MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

FONDEJAR SOBRE BARCOS ENFONSATS...

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

FONDEJAR SOBRE BARCOS ENFONSATS...

Missatge  CAP-ROIG el Dg 13 Mar 2011, 20:41

Ara que tinc temps, intentaré satisfer la curiositat d'alguns de vosaltres, que quan heu vingut a pescar amb mi heu preguntat: per que serviex això?

Dons això es un estri que servieix per fondejar sobre fons rocòs o barcos enfonsats.
Es tracta de una àncora deformable per que , quan vulguis marxar, en puguis sortir sense trencar res(!). Que quan estiris per marxar es blinquin els ferros.

Una àncora ven feta ha de portar dues argolles per lligar. El montatge correcte es lligar fermament l'àncora per la part de baix, deixar la cadena un "xic" fluixa i lligar-la en l'anella de d'alt amb una brida de nylon. El motiu es per que si l'àncora està molt ben agafada la brida es trenqui i l'estiri al revés i aixì es desenganxi.

Un cop conseguit que es desenganxi cal una boia amb un "grillet" de dimenssions suficients per que el tronc de l'ancora hi passi. La maniobra es la seguent: un cop desenganxat cal posar el grillet al voltant del cab (corda) i donar motor (gas).

Al anar endevant la boia queda frenada per l'aigua i el cap comença a desplaçar-se per l'interior del grillet fins que arriva a l'ancora, que queda penjada. Llavors, "sin prisa pero sin pausa" es va recollint el cap que ha quedat "mort" sobre l'aigua.

I ja està...

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Re: FONDEJAR SOBRE BARCOS ENFONSATS...

Missatge  rash el Dg 13 Mar 2011, 22:27

Molt bo el truc.
Nosaltres quan anem a fer apnea, utilitzem uns morts per mantenir la corda guia ben vertical. Després d'una jornada d'apnea pura (sense aletes, amb aletes, pes constant etc...) l'últim que tens ganes és de posar-te a recollir 15-20 o 25kg a "braç" i els recollim exactament de la mateixa manera que acabes d'explicar. Jo el primer cop vaig quedar acollonit de lo fàcil que resulta quan ho saps fer.
rash
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 15 Mar 2011, 03:27

Els bala-perduts també en tenim una d'aquestes però com que som uns xapusses nats, com no, tant l'àncora com el grillet són fets de casa. La boia és extrany que sigui comprada.... en paisano no devia estar inspirat del tot aquell dia. Quan em vingui a les mans li faré una foto, no té res a envejar a les comprades.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dt 15 Mar 2011, 22:23

kruskis escrigué:Els bala-perduts també en tenim una d'aquestes però com que som uns xapusses nats, com no, tant l'àncora com el grillet són fets de casa. La boia és extrany que sigui comprada.... en paisano no devia estar inspirat del tot aquell dia. Quan em vingui a les mans li faré una foto, no té res a envejar a les comprades.

El que es veu no tot es comprat. Després de un temporal no et pots ni imaginar el que pots trobar a mar; i boies i defenses es una de elles. Encara diumenge, flotant dins el port n’hi havia una. Ancores, cadenes i cabs això si que es comprat. També me les he fet. Anar al xatarrero, comprar quatre ferros, soldar-los...però s’han de pintar be si no el rovell ho embruta tot. També en Manelíc me’n ha donat alguna.

Si entro en el terreny de les anècdotes, una no es va estrenar mai...
N’he perdudes moltes per que abans no n’he aprés, i no vull dir que en sàpiga, n’he deixat unes quantes al fons.

Una de les vegades que ho vaig trencar tot, vaig comprar una àncora nova, un metres de cadena, ho lligo tot ja allí a la nàutica i ho poso al cabàs però sense lligar-ho al cab per que la mateixa cadena serveix per dues àncores, la deformable i la de sorra...

Com que vaig tardar un dies a anar pescar a fons, no me’n vaig en recordar i tiro l’àncora a l’aigua i “por aquí que te vi”, apa siauuuuuuuuuuuuuu......cadena i tot, i el cab al cabàs.

En tenia una de acer inox. per anar a la sorra feta pel meu germà; la que faig servir per anar al calamar a la nit i també s’hi va quedar.

Fondejo amb una mica de mar, després durant la nit va calmant...a l’hora de plegar recullo, engego el motor, marxo cap a port i...adéu altra vegada. Portava l’àncora fent esquí nàutic i l’hèlice em va tallat el cab....que hi vols fer, es el que hi ha..

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 16 Mar 2011, 01:08

Sí mira... "gajes" de l'ofici que diuen... Jo quan feia pescasub les anava arreplegant i sempre en tenia de reserva....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt