SHARE
Últimos temas
» Jigs amb plomespor Jurela´s Killer Ayer a las 18:58
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Ayer a las 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Ayer a las 15:45
» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48
» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47
» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Ds 12 Maig 2012, 05:54
» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57
» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19
» V Fira Marítima de la Costa Daurada a Cambrils
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:31
» IV Fira Nàutica d’Ocasió i del Xàrter a Port Ginesta
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:29
» VII Edició GuíxolsMar a Sant Feliu de Guíxols
por Admin Dc 09 Maig 2012, 20:26
» Com ha anat el finde? (Girona)
por kayakleviathan Dt 08 Maig 2012, 17:28
» Silurs.
por Dani Dg 06 Maig 2012, 12:04
» WAVEINN.com
por kruskis Dv 04 Maig 2012, 00:07
» "El Mundo" 30-4-12
por Admin Dc 02 Maig 2012, 23:01
» Sortides en kayak
por j.m.v Dg 29 Abr 2012, 21:38
» Preguntes Pantà de Terradets (Cellers) i Susqueda
por Dani Dg 29 Abr 2012, 17:46
» Un altre caiaquero!
por calador Dg 29 Abr 2012, 12:17
» tauró blanc a surfcasting
por joemosqueroles Dj 26 Abr 2012, 14:40
YOUTUBE
Farmaciola d'emergències i primers auxilis bàsics
Pàgina 1 de 1 • Comparteixi •
Farmaciola d'emergències i primers auxilis bàsics
Després del tema de l'ham, he intentar ampliar una mica i fer una llista bàsica del que seria una farmaciola d'emergències i uns primers auxilis bàsics. Com que hi ha una mica de text i imatges, tot i que està ben resumit en 3 pàgines, ho poso en un pdf que podeu descarregar:
http://files.zyncro.com/HQpuWjC
Parlaré amb alguns companys de l'àmbit sanitari per mirar d'ampliar o corregir algunes coses, ja que ells hi treballen a diari i poder hi ha novetats o coses que desconec, o poder em deixo algun altre tipus d'accident. Quan millori o modifiqui el manual ho posaria en aquest fil.
Si hi ha algun metge o infermer que vulgui fer aportació o correcció, benvingut. I si sabeu d'algun altre tipus d'accident que pugui afegir, doncs benvingut també.
Espero que no s'hagi de fer servir mai, però si us equipeu aquesta farmaciola i us llegiu bé els 3 fulls, estic segur de que es cas de fer-ho servir en podreu treure molt de profit i convertir un accident en un petit incident sense mals majors.
Salut !
http://files.zyncro.com/HQpuWjC
Parlaré amb alguns companys de l'àmbit sanitari per mirar d'ampliar o corregir algunes coses, ja que ells hi treballen a diari i poder hi ha novetats o coses que desconec, o poder em deixo algun altre tipus d'accident. Quan millori o modifiqui el manual ho posaria en aquest fil.
Si hi ha algun metge o infermer que vulgui fer aportació o correcció, benvingut. I si sabeu d'algun altre tipus d'accident que pugui afegir, doncs benvingut també.
Espero que no s'hagi de fer servir mai, però si us equipeu aquesta farmaciola i us llegiu bé els 3 fulls, estic segur de que es cas de fer-ho servir en podreu treure molt de profit i convertir un accident en un petit incident sense mals majors.
Salut !

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Re: Farmaciola d'emergències i primers auxilis bàsics
Hola. Amb els hams jo ja he tingut 2 experiencies (dit index dreta, dit anular esquerra) q van acabar al CAP
Des d'aleshores porto una farmaciola com la que expliques, pero hi he afegitvun spary que serveix per adormir (durant un parell de minuts) la zona afectada. Aixi fa menys mal en tallar l'ham
No recordo el nom, quan el tingui us el passo. Sembla ser molt util
Des d'aleshores porto una farmaciola com la que expliques, pero hi he afegitvun spary que serveix per adormir (durant un parell de minuts) la zona afectada. Aixi fa menys mal en tallar l'ham
No recordo el nom, quan el tingui us el passo. Sembla ser molt util

bernau- www.forumdepesca.com
- Edat: 42
Localització: L'Estartit
Reputació: -5
Data de registre: 23/03/2009
sabia que sortiria el tema.... us explico:
Mal de caps: Ibuprofé, aspirina, etc...
Prevenció del mareig: Biodramina
Anestèsia local (injectable): Scandinisba
Anestèsia local (spray): Xylocaina
Jo soc socorrista, no metge.
Qualsevol medicina intrusiva, ja sigui per via oral, incisió o injectable, es facultat única del metges, o com a molt d’un infermer prèvia prescripció mèdica.
Hi ha milers de medicaments que tothom fa servir de manera habitual, que es venen sense recepta, i que encara que siguin injectables o per via oral, la majoria del cops no poden causar grans danys ni efectes secundaris.
Però com he dit, jo no soc metge, i com a tal no recomanaré mai res que no pugui, si algú es vol prendre una aspirina pel mal de cap, una biodràmina per evitar el mareig o un spray anestèsic local per treure un ham, es lliure de fer-ho sota la seva responsabilitat. Com si es vol tallar amb el bisturí i cosir-se els punts de sutura, se de gent que ho ha fet, però cadascú sota la seva responsabilitat i prenent consciència de que no es al·lèrgic a cap medicament dels que es prendrà.
Jo no puc incloure cap nom de medicament a un manual de primers auxilis per temes legals, es així de sencill.
Mal de caps: Ibuprofé, aspirina, etc...
Prevenció del mareig: Biodramina
Anestèsia local (injectable): Scandinisba
Anestèsia local (spray): Xylocaina
Jo soc socorrista, no metge.
Qualsevol medicina intrusiva, ja sigui per via oral, incisió o injectable, es facultat única del metges, o com a molt d’un infermer prèvia prescripció mèdica.
Hi ha milers de medicaments que tothom fa servir de manera habitual, que es venen sense recepta, i que encara que siguin injectables o per via oral, la majoria del cops no poden causar grans danys ni efectes secundaris.
Però com he dit, jo no soc metge, i com a tal no recomanaré mai res que no pugui, si algú es vol prendre una aspirina pel mal de cap, una biodràmina per evitar el mareig o un spray anestèsic local per treure un ham, es lliure de fer-ho sota la seva responsabilitat. Com si es vol tallar amb el bisturí i cosir-se els punts de sutura, se de gent que ho ha fet, però cadascú sota la seva responsabilitat i prenent consciència de que no es al·lèrgic a cap medicament dels que es prendrà.
Jo no puc incloure cap nom de medicament a un manual de primers auxilis per temes legals, es així de sencill.

Felicitats pel rigor, Dani
Em sembla una postura molt encertada i prudent
Em sembla una postura molt encertada i prudent

bernau- www.forumdepesca.com
- Edat: 42
Localització: L'Estartit
Reputació: -5
Data de registre: 23/03/2009
Veus els de la bala perduda portem roba de recanvi,bateria de recanvi,aspirines,gelocatil,biodramina
gases,benes,esparadrap,aigua oxigenada,tirites,amoniac i alicates però no portem lésprai gràcies Dani
ja ho posarem
ja ho sabeu si mai us fa falta ho dieu
gases,benes,esparadrap,aigua oxigenada,tirites,amoniac i alicates però no portem lésprai gràcies Dani
ja ho posarem
ja ho sabeu si mai us fa falta ho dieu

Paisano- www.forumdepesca.com
- Reputació: 10
Data de registre: 20/05/2009
millor que l'esprai, les bosses de fred i calor instantani ;-)

Us l'he "inserit" a dalt per veure'l ràpid sense haver de descarregar doncs m'ha agradat perquè el vegi tothom qui entri a la secció. (Amb el teu permís, Dani
)

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 31
Localització: Costa Brava
Reputació: 82
Data de registre: 07/03/2009
kruskis escrigué:Us l'he "inserit" a dalt per veure'l ràpid sense haver de descarregar doncs m'ha agradat perquè el vegi tothom qui entri a la secció. (Amb el teu permís, Dani)
si de conya ;-)
Paisano, aqui hi ha dels molts productes de calor instantàni que avui parlavem a mar, explica com es fa servir: http://www.termogel.es/pdf/mododeuso.pdf
El més fàcil es anar a una farmacia, segur que tenen diferents models, de fred i de calor, de un sol us o reutilitzables, i et diran totes les seves aplicacions.
El tipus de verí de l'escorpora i el peix aranya es termolàbil, que vol dir que amb l'escalfor es pot modificar. En aquest cas, l'escalfor modifica el comportament del verí neutralitzant la seva acció, de manera que si després d'una picada apliquemua bosseta de calos instantàni durant 30 minuts, el dolor serà molt menor i els efectes del verí es veuran disminuits.
Bon cap de setmana, i maco el bónitol que heu tret !

L'altre dia que em va picar l'aranya, jo anar fotent el dit a l'aigua per baixar la cosa amb la fred i quan arribo a casa veig a internet que la picada d'aranya s'alleuja amb calor. Quins pebrots... va ser la novatada..

Hola Dani
A Cassá no trobo les bosses de calor
De quina casa són
GRÀCIES
A Cassá no trobo les bosses de calor
De quina casa són
GRÀCIES

Paisano- www.forumdepesca.com
- Reputació: 10
Data de registre: 20/05/2009
Bolsa Calor Instantaneo 13x18 Practicosa
http://www.farmacia.es/ortopedia/tratamiento-del-dolor-con-terapias-frio-calor/parches-calor/bolsa-calor-instantaneo-13x18-practicosa/
Aqui en tens una per exemple, però segur que demanant a la farmacia ells sabran de diferents fabricants i models, no es una cosa tan extranya... si no saben de que va, els extranys son ells jajaja
http://www.farmacia.es/ortopedia/tratamiento-del-dolor-con-terapias-frio-calor/parches-calor/bolsa-calor-instantaneo-13x18-practicosa/
Aqui en tens una per exemple, però segur que demanant a la farmacia ells sabran de diferents fabricants i models, no es una cosa tan extranya... si no saben de que va, els extranys son ells jajaja

jajaja que a Cassà som de pagès!!
Aquí només xeringues per anestessiar porcs i guants d'aquells de làtex de màniga llarga per fer sortir vedells (millor no dic d'on)
Aquí només xeringues per anestessiar porcs i guants d'aquells de làtex de màniga llarga per fer sortir vedells (millor no dic d'on)

Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum