MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

ploms de colors

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

ploms de colors

Missatge  joemosqueroles el Dl 31 Gen 2011, 20:53

LLegint la revista PESCA MAR del gener surt un article sobre els ploms colorejats i concretament els de color vermell, diuen que atrau a les dorades més que cap d'altre, voldria saber que en penseu si són collonades o té alguna base sòlida, jo, impulsiu com sóc amb el cutrebricolatge ja m'hen he pintat uns quants per probar, els he vist acabats amb cautxu a gairebé 3 euros el plom (que al canvi venen a ser dues birres, poca conya).

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: ploms de colors

Missatge  calador el Dl 31 Gen 2011, 21:18

Ei Joe!

Doncs la veritat és que no sé què dir-te. Hi ha qui camufla els ploms amb una capa de sorra per tal de fer-los "invisibles", i ara tu dius que pintats de color vermell atrau als peixos (jo també ho havia sentit).
Què vol dir això? Que de teories n'hi ha moltíssimes, i si és cert que els colors tenen influència en els peixos.
Per exemple, per pescar sépies en funció del dia i del temps i del fons i de... posaràs un color o un altre.
Per pescar llobarros, variaràs colors en funció de ... coses que cadascú desobreix amb el temps.
Per tant, el millor és que provis això dels ploms, i no només vermell, tu prova i descobriràs coses. Establiràs les teves pròpies teories i posaràs en pràctica allò que millor et vagi a tu.

Espero haver-te ajudat.

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 31 Gen 2011, 21:42

joemosqueroles escrigué:LLegint la revista PESCA MAR del gener surt un article sobre els ploms colorejats i concretament els de color vermell, diuen que atrau a les dorades més que cap d'altre, voldria saber que en penseu si són collonades o té alguna base sòlida, jo, impulsiu com sóc amb el cutrebricolatge ja m'hen he pintat uns quants per probar, els he vist acabats amb cautxu a gairebé 3 euros el plom (que al canvi venen a ser dues birres, poca conya).

hi ha qui camufla els ploms amb sorra de platja i diuen que dona bons resultats...

i a qui fa servir ploms fluorescents... que atrau a certs peixos, i altres fugiran al veure el fluorescent....

suposo que tot es anar fent proves, jo soc partidari de que ploms i fil, quan menys es vegin millor, mosquetons i giratoris, els mínims o cap, i sobre els colors dels artificials, com n'hi ha per donar i per vendre es anar provant.....

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  david_sfg el Dt 01 Feb 2011, 02:21

Hi ha qui diu que per atreure les dorades i els esparids en general en zones rocosses convé pintar el plom de negre per assimilar-lo a un musclo...

I per lo del color vermell hi ha una teoria que diu que els tons vermells són els primers que els peixos deixen de veure a certa profunditat. Si es cert aixó tindria la seva lògica ja que la dorada sol ser un peix força desconfiat...

david_sfg
www.forumdepesca.com

Edat : 29
Localització : Sant Feliu de Guíxols - El port de la selva
Data de registre : 17/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 01 Feb 2011, 02:55

Doncs a mi em sembla que son més manies nostres que dels peixos.

Els colors que nosaltres veiem són reflexes de la llum solar, si mal no recordo, el color que veu l'ull humà és el reflexe de la resta, perquè ens entenem, si una cosa la veiem blava és que és de tots els colors menys blau i per això reflexa la llum blava.
Per tant, els colors que es veuen a fora l'aigua no tenen res a veure amb els que es veuen a dintre l'aigua doncs la llum solar no és directa. Uns colors necessiten més llum que d'altres per ser visibles i curiosament el vermell que és dels més vistosos per l'ull humà, a dintre l'aigua és dels primers a desaparèixer passant a veure's grisós o fins i tot negre, els colors que són visibles durant més metres solen ser els verds i roses, però en qualsevol cas, teòricament cap d'ells sobrepassa dels 20 metres.
Per tant, en quant als esquers, passada aquesta profunditat, és més important la brillantor d'un hologràfic, la vibració al moure's, la farum que faci, la calor que desprengui o la fluorescència abans que el color. La majoria dels peixos no tenen l'ull tan evolucionat com l'ésser humà, no els hi cal doncs tenen l'olfacte i la línia lateral per localitzar les preses, hi ha també peixos amb visió monocromàtica, ja hi podem anar fotent colors...

Amb això no vull dir que els colors no siguin importants, però no tant com ens creiem, tot dependrà del peix i de la profunditat a què es pesqui.

Per tota la història aquesta del color vermell, hi ha fils de jigging vermells que són molt visibles per l'ull humà però invisibles per al peix a partir de certa profunditat o trajes de pesca submarina de color vermell que són molt visibles perquè les barques no t'atropellin però a sota aigua es veuen negres com els altres.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 01 Feb 2011, 23:36

jo personalment opino que contra mes camuflat el plom,emerillo i ams....... etc,millor i sempre optava per esquers naturals,acordes amb el puesto de pesqueres.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Bon dia joemosqueroles , soc el tet

Missatge  tet el Dg 20 Mar 2011, 10:59

soc un gran aficionat al surfcasting , si et serbeix de quelcom jo també els pinto amb vermell i de color blanc , inclus de color "fosforito" i et puc asegurar que la diferencia de pintat i sense pintar treli trelera nomes en una platge he vist la diferencia a sigut en una platge de ampuribrava que es la ROBINA COSTAT MIG ESQUERRA no se que te aquell tram que e fet unes pesqueres bestant bones de doradelles de 500 g a1.5 kg surelles , mabrots de 900g de700g 450g , pessats , armells que solut montar. Es la cameta lligade a la tija del plom aixó si cameta de dos metres , cameta corredera , ara t'explico com o montu aquet armell de la seguent manera.
agafo un roling dels petitons 80 centrimetes de linea del 50 o 60 despres li faig un nus que normal que li donc 4 voltes a uns 10 centimetres del roling i posu 4 perletes dels bracelets de kits que venen als bazars dels xinos q son de colors un roling mes petit en care que l'altre i 4 perletes més un altre nus 10 centrimetes al final un enganxall ràpidt i el plom de varilla curta cameta cel 30 de flurocarbò l'amb del 4 , 6 aixi cuant pica el peix te temps de menjar bé i no nota la presió de
l'amb fins que ttroba el nus topall .
ES UNA PARREFADE A MI AM FUNCIONA MOLT BÉ .

[img][/img]

tet
www.forumdepesca.com

Edat : 46
Localització : LA BISBAL D'EMPORDÀ
Data de registre : 07/03/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Bon dia tet

Missatge  joemosqueroles el Dg 20 Mar 2011, 12:29

T'agraeixo l'explicació però no acabo d'entendre el muntatge que fas, el millor que podem fer, si vols, és quedar un dia i fem una trobada surfcasting i així intercanviem coneixements i unes birres(opcional). Jo pel que fa als ploms els he pintat de tots colors i la única cosa en comú que he trobat és que no piquen amb cap.
M'estic començant a desesperar de tantes porres.
Joe

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dg 20 Mar 2011, 17:09

SPRAY, marca MTN (montana colors) amb color blanc a sota i a sobre el qe es vulgui, tranquil! és el bueno bonito y barato!!
es un spray que es va fer per pintar parets sigui, cap problema!

ot
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dc 23 Mar 2011, 01:56

tet escrigué:
agafo un roling dels petitons 80 centrimetes de linea del 50 o 60 despres li faig un nus que normal que li donc 4 voltes a uns 10 centimetres del roling i posu 4 perletes dels bracelets de kits que venen als bazars dels xinos q son de colors un roling mes petit en care que l'altre i 4 perletes més un altre nus 10 centrimetes al final un enganxall ràpidt i el plom de varilla curta cameta cel 30 de flurocarbò l'amb del 4 , 6 aixi cuant pica el peix te temps de menjar bé i no nota la presió de
l'amb fins que ttroba el nus topall .
ES UNA PARREFADE A MI AM FUNCIONA MOLT BÉ .

[img][/img]
Perdona Tet!!! suposo que tenia un dia espès, però em sembla que jà té entès, tu fas un plom corregut amb un límit, fins que topa amb les perletes. Jo ho faig similar però no li deixo cap límit,així poden treure tot el fil del carret, si vols, deixant el frè obert. Ho faig per això, per sentir el carret com canta mentre el peix estira. Enfinpilarin que em poso romàntic, que gràcies per la informació, és collonut veure les petites variacions que cadescú fa sobre el mateix tema.
Joe

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dj 24 Mar 2011, 17:48

joemosqueroles escrigué:LLegint la revista PESCA MAR del gener surt un article sobre els ploms colorejats i concretament els de color vermell, diuen que atrau a les dorades més que cap d'altre, voldria saber que en penseu si són collonades o té alguna base sòlida, jo, impulsiu com sóc amb el cutrebricolatge ja m'hen he pintat uns quants per probar, els he vist acabats amb cautxu a gairebé 3 euros el plom (que al canvi venen a ser dues birres, poca conya).

Hola joemosqueroles una persona de la meva confiança i que també ha fet i fa alguna cosa per a pescamar m'ha assegurat que segons les condicions (tal i com s'explica a l'article) funcionen a les mil meravelles.
Personalment no ho sé ni ho he provat perquè fa com nosecuants anys que no foto surfcasting, però cuando el rio suena...i més si un amic de confiança ho diu...

A la pesca el millor que hi ha penso que es provar i treure les pròpies conclusions, son les millors, no totes les zones son iguals, ni els comportaments dels peixos..per exemple no pesquem els tallhams igual al delta que a barna, o que a girona....son peixos...

salutacions

fran
www.forumdepesca.com

Edat : 32
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt