MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juny 2017
DlDtDcDjDvDsDg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Fotografia: quatre nocions bàsiques x començar

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Fotografia: quatre nocions bàsiques x començar

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 15:09

Suposo que la immensa majoria dispareu amb càmeres compactes o fins i tot amb el mòbil, per tant, els termes següents potser no us importaran massa, perquè mòbils i compactes ho fan tot automàticament. Tanmateix, que siguin automàtiques no significa que no depenguin dels mateixos factors que les càmeres més grosses. És a dir, que, des de la càmera més senzilla (mòbils inclosos), fins a la més complexa, totes treballen de la mateixa manera i amb els mateixos elements mecànics i electrònics. Val la pena, doncs, saber-ne alguna cosa.

Potser quan us adoneu de la importància de poder controlar aquests factors, us animareu a fer-vos amb una rèflex o, com a mínim, una una evil o bé una compacte amb mode manual Cool

• Diafragma: és l'ull de la càmera i, per tant, un dels elements principals que cal entendre com funciona.
  • Sensor: substituint l'antic rodet de negatius o diapositives, és l'element que rep i digitalitza la imatge que arriba a través del diafragma.
  • Velocitat d'obturació: velocitat en què s'obre i es tanca el diafragma
  • Obertura (del diafragma): com el seu propi nom indica, és el diàmetre del forat que es crea quan s'obre el diafragma

• Sensibilitat ISO (això es mereix una explicació més detallada): antigament, els rodets analògics estaven preparats per a capturar més o menys llum en funció de la seva preparació químico-física. Per a capturar més o menys llum, els fabricaven amb més o menys ISO (que abans es deia ASA o DIN), la qual cosa volia dir posar-hi grans de plata més petits (ASA mínim 24) o més grossos (ASA màxim 800). Els rodets més habituals eren de 100ASA per a llum de dia, i de 400ASA per a situacions de foscor. El problema era que, al fer-los més grossos, els grans de plata es veien a simple vista.
    Amb els actuals sensors electrònics, aquesta terminologia no té massa sentit, a parer meu, però el sistema segueix funcionant de forma similar: quan més ISO escollim, millors fotos podrem fer en situació de foscor, però més "soroll" o "brutícia" sortirà a la foto, sobretot en les zones fosques. La gran diferència és que actualment podem disparar a una ISO molt més alta amb un nivell de soroll acceptable, cosa que abans era del tot impensable.

Bé, doncs, el control combinat de velocitat, obertura i ISO és el que ens permetrà començar a fer fotos de forma controlada. Per exemple:

• Tancant el diafragma entra menys llum, però augmenta la distància en que els objectes quedaran enfocats.
  • Amb una velocitat d'obturació més alta, també entra menys llum, però ara puc congelar el moviment i disminuir la trepidació (tremolor de la càmera)
  • Amb una ISO més alta, puc triar velocitats més altes i diafragmes més tancats. O sigui que, si necessito tancar diafragma (entra menys llum) i, al mateix temps, disparar amb alta velocitat (encara entra menys llum), només tinc que pujar l'ISO per a que no em surti una foto subexposada (fosca).

Molt embolicat? Nop! En realitat és més senzill del que sembla. Ve a ser com conduir: embragament, fre, accelerador, canvi de marxa... Tot està interrelacionat i quan ho has practicat una mica s'entén de seguida. El que pretenc ara només és que us adoneu que amb una càmera que disposi de mode manual o de modes semiautomàtics, podreu controlar molt millor el que voleu fer.

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 16:55, editat 2 cops en total
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Fotografia: quatre nocions bàsiques x començar

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 15:11

Els modes semiautomàtics

Mireu bé si la vostra càmera té aquestes funcions, perquè val la pena utilitzar-les:
  • Prioritat al diafragma
  • Prioritat a la velocitat

Funcionen de la següent manera: determinem primer què és el que ens condiciona la foto: si fotografiem objectes amb molt moviment, el que ens condiciona és la velocitat. Hem de posar la "prioritat a la velocitat". Si fotografiem objectes estàtics o amb poc moviment, serà millor una "prioritat al diafragma" perquè ens donarà més joc (ho veurem en un altre post). Si ens condicionen les dues coses (moviment i foscor) no ens queda altre remei que sacrificar una mica de qualitat i pujar l'ISO.

Què passa a mar? Doncs que les coses es belluguen molt més del que sembla: el barco es mou, el subjecte es mou i tu també et mous encara que no vulguis, així que, per molt d'objectiu estabilitzat que tinguis, la trepidació està garantida. Només pujar al barco, cal posar una velocitat de 1/250. Comprovat. Com que això ens enfosqueix molt l'escena, ja podem anar posant ISO 200 o més, encara que tinguem un sol radiant. I si ets dels meus i vas tot el dia amb el filtre polaritzador, ja pots posar-hi 400 ISO com un pepe.

Els filtres... ai... un altre tema...
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 15:23

Els filtres

Una de les altres grans avantatges de tenir una rèflex o una evil és la possibilitat de posar filtres sobre l'objectiu (l'objectiu... ai... un altre tema...)
Va, que ara seré esqüet. El filtre imprescindible que ha d'estar muntat sobre l'objectiu les 24h. del dia, 365 dies a l'any, és l'ultravioleta o skylight. Aquest filtre elimina en bona manera la radiació ultravioleta i les fotos surten més clares si hi ha boirina. Bé... o això és el que diuen els fullets publicitaris, perquè jo no hi he trobat mai cap diferència. La funció real que fa que tothom compri filtres UV és la de protegir l'objectiu. I punt. Res més que això. Podria ser un simple vidre transparent, però màrketing és màrketing. Doncs au, ja sabeu: mai un objectiu sense l'UV posat. I que sigui bo, eh! Si et gastes una pasta amb l'objectiu, llavors no m'hi posis al davant un tros de plàstic qualsevol, tacanyo!

L'altre gran filtre, el meu preferit, és el polaritzador. El que fa és eliminar una part de la llum que arriba a la càmera fent-los passar per una malla quasi microscòpica. Concretament, elimina els rajos que no viatgen en línia recta. I això, que explicat sembla una burrada, té uns efecte sorprenents sobre la fotografia. A saber:

• Elimina els reflexos i ho converteix tot en mate (no us ho penseu: això és bo)
  • Satura els colors (aquells cels tant i tant blaus... com es fan? Voilà!)
  • Converteix els vidres en invisibles.
  • Permet "travessar" la làmina superficial de l'aigua. El mar deixa de ser un mirall i podem fotografiar aquest peix que encara és a l'aigua, a punt de pujar a bord.

Definitivament: a mar, sempre amb el polaritzador (per tant, cal treure l'ultravioleta). El seu problema és que ens treu un parell de passos de diafragma, així que anem sumant:

Com que vaig amb zoom, perdo llum.
Com que porto el polaritzador, perdo llum.
Com que disparo a 1/250, perdo llum.
Sol.lució inevitable: ISO 400

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 17:03, editat 1 cop en total
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 09 Mar 2011, 16:04

Hola Llampugaire, tens raó: utilitzo càmara compacta, però us agrairia uns consells, que ens poden anar bé a tots.

A l'hora de fer reportatges tinc dos probemes greus: pescar el peix i fer bones fotos. El tema rollo no em preocupa gens, puc escriure reportatges sense haber pescat el peix (i de fet, ho faré al mes de juliol). Però amb les fotos sempre faig el mateix, i acabo sortint més jo que el peix, i ja estric cansat de veure'm per tot arreu.

algun consell l'hora d'enquadrar, agafar el peix, etc etc?

em sap moltíssim greu perquè he tingut un dento de 7kg i un llobarro de 8 a les mans i no n'he fet cap foto que valgui la pena per publicar... i això és una bona putada!

moltes gràcies

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 16:07

Els objectius

uf... sobre aquest tema se'n podria escriure hores i hores. Fem-ho curt. Primer de tot, la necessitat de tenir una rèflex o una evil. Ja canso amb tanta insistència, però és així. Només amb una rèflex o una evil podrem canviar objectius, i això sí que és important, doncs l'objectiu ens ho condiciona tot.

• Ull de peix (Fisheye): l'objectiu que ens permet capturar més angle d'espai en una mateixa foto. Imprescindible per a interiors i espais reduïts. Distorsiona molt les perspectives, però això mateix dona molt joc creatiu. També és l'objectiu més lluminós.
  • 35mm: equivalent al de 50mm de l'era analògica. És el que més s'aproxima a la visió humana.
  • Entre 50 i 85mm: es consideren els objectius ideals per a retrat i bodegó. Un 50mm o un 80 mm també pot ser un bon objectiu "per a tot".
  • Teleobjectius: de 85mm cap endavant, parlem de "teles". Es l'objectiu rei en la foto de natura, perquè permet aproximar-nos molt a l'objecte, com si fossin uns prismàtics o fins i tot un petit telescopi. El seu gran problema: la poca lluminositat.
  • Zooms: els més versàtils, que ens donen en una mateixa peça, des de l'amplitud d'un petit ull de peix, fins a l'aproximació d'un tele. Amb un zoom posat no ens cal res més. Hi ha fotògrafs que tenen dos zooms i cap altre objectiu: un que cobreix la zona baixa (12-80mm per exemple) i un altre que cobreix la zona alta (85-200mm per exemple). El gran gran gran problema del zoom és que sacrifiquem dues coses: nitidesa i lluminositat, perquè estan construïts amb molts més vidres i elements mecànics que els objectius de focal fixa. Qualsevol 35mm serà sempre molt més nítid i lluminós que un bon zoom.
  • Hi ha també els objectius i accessoris per a fer macrofotografia, però crec que escapa de la nostra temàtica.

Bé, per sortir a mar, que és el que ens importa, que necessito? Doncs un zoom, clarament, doncs ja portem prous estris a sobre, com per haver d'afegir-hi més coses. Amb un 15-85 o un 18-70 anirem la mar de bé. I si ens quedem curts per a fer un paisatge o per a capturar aquells dofins llunyans, sempre podem afegir-hi un duplicador (una petita peça que duplica l'aproximació i ens converteix un 70 en un 140... perdent llum i una xic de nitidesa pel camí).

El que MAI heu de fer és utilitzar el "zoom digital" de la càmera (allò que posa x5 , x20 o similar). El que fa el "zoom digital" és simplement ampliar la imatge a sac. No ens aproxima com ho farien uns prismàtics, sinó que rep la imatge i l'amplia via software. El problema és que el software que hi ha dins una càmera és molt modest i aquesta ampliació deixa pel camí molta qualitat i nitidesa. És preferible anul.lar completament la funció de zoom digital i, si voleu, ampliar la imatge amb Photoshop més endavant. La feina serà exactament la mateixa, però amb més control i millor qualitat.

Entendre la terminologia

28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM : què és això? Disseccionem-ho:

En aquest cas és un zoom de Canon.
  • Cobreix des dels 28mm fins als 300mm (un bon canó)
  • "f" és l'abreujament per a "diafragma"
  • 3.5 és la màxima obertura de diafragma quan estem en posició de 28mm
  • 5.6 és la màxima obertura de diafragma quan estem en posició de 300mm
  • L és la sèrie guai de Canon.
  • IS: estabilitzat. L'objectiu porta un dispositiu intern que detecta la tremolor de la nostra mà i ens permet fer fotos a baixes velocitats. Qualsevol objectiu "que se precie" ha de ser estabilitzat
  • USM: enfocament per motor ultrasònic. Es terminologia de Canon. Les altres marques poden fer servir termes anàlegs.

Hi ha webs especialitzades en fer anàlisi d'objectius. La regla d'or és: si la càmera és bona, posa-li un objectiu millor. Si la càmera no és tan bona... també What a Face

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 16:46, editat 1 cop en total
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 16:43

Raül escrigué:Però amb les fotos sempre faig el mateix, i acabo sortint més jo que el peix, i ja estric cansat de veure'm per tot arreu.
algun consell l'hora d'enquadrar, agafar el peix, etc etc?
Ja pensava dedicar un parell de posts a la forma d'enquadrar i preparar la imatge, però allà va (sense haver-hi rumiat massa).

Si no pots fer la foto en el mateix moment, sempre pots fer-la casa, tenint ara l'avantatja de preparar una escenografia: una base de fusta, pedra o vímet, per exemple, i fer-hi aparèixer fragments d'elements de pesca com canyes, suros, nances, etc.

Vull dir això:

Aquestes fotos estan fetes en un plis-plas, sense cap il.luminació especial i amb una semiautomàtica. Hagués estat molt millor disparar sense flash, amb llum natural, però era de nit i volia netejar el peix. I eren simples fotos de record.

---

A bord és diferent. No hi ha temps ni espai per a preparar res, tens les mans ocupades (i brutes) i els elements disponibles són els que són. Però pots intentar diferents punts de vista: ajupa't, enfila't, penja't sobre la borda... Pots capturar diferents moments i fer un tríptic: quan el peix encara és a l'aigua, quan està dins el salabre, quan penja de la canya, quan el deixes a terra... Pots incloure primers plans, encara que surtin desenfocats: un fragment de pneumàtic salvavides, uns caps que pengen, una canya, un fragment de màstil.

I pensa sempre:
a) amb el fons. Què hi surt al darrera? Potser avui hi ha un cel amb uns núvols preciosos, o unes muntanyes, o unes roques, o un poble. No sempre tenim al darrera un quadrat de color blau sense interès.
b) puc incloure alguna cosa per a enriquir l'escenografia? El salabre? La canya i el rodet? La caixa de cimbells? Una cornamusa o algun altre element nàutic? El plotter o GPS? (home, no m'hi fotis la llauna de gas-oil, eh Rolling Eyes )
c) la direcció de la llum. En un barco és molt fàcil decidir si volem un contrallum, una il.luminació lateral o una de frontal. N'hi ha prou amb virar una mica, per a que la fotografia canvii completament de llum i de fons.

Jugant amb tot això, hauries de poder treure fotos diferents a partir d'un únic peix. Però, si jo em dediqués a fer reportatges de pesca, també portaria sempre una bossa plena d'elements d'escenografia: fustes, draps, cordes, suros...
I si surts tu a la foto, pensa en la roba i el calçat (que denoti un punt de professionalitat, vull dir) i després afegeix-hi coses: gorra, mocador, armilla, guants, ulleres de sol... Vaja... que no surtis amb la samarreta de Construcciones Pepe i les sabates d'anar a caçar bolets.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dc 09 Mar 2011, 16:51

Moltes gràcies, i perdona per haber-me avançat. Volia borrar el meu post perquè he vist que no tocava, però ja he fet tard.

ara falten els peixos! Fa dies que no vaig a pescar... Aniré practicant!

ah, i per les revistes sempre m'agrada fer les fotos a mar i amb el peix viu, però reconec que aquestes que has penjat tampoc hi quedarien gens malamemt....

estic molt d'acord amb lo dels fons, no sempre ha de ser el cel o el mar! Pesco sovint davant Cadaquès o al cap de Creus, així que ja em diràs si no és un bon escenari!

lo de la samarreta i la indumentaria ja va per nota... hahaha, però pensa que jo em poso colònia fins els dies que vaig a pescar! hahaha Net i conjuntat hi vaig, altra cosa és sortir guapo.... que ben mirat, tampoc em costa tant! (hahaha)

lo de portar extres a bord és més complicat, sobretot el màstil!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 09 Mar 2011, 17:12

Raül escrigué:ah, i per les revistes sempre m'agrada fer les fotos a mar i amb el peix viu, però reconec que aquestes que has penjat tampoc hi quedarien gens malamemt....
home, per anar canviant. Jo vaig començar a fer-les també quan em vaig cansar de la típica foto de mig cos amb el peix a primer pla.

Raül escrigué:lo de la samarreta i la indumentaria ja va per nota... hahaha, però pensa que jo em poso colònia fins els dies que vaig a pescar!
posa't essència de feromona de sardina, home! I segur que carregues de peix! (només femelles, això sí) clown

Raül escrigué:lo de portar extres a bord és més complicat, sobretot el màstil!
no, home! quatre coses per a no repetir-te i ja està. Un dia agafes unes cordes, un altre dia una nansa, qué se jo... I si no, com a mínim enquadra per a que surtin diferents zones de l'embarcació: ara disparo de proa a popa, ara de popa a proa, ara m'estiro a terra i enfoco cap amunt... ara convido en Ricard per a que em faci ell les fotos... pirat
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Dc 09 Mar 2011, 17:54

D'això... soc un aficionat a la fotografia, encara més que a la pesca, i totes les explicacions son mol bones, bonísimes però hi ha un tema.

Una reflex es ideal per a fer fotos i efectivament els objectius intercanviables la clau per fer fotos però el cos de la càmera i l'objectiu per sortir a la mar ha de se ESTANC. Si no el problema serà qüestió de temps ja que la sal i, potser la sorra la faran malbé.

Només apuntar-vos aquest tema de la estanquitat.

Així que per determinats casos jo sí que recomano una compacta.

Sant Pau Boat
dfayala
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : Vilamajor
Data de registre : 24/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 09 Mar 2011, 23:22

M'agrada aquest post. És un d'aquells que porta molta feina i qui el fa sap perfectament que només interessarà a una minoria i que l'admin no li donarà ni un cèntim, ni tan sols un gomet verd al rànquing de foreros, però ho fa igualment, pel gust de fer-ho. Merci Ricard.

La veritat és que no puc aportar res al tema de fotografia perquè sóc un xapusses, tot i que pugui quedar embadalit amb una bona foto, sóc dels que fa les fotos de pesca on hi ha el sol d'esquenes, s'em veuen les sabates ronyoses, el terra està ple de sang i jo mateix em faig ombra sobre el peix. Sí que és cert que una temporada em va donar per la fotografia submarina però el depredador que porto a dins em feia rumiar que m'ho estaria passant millor amb el fusell.

Amb la fotografia submarina (en apnea) et sents també molt "realitzat" quan fas una bona foto doncs a banda de la foto en si, també hi ha el factor de que l'aigua es mou, està tèrbola, el peix també es mou i a sobre tens només uns segons per fer la foto. És tot un repte, una bono foto d'un peix trobo que pot ser fins i tot més bon trofeu que el fet de travessar-lo amb una fletxa.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 10 Mar 2011, 12:53

llampugaire escrigué:... ara convido en Ricard per a que em faci ell les fotos... pirat

hahaha ara m'agrades, home! amb puteria i directe al gra!

Ricard, ets un bon company i ens ho has demostrat diverses vegades. Algun cop has estat un xic radical, però això a mi m'encanta... ens ho passarem bé plegats (o ens acabarem matant!).

esperem que s'animi un xic la cosa, i sortim plegats. Això sí, a la Duna oblida't del curricà! haha Em vindrien molt bé unes classes particulars i amb la meva pròpia càmara, que tampoc és res de l'altre món!

la pesca a fons et va? és així, tampoc ens caldrà esperar tan!

moltes gràcies

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Ds 12 Mar 2011, 01:51

Ricard pensava que les fotos de la nostra cervesa les havies fet amb l'iphone, jejej tongue
Estàs fet una fiera de la fotografia, moltes felicitats pel post. Per cert, les fotos de les fires de girona encara les tinc al cap eh! collons quina canya!!!
jaccod
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 18 Mar 2011, 15:04

dfayala escrigué:Una reflex es ideal per a fer fotos i efectivament els objectius intercanviables la clau per fer fotos però el cos de la càmera i l'objectiu per sortir a la mar ha de se ESTANC. Si no el problema serà qüestió de temps ja que la sal i, potser la sorra la faran malbé.
Tens tota la raó. Confesso que poques vegades agafo la reflex per sortir a mar. Les reflex professionals són estanques, però, fins i tot així... ja sabem què és capaç de fer la sal i la sorra en un rodet de pesca. Imagineu-vos en una cosa tan delicada com una càmera!
Tanmateix, hi ha fundes de plàstic molt barates (5 o 6€) per a cobrir la càmera (passo links a qui li interessi). O una simple bossa de plàstic i una mica de cel.lo poden servir. Només cal deixar lliure el davant de l'objectiu. Jo ho faig així per fer fotos de temporals. O, per anar a un correfoc, la cobreixo amb draps.

kruskis escrigué:M'agrada aquest post. És un d'aquells que porta molta feina i qui el fa sap perfectament que només interessarà a una minoria i que l'admin no li donarà ni un cèntim, ni tan sols un gomet verd al rànquing de foreros
Home, gràcies pels ànims eh! hahahahaha tongue jo també t'estimo tongue
Era molt conscient que amb aquest post posava el llistó un xic amunt. Es tracta només del punt de partida, d'allò que considero bàsic per a començar a fer fotos amb aspiracions d'anar a més. Però igualment es poden fer fotos magnífiques amb càmeres més "senzilles" (és un dir). Internet està plena de grans fotografies fetes amb compactes i mòbils. Els posts següents ja estaran més enfocats a la càmera de butxaca Wink

Raül escrigué:Algun cop has estat un xic radical, però això a mi m'encanta
On és la ratlla que marca la diferència entre:
a) defensar els teus arguments fins al final, quan estàs convençut de tenir la raó
b) enrocar-te perquè, enmig una discussió, és tremendament difícil assumir els punts de vista contraris
c) ser tossut de mena, perquè ho portes a l'ADN

ahh, mon cherie... On és la ratlla? Jo m'esforço en mantenir-me en a) ...i cedir tant aviat com em donen bons arguments en contra. He après molt discutint acaloradament i admetent finalment que anava equivocat. Però no sempre es pot fer perquè b) i c) també existeixen, hehehe

jaccod escrigué:Per cert, les fotos de les fires de girona encara les tinc al cap eh! collons quina canya!!!
gràcies rei Smile
Us dec les fotos de la cervesa Gala. Julins, és que vull que quedin bé i no trobo com dedicar-hi 2 o 3 dies sencers...
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Dv 18 Mar 2011, 16:43

llampugaire escrigué:
dfayala escrigué:Una reflex es ideal per a fer fotos i efectivament els objectius intercanviables la clau per fer fotos però el cos de la càmera i l'objectiu per sortir a la mar ha de se ESTANC. Si no el problema serà qüestió de temps ja que la sal i, potser la sorra la faran malbé.
Tens tota la raó. Confesso que poques vegades agafo la reflex per sortir a mar. Les reflex professionals són estanques, però, fins i tot així... ja sabem què és capaç de fer la sal i la sorra en un rodet de pesca. Imagineu-vos en una cosa tan delicada com una càmera!
Tanmateix, hi ha fundes de plàstic molt barates (5 o 6€) per a cobrir la càmera (passo links a qui li interessi). O una simple bossa de plàstic i una mica de cel.lo poden servir. Només cal deixar lliure el davant de l'objectiu. Jo ho faig així per fer fotos de temporals. O, per anar a un correfoc, la cobreixo amb draps.

Per debatre una estona més sobre aquest tema.

Un plàstic està be, efectivament però sempre que no estiguis a la platja i hi hagi vent. Els granets de sorra picant contra l'objectiu son realment un problema. Crying or Very sad

He vist un vídeo d'un tio que torna de la platja i fica càmera i objectiu (muntat) sota l'aixeta, impressionant. affraid

dfayala
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Ds 19 Mar 2011, 00:05

dfayala escrigué:Un plàstic està be, efectivament però sempre que no estiguis a la platja i hi hagi vent. Els granets de sorra picant contra l'objectiu son realment un problema. Crying or Very sad
vull dir això (7$):

o això (8$):

o això (22$):

És material per a fotografia de natura, en condicions dures d'humitat. Home... jo no deixaria la càmera sobre la tovaiola, al costat del bronzejador, l'entrepà de sardines i els nens jugant Cool però si es va al tanto, no hi ha d'haver cap problema.

dfayala escrigué:He vist un vídeo d'un tio que torna de la platja i fica càmera i objectiu (muntat) sota l'aixeta, impressionant. affraid
i un munt de sonats que demostren que un iPad recent tret de la caixa, no aguanta quatre cops de martell. Hi ha gent que està molt malament...

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  dfayala el Ds 19 Mar 2011, 01:36

Crec que no m'has entès.

Si estàs tirant una foto a la platja, el vent pot fer picar els granets de sorra contra la lent. Filtre protector i arreglat.

La càmera sota l'aixeta era una Olympus E3 amb objectiu Pro, tot segellat i estanc... m'ho crec (encara que no ho faria... o sí; dutxa a l'equip o efecte sal?)

dfayala
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: