 60-120. HE tardat dos anys a comprar-la pq és ara que li trec rendiment. LLeugera i potent com cap! Nomès un defecte: les anelles són petites i no es pot pescar amb fils massa grans. Però menys per la tonyina la faig servir per tot! Mira les fotos del fòrum... el 95% dels peixos els he pescat amb aquesta canya.

si coneixes algú que tingui bon material, que te'l deixi provar... sinó, vine un dia pel golf de roses i ja te les deixarè jo.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum