MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Desembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

estem ben sonats

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

estem ben sonats

Missatge  Raül el Dv 18 Mar 2011, 12:03

Treure la barca de l’aigua és una parada tècnica, deixar de pescar per un temporal podem dir que també, però no per això hem de deixar de treballar... hi ha un munt de material per revisar!

Un dia d’aquells se’m va ocórrer de classificar tot els esquers que tinc a l’abast, perquè si es porten de qualsevol manera, molts ni els acabem utilitzant... i val a dir que vaig quedar parat de la porqueria que he arribat a acumular! Popers, passejants, jigs, vinils, andròmines que no sé ni com anomenar-les, carrets, canyes, poteres, anelles, assit hooks, plomes, fils trenats per estrenar... vaig quedar impressionat, acollonit amb lo que m’havia arribat a gastar, i amb un gest barrejat de preocupació i ràbia ho vaig deixar anar: estem ben sonats!

Sort que no vaig gosar agafar la calculadora... però penseu que tinc una dotzena d’esquers que passen dels 20 euros, i això no és el pitjor de tot... és que n’hi ha 4 que superen els 30!!! I de què m’han servit? em pregunto jo... doncs per res, perquè gairebé tot ho pesco amb jigs de quatre xavos... “que ja ho veuràs.... tu deixa això sobre l’aigua... que pesca sol!!” Sol?, sol??? Que per fer anar això m’he hagut de comprar una canya i un carret lleugers i potentíssims, i clar, això també val un dineral... no pretendreu pescar amb un esquer de 37 euros amb una canya i un carret que no enlluernin a tots els que passin pel teu costat... això seria demencial!

Heu llegit l’Editorial de Pesca d’Illes? Val la pena quedar-se amb el seu missatge: ens parla de l’ Obsolescència programada. Sí, sí.. és una revista de pesca, malgrat utilitzi paraules refinades, i sabeu què vol dir això? Doncs que les canyes i els carrets no duren una merda, i els he de donar la raó amb molts casos que he tingut la desgràcia de comprovar. Com que em vaig cansar de gastar-me més diners amb les anelles i recanvis que amb el propi preu del material, vaig optar per lo més assenyat: invertir en bon material. Val a dir que la inversió val la pena, sobretot quan comences a pescar i algun peix et posa en algun comprimís seriós de veritat. He perdut peixos per culpa d’un rodament encallat, m’han saltat anelles al picar-me una bèstia del mar, he perdut la tira d’esquers i algun peix per no saber fer bé els nusos amb les meves propies mans, i quan ho he tingut tot a punt, quan m’he gastat la pasta i he après a empalmar (fils, clar), llavors he perdut peixos perquè m’han rebentat emerillons o m’han obert les poteres com si fossin els clips de la nena per fer-se cuetes al cap! I això sí que emprenya!

La culpa sempre la té el material... o això pensava abans, però sabeu què? Que ja no em queden excuses, perquè a mesura que et falla el material aprens que de vegades has de gastar, ni que sigui per minimitzar els errors del passat, per tenir la garantia de que aquell peix mai més se t’escaparà, i que mai més et quedarà aquella cara de gilipolles davant la fugida del teu somni fet realitat.

Anar amb el millor material a mar és només qüestió de peles, però tenir el material en condicions i bon estat, saber dominar els nervis quan tens el teu somni clavat i portar-lo a bon port és un altre tema, molt més complicat i apassionant.

Portar el millor material a bord m'ha servit un parell o tres de vegades... vull dir que només en dues ocasions he tingut la sensació d'haver tret el peix gràcies a portar una bona canya, un bon carret i un trenat car. Totes les altres captures, totes les altres tardes que m'he dedicat a passejar, el material més car del món només m'ha servit per una cosa:

per fardar.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: estem ben sonats

Missatge  Raül el Dv 18 Mar 2011, 12:32

no vaig gosar posar les canyes i els millors carrets que tinc a la foto per no ferir sensiblilitats. És cert que arriba un dia que quedes ben cardat, que creus que només pots millorar gastant, però la majoria de dies em cau la cara de vergonya... perquè estic pescant amb un equip que val 100.000 peles per treure quatre sorellots i serrans (de merda). I el que és el pitjor: tinc un altre equip que val lo mateix estirat a terra per si surten altres bèsties, i a casa l'equip més car de tots reposant i avorrit d'esperar els animalots de veritat.

en què ens estem equivocant?

tant bé ens saben vendre els comerciants? tant idiotes sóm de creure'ns que lo millor és el més car?

hi ha ocasions que sí tenen raó, o en altres llocs on els peixos tenen més mala llet que jo, però al golf de Roses? al Marmoler? Al st Prosper?

l'experiència em diu que molt aviat us podré donar una explicaió raonada, objectiva, contrastada. De moment en quedo amb què realment he millorat amb les tendinitis i els mals d'esquena... que no és poca cosa moure jigs o popers de 60 gr tot el dia... i si no anem amb canyes i carrets lleugers, podem acabar demanat la baixa... i això els autònoms no ens ho podem permetre!

lo pitjor de tot, el que em fa més mal, és que sabent que la majoria de trastos són inútils, ja estic esperant el dia de tenir quatre peles estalviades per anar a comprar... que d'ilusions també es viu, malgrat la il·lusió no dóna de menjar.

gran reflexió la d'en Mourinho l'altre dia... hi estarem d'acord o no, però adaptant el seu vocabulari al nostre entorn, estareu amb mi quan us dic això:

pescar, pesca tothom amb qualsevol equip quan ho fa amb il·lusió, però deixa de pescar el dia que va preparat de debó, perquè s'equivoca, i vol pescar per obsessió.

gaudiu del mar i de la pesca, és el millor consell que us puc donar, perquè he viscut lo de la obsessió i us asseguro que no és res de bo.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 18 Mar 2011, 13:24

raül com dirien en castellà, "cada loco con su tema".......

Jo se de gent que els agrada la bici, i s'han gastat 3000€ en un cuadro de no se quina aleació que es super lleuger...... però si ells així estant contents, surten cada setmana en bici, i consideren que els va bé, doncs millor per ells !

Hi ha qui tuneja cotxes, qui va en bici, qui surt a pescar, qui va en parapent, qui navega a vela, i qui més qui menys es gasta els diners en el que li agrada.... hi ha gent que mai es gasta un duro en "hobbies", però el cap de setmana surten de dinars, de sopars i de copes i es gasten 250€ cada cap de setmana així, i dilluns que els queda??

Jo abans era radioaficionat, i encara conservo alguns equips, i si et digues el que m'havia gastat en emisores, receptors, antenes (aqui hi havia molta part de brico), pensaries que soc boig, però m'agradava, i m'agrada, i per tant no els considero malgastats, ara per ara no penso comprar-me mai una canya de 300€ ni de conya, els considero malgastats, però amb el temps ves a saber....

Salut, i que per molts anys els poguem anar gastant !

Dani
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 18 Mar 2011, 13:48

en lo de que estem ben sonats estic d'acord amb tu,el pescador crec es un comprador compulsiu, ja que moltes vegades compres sense nessecitat, a mi amb pasa moltes vegades, i a qui no cuant s'entre en una botiga de pesca , a mi personalment se m'hen van els ulls,canyes, carrets, enganys, tot m'agrada,i com mes cart millor,pero mes cart no volt dir pescar mes, ja que aqui tambe entra el pescador,saver fer treballar be un engany, coneixer el mar, saver quin tipo d'engany fer servir p'el dia queesta fent, etc, es lo principal,tornant al material,estic d'acord en que un bon material et facilita mes la feina,i dic et facilita, no que pesqui mes,un exemple, es que cuant faig curri per la tonyina porto dues canyes,en una i a un carret que val una fortuna,en l'altre un carret que val cuasi sis vegades menys, amb totes dues canyes piquen, a vegades a la del carret senzill i a l'ltre no com a vegades al reves, i a totes dues es treu el peix,diferencia ? pues si amb la senzilla pude tardaras mitja hora per treurel i a l'altre pude o faras amb 15 minuts,pero bueno, si t'ho paras a pensar, on has disfrutat mes al peix??, al la bona que l'has fet venir sense tants malts de cap o a la mes senzilla que t'ha fet treballar de valent ,jo com mes temps pasa mes m'agrada disfrutar del peix, per aixo intento pescar lo mes fi que pugui,i disfrutant, dies enrrera parlaba amb una persona que amb deie tu estas ben boig, pescar un bonitol amb un trenta, cuant l'has tret ja no i son, jo li foto un 50 i a per feina,cada un pesque com vol, pero aquests sistemas de cuant vaig començar a pescar ja no amb van prefereixo agafar un peix de la meva manera, sentinlo i que amb fassi disparar l'adrenalina que deu de la manera del company.per acabar a la llarga tots savem que agafaras mes peix amb un bon material que en un de menor cualitat, pero sera perque un tindra una vida de pesca mes curta que l'altre,pero fora que et vulguis envolicar a anar al tropic creieu que en el nostre mar amb el tipo de pesca que fem val la pena gastarsi tant ????????
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 18 Mar 2011, 15:30

si us he de ser franc, em feia por obrir un nou tema, i m'he escagarrinat quan he penjat el segon post posant la meva opinió...

però estic super-content de tenir respostes, i estic super-orgullós d'haver arrancat un dels rollos més llargs a en Teixi, que deu ni do! hahaha

us dono tota la raó, als dos.

Jo estic acollonit quan em compro una canya de 300 euros perquè la gent no ho entén (sobretot la dona!)..., en canvi, quan un ciclista es gasta 3000 euros amb una bicicleta, sembla que sigui una cosa molt més evident!

el que costa és tenir peles... que corren mals temps, però gastar-les ens agrada a tots! Jo quan entro a una botiga de pesca em poso calent... però calent de veritat! LLavors surt en kruskis al darrera el mostrador i em baixa tot, però bavejo mirant canyes, carrets i esquers flipants. Em fan somiar, desconecto de la realitat i de la misèria del dia a dia, i clar, un rapala cada dia, o un jig insignificant, o un recanvi de res.... i acabem omplint la bossa de material.

escriure, mirar botigues, parlar, compartir, em serveix per desconectar de la realitat. El fòrum, el blog, les revistes de pesca, tot em serveix per evadir-me i oblidar-me de factures que no paguen i també de les que he de pagar. Tot el que envolta la pesca m'encanta, i si a sobre puc sortir a mar, respirar aire i pescar alguna coseta, doncs ja és la òstia en bicicleta! I si llavors ho puc compartir i fer passar una estona agradable, doncs ja n'hi ha per morir...

tornant al material:
l'únic problema de tenir carrets de 300e, és que ara en vull un de 500. Quan proves el material bo, mai en tornes a comprar de dolent... i quan pesques amb material del bo, ja només et queda comprar el millor. I aquí estic, estalviant com un cabró!

al principi tenia disputes amb la dona, fins que es va comprar la Termomix (un robot de cuina que val 900euros!)

-...si amor meu... però me'ls he gastat pel bé de tots... que fa les "papilles del nen i tot!"

- i jo!, no et fot... la canya de 300 euros també és pel bé de tots... mira, mira com mengen peix els dos petitons...!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dv 18 Mar 2011, 17:26

Jajaja...

doncs sembla que aquí el bitxo raro sóc jo.

Com qui diu, sempre vaig amb una sabata i una espardenya, i lo millor és que no per això pesco menys.

És veritat que des que em van aconsellar un bon fil trenat i me'ls vaig gastar el carret ha deixat de grinyolar. Però aquest era un cas de necessitat. La majoria de vegades comprem les coses per impuls i totes acaben al fons del sarronet sense ni tant sols haver-les estrenat, fins el dia que fas neteja que ho trobes tot rovellat i ho has de llençar.

Com que de rica no en sóc i no puc viure del pescar, fa temps que em vaig dir que no em gastaria més amb material de pesca que amb una bona eina de treball.

També cal dir que de tant en tant vaig tirant d'en Manelic, jeje, que a vegades li agafa per comprar i després per falta d'espai em veig obligada a fer-li un raconet a la meva caixeta de pesca. I és que quan dos s'estimen, en un que gasti n'hi ha prou...jajaja... oi papi???
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Dv 18 Mar 2011, 21:25

Interessant debat, gracies per compartir-lo amb nosaltres.

Ara em dirigiré, en primera instancia, al admin Smile I la secció de "mercadillo" per a quan?

Per que amb les fotos de en Raül i els missatges dels altes està clar que aquí falta un "mercadillo". Beneficia a tots.

SmileSmileSmile

kruskis: no se si ja s'avia parlat d'aquest tema.
dfayala
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Vilamajor
Data de registre : 24/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 18 Mar 2011, 21:30

si si, desplega el forum, hi ha una secció de compra-venda !!

Salut
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Dv 18 Mar 2011, 21:39

Ops! Es veritat, espera que busco una icona d'aquest amb la cara vermella... Embarassed

Dons... se li ha de treure mes profit.

Participo en fòrums de fotografia i aquesta secció es molt i molt moguda, por que? Dons per que sempre hi ha aquell que li sobra material (normalment venc per fer guardiola i comprar un altre); i sempre hi ha qui busca i troba allò que d'altres ja no aprofiten.

Una canya es difícil enviar-la per correu (paquet blau) però sí es por fer l'intercanvi en persona que tots (gairebé) son del país. I el rodets, esquers, ... fàcil fàcil.

Apa, fotos i a vendre! Razz
dfayala
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Vilamajor
Data de registre : 24/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 18 Mar 2011, 23:43

raul, molts de peixets a les fotos, però ni un sol protector de triples. Au, va, gasta't quatre cèntims i compra't protectors, que els hologrames ho agraïran Cool

jo vaig desmuntar-ho tot el mes passat: anelles, triples, capses, eines i tota la parafernàlia. Un bany de Ferronet, una mica de raspall... i tot ha quedat com nou. No suporto veure el material brut i rovellat.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 18 Mar 2011, 23:46

llampugaire escrigué:raul, molts de peixets a les fotos, però ni un sol protector de triples. Au, va, gasta't quatre cèntims i compra't protectors, que els hologrames ho agraïran Cool

jo vaig desmuntar-ho tot el mes passat: anelles, triples, capses, eines i tota la parafernàlia. Un bany de Ferronet, una mica de raspall... i tot ha quedat com nou. No suporto veure el material brut i rovellat.

mmmm, que es aixó del protector?? per tapar els hams i les poteres??? si es així digam on comprar-ho o fer-ho, que jo avui preparant material ja m'he clavat un i he quedat servit.....
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 19 Mar 2011, 02:09

Doncs jo, tot i ser venedor, crec que el peix t'ha de demanar el material. Sóc dels que perd sempre la primera captura.
Procuro no comprar una canya pel bonítol o pel palometó o per la tonyina o pel kabura... ho intento pescar amb el material que tinc.
Vaig començar a fer spinning amb una canya del black bass, quan vaig veure que no anava enlloc, vaig comprar una 10-30 de segona mà.
Quan vaig veure que els bonítols de més de 2kg em costava molt treure'ls amb aquesta canya, em vaig comprar la 20-50 i un pèl més curteta, i fins a peixos de 4 kg vaig de collons. Ara espero enganxar un palometó que em faci veure que necessito una cosa més potent, però fins que no hi hagi una bèstia que m'ho faci passar malament, no penso comprar res més. Digueu-me garrepa si voleu!
Igualment amb els esquers... sabeu el què representa treballar a una botiga de pesca? Cada any els comercials de 25.000 marques t'ensenyen un milió d'esquers que són tots megaboníssims i megasúpersofisticats, al final el cervell acaba saturat i dius prou. Ja en vaig provant de coses noves, però amb seny.
M'agrada provar esquers, però també m'agrada anar perfeccionant esquers casolans, em motiva més. L'altre dia un noi m'explicava que el rècord del món de llobarro està pescat amb una pastanaga....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Ds 19 Mar 2011, 12:18

llampugaire escrigué:

Jo els rovellats els hi faig un "banyitu" de 24 hores en vinagre una aixugadeta i dins un pot amb talco i es mantenen prou bé, pel que fa al gasto en material en Raul té tota la raó tenim material per pescar 3 o 4 vides, jo vaig fer-me el propòsit de no comprar res més que no fos per substituir material perdut al mar, veus reportatges de pesca a llocs del tercer mon que amb un cordill i un ferrot ja fan i un dia em va quedar cara de tonto quan un xaval al costat meu anava treient orades amb una inversió de material de 15 euros i jo menjant-me els mocs al costat.
Joe
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 51
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 19 Mar 2011, 23:05

[quote="llampugaire"]raul, molts de peixets a les fotos, però ni un sol protector de triples. Au, va, gasta't quatre cèntims i compra't protectors, que els hologrames ho agraïran

quote]

tens raó, a mitges... és que els protectors em fan molta nosa! I amb protectors posats, els esquers ocupen el doble d'espai... i ja vaig prou ple!

el rovell també em molesta bastant.. però per les holografies, no pateixis gens... que els peixos piquen exactament igual.

les holografies maques només serveixen per pescar-nos a nosaltres! I sempre acabem comprant..

avui estic molt content! He anat al decathlon i hi havia força material nou. He vist esquers molt interessants a molt bon preu, i sabeu què he fet?

respirar fons, i seguir avall. Definitivament, necessito burriqueres... entre esquers i ties bones, se me'n va sempre la vista!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 19 Mar 2011, 23:43

Ai, sí. Quants esquers que tenim i no fem servir quasi mai. Però és que són tant bonics! tanta filigrana per imitar les escates, aquelles iridisacions, els ulls, si ho semblen de debò! jo no sé als peixos, però a mi m'agraden tant...!!

Que acabo tenint-ne un fotimer. I els vinils... són tant bonics alguns vinils...

Entro a la cova d'Alí-Babà i estic perdut.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dg 20 Mar 2011, 10:32

Dani escrigué:mmmm, que es aixó del protector?? per tapar els hams i les poteres??? si es així digam on comprar-ho o fer-ho, que jo avui preparant material ja m'he clavat un i he quedat servit.....
faig una foto i t'ho ensenyo. A mes de protegir-te a tu i al cimbell, també van molt be per a que no s'emboliquin els cimbell entre sí.
Jo només els trobo a Game Fisher de BCN, però suposo que en tindran en algun altre lloc.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dg 20 Mar 2011, 10:43

Kruskis, amb una pastanaga, a mes de llobarros es poden pillar unes bones pàjares, d'aquelles que costen tant d'enganyar ni amb l'holografia més guai Wink
(per cert, algú saps quan comença la temporada?)

Sobre el Decathlon, es veritat que han millorat molt l'espai de pesca. No sé si és que ens llegeixen o què, però als pocs dies de criticar-los, van reformar el departament. Ara fins i tot hi ha primeres marques Smile
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 21 Mar 2011, 01:44

Teniu raó, fa cosa d'una setmana vaig anar al Decathlon i vaig pensar el mateix... vaig pensar que ens llegien doncs va ser posar-los a parir i posar la secció de pesca en condicions.
Ja hi tornaven a haver "pajaritos", carrets de més de 6 euros, unes botes de mitja canya, 2 tipus de vàders, un munt d'artificials marca blanca de 2 euros, varis jigs, trenats.... en fi, el que tenien abans i que havien anat abandonant. Ara ja és una altra cosa. Senyor Decathlon, si estàs llegint aquestes línies et felicito!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 25 Mar 2011, 22:19

Dani escrigué:que es aixó del protector?? per tapar els hams i les poteres??? si es així digam on comprar-ho o fer-ho, que jo avui preparant material ja m'he clavat un i he quedat servit.....
et voilà (no me'n recordava mai de fer la foto)

a més de protegir els teus ditets, protegeix el propi cimbell i evita embolics amb la resta de cimbells. No hi ha cosa que em molesti més que treure un rapala de la caixa i que et segueixin vint més al seu darrera.

Jo aquests només els trobo a GameFisher de BCN. N'hi ha uns altres per als ocellets (pel calamar) que sí que es troben a Pesca d'Or, de Sant Julià de Ramis i potser en altres llocs.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt