MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Novembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Diari d'un novell (i II)

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Diari d'un novell (i II)

Missatge  Truitaderiu el Dt 22 Mar 2011, 02:29

Bones a tots/es,

Doncs ahir diumenge vaig tornar a sortir amb el caiac pel litoral barceloní. I el protagonista de la jornada és el número 2, que apareix diverses vegades. En efecte, amb les ganes i les presses de sortir a mar, em vaig deixar 2 coses: les ulleres de sol i el capell. De les 2 samarretes que duia, vaig desestimar la tèrmica de màniga llarga i em vaig enfundar -o embotir- la de màniga curta, que només filtra els rajos solars. Bona tria perquè feia molt sol i molta calor però, tot i posar-me crema de protecció, vaig acabar de 2 colors (moreno paleta o moreno pescador).

Va ser el primer dia que vaig pescar amb 2 canyes. Una mica de lio, però fa més "professional" i duplica les possibilitats. Vaig trobar 2 companys, el Pere, a la base, adobant el seu Hobie kayak nou, i un company fuster, a mar, amb el seu caiac de travessa, una meravella de fusta (és clar) desmuntable en tres trossos.

I vaig tenir 2 grans alegries: la primera és que, per fi, VAIG PESCAR! Un petit sorell (però de mida legal, crec, eh, 25 cms) que em va alegrar molt. L'artificial que va mossegar és un Hardcore SH-75SF. Com acostuma a passar, va picar a la pitjor de les 2 canyes, al més petit dels 2 artificials... Però em va fer una il·lusió! I encara me'n fa més dedicar-lo a tots el companys i companyes del Fòrum, tal com vaig prometre!

I la segona alegria va ser tornar a terra ferma i arribar-hi sa i estalvi. Havia sortit cap a quarts de dotze, amb força mar de fons, però sense res destacable. I me'n vaig anar prou lluny, fins passat l'edifici Vela. Fins allà res destacable. El mar com un gran llençol agafat per un parell de déus que volen fer el llit: amb ondulacions, però sense ones que trenquessin. Però una vegada agafat el sorell i arribat al vela, és a dir, havent navegat cap al sud, es va girar un vent del nordest cada vegada més enfadat, i onades i onades i escuma per aquí i per allà. I ja vaig tornar de seguida, ja, però havia fet com unes quatre llargues platges de distància i la veritat és que vaig patir una mica (i una mica més d'un mica). Fins i tot em van agafar 2 rampes simultànies, a la cama i al pectoral esquerra, de l'esforç. En fi, una petita aventura que m'ha donat una bona lliçó. Això sí, hi havia tot de gent fent vela o surt i altres coses, o sigui que vaig pensar que potser no n'hi havia per tant. Però vaja, les onades eren les que eren.

En fi, que si me'n surto penjo 2 imatges del dia i us deixo, per a qui li interessi, 2 notícies sobre la nova rampa de la Platja de la Mar Bella: una de bona, que és que ja està en funcionament, i una de dolenta, i és que no sembla massa ben dissenyada, ja que té un pendent molt curt i pronunciat...

Salut i bona pesca,

Aquesta és la primera captura:

I aquest l'artificial responsable:

Truitaderiu
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Can Fanga
Data de registre : 07/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Diari d'un novell (i II)

Missatge  Dani el Dt 22 Mar 2011, 12:42

Felicitat, millor aquesta sortida que l'altre !!

Dos cosetes, els sorells van en bancs, normalment si en treus un, es molt fàcil que repeteixis !

Vigila sempre l'estat de la mar, i la distància recorreguda, així estalviaràs ensurts, més val fer 4 passades pel mateix lloc que anar fent xino xano sense mirar endarrera i que no et donis compte i estigui a vàries milles de la rampa, que el mar es molt traicioner de vegades, sobretot quan s'aixeca vent de sobte.
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 22 Mar 2011, 15:25

molt bé, truitaderiu!

pensa que el vent i les onades els va bé a tot qui porti una vela, però gens als de motor o rem... fixa't que els de vela petita sempre són els últims de sortir de l'aigua. S'ha de ser previsor, i si surts més d'hora, tindràs molta més estona per navegar tranquil·lament. Els contrastos bruscs de temperatura que hi ha a la primavera comporten canvis bruscos en l'estat del mar, perquè estan molt relacionats. O sigui que compte!

ah, i et felicito, lo dels dèus i els llençols m'ha encantat! M'agrada molt llegir detalls importants, i els que parlen de peix no ho són gens per mi, comparats amb poder llegir un xic de sensibilitat.

per altra banda felicitats per la pesca! Bon sorell! Mira de posar un rapala més petitó i al davant un parell de plomes o anguilons. Si passes per un petit banc, segurament en podràs fer dos, o tres!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 22 Mar 2011, 16:22

quan trobis els sorells no et moguis del lloc. Posa una metralleta i un jig qualsevol com a pes i fes jigging o spinning una estona. Els pujaràs de tres en tres i et divertiràs de valent Smile
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 22 Mar 2011, 16:36

Raül escrigué:ah, i et felicito, lo dels dèus i els llençols m'ha encantat!
és veritat. Molt bo Smile

per cert, tot i que no sóc caicaire, penso que hauries de mirar de conèixer els vents tèrmics de la teva zona, doncs veig que no és la primera vegada que t'enxampa un xic de mala mar. El vents tèrmics són els que venen provocats per la diferència de temperatura entre el mar i la terra, que tendeix a igualar-se provocant vents de mar al migdia, i de terra al vespre. Quan al matí hi ha calma, el més habitual és que al migdia entri el vent de mar degut a aquest fenomen. I si a la tarda hi ha calma, el més probable és que el vespre acabi amb vent de terra.

No és matemàtic, però sol ser així sempre i quan no s'imposin els vents "normals", d'anticicló o borrasca, que són més forts. Aquests són els que intenten predir (sense un èxit excessiu, tot sigui dit) els Windfinder i Windgurú de torn, que mai mostren els vents tèrmics.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 22 Mar 2011, 16:43

Felicitats per les cròniques i la captura, cada vegada tinc més ganes de provar aixó del caiac i pel fet de ser prudent no et tallis un euro que com deia el meu pare "el cementiri és plè de valents", jo crec que sortim a disfrutar, si les condicions no son favorables ja ho notes que la podries estar cagant, m'ha passat repetides vegades.
Enhorabona.
Joe.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 22 Mar 2011, 22:25

Però em va fer una il·lusió! I encara me'n fa més dedicar-lo a tots el companys i companyes del Fòrum, tal com vaig prometre!

Gràcies per dedicar-nos-el! Ja arribarà el dia que ens en dediquis un de tan llarg com el caiac!

A mi també m'ha fet patxoca el llençol! Que ocurrent! jiji i també dic el mateix amb els sorells! Si pica un sorell reculaaaaa! que tindràs premi!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 22 Mar 2011, 22:29

Sí senyor! últimament anem faltats de cròniques!

Una bona captura no té perquè valorar-se proporcionalment al pes de la bèstia. Una bona captura és aquella per a la qual sentim il·Lusió abans de treure-la, la que satisfà els nostres objectius, sigui petita o gran.

Així que el teu sorell (sorells?) és una més que excel·lent captura.

Secundo als que t'han parlat de metralletes, sigui al curri o per damunt d'un jig. Els faràs de dos en dos. Si vas acompanyat d'algú amb sonda, pots fer trampes i vas seguint el banc... o veure si per sota tenen qui els apreta... hi, hi, hi...

Si per la zona on surts tens sorells... els hi aniràs trobant durant uns quants mesos, encara. I després vindran els bisos... també dona'ls metralleta i ja veuràs, nano!

I és clar, per últim... si hi ha sorells, porta a mà alguns jigs. Qualsevol dia els veuràs saltar, fugint corrents i t'anirà bé llençar algun jig per allà a la vora. El dia que menys t'ho esperis, estaràs fent esquí aquàtic amb un tallahams que et durà directe a la costa (hi hagi onades i vent o no n'hi hagi) o que et durà cap a Mallorca. Sempre saps on comences i rarament on acabes. Envia una postal des de Síria o Kuala Lumpur.

A por ellos, i esperem futures cròniques. M'agraden molt.

Martí.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 22 Mar 2011, 22:45

Tola escrigué:Una bona captura no té perquè valorar-se proporcionalment al pes de la bèstia. Una bona captura és aquella per a la qual sentim il·Lusió abans de treure-la, la que satisfà els nostres objectius, sigui petita o gran.

Amén

Un dia faré un recull de les millors frases que he llegit en aquest fòrum.

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dc 23 Mar 2011, 11:28

Bon relat truita de río i felicitats pel Sorell, tocar escata sempre fa pujar la moral,estadisticament es el peix que es treu mes. Per cert Per poc que puguis mira de sortir mes d'hora tindras mes temps de mar encalmat i mes possibilitats de pesca i t'evitaras patir quan comenca a bufar mes vent i es complica el mar al migdia.

Bones sortides i bona pesca
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 24 Mar 2011, 13:14

kruskis escrigué:
Tola escrigué:Una bona captura no té perquè valorar-se proporcionalment al pes de la bèstia. Una bona captura és aquella per a la qual sentim il·Lusió abans de treure-la, la que satisfà els nostres objectius, sigui petita o gran.

Amén

Un dia faré un recull de les millors frases que he llegit en aquest fòrum.

si hi ha una cosa que em posa de veritat són les bones frases aplicades al mar. Al fòrum n'hi ha a cabassades, hi ha aportacions bàrbares, sentiments en pur estat.

Sr Adm, aquesta serà una àrdua tasca, però alhora molt interessant. Si em permets, estaria bé obrir un nou post al racó de la Xènia on cada lector hi pugui enganxar les frases que d'alguna manera li han arribat.

espero de tot cor poder citar algunes de les vostres paraules en revistes o publicacions diverses, perquè no hi ha paraules més sàvies que les d'un pescador aficionat.

em motiva molt la idea!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 24 Mar 2011, 23:07

Uidu cussina!

kruskis
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Dv 25 Mar 2011, 11:19

kruskis escrigué:Uidu cussina!

Apunta questa la primera Razz Razz Razz
dfayala
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Vilamajor
Data de registre : 24/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dv 25 Mar 2011, 19:45

No havia posat mai gaire atenció en el caiacs fins que vosaltres heu anat penjant els vostres relats.

La imatge més “antiga “ que tinc dels “caiaqueros”, que no sigui de una peli, es de la festa Major de Salt, on es feia un descens pel Ter des de Bonmatí o Anglès, no se exactament.

Avui a La Vanguardia , a les pagines de Girona, hi ha un petit reportatge de un gironí, Aniol Serrasoles, que s’ha convertit en l’esportista més jove en saltar amb caiac una cascada de més de 30 metres d’alçada. La foto es impressionant...

Per la meva edat he tingut temps de anar a muntar a cavall, fer motocròs, trial, carretera, tir olímpic, judo, taekwondo, volar amb ultralleuger, pescar... però reconec que dins el que em queda de ganes per conèixer i experimentar, apart de tirar-me amb parapent això del caiac m’agradaria,.. . Només hi trobo una pega i es que, al hivern, si per algun motiu es tomba i amb l’aigua a 11/13º et pots quedar “tieso”...

Aquesta setmana he estat de ruta per Osca i Lleida i vaig a anar al Decatlon a Lleida; estrenat fa 4 mesos i molt ben assortit per la pesca en canyes i rodets, tenint en compte que la majoria dels seus clients son d’aigües interiors...

Tenien un parapeto al exterior amb caiacs i em va cridar l’atenció li vaig fer unes fotos. El més car uns 700€ i pico...

No en compraré pas cap però m’agradarà provar-ho...com la Clara

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 25 Mar 2011, 20:19

Jordi jo estic com tu, el caiac es com un cuquet que em pica, però la veritat es que em fa molt de respecte, anar amb els collons arran d'aigua, sabent que es bastant inestable, que l'aigua es freda, m'imposa, no ens enganyem, i si a sobre portes sonda, gps, canyers, etc.... llavors ja es per flipar en colors....

Et proposo que més endavant passat setmana santa, parlem amb aquella gent de l'escala que en lloguen a riells, i que ens en preparin uns quants i fem la prova, com a mínim l'aigua no serà tan freda, pescar no ho se, ara que riurem segurissim....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 25 Mar 2011, 22:09

Dani escrigué:Et proposo que més endavant passat setmana santa, parlem amb aquella gent de l'escala que en lloguen a riells, i que ens en preparin uns quants i fem la prova, com a mínim l'aigua no serà tan freda, pescar no ho se, ara que riurem segurissim...
aquí dos (o tres, potser) que s'hi apunten. El cuquet també ens ha picat i abans de fer el "gastu", ho hem de provar.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 25 Mar 2011, 23:26

algú més estaria interessant en algun dia llogar un kaiak per fer una sortideta??

Si som varis, em puc encarregar de xerrar amb aquesta gent i a veure si així ens fan un bon tracte com a grup, i si els que ja tenen caiac s'apunten, com més serem, més riurem !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 26 Mar 2011, 22:31

Dani escrigué:Jordi jo estic com tu, el caiac es com un cuquet que em pica, però la veritat es que em fa molt de respecte, anar amb els collons arran d'aigua,

Ha, ha... doncs pensa que´si és un caiac autobuidable, els collonets et van sucats dins l'aigua que es va renovant, així sempre els tens gelats a temperatura constant. Jo per això me'n vaig comprar un de tancat. Ha, ha.

Això del caiac és com conduir per l'esquerra a UK. Fa més impressió que el que en realitat és.

* I ja que hi som i ve més o menys a tomb i no sé per què, però estan tardant un munt a posar-ho a la seva pàgina web, doncs ja us ho avanço: el dia 17 d'Abril faig un curset de pesca des de caiac. Qui?? jo??!aquest paio??!! però sí no en té ni idea!!! doncs sí, és el mateix que vaig pensar jo, però mira, no vaig poder dir que no. Ja m'ho estic passant pipa muntant-lo, fins i tot abans de començar. Si els que hi venen s'ho passen la meitat de bé del que m'ho estic passant jo, s'ho passaran teta! No... no és propaganda. No cobro per fer el curs ni tinc accions perquè assisteixi més o menys gent al simposi aquest. Ho faig perquè em peta, perquè m'ho passaré pipa. I els assistents no paguen... o sí... perquè el curset de pesca amb caiac m'han dit que no es paga, però està inclòs dins del IV simposi internacional de Caiacs de mar que organitza el club Pagaia i l'assistència al simposi sí que es paga. És a dir: que és gratuït (no sé si també exclusiu) pels qui assisteixen al simposi.

De qui sí faré propaganda és de l'empresa de material de pesca on treballa l'incombustible Kruskis, qui sempre dorm amb un ull obert i han aprofitat el curset de pesca amb caiac per patrocinar-ne un bon tros. Kruskis, es pot dir, nooo?????

Para sabert más:

http://www.pagaia.cat/sympo/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=99&lang=ca
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Truitaderiu el Ds 26 Mar 2011, 23:33

Moltes gràcies pels vostres comentaris i per tots aquests bons consells que m'heu fet arribar. Segur que m'ajudaran molt. Per exemple, ara ja sé que si treus un sorell, cal insistir en la zona. En canvi, això de les metralletes, les plomes i els anguilons em genera més dubtes. No sé com muntar-los davant d'un artificial (amb una línia accessòria a la principal?). Però potser algú de vosaltres em pot ajudar o ja ho demanaré a alguna botiga de pesca. Molt interessants també els consells sobre els vents, el temps i les precaucions. El dia que vaig sortir vaig mirar la previsió marítima, el gurú aquest dels vents i tot això, però el temps em va sorprendre. Devia ser això dels vents tèrmics que comentava en Llampugaire. En fi, cada vegada pescaré més segur i també amb més possibilitats d'èxit gràcies a tots vosaltres i a aquest fantàstic fòrum, d'on també vaig treure una recepta per cuinar el sorell. Va quedar boníssim!

Ja he vist que hi ha un fil nou amb aquesta iniciativa de sortir amb caiac, ara hi vaig a apuntar-m'hi!

Salut,
Truitaderiu
www.forumdepesca.com

Localització : Can Fanga
Data de registre : 07/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 28 Mar 2011, 15:19

Truitaderiu escrigué:això de les metralletes, les plomes i els anguilons em genera més dubtes. No sé com muntar-los davant d'un artificial (amb una línia accessòria a la principal?).
cadascú ho farà com prefereixi, però jo ho faig així:
línia principal > imperdible o mosquetó > metralleta > imperdible o mosquetó > jig

El gran dubte que encara no he resolt és si la metralleta ha d'anar del dret o del revés, doncs els enganys d'aquesta metralleta es mouran de forma diferent segons quin dels dos extrems s'enganxi a la línia principal. No sé la resposta.

Els anguilons i les plomes poden portar incorporada un tros de línia pròpia o no. Jo prefereixo que no en portin i llavors els enganxo directament a la línia principal amb una imperdible o mosquetó, igual com si fos un rapala. En cas que portin línia pròpia, igual:
línia principal > imperdible > línia de l'anguiló o ploma.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 28 Mar 2011, 15:30

molt esquemàtic

http://img338.imageshack.us/i/metralleta.jpg/

En venen de fetes, pots mirar alguna botiga, comprar alguna per provar, i quan trobis una que et funciona bé i et fa el pes, la còpies i llestos.
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 28 Mar 2011, 15:52

suposo que de metralletes n'hi ha de mil tipus diferents, però, per mi, la típica metralleta surellera és aquesta:
http://www.subprof.com/tienda/product_info.php?products_id=21315&catID=4&language=es&catID=4&nom=BAJO+DE+L%CDNEA+RAGOT+MITRAFLASH+MITRAILLETTE+

(que no és tan fàcil de copiar Cool )
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo