MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.

Missatge  Tola el Dl 28 Feb 2011, 18:33

Al final va sortir un text una mica rollo, però ja ho tenia escrit de fa temps i espero que pugui ser útil a molts que comencen a valorar això de pescar amb caiac.

PESCAR AMB UN CAIAC DE MAR. COM ADAPTAR-LO.

Vaig començar a pescar de molt petit, encuriosit per una canya de bambú sense rodet ni anelles que sempre havia vist voltar entre mals-endreços.

Ha plogut molt des de llavors i la meva afició ha passat per successives etapes, focalitzades cadascuna en diferents espècies i estils de pesca.

Una de les dues últimes etapes de les que parlo, és la pesca amb caiac. Les raons? doncs per recórrer una altra d'aquestes etapes i arribar còmodament a espais inaccessibles fins ara.

Passa però, que escollir bé el propi caiac i adaptar-te'l per fer-te'l més còmode, no sempre és trivial. Com me les he apanyades després de dos anys de sortides, ara us ho detallo.

EL TEU CAIAC. COM ESCOLLIR-LO:
Un caiac és una eina que et serà l'únic punt de flotació enmig del mar, l'únic mitja que tens per entrar-hi i sortir-ne, siguin quines siguin les condicions que et puguin sorprendre allà dins.

Et serà de gran ajut per pescar diferent i veure la costa des d'un altre punt de vista, però també et caldrà cuidar-lo perquè t'ha de durar molt de temps. Així doncs, inverteix una temporada en valorar tots els pros i contres de la pesca que vols practicar, per tal d'escollir el caiac que millor s'adapti a les teves necessitats.

Jo no tenia ni idea de caiacs i van acabar passant quasi dos anys mentre ho valorava, un temps per madurar la idea, parlar amb molta gent i assessorar-me, escriure als importadors perquè em fessin arribar els seus catàlegs, contrastar informacions i models, mirar on el compraria i decidir on el guardaria. Aquest text és potser l'escrit que m'hagués agradat trobar llavors per ordenar-me les idees. T'esbosso les grans preguntes que em vaig formular llavors, per si t'ha d'ajudar a estalviar temps i problemes.

I si escullo un caiac doble? Així, també em servirà per quan m'acompanyi algú!

Gran error si no és que els dos sortiu a pescar junts de forma habitual. Un caiac doble no navega bé si no són dos a remar-lo. Un caiac doble és més ràpid que un d'individual, efectivament. Però per pescar no es tracta de fer carreres precisament i la gestió de l'espai en un caiac doble, és complicada. Dos caiaquistes i només dues canyes pel curri. A parer meu, moltíssim millor si cadascú té el seu propi caiac independent. Cal afegir-hi -a més- el problema de carregar i descarregar un caiac doble si baixem sols. Són molt llargs i per tant, és poc pràctic i probablement te n'acabaràs cansant en quatre dies.

I si n'escullo un d'inflable? Així no tinc problemes d'espai ni transport!

A parer meu, també pot ser un inconvenient, depenent de la pesca que vulguis practicar. Un caiac inflable efectivament et facilitarà on guardar-lo, però un caiac el comprem per navegar i els inflables, són caiacs lents. Si pretens fer sempre pesca parada i no massa allunyat del punt de sortida, et pot ser una solució. Si pretens fer curricà, recórrer distàncies, sortir de la cala o preveus que et pugui pujar el vent (sempre hi ha alguna vegada que passa), no és el teu tipus de caiac. Tingues en compte també, que si optes per un d'inflable, hauràs de ser molt metòdic i ordenat amb hams, agulles i peixos per no punxar-lo.

Igualment tingues present que amb un caiac d'aquest tipus et caldrà matinar encara una mica més per a poder inflar-lo. No em llevo d'hora per pescar i després perdre el temps ran de mar inflant un caiac!

Voldria un caiac per pescar, però que no superi els 300 euros.

Si tens la sort de trobar el que necessites, bingo. Però no és el més habitual. D'entrada, trobo erroni escollir el teu caiac en funció del preu. Sobretot si l'has de fer servir habitualment. Tingues en compte que un caiac que no s'adeqüi a les teves necessitats, acabaràs cansant-te'n i deixant-lo de banda. Si és molt barat, però carregar-lo i descarregar-lo se't fa pesat, en poques sortides et farà mandra treure'l. Si en trobes un de barat que és curt, però a tu t'agrada fer curri, acabaràs pescant a jigging o fondal perquè estaràs tip d'acabar mort després de cada sortida. No et compris el caiac que menys et costi. Compra't el que més necessitis (i si és barat, millor per a tu). Si el caiac t'és còmode i t'agrada la pesca, ja l'amortitzaràs. Si et gastes pocs quartos però te n'has de cansar al cap de poques sortides, t'haurà sortit car. Com a solució, si t'agrada un model en concret però no t'hi vols gastar tant, et pots esperar un temps per tal d'estalviar una mica més o pots mirar el mercat de segona mà. A banda dels particulars, hi ha moltes botigues i escoles que renoven el material de forma periòdica.

Així doncs, un de plàstic o fibra. D'acord. Però llarg, o curt??

Altra vegada, no escullis la longitud del caiac en funció de l'espai que tens al parking de casa teva. Fes-ho pensant amb l'ús que li vols donar. Si t'hi cap al balcó però no t'és còmode per pescar-hi, acabaràs pescant des dels rocs i tenint un trasto al balcó.

Quan més ample sigui un caiac, més estable i més lent resulta. I a la inversa, quan més estret, menys estable, però avançaràs sense haver de clavar pràcticament el rem a l'aigua. Si vols embarcar i desembarcar a les roques per arribar a plantar les canyes a aquell lloc inaccessible des de terra, no et compris un caiac estret. Bolcaràs damunt dels musclos a les primeres onades.

Jo em vaig comprar un caiac de mar de 5m d'eslora (57cm de màniga) pels següents dos grans motius:
A. Tenia previst fer tirades llargues.
B. No volia que si em sorprenia la tramuntana, hagués de deixar el caiac a les roques i tornar a peu. En aquest sentit, un caiac de mar haig de reconèixer que ha estat un veritable encert. Si et trobes que contràriament a la previsió, el vent et sorprèn lluny del punt on t'has posat a l'aigua, reculls les canyes i tornes al cotxe remant sense patir.

I si bé inicialment se'm creaven dubtes sobre quina seria l'estabilitat del caiac quan hagués de treure un bonítol o una sèrvia, haig de dir que el meu caiac estret ha respost immillorablement bé. Així doncs, no em canso quan faig el curri durant hores, puc cobrir extenses zones de territori, tinc la seguretat si el vent va a massa i és estable quan pica una bona bèstia. Què més vull?

És un consell meu que tendeixis a escollir un caiac estret i llarg. Podràs fer els quilòmetres que vulguis fent curri, però també et servirà per jigging i pesca a fondal. Podràs anar a explorar zones relativament llunyanes si no trobes moviment de peix i estaràs invertint en seguretat per si et puja el vent d'imprevist. Amb un caiac ample podràs pescar tonyines si vols, però no és el més habitual i en canvi, aniràs limitat per a la navegació del dia a dia o te les veuràs negres per retornar a la costa, quan una palomida de 10 quilos t'arrossegui mar endins (en sé d'un que us ho pot explicar bé).

Un caiac de mar? orsa o timó o res de res??
Fixa't en els caiacs de riu: necessiten molta estabilitat i pràcticament pivotar per esquivar els rocs. Són caiacs molt curts i molt amples. Fixa't en els de competició de rem: són molt estrets i molt llargs i amb timó. És que necessiten anar com un llamp, però costen de fer girar i per això necessiten un timó. En resum: quan més llarg sigui el teu caiac, més necessitat tindràs d'una orsa o un timó. Normalment els que en necessitin, ja ho duran de sèrie o vindran preparats perquè te n'hi puguis muntar un.

Així doncs, si esculls un caiac estret i llarg, orsa o timó? Ah! bona pregunta! Jo també la vaig fer a un munt de gent caiaquera que sabien el que tocaven. Generalment, la gent preferia orsa. Jo hi tinc una orsa que ve de sèrie i haig de reconèixer que generalment no la utilitzo, però haig de reconèixer que en alguna ocasió de vent o onades laterals m'ha anat bé. La calo més o menys i m'estalvio d'haver d'estar lluitant contra les onades/vent, corregint la trajectòria i en conseqüència, cansant-me molt més i especialment del braç d'un dels costats. Cales l'orsa i remes molt millor i mantens el rumb fàcilment.

BÉ, JA TINC EL MEU CAIAC DE TRAVESSIA. I ARA, COM L'ADAPTO PER PESCAR?

Primer de tot, com col•locar-hi els suports per a les canyes.
Els caiacs de mar normalment no venen preparats per a la pesca. Si és de fibra, sandwich o algun material que no vulguis foradar, hi ha qui amb canonades de PVC es munta un suport suficient per a dur la canya mentre rema. El meu és un caiac de plàstic i me'l vaig foradar. A Internet no et costarà trobar tutories detallades de com fer-ho. Una màquina de fer forats, raspa, enformador i martell, broca del diàmetre dels cargols, els dos suports de canyes i silicona marina per segellar-ho al final. Pensa't molt bé la posició del forat i ves-lo fent gros mica en mica, emprovant el suport a cada moment. Pensa que un forat el pots fer gros a cop de raspa, però ja no el pots fer petit!

Com a última recomanació, sàpigues que el suport per a les canyes està pensat per anar col•locat sobre una superfície plana. És possible que el teu caiac sigui corbat al punt on vulguis col•locar el suport. Sobretot, no forcis la base del suport per a canyes si el teu caiac és corbat. Fes el forat, perfila'l amb silicona marina, col•loca el suport de la canya i colla'l una mica. Quan la silicona hagi pres, acaba'l de collar. Un suport recte que força una coberta corbilínia és un punt dèbil i el dia que enroquis o piqui una bona bèstia i duguis el fre massa tancat, pots fracturar el suport o el caiac. T'ho dic per experiència.

Lliga-ho tot!

Tingues en compte que algun dia pots bolcar o trobar-te que quan per fi hagis embarcat el llobarro que tant esperaves, te n'adones que el teu rem ja qui sap on para. Si vols un gran consell, lliga-ho tot. I el rem i les canyes, especialment.

Per no perdre les canyes amb una bolcada, jo em vaig instal•lar primer, una prolongació de la línia de vida, des de davant de la banyera, cap a darrere. A banda, tinc un cap amb un mosquetó a cadascun dels extrems. Un mosquetó (el gros) el passo pel rodet i l'altre (el petit) el poso a la prolongació de la línia de vida, de manera que el mosquetó petit pugui córrer al llarg d'aquesta. Sí mai bolco, les canyes queden lligades al caiac, però al mateix temps, el mosquetó petit pot córrer al llarg de la línia de vida i puc maniobrar còmodament amb la canya quan recullo fil.

Com col•locar la sonda:

Això és una mica més complicat, però no impossible. Per Internet pots trobar múltiples tutories detallades sobre els diferents tipus de sonda i com instal•lar-la. Com que la coberta del meu caiac té un solc longitudinal a proa per evacuar l'aigua que hi puja, no oferia una bona base per a instal•lar-hi el suport de la pantalla. Amb retalls d'una carpeta rígida de plàstic vaig poder fer-me una base rígida i plana.

El transductor no el podràs col•locar sota el casc del caiac. Es faria malbé a l'entrar i sortir de l'aigua. Hi ha qui el munta sobre coberta amb una goma elàstica que fa la volta al caiac. Quan ja té el caiac flotant a l'aigua, fa girar la goma perquè el transductor quedi a sota. Hi ha també qui col•loca el transductor dins d'un recipient sense cul, enganxat dins del caiac amb silicona marina. El casc del caiac, fa de cul del recipient. Omple d'aigua el recipient i col•loca el transductor a dins. Funciona. Però a criteri meu no pot garantir que emeti en vertical, de manera que veus els peixos, però no saps ben-bé cap a on queden.

Jo he optat per col•locar el transductor dins d'un dels compartiments estancs que no faig servir habitualment, enganxant-lo directament al casc amb silicona marina. Per a una bona emissió i recepció de la senyal, és molt important que no quedi ni una bombolla d'aire a la silicona, entre el transductor i el casc del caiac. Si t'equivoques, no et preocupis. Un cop seca, la silicona es treu fantàsticament bé del plàstic i pots tornar a començar.

Compte perquè els caiacs oberts autobuidables, floten sempre perquè tenen una càmera d'aire entre les dues capes de plàstic. Suposo que si poseu el transductor a dins del caiac podria no funcionar-vos per culpa de la càmera d'aire. Ho haureu de preguntar a algú que tingui un caiac autobuidable. Potser per a aquests casos us funciona millor allò que deia del transductor enganxat a una goma que faci la volta al caiac i quan sigueu a mar, gireu la goma elàstica perquè quedi el transductor dins de l'aigua. O feu algun invent abatible per posar el transductor dins l'aigua un cop estigueu a mar i poder-lo retirar al desembarcar a la platja.

I per últim, veuràs que els fabricants recomanen no col•locar el transductor a proa, però tu, col•loca'l on et peti. Això ho diuen perquè a les embarcacions a motor, les turbulències interfereixen la lectura de la sonda durant la navegació. No obstant, és obvi que aquest problema et desapareix si remes amb caiac.

La bateria, la duc també dins d'un compartiment que no faig servir, dins d'un tupperware per evitar que es mulli. Assessora't al teu electricista sobre on comprar una bateria. La meva és una d'aquestes de corrent contínua pensada per a alimentar una alarma de botiga en cas que se'n vagi l'electricitat. Compra'n una de nova o pregunta a una botiga qui li fa el manteniment de l'alarma i segurament tindrà un sac d'aquestes bateries, el seu corresponent carregador i el fusible que necessita. Compte perquè funciona diferent que les bateries dels mòbils. La meva bateria durarà més si està sempre connectada i es descarrega en poques ocasions. Al revés que els mòbils.

Accessoris:
Per últim, mica en mica aniràs adaptant-te el caiac a les teves punyetetes i necessitats. A mi em molestava tenir el rem a l'aigua mentre pescava parat. Les ones et fan picar el rem rítmicament contra el casc i enmig d'aquella placidesa, anar sentint el tac-tac-tac del rem contra el casc, és certament una molèstia. Copiant la idea que ja duen alguns caiacs, vaig col•locar-m'hi aquesta peça amb la que pinço el rem sobre coberta amb la goma de la línia de vida. Oli en un llum!

La última adaptació que hi he fet és col·locar a proa, una peça treta d'una pota d'armari de cuina. Amb un rebló (=remache) l'he fixada a proa. És una peça que fa com una "U". És que la tercera canya per spinning la duc sobre coberta ajaguda i si bé el rodet el puc agafar amb les gomes que em queden a mà, la punta sempre ballava a dreta i esquerra de proa i amb alguna onada se n'anava la canya a can pistraus i l'havies de tornar a col·locar bé. Amb aquesta "U" fixo la punta de la canya i ja no se'm mou.

I res més, em penso que ja està. Pots pescar des de costa i passar de la pesca al llençat a la pesca amb artificials d'spinning. És un petit pas, un canvi d'etapa. Però si estàs pensant en incorporar un caiac entre el teu material de pesca i passes de la pesca de costa, a la pesca embarcat, tingues del cert que aquest és un enorme salt endavant que et posarà a l'abast nous àmbits i espècies, alhora que et donarà una nova perspectiva del paisatge. Ves amb compte, que això del caiac, enganxa! Informa't de les normatives de pesca i navegació a la teva zona. Prepara't per acostar-te a les moles de peix en silenci i sobretot, mira de trobar algun palista amb qui compartir objectius i interessos. Pescareu millor i més segurs.

Espero haver-te sigut de gran ajuda si tot just entres al món del caiac. Desitjar-te unes molt bones jornades de rem i millors captures! Molta sort i la il•lusió, que mai falti!

Martí, Novembre de 2010

Editat per darrera vegada per Tola el Dt 05 Abr 2011, 16:22, editat 6 cops en total
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Criteris per a escollir el teu caiac de pesca.

Missatge  llampugaire el Dl 28 Feb 2011, 19:29

fantàstic, Martí! M'ha encantat.

Però, escolta... 5m d'eslora??? No és molt?
Podries dir marca i model?

També tinc el dubte de si és millor un caiac tancat (com em sembla que és el teu) o un d'obert. No sé la nomenclatura exacte, però suposo que saps què vull dir.

I els estris? Com els guardes?

I la roba? Quina seria la bàsica i imprescindible?

I el peix... Viam, si tens un bon dia i carregues de peix, on el poses?

thanks again.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 28 Feb 2011, 19:49

1. 5m d'eslora està bé perquè tenia pensat fer tirades llargues. Però en realitat m'he trobat que si vull fer tirades llargues haig de sortir sol perquè la gent té caiacs molt més curts i se'ls faria massa llarg. Al final m'he trobat que remo menys. Potser una mica més curt (4,5 - 4,8m) ara m'aniria millor. Però jo no baixaria de 4,5m.

D'altra banda em va bé 5m perquè tinc uns 2,5m per davant meu. Ara hi duc una canya de spinning a coberta per si veig una saltada, els llenço un artificial. 3 canyes en total a coberta. Curri, jigging i spinning sense haver de perdre temps recollint una de les canyes, canviar esquer i llençar. Qui sap on seria ja la saltada.

2. El meu és un caiac tancat de la marca Venture Caiacs. És l'Skye 17. És molt estable per la longitud que té. Me'l van recomanar dues o tres persones de les que vaig consultar i que n'havien tocat molts. El vaig comprar pràcticament nou sense ratllar, de segona mà a una escola que els renovava. Si vols caiac tancat, mira't el Skye 15. És una mica més curt, és també molt estable per la longitud que té i a més ja porta els suports per a les canyes de sèrie.

Vaig estudiar dur-lo dels EUA via algun amic i estalviar-me una bona pasta (fixa't que a EUA valia 1300$ i aquí, 1300euros!! òstia, què fàcil que és importar!!). Però el que m'estalviava comprant-lo allà, era el que després em gastava transportant-lo. Per molt poc, no em sortia a compte ni quan hi havia molta diferència entre el dòlar i l'euro.

3. Un caiac obert és inenfonsable i és autobuidable. Si bolques, el gires i ja el tens buit. Un caiac tancat, hauràs de dur un pot i una esponja per buidar-lo i assecar-lo. Si vols desembarcar a les roques, no te'n compris un de tancat, per a travessies a mar. Seria massa inestable. Jo no puc desembarcar a les roques si no hi ha una mica de platja o caleta. Hi ha gent amb caiacs oberts que desembarquen a roques inaccessibles des de terra. Jo no puc fer-ho.

4. Amb el caiac tancat, m'estalvio el neoprè a l'hivern. Et poses el cubre i el propi caiac és com una sauna. si en compres un d'obert, t'estalvies el cubre.

5. Els estris, m'he fet un armari a la galeria i allà ho guardo tot i ho transporto amb una bossa de l'IKEA.

6. Roba imprescindible: trobo molt útil: el cubre (tapa el fred, evita que t'entri aigua si entomes una onada, et protegeix d'alguna aranya que se't deshami quan la tens sobre la falda i a més et dóna un parell de butxaques on pots guardar ploms o el que faci falta).

Una samarreta tèrmica per a l'hivern i una d'aquestes transpirables i anti-sol per a l'estiu. Màniga llarga. Amb el caiac, el sol et toca per tot arreu i pots acabar ben torrat. Gorra, braga per a protegir el clatell. No m'agraden les cremes solars. Després tot rellisca de les mans.

Un paravent és recomanable a l'hivern.

Uns escarpins flexibles, tipus mitjó em van bé per entrar i sortir sobre roques, per escalfar una mica els peus i per no clavar-te els suports del caiac on recolzes els peus durant les hores de rem.

L'armilla és una molèstia a l'hivern, però és obligatòria.

Els guants de neoprè els trobo molt útils. Jo en tinc uns del decathlon als que els falta la punta dels dits gros i índex. Els guants molesten per obrir i tancar mosquetons i fer nusets, però van la mar de bé per evitar les butllofes del rem al dit polze. I per agafar ràpid un peix que clavar-nos l'ham amb un cop de cap o que pot punxar amb l'espina dorsal (amb els guants m'estalvio el salabaret, un trasto menys a bord. Ala).

7. On poso el peix? Doncs sobre les cames o penjant fora el caiac amb una brida o penjant fora el caiac en una reixa de fer musclos. Per netejar el peix també es molt pràctic. Com que tens l'aigua a un pam... l'obres, l'escates i el sacseges dins l'aigua tant com faci falta fins que sigui ben net. Voilà! Si vols remar, treus la xarxa de l'aigua i la poses sobre la coberta o la poses dins del tambutxo (com coi es deu dir?), que per alguna cosa hi són.

Editat per darrera vegada per Tola el Dt 01 Mar 2011, 00:47, editat 1 cop en total
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dl 28 Feb 2011, 21:30

I SEGUEIXO PREGUNTANT?

Com es possible que aquest FÒRUM, en majúscules, sigui deficitari? Quant val aquest reportatge? Quans diners pot fer estalviar al “caiaqueros” per la quantitat d’equivocs que s’estalviaran? No trobeu que no hi ha dret, i que no es pugui aprofitar d'alguna manera?

Mestre Tola, em segueixo descobrint...
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 28 Feb 2011, 22:03

Tola, bonissim, ets un crac !!

Afegeixo un apunt, la bateria que comenta en Tola de les típiques de centraleta d'alarmes, es una bateria de 12V/6Ampers, que proporciona per tant 48W de potència. De sobres per alimentar un mòbil, un vhf portàtil i una sonda. Si us agrada el bricokayak, podeu afegir energia solar al caiac, i us preguntareu.... hi ha plaques solars, portàtils, flexibles i a prova d'aigua? Si, aqui us deixo la web:

http://store.bruntonoutdoor.com/portable-power/panels-and-chargers/

Consell: Si mai poseu una placa solar per carregar la bateria, la potència de la placa ha de ser aproximadament un 10% de la potència de la bateria, si el que voleu es utilitzar directament l'energia solar, llavors quanta més potència, millor, però es clar, a més potència, més superfície te la placa..... Hi ha plaques de 6,12 i 24 volts, compte amb aixó, i es poden sumar ja sigui connectant sèrie (dupliquem voltatge 2x6=12V per exemple) o en paralel (dupliquem la potència així)

Salut :-)
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 01 Mar 2011, 02:34

Post magníficament didàctic, digne d'admiració. Quin "currasso" per amor a l'art.... oh la là

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Truitaderiu el Dt 01 Mar 2011, 03:09

Realment hi ha poc per afegir després d'aquest megareportatge d'en Tola i de les aportacions complementàries.

Per la meva part, et puc dir que em vaig inclinar per un caiac obert o autobuidable. Com diu en Tola, cada un -oberts i tancats- tenen els seus avantatges i inconvenients. Jo he sortit a l'hivern, amb una samarreta tèrmica, un neoprè d'uns 3mm i una jaqueta tipus tallavents i no he passat fred (ho vaig comprar tot al Decathló, a preus força assequibles).

D'aquests, dels autobuidables, els que més m'agraden són el Trident 13 o el Trident 15 d'Ocean Kayak, versió angler o pesca, i la sèrie Tarpón (120, 140 o 160), també en versió pesca. El meu és un Tarpon 120 (3'70 m) i em va prou bé. Els que he anotat es mouen entre els 3'70 i el 4'5 m i a un preu que es mou entre els 900 i els 1200 si el compres nous de trinca. De segona mà se'n poden trobar, amb una mica de paciència, a diversos webs. Un dels que està bé és el subforo del web Apeska, anomenat "mercadillo". Les botigues que en venen també ofereixen "packs" i, a vegades, caiacs de segona mà. Cosa que també fan les empreses que en lloguen, quan acaba la temporada (SK Kayak, Kayaking Costa Brava, Kayaking Terra Alta, etc.). Darrerament també han aparegut caiacs amb un motoret (el Torque, d'Ocean Kayak) i d'altres que van a pedals i que fins i tot poden anar amb vela (la marca Hobie Kayak), però aquests són força més cars.

Un web de referència, a part d'aquest que compartim, és el de Peskama, un dels fòrums pionners de la pesca en kayak on es pot trobar més informació de tota mena sobre el tema. I també hi ha webs comercials que van força bé per la informació que donen o per fer-se una idea del material. Entre nosaltres, la de Nootka Kayak, de Vilanova, la Subprof, de Girona, i al País Basc, la de Urkan Kayak. Internet és un pou d'informació i em deixo molts llocs, però aquests que dic són prou útils.

En fi, segur que tots els caiaqueros del Fòrum estarem encantats de facilitar tota la informació que calgui a qui tingui interès en el tema. L'experiència de navegar i (d'intentar) pescar amb un kayak realment val molt la pena: no hi ha més soroll que la de l'aigua que mous amb la pala, ets a tocar de l'aigua, pots arribar pràcticament a tot arreu i -diuen que- quan enganxes una bona peça, t'arrossega a tu i al caiac...

Salut!
Truitaderiu
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Can Fanga
Data de registre : 07/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Gràcies Martí (Tola) i la resta de companys de kayak

Missatge  Dani el Dt 31 Maig 2011, 12:32

Volia donar les gràcies a en Martí (Tola), a part del tutorial que va penjar, per la seva paciència en respondre dubtes que durant un temps l'hi he anat preguntant. Gràcies al seu tutorial i a les seves respostes finalment he trobat un kayak d'ocassió que s'adapta al que jo vull i aviat començo l'aventura !

Per qui pugui interessar, poso la llista del meu equipament bàsic per sortir amb un mínim de seguretat a mar:

-Kayak tarpon 120 autobuidable, 380 d'eslora i 74 de mànega, amb 2 compartiments estancs i comunicats entre ells, molt grans, que permeten inclús guardar-hi les canyes. He fet una bona compra, la factura original es de fa un any i el preu casi a la meitat de nou, i està impecable.
-Xàlec salvavides (imprescindible, es un de pesca, costa 10€ més però te butxaques interiors i exteriors, cintes ajustables als hombros i laterals, que permeten remar sense que faci nosa, amb bandes reflectants davant i darrera.
-Rem amb pales de fibra
-Rem de recanvi desmuntable (imperscindibleeeeeee!!)
-Carret de transport (No es imprescindible, però ja venia amb el kayak, benvingut doncs, facilita el remolc si el cotxe està lluny de l'aigua)
-Funda impermeable pel mòbil
-Funda impermeable una mica més gran per altres estris (cartera, claus, documentació, etc...)
-Bossa estanca de 20 litres (muda de roba, varis.....)
-Joc de cordes i mosquetons, per portar-ho tot lligat i no perdre res.

Els estris de pesca no els compto, s'entèn que els porto no?

A part, a darrera el kayak posaré una caixa de fruita de les grosses, amb els dos canyers, una tapa, etc.. per posar-hi el peix o el que faci falta, ja que d'espai el kayak en te molt.

Em falten dos coses que trobo bàsiques, una seria una ràdio portàtil VHF marina (per seguretat), ho deixo per més endavant, tot i que en tinc una que puc fer servir però no es marina i passo de perdre un walky de 300€ a l'aigua, ho deixo per més endavant, i l'altre seria la sonda, que estarà al caure.

També una puntualització, sobre les fundes bosses i bidons per kayak, hi ha estancs, i impermeables bons que es poden submergir fins a 50 metres. Els estancs econòmics aguanten esquitxades, però no que els possis a sota aigua. Els impermeables bons, els pots submergir. No ho dubteu, i compreu els bons, la diferència es mínima i en cas de bolcar es la diferència entre que es mulli o no es mulli tot el que porteu.

També em faltaria un flotador de pala, ja que em van comentar que es útil per pujar al kayak en cas de bolcar, faré 2 o 3 proves ara que l'aigua està bé de temperatura, i si no soc capaç de pujar, doncs ja se que em tocarà.

Crec que no em deixo res, ara que el windgurú no la cagui i pugui gaudir de les sortides !

Reirero, gràcies a en Tola, i també a en Mikel K, Kayakleviathan, Bob Esponja, Dago i Alexpenk per aguantar les meves neures i dubtes abans de fer el pas definitiu, però crec que les coses millor fer-les bé, i preguntant es va a roma !

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dc 01 Jun 2011, 11:39

Dani escrigué:Volia donar les gràcies a en Martí (Tola), a part del tutorial que va penjar, per la seva paciència en respondre dubtes que durant un temps l'hi he anat preguntant. Gràcies al seu tutorial i a les seves respostes finalment he trobat un kayak d'ocassió que s'adapta al que jo vull i aviat començo l'aventura !

Gràcies, gràcies. En el seu moment, jo també vaig estar preguntant i re-preguntant a algunes persones que sabien el que tocaven i els vaig arribar a torturar, pobres. Que comprar-se un caiac no està com perquè al provar-lo te n'adonis que no és el que necessites.

De res, a mi em motiva més ajudar a qui pregunta, que posar fotos meves amb peixarrots (quan n'hi ha). Celebro que les meves aportacions per privats t'hagin servit per poder fer després la teva millor tria. Me n'alegro, que d'això es tracta.

I ara, a treure-li molt de suc a la teva nova botadura!!! A por ellos, que el mar està que bull!!
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dj 02 Feb 2012, 16:39

Tola escrigué:
Dani escrigué:Volia donar les gràcies a en Martí (Tola), a part del tutorial que va penjar, per la seva paciència en respondre dubtes que durant un temps l'hi he anat preguntant. Gràcies al seu tutorial i a les seves respostes finalment he trobat un kayak d'ocassió que s'adapta al que jo vull i aviat començo l'aventura !

Gràcies, gràcies. En el seu moment, jo també vaig estar preguntant i re-preguntant a algunes persones que sabien el que tocaven i els vaig arribar a torturar, pobres. Que comprar-se un caiac no està com perquè al provar-lo te n'adonis que no és el que necessites.

De res, a mi em motiva més ajudar a qui pregunta, que posar fotos meves amb peixarrots (quan n'hi ha). Celebro que les meves aportacions per privats t'hagin servit per poder fer després la teva millor tria. Me n'alegro, que d'això es tracta.

I ara, a treure-li molt de suc a la teva nova botadura!!! A por ellos, que el mar està que bull!!

Aquest post que vas fer, per a mi s'ha convertit en la millor guia pràctica que he trobat per qualsevol lloc, ja sigui per internet o fora (botigues,kaiaqueros,revistes...) per poder comprar-me "el trasto" amb un cert criteri, sabent que buscar i que descartar. Me'l he llegit i rellegit quaranta vegades abans de trobar el kayak que volia, i avui que fa mesos que el tinc, me'l torno a llegir, amb el gust que es llegeix un llibre devorat anys enrere i que saps com acaba, i torno a flipar amb un munt de detalls, consells, consideracions que em son i seran molt útils i alguns ja no hi pensava. I per si fos poc en Dani ho remata amb els complements, sense oblidar en Truitaderiu amb els autobuidables. Impresionant, gràcies. A mi m'ha fet molt profit.

P.D. Això ho estic escribint de genolls sobre cigrons secs en senyal de respecte i admiració.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 02 Feb 2012, 17:05

joemosqueroles escrigué:
Tola escrigué:

Aquest post que vas fer, per a mi s'ha convertit en la millor guia pràctica que he trobat per qualsevol lloc, ja sigui per internet o fora (botigues,kaiaqueros,revistes...) per poder comprar-me "el trasto" amb un cert criteri, sabent que buscar i que descartar. Me'l he llegit i rellegit quaranta vegades abans de trobar el kayak que volia, i avui que fa mesos que el tinc, me'l torno a llegir, amb el gust que es llegeix un llibre devorat anys enrere i que saps com acaba, i torno a flipar amb un munt de detalls, consells, consideracions que em son i seran molt útils i alguns ja no hi pensava. I per si fos poc en Dani ho remata amb els complements, sense oblidar en Truitaderiu amb els autobuidables. Impresionant, gràcies. A mi m'ha fet molt profit.

P.D. Això ho estic escribint de genolls sobre cigrons secs en senyal de respecte i admiració.

es que en tola es molt tola, es va currar un post de collons !

que joe, sortideta dissabte?? (no et miris el meteo jajajaja)
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dj 02 Feb 2012, 21:29

Uuuuuuuuuuuuuffffffffffssssssssshhhhhhh... al meu poble ha estat nevant tretze hores seguides i diuen que ara arriba el fred de debò!!!
Només pensar a posar-se el neoprè a les vuit del matí en una platja, ja no et dic entrar a l'aigua, no és que s'arronsi el tema, és que et pot desapareixer per tota la vida!!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 02 Feb 2012, 22:55

joemosqueroles escrigué:Uuuuuuuuuuuuuffffffffffssssssssshhhhhhh... al meu poble ha estat nevant tretze hores seguides i diuen que ara arriba el fred de debò!!!
Només pensar a posar-se el neoprè a les vuit del matí en una platja, ja no et dic entrar a l'aigua, no és que s'arronsi el tema, és que et pot desapareixer per tota la vida!!!

a les vuit del matí ?? no cardem, que jo volia quedar a les cinc Laughing Laughing

La veritat, ara arribo i quan et bufa el vent a la cara a 2 sota zero com estem ara collons com pica, no vull ni pensar-ho aquesta nit..

A abrigar-se que venen curves !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Dv 03 Feb 2012, 01:05

Fora coñas aneu amb compta,amb aguestas temperaturas una volcada es hipotermia segura no feu broma.salut a tots!!
mikel k
www.forumdepesca.com

Edat : 49
Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 03 Feb 2012, 11:23

mikel k escrigué:Fora coñas aneu amb compta,amb aguestas temperaturas una volcada es hipotermia segura no feu broma.salut a tots!!

Tranquil Miquel que no sortiré pas ! A veure si acabes la cacera aviat que el mar et troba a faltar Smile
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 03 Feb 2012, 12:51

joemosqueroles escrigué:
Tola escrigué:

I què esperaves del millor fòrum del molt amb els millor foreros del món!!!! Jo també em postro de genolls, si no fos per aquesta gent altruïsta que dedica hores de la seva vida personal a escriure cosetes interessants al fòrum no sé pas què en seria de tots nosaltres...

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dv 03 Feb 2012, 15:25

Aaaaaamén !!!
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ekaitz el Dv 03 Feb 2012, 15:46

Bones gent, us adjunto un link bastant interesant referent a questions tecniques de kayak (com remar, postures, rescat, etc.) crec que pot venir molt be tant a gent que acaba de començar com tambe a gent que porta mes temps que aquest mon
http://www.kayakpaddling.net/

salut
Ekaitz
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 26/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Ds 04 Feb 2012, 15:43

Molt interessant i supercomplert Ekaitz, nomès trobo a faltar que t'expliquin com pixar de peu al kayak amb mar de fons i tramuntana.
Ja ho haguessis pogut penjar abans de la sortida que vam fer "malfotut" Twisted Evil . Al final entre tots fareu de mi un mariner de debò.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ekaitz el Ds 04 Feb 2012, 22:06

Aixo de pixar en el kayak pregunta-li a en Dani que te un master en aquest tema, jejeje.
Ekaitz
www.forumdepesca.com

Localització : Girona
Data de registre : 26/09/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 04 Feb 2012, 22:14

Ekaitz escrigué:Aixo de pixar en el kayak pregunta-li a en Dani que te un master en aquest tema, jejeje.

jajaja, poca bufeta es el que tinc !!

a veure si haurem de fer un tutorial sobre el tema.... tola animat va jajaja
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum