SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por joemosqueroles Hoy a las 06:44
» Palamós Terra de Mar
por Admin Ayer a las 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Ayer a las 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48
» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47
» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44
» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57
» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19
YOUTUBE
Peixos de temporada
Pàgina 1 de 3 • Comparteixi •
Pàgina 1 de 3 • 1, 2, 3 
Peixos de temporada
No sabia on posar aixó, hi ha molts peixos que son migratoris, que surten més en una epoca que un altre, etc... m'agradaria saber si hi ha algun lloc on ho posi, o si entre tots podem anar posant els que sabem per fer una taula del que es pot treure a cada epoca. També influeix el lloc, no es la mateixa epoca per un peix a cadis que a girona, per aixó em refio més dels vostres comentaris que d'alguna taula de ves a saber on....

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Re: Peixos de temporada
Hola Dani,
no sé cap lloc on surti un calendari de peixos, però ben aviat entraran els sorells. Durant un mes o dos només pescarem sorells, petits i grossos, però més tard, quan l'aigua s'escalfi una mica més (uns 17º), entraran peixos de talla interessant, com els bonítols i tallahams. Llavors entraran els palometons, i ja hi serem tots! Més tard les llampugues, serà bon temps per les servies,... i així any rera any.
i aquí estem, desitjant i somiant que aquest sigui un any molt millor.
sort a tots.
no sé cap lloc on surti un calendari de peixos, però ben aviat entraran els sorells. Durant un mes o dos només pescarem sorells, petits i grossos, però més tard, quan l'aigua s'escalfi una mica més (uns 17º), entraran peixos de talla interessant, com els bonítols i tallahams. Llavors entraran els palometons, i ja hi serem tots! Més tard les llampugues, serà bon temps per les servies,... i així any rera any.
sort a tots.
Raül- www.forumdepesca.com
- Edat: 35
Reputació: 12
Data de registre: 27/05/2009
gràcies raül, ets un calendari amb potes jajaja
però la idea es fer un calendari aproximat, jo ja el posaré en net i maco, però si aneu posant espècies i epoca aproximada, jo em comprometo a fer el calendari va.
però la idea es fer un calendari aproximat, jo ja el posaré en net i maco, però si aneu posant espècies i epoca aproximada, jo em comprometo a fer el calendari va.
Raül escrigué:Hola Dani,
sort a tots.

ja està, el que vull fer es una cosa així, en calador m'ha donat una referència bona i més o menys ho faig així:
Ara em falten dades fiables, que estiro de la wikipedia i d'alguna calendari, però no se de quina part d'espanya es i poder no concorda amb el litoral català.

Si algú veu dates equivocades i vol sugerir alguna espècie accepto aportacions !
Ara em falten dades fiables, que estiro de la wikipedia i d'alguna calendari, però no se de quina part d'espanya es i poder no concorda amb el litoral català.

Si algú veu dates equivocades i vol sugerir alguna espècie accepto aportacions !

Hola Dani
Quina feina més currada ! i quina bona idea
Jo m'ho miro i si tinc algun comentari. t'ho faig saber
Sera interessant testar-ho i lligar-ho amb la temperatura de l'aigua
Quina feina més currada ! i quina bona idea
Jo m'ho miro i si tinc algun comentari. t'ho faig saber
Sera interessant testar-ho i lligar-ho amb la temperatura de l'aigua

bernau- www.forumdepesca.com
- Edat: 42
Localització: L'Estartit
Reputació: -5
Data de registre: 23/03/2009
Ei!! M'agrada molt la idea! Si queda bé (segur) ho farem en una taula i ficarem un botó al menú de l'esquerra perquè no quedi mai perdut entre els posts!
M'agrada, ara que aixó va com va ja que l'any passat jo portava molts bonítols pescats ,menjats i al congelador.
Vaig sortir dilluns i la cosa està fluixa, serranos els que vulguis, peró les gavines sosses i poca activitat.
salut.-
Vaig sortir dilluns i la cosa està fluixa, serranos els que vulguis, peró les gavines sosses i poca activitat.
salut.-

szac- www.forumdepesca.com
- Edat: 42
Reputació: -1
Data de registre: 12/05/2009
Fantàstica idea. De lu millor que he llegit. Quantes vegades no hauré pensat "m'agradaria tenir una taula que em digués exactament quin Peix puc sortir a buscar" !!!
Merci!
La meva aportació: jo diria que
- bonítols, melves, bàcores: T.A. fins a final desembre o principis gener. TM i TB no ho sé
- llampuga: TA set-nov. TM juliol-agost. TB resta de l'any
- espet: TA inici no ho se, però final de TA al desembre. TM i TB no ho sé.
Per supuest, no són dades massa científiques.
Merci!
La meva aportació: jo diria que
- bonítols, melves, bàcores: T.A. fins a final desembre o principis gener. TM i TB no ho sé
- llampuga: TA set-nov. TM juliol-agost. TB resta de l'any
- espet: TA inici no ho se, però final de TA al desembre. TM i TB no ho sé.
Per supuest, no són dades massa científiques.
Penso que
- aquest fil estaria millor a 'consultes' o en un nou apartat 'espècies'
- dubto que ens posem tots d'acord amb una única taula per a tot el litoral. Ja sé que és més feina, però no creus que seria millor dividir-ho com a mínim en nord, sud i illes?
- per a fer aportacions caldria fer un model bàsic, definint la zona a què ens referim, la certesa (estic segur / em sembla o similar), si ens referim a TA TM i o TB, etc.
- aquest fil estaria millor a 'consultes' o en un nou apartat 'espècies'
- dubto que ens posem tots d'acord amb una única taula per a tot el litoral. Ja sé que és més feina, però no creus que seria millor dividir-ho com a mínim en nord, sud i illes?
- per a fer aportacions caldria fer un model bàsic, definint la zona a què ens referim, la certesa (estic segur / em sembla o similar), si ens referim a TA TM i o TB, etc.
Jo intentaré fer-ho amb dades meves, que trobi i siguin fiables, o aportacions vostres, però es clar, el 90% del fòrum som de la costa brava.... u cop estigui fet, no tinc cap problema a pasar-ho a qui sigui de les illes o de la zona del delta, per posar les seves dades, de tota manera sempre serà molt més fiable la nostra taula al delta de l'ebre, que no una de galicia, o de cadis..... tampoc estem tan lluny.
No sabia a quin apartat posar-ho, ja quan estigui llest que l'admin ho posi on cregui convenient.
He afegit a sota de cada mes la temperatura de l'aigua en superfícíe, per tenir una referència i una dada més que pot ser interessant, dades de l'estació meterològica de l'estartit de l'any 2010.
Ja l'aniré completant i la aniré posant per que em doneu un cop de ma.
No sabia a quin apartat posar-ho, ja quan estigui llest que l'admin ho posi on cregui convenient.
He afegit a sota de cada mes la temperatura de l'aigua en superfícíe, per tenir una referència i una dada més que pot ser interessant, dades de l'estació meterològica de l'estartit de l'any 2010.
Ja l'aniré completant i la aniré posant per que em doneu un cop de ma.

Ho he tret del bar i ho he posat a temes generals. Quan estigui completa la taula la posaré al menú i integrada amb el fòrum com la pàgina de la meteorologia o les talles mínimes.

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009
kruskis escrigué:Ho he tret del bar i ho he posat a temes generals. Quan estigui completa la taula la posaré al menú i integrada amb el fòrum com la pàgina de la meteorologia o les talles mínimes.
uoh, ara no podré fer la cervessa mentre faig la taula, tan bé que estava jo al bar

Com fer la taula-calendari
Poso la versió 2:

Incorporo temperatura en superfície del darrer any per messos.
Classifico els peixos en famílies, però aqui no se com fer-ho, per tèrme científic, per tipus de peix, em podeu ajudar o donar ideees de com els classificarieu?
Per fer-ho fàcil. si algú em vol ajudar aportant dades, ho podeu fer així per exemple:
Espècie: aranyes:
TA (Temporada alta): Agost a setembre
TM (Temporada mitja: Abril a juny, octubre a desembre
TB (Temporada baixa): Gener a març
Jo ja buscaré fotos, nom cièntific, etc... i completaré el calendari. El que més necessito són les epoques, em refio de les vostres captures i coneixements !

Incorporo temperatura en superfície del darrer any per messos.
Classifico els peixos en famílies, però aqui no se com fer-ho, per tèrme científic, per tipus de peix, em podeu ajudar o donar ideees de com els classificarieu?
Per fer-ho fàcil. si algú em vol ajudar aportant dades, ho podeu fer així per exemple:
Espècie: aranyes:
TA (Temporada alta): Agost a setembre
TM (Temporada mitja: Abril a juny, octubre a desembre
TB (Temporada baixa): Gener a març
Jo ja buscaré fotos, nom cièntific, etc... i completaré el calendari. El que més necessito són les epoques, em refio de les vostres captures i coneixements !

jo torno a repetir que els bonítols (a Palamós aquest any, si més no) se n'han agafat de bona talla fins al Nadal. Per tant, novembre i desembre no hauria de ser TB sinó TA o TM
Pàgina 1 de 3 • 1, 2, 3 
Pàgina 1 de 3
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum