MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Diari d'un novell

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Diari d'un novell

Missatge  Truitaderiu el Dv 25 Feb 2011, 19:40

Bé, vaig dir que explicaria les "novatades" que vaig patint com a pescador novell a caiac i aprofito aquesta estona per fer-ho. He fet, crec, cinc sortides, totes per Barcelona, entre la platja de la Mar Bella, la del Bogatell, la Nova Icària i el Port Olímpic.

Ja us avanço que sortir al mar en aquesta ciutat tan plena de gent és una mica com anar-te'n de cap de setmana: per una bona estona estàs sol, al mig de l'aigua i els veus allà, lluny, mentre gaudeixes d'un nivell de decibels molt més baix del que acostumem a patir.

Doncs bé, alguns talls corresponents a la 4a i a la 5a sortida.

De la 4a, dues coses: la primera, que fent el curri, finalment va cantar el carret i ben fort! I feia pinta de ser alguna cosa molt grossa!! Se'm va disparar tot, l'adrenalina, les pulsacions... fins que al cap d'una estona em va semblar que aquell peix s'estava massa quiet (un pop?) i poc després vaig arribar a la conclusió que havia pescat... una roca. Bé, l'emoció va valer la pena. I la segona, l'arribada a platja: feia mala mar, onades prou respectables, per la qual cosa vaig renunciar a tornar per la rampa (més estreta i amb ones més altes) i em vaig encarar a la platja. Les onades feien molt de respecte però, clar, havia de tornar i, com que havia sentit a parlar de "surfejar les ones", doncs res, em poso damunt d'una de ben alta i... la proa del caiac s'inclina, s'inclina i s'inclina, com si caigués per una cascada, fins que... patapam, faig un salt mortal amb el caiac i em trobo tot d'una sota l'aigua. Com que és un caiac obert, cap problema, més enlla de l'ensurt i la remullada i del fet que se'm va trencar la nansa de la caixa de rapales, va caure a l'aigua, la vaig veure un momentet de res i després, zass, va desaparèixer per sempre més, amb cinc o sis artilugis d'aquells tan baratets. Això sí, tot es pot enfocar de forma positiva: no vaig prendre mal, vaig comprovar que la funda estanca pel mòbil és realment estanca i vaig sortir caminant cap a la platja amb una gran dignitat.

De la 5a en destacaré tres coses: va ser aquest dijous al matí, dia que, com fa molta altra gent, acostumo a treballar. Ja sabeu què és, oi, això d'escapar-se d'estranquis a pescar entre setmana? Segona, va ser una mini-quedada amb dos companys acabats de conèixer, una altra cosa positiva i força consoladora perquè així vaig saber que no era l'únic que no pescava. No era bon dia i els peixos no van voler ni rapales, ni jigs, ni sardines, ni cucs... Bé, un va mossegar tímidament un coreà (un coreà, cuc, és clar) que havia posat: la primera picada que he tingut a caiac.. I la tercera: vaig pescar una altra roca, però aquesta vegada no m'hi vaig deixar la rapala.. Em va costar molt, però a base d'esforços la vaig treure. Quina alegria! Era com si hagués pescat una bona peça (d'uns 12 euros, aprox.). I en tornar, vaig have de surfejar de nou, però aquesta vegada sense bolcar (gràcies al consell d'un d'aquests companys).

En fi, ja ho veieu, tinc coses per explicar, però encara no he pescat res. Per això és bo conèixer gent. Un dels nous companys, més experimentat, em va dir: tranquil, aviat vindrà el bon temps i pescar, pescaràs...

Truitaderiu
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Can Fanga
Data de registre : 07/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Diari d'un novell

Missatge  calador el Dv 25 Feb 2011, 21:38

Ei company!

Jajaja! Les primeres sortides sempre estan plenes de novatades. Jo no surto amb caiac, però penso que hauries d'organitzar-te una mica amb alguns aspectes.
Jo de tu, ho portaria tot estacat al caiac. Pel que fa a la caixa (ja sigui d'eines, d'artificials...), busca algun material que suri i enganxa-li, per exemple, porexpan??? i si les pintes d'un color fosforito ja seria perfecte.

Pel que fa a sortir i a entrar al mar; al youtube hi han videos que t'aconsellen com fer-ho.

Vinga, que aviat seràs un crack!

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 25 Feb 2011, 23:25

molt bon report company,aviat tindras una captura.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 26 Feb 2011, 02:16

Paciència i tot arribarà. Bon relat. Les porres també són entretingudes si se saben explicar.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Ds 26 Feb 2011, 22:52

Tot son experiencies truitaderiu, de totes formes quan surtis porta totes les coses lligades al kayac, jo ja fa temps que ho portu tot lligat a la zodiac desprès d'haber perdut 2 ulleres. Has d'estar molt alerta amb el tema d'onades, millor tornar més d'hora perque si esperes cap al migdia ja s'ha girat el vent i tot es complica molt més, jo ara haig d'estar alerta també de la sonda i de la bateria ja vaig comprar 2 tapers hermetics per evitar que es mullin.

No sabia que la rampa de mar bella ja funcionaba, l'ultima vegada que vaig estar encara hi havien roques que impedien entrar. I tranquil que pescar pescaràs, però no intentis pescar al migdia perque els percentatges baixen molt.

Paciència

girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 27 Feb 2011, 21:55

Truitaderiu, m'agrada llegir el teu relat. Encara que no sigui per llegir-hi que has tret un peix de 30 quilos. De fet, em sento més proper el teu escrit, que quan llegeixo que un paio amb caiac treu una fera de 20quilos. I potser per això m'agrada més llegir aquest estil teu.

Sortir amb una barca petita o un caiac per una platja oberta, té força números de bolcada. Més si hi ha onades. Si no pots sortir per on has entrat, busca un espigó i surt pel costat que et protegeix de les onades. Sempre et serà més fàcil ran d'espigó.

Si no tens espigons allà mateix, mira de tenir un carretó de rodes. Desembarques, vas al cotxe a buscar el carretó i tornes arrossegant el caiac per la sorra o pel camí. És una mica emprenyador si hi ha molta distància, però sempre és millor que fotre's una bona remullada i perdre els artificials i pensa que encara podria haver sigut pitjor, que amb les bolcades a poca fondària el més fàcil és perdre el material que no tenim lligat i a més partir alguna canya contra el fons. Trobo que encara te'n vas sortir prou bé.

Ànims, que amb aquestes experiències s'aprèn ràpidament. L'any vinent segur que ens quedaran moltes coses per aprendre, però també mirarem un any enrere i veurem la gran quantitat de coses que hem après a fer millor.

Felicitats per l'escrit.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DIARI D' UN NOVELL

Missatge  QUIM C. el Dl 28 Feb 2011, 02:43

En volcadas ya en tinc d'experiencia, si es sortin de l'aigua per la platja, al perdre alguna cosa pensa que moltes vegadas al cap d'un rato la mar te les torna, es tracta de anar vigilan i anar recollin d'una en una. Lo mes fotut es la sorreta que entra al carret,cal desmontarlo,netejar i engrasar. A mes de les ones groses s'a de vigilar les montanyes de sorra que es fan dintre l'aigua, l'aigua te les marca pero si estas entretingut en alguna cosa ya as llepat. Ultimament surto de cales tencades, es molt mes facil i segur.

QUIM C.
www.forumdepesca.com

Edat : 61
Localització : FLAÇA
Data de registre : 24/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dl 28 Feb 2011, 10:21

Això del caiac sempre m’ha semblat molt romàntic i aventurer. Penso que m’agradaria, encara que per raons obvies ja no hi soc a temps. Primer hauria d’aprendre a nedar, desprès trobar-ne un que fos apte per 100 quilos de tiu, i al temps que estem l’aigua està molt freda...Aixì com no em fa res tirar-me en parapent això del caiac està massa aprop de l’aigua..

Res, que ja m’he acomodat massa.

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 28 Feb 2011, 10:58

QUIM C. escrigué:En volcadas ya en tinc d'experiencia, si es sortin de l'aigua per la platja, al perdre alguna cosa pensa que moltes vegadas al cap d'un rato la mar te les torna, es tracta de anar vigilan i anar recollin d'una en una. Lo mes fotut es la sorreta que entra al carret,cal desmontarlo,netejar i engrasar. A mes de les ones groses s'a de vigilar les montanyes de sorra que es fan dintre l'aigua, l'aigua te les marca pero si estas entretingut en alguna cosa ya as llepat. Ultimament surto de cales tencades, es molt mes facil i segur.

Quim aquest comentari teu em dona una idea, dins de l'apartat de kaiak, podrieu anar posant els llocs de botadura "segurs" amb kaiak, si entre tots aneu fent un recull segur que us serà útil i podreu descobrir llocs nous als que no hi aneu per desconeixement o mandra de no saber on botar el kaiak. Es una idea, jo no surto amb kaiak, però per vosaltres si pot ser útil, i si ho feu us puc aportar alguns llocs que conec i he vist utilitzar sovint a kaiaqueros.

Salut

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 28 Feb 2011, 16:05

M'ha agradat el teu post Truitaderiu. Sobretot la dignitat amb que enfrontes els petits fracassos Smile

No esperis carregar de peix a la primera. Si fos tan fàcil, no estaríem aquí dissertant sobre els misteris peixils. Qüestió de posar-hi moooooooltes hores.

---

Podrieu donar quatre nocions bàsiques per a algú que encara no ha començat amb la pesca amb caiac? Mides i tipus de caiac? Accessoris bàsics? Roba? joquesé?

Es pel meu fill de 17 anys. I a lo millor m'hi apunto jo, que ja m'està començant a picar el gussanillu.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  josepbcn el Dl 28 Feb 2011, 18:32

He trobat aquest article que fa referencia a l'equipament bàsic que possiblement tingui algunes qüestions que t'interessen.
El podeu llegir en el següent enllaç http://translate.google.es/translate?js=n&prev=_t&hl=es&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=es&tl=ca&u=http%3A%2F%2Fwww.rapaleando.com%2Fprowler-13-equipamiento-pesca-kayak%2F
Salutacions
Josep

josepbcn
www.forumdepesca.com

Edat : 67
Localització : barcelona
Data de registre : 14/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 28 Feb 2011, 18:55

josepbcn escrigué:He trobat aquest article que fa referencia a l'equipament bàsic que possiblement tingui algunes qüestions que t'interessen.
El podeu llegir en el següent enllaç http://translate.google.es/translate?js=n&prev=_t&hl=es&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=es&tl=ca&u=http%3A%2F%2Fwww.rapaleando.com%2Fprowler-13-equipamiento-pesca-kayak%2F
un bon enllaç, merci.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 28 Feb 2011, 19:15

llampugaire escrigué:Podrieu donar quatre nocions bàsiques per a algú que encara no ha començat amb la pesca amb caiac? Mides i tipus de caiac? Accessoris bàsics? Roba? joquesé?

Es pel meu fill de 17 anys. I a lo millor m'hi apunto jo, que ja m'està començant a picar el gussanillu.

Ricard, mira't el rollo patatero que he escrit a l'apartat de caiacs:

http://www.forumdepesca.com/t1614-criteris-per-a-escollir-el-teu-caiac-de-pesca#14715

He procurat fer-ho més amè amb algunes fotografies. Tenia el text de fa temps i au, l'he clavat tal qual. Com sempre, hi haurà coses que us serviran i coses que no i coses que hi haurà qui creurà que estan malament. Però és un escrit de l'estil que m'hagués agradat trobar quan no tenia ni idea de caiacs (tampoc és que sigui un crack, ara) i vaig començar-me a preguntar quin tipus necessitava i on el guardaria i mil preguntes més.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 28 Feb 2011, 19:50

Tola escrigué:Ricard, mira't el rollo patatero que he escrit a l'apartat de caiacs:
http://www.forumdepesca.com/t1614-criteris-per-a-escollir-el-teu-caiac-de-pesca#14715
ja l'he vist, ja Smile
Merci. I millor seguim per aquell fil que has obert, que és més escaient i així no li envaeixo el fil a Truitaderiu.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Truitaderiu el Dt 01 Mar 2011, 02:21

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris, ànims i consells. De l'experiència pròpia se'n aprèn molt, però dels consells dels qui en saben també se'n treu molt de profit. O sigui que gràcies de nou. La veritat és que no em pensava que les desventures d'un caiaquero novell arribessin a interessar ningú. Però és el que té la pesca i compartir aficions com aquesta, fins i tot quan no en treus un bon resultat.

Girgom, la rampa de la Mar Bella encara no funciona. Em vaig expressar malament, ja que només em refereia a un petit caminet que han obert al costat, entre l'espigó i unes roques, que fa una petita "cala" amb una rampa "natural" de sorra.

Llampugaire, després de l'aportació d'en Tola, poc es pot dir en matèria de consells sobre kayaks, però hi afegeixo alguna cosa en el nou fil obert.

De veritat, moltes gràcies pels ànims. Us mantindré informats!

Truitaderiu
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Can Fanga
Data de registre : 07/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: