MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

MARIA LA SEGUNDA

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

MARIA LA SEGUNDA

Missatge  calador el Dj 27 Gen 2011, 23:00

Algú ha probat aquest esquer?

És Maria la segunda MA 24 GR 115 MM

calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: MARIA LA SEGUNDA

Missatge  ot el Dv 28 Gen 2011, 10:27

jo no, però al país vasc en parlen molt bé! hi ha gent qe li agrada molt!
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dv 28 Gen 2011, 20:46

es un dels que mes faig servir, es un esquer que m'ha donat bons llobarros.
per mi esta entre els primers de la meva bossa.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 28 Gen 2011, 21:42

sempre he dit que el esquer que mes pesca,es el que mes temps esta al aigua,aixo es molt relatiu i com be diu en ot,per el cantabric es fa servir molt,es molt bon esquer cualitat igual a preu, es un esquer molt be acavat i aixo es paga.una cosa molt curiosa que me va pasar .........vaig anar a uns xinesos i vaig trovar els esquers duel alie magnet a 1.70 euros ,aig comprar tots jajajajjajaj .......10 unitats a 17 euros,casi el que val un ........pero........son imitacio..... ja puc enrocar en cada sortida un parell,que no me fara tan de mal.
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

ODA AL REI: El rei ha mort. Visqui el rei!!

Missatge  Tola el Dj 31 Maig 2012, 01:41

Hola a tothom.

D'esquers n'he provat i perdut molts i de la mateixa manera que passa amb les nòvies i amb els amics que perds pel camí, sempre n'hi ha algun que et deixa un grandíssim record especial. L'escrit d'avui va de nostàlgia, d'un magnifiquíssim esquer dels dos que m'han deixat emprempta de tots els que he arribat a perdre i provar. Sí senyors, estic parlant del "La segunda" de María Yamashita, 90mm i color gris (codi: MA).

La casualitat me'l va posar fa alguns anys a l'equip titular. Feia temps que buscava l'esquer qué més s'assemblés a una llissereta com la que fan servir alguns que pesquen al viu. Em movia per zones on abundaven les llisseretes i les tenia prou memoritzades com per intentar trobar l'esquer que més s'hi assemblés. Com que habitualment pescava en aigües clares, em convenia un artificial que imités al màxim aquells peixets que quan rondaven llobarros, veia amagats, escagarrinats de por, protegint-se en petits grups que es movien veloçment de forat a forat, esporuguits entre les roques de l'espigó i en alguns bassals dels rocs on en algunes ocasions s'hi refugiaven. Em calia buscar un esquer amb el que imitar allò que intentava amagar-se dels llobarros.

Remenant, remenant, un dia vaig topar-me amb un "La segunda" de 90mm i color gris. S'hi assemblava prou i vaig adquirir-lo sense saber com nedava.

Al mullar-lo, em vaig quedar flipat de com tremolava i tenia una adherència a l'aigua que se'l podia fer treballar molt bé tant en mala mar, com en mar plana, no cal dir-ho. Es llençava com una bomba i donava molt bon tacte a la canya. Aquella eina de treball tenia molt bona pinta.

Li vaig donar oportunitats i al cap de no gaires sessions, en un raconet perdut i remot del Cap de Creus, un dia van començar a assaltar-lo els sards de forma salvatge. Vaig plegar a contracor perquè la pluja ja era excessiva i m'hi obligava, però em van quedar dues coses clares:

1. Tenia un grandíssim esquer com a eina de treball fàcil de fer anar i eficient. Bo pel pescador.
2. A part de ser fàcil pel pescador, era notablement estimat pels peixos. Bo per la pesca.

Magnífic.

Malgrat les òsties que els sards li van fotre aquella tarda, aquell dia només en vaig agafar un. Va ser llavors que se'm va acudir posar una popera més petita al darrere per anar traient sards i deixar la de davant grossa, per si passava algun llobarro que se'l vulgués manducar. Quan anava al llobarro i l'entorn no pintava de sards, posava les dues poperes grosses i assegurava el tiro.

(...)

Passen els dies. Em dóna un parell de llobarros mínimament acceptables, tot i que per a aquests habitualment solia treure a ballar altres artificials.

(...)

En una sessió de mar de fons, vaig anar al sard. El meu estimat "La Segunda" va sortir de capità de l'equip titular i amb la popera petita a la cua. No va ser una sessió tant bona com la seva estrena, però en poc tram de costa va tenir moltes picades, i bastantes es van enganxar. Recollint ràpid tenia menys picades que si anava ben lent. Benbé ran de trencant, millor que un metre separat de les roques...

Aquell dia va ser una bona sessió. I en vaig tornar bastants a l'aigua i em vaig endur 3 peixarrots sortits amb aquell magnífic esquer. D'entre aquests tres, una saupa (i una segona que va tornar a l'aigua). Aquell esquer em meravellava.

Però ai, l'as! ja se sap que l'alegria dura poc a casa del pobre i que els amors més intensos, són també els més fugaços i aquella perla de plàstic va morir en acte de servei, enrocada a unes roques de vora Cadaqués. Déu l'hagi acollit en la seva glòria. Ell ja era vell i força repelat, però amb els hams prou esmolats i encara amb massa energia per anar traient bons sardots, amb l'astúcia i saber fer d'aquell qui sap més per l'experiència, que per diable.

Aquell dia pentinava l'escuma des del caiac i a l'enrocar-lo, un llom del bon llobarro que havia estat buscant durant l'hora anterior, va sortir de darrere per fer-li de magnífic seguici fúnebre. No podria haver demanat millor ploranera, una prohom de la seva condició. Això, per molt recurs literari que sembli, així va anar la història. És curiós, però sentia quasi que admiració per aquell esquer i li tenia gran estima. Aquell llomot de llobarro de roques el vaig trobar un magnífic seguici pel dia del seu enterrament i defunció. Déu l'aculli al seu redós i li otorgui la pau que no vaig saber donar-li.

Vaig buscar ansiosament aquell "La segunda" per les botigues habituals i ocasionals. Però havia desaparegut dels seus prestatges. Vaig escriure a l'oracle perquè me'l demanés al japó. I em va dir que estava descatalogat i ja no es feia. Coooooom?????!!!!!!!!!!! aquell dia sí que vaig sentir una pèrdua. Vaig arribar a escriure a algunes cases estrangeres per si el tinguessin en stock... res. Tothom me l'oferia en altres colors o en 11 o 14cm.

Vaig intentar buscar-li algú altre que me'l fes oblidar. Però tots tenien un all o una ceba. El de color verd oliva no es veia prou (i a més va marxar volant a la primera de canvi en un mal llençament -encara amb olor de caixa-). El de color taronja no era realista i sempre amb aigües cristal•lines, sortia poc a ballar. El de 11cm es llençava més i s'arrapava més a l'aigua per a la mala mar, però es movia més com un pal i li faltava aquella vivacitat del de 9cm... Potser sí pels tallahams, però massa gran pels sards. No, no, i no. Definitivament, no era el mateix. Succedanis, imitacions, barroers intents de segona amb els que intentar conformar-se... Jo seguia enyorant el saber fer del meu fantàstic 90mm i color gris.

Alguna pàgina web l'anunciava, però al demanar-ne referències m'adonava que no eren més que falses esperances de webs pendents d'actualitzar... "no, aquest color se'ns ha acabat" "si el vols en gris i 11cm..." "pensi que també és molt bo, eh?!" Si, sobretot pels sards. Que no home, que no! si vulgués el d'11cm ja me l'hagués comprat, recony!!

Ja ho donava per perdut i en algun moment de nostàlgia ocasionalment em mirava per internet per si algú el tingués amagat, perdut en algunes golfes, guardant pols en algun vell stock, a l'espera d'algú que vulgués creure en ell i retornar-lo a la vida...

La casualitat d'un dia de nostàlgia va fer que fa dues setmanes anés a petar a la pàgina web de pescar per menys (http://www.pescarpermenys.com/). No m'ho podia creure: amb actualització d'abril de 2012 hi figurava el "La segunda" color gris i 90mm. El cor em va fer un bot, però amb aquell punt de prudència de si fos una equivocació d'escriptura, que enlloc de 11cm (que encara no està exhaurit) hi haguessin posat 90mm... i els vaig escriure per si de cas.

"sí, el tenim aquí i en tenim 3". I a més, estaven a Catalunya, que no calia esperar mesos al proper contenidor de material vingut del Japó, ni pagar el cost de dur-lo d'Italia ni de cap altre país llunyà.

El preu era quasi que 50% més car que el preu habitual (uns 9euros habituals, contra 13,75euros que costava aquest. Per cert, pescar per menys??? menys de què? menys que qui??) però no m'ho vaig pensar gens: guardi'm els tres, que els passarà a buscar mon germà, que per a major alegria, viu a la vora. Me'n guardo dos: un per pescar, l'altre per perdre. El tercer, li guardo per a un bon amic a qui li anirà perfecte per a l'etapa pesquívola en la que fa algun temps treballa.

Aquest diumenge va venir mon germà a casa i a la bossa m'hi duia els tres esquers. Vaig mirar-me'ls bé de fit a fit i encara no m'ho creia. 9cm.... color gris... aquell perfil... increïble.

Nanos, em sento com aquell qui als 70anys es retroba amb una història truncada de joventut i recomença amb il•lusió d'amor de 15 anys que amb el temps ja s'havia resignat a deixar relegada estrictament per a la nostàlgia.

Aquesta setmana, un demoníac mal d'esquena i un adorable ninotet de 9mesos em tenen fora de combat. Però guardo aquí tres capsetes amb una joia-perla a dins, que des de lluny em criden perquè ben aviat els faci ballar a la punta de la canya. Algun dia de mar de fons pels rocs, algun dia propici en una zona apropiada.

Des d'aquí, el meu petitíssim homenatge a aquest grandíssim esquer que inexplicablement han deixat de fer. Els dos que tinc guardats són segurament dels últims de tot Catalunya. I amb il•lusió de nens i satisfacció de passeig matinal de diumenge, sortirem a passejar de bracet -jo als rocs, ell a l'escuma- fins que ja vell, tocat, masegat i repelat, algun dia ens haguem de dir adéu. Jo a les roques, aferrat ell sota l'aigua implorant-me que no l'abandoni.... I al notar aquell "clec" sec del trencament del fil que dèbilment en els últims instants encara ens unia, sentiré dins meu aquell "ja està" de no haver pogut fer més per a salvar-lo. I serà llavors que esperaré veure emergir rere seu un llom d'un bon llobarro de roques, com a magnífic seguici fúnebre d'aquell amb qui he tingut i espero compartir encara tants grandíssims moments.

Senyores i senyors, llarga vida a aquest magnífic esquer!

Martí, Maig de 2012
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 31 Maig 2012, 09:35

Benvolgut Martí, seré breu per que no es notin les meves mancances literàries. Només et diré que si jo fos el fabricant aquest estiu tindries les vacances pagades.....
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  BECADER el Dj 31 Maig 2012, 23:58

Company Marti,estic d'acord amb en Cap-Roig...et mereixes un premi...quan tornis a estrenar aquet artificial que pesquis un llobarro xxl,m'has fet fins i tot plorar....pro de tant mirar la pantalla de l'ordinador,hahahahahh !!!

Ei ho dic de broma eh???

Salutacions nen!
BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 01 Jun 2012, 00:39

Ostres tu.... La Segunda...
Quan repassava el catàleg d'Evia per triar quins productes posava a la botiga i vaig arribar a la pàgina on hi ha aquest esquer vaig pensar en tu! Llàstima que ja no hi sigui en 90mm.
N'han mort molts de bons pel camí.... Yo-zuri L-Jack, Metallic Sardine.... Cementiri de velles glòries.

Riquescam in pacem.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dl 11 Jun 2012, 23:37

sí que és bo! jo aquest el tinc, Martí, mateix color... però diria que d'11cm, ja ho miraré.. Bé, tan és... de fet, em referia a l'escrit. Quan em vas dirigir a aquells dos blogs on uns nois parlaven meravelles del seu esquer preferit em faltava alguna cosa i em sobrava molta imatge.

Al món de la pesca li maca mooolta literatura, malauradament!

nanu... ara que no ens escolta ningú...què et sembla si canviem el nom, faig un parell de fotografies als meus DUO i ho enviem als japos amb la teva traducció a l'anglès?

ens fan fer tantes trampes per tal que ens regalin esquers... hihihihi... au, cinquanta negatius a la reputació més!

els pescadors sóm tant hipòcrites i tant mentiders!

per això m'agrada el teu escrit: és senzill, hi ha poc peix, és sincer i, sobretot, sensible.

Raül
www.forumdepesca.com

Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 12 Jun 2012, 00:31

Ei que la literatura és molt maca però la segona foto del sard tampoc té desperdici....
Mira la cara del sard amb el Maria La Segunda a la boca. Aquest sard té cara de pena, com si estés rumiant... "òstia puta que burro que sóc, m'han cardat", de debó que aquest sard fot cara de pena.
Jo m'en sé d'un que fa relats on els peixos parlen que aquí hi té un possible actor.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dt 12 Jun 2012, 16:13

pobre noi... ja s'ha de ser idiota per fer parlar un peix... n'hi ha que busquen qualsevol excusa per amagar que no en tenen ni idea de pescar!

ara que ho dius, aquest tio deu cardar la mateixa cara de tonto que el sard de la foto! hahaha

saps què? Que m'han vingut ganes de fer un repor de sards a l'escuma... ja els ho vaig dir, però em van dir que els sards són peixos petits...

cap problema! tinc permís per publicar on em doni la gana! Al preu que cotitzo... faltaria més!

vosaltres aneu pescant i fent bones fotos, com la del sard amb cara d'acollonit. Parlaré amb l'idiota que fa parlar els peixos i ja se li acudirà alguna cosa!

Raül
www.forumdepesca.com

Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dt 12 Jun 2012, 16:50

Gràcies a tots pels comentaris. La veritat, estava tant content d'haver trobat aquest esquer, que em va venir ganes d'explicar-vos el rollo aquest que ha fet plorar al venerat Becader, l'incombustible llobarròleg (llarga vida). I Déu n'hi do quin rollo. No esperava que ningú m'hi digui cap resposta, ho escric perquè em peta, perquè m'ho passo bé escrivint algunes coses que disfruto a mar, però no deixa de ser curiós que amb més de 300 lectures posteriors al meu rollo, hi haguessin tant poques opinions posteriors. Em pregunto si l'escrit no atreu al lector i tothom el deixa a mitges (i això que aquesta vegada us hi vaig posar algunes fotos) o potser simplement és que diu tantes coses que no deixa lloc a noves opinions, ves a saber. M'hagués agradat alguna resposta de l'estil: "Què dius, tio??! jo el tinc i va de puta pena! en tals condicions" "A mi també em funciona molt bé" "jo corroboro/desmenteixo que el de 90mm va millor que el de 115" "el taronja em funciona millor que el gris en tals casos"... corroborar o contrastar les meves opinions. Ves a saber. Potser us hauria de fotre menys rollos. Bé, no ho sé fer d'altra manera. Però no deixa de serr curiós, no? A veure si algú ni que sigui per privat em pot dir: "tio, t'enrolles massa, se'm va fer pesadíssim" o al revés: "em va agradar, però no vaig saber què dir" o no ho sé, recollir una mica la vostra opinió sobre els meus rollos aquests que de tant en tant foto. Sincerament, ho agrairé.

Gràcies a l'oracle per buscar-me el de 90 i color gris al repassar catàlegs. Gràcies a n'en Raül per contrastar la bondat d'aquest esquer,... la foto ja te la ben regalo pels teus reports i pel què fa a la piratada de la traducció per tal d'enredar als japos, com a un xino... em penso que hauràs de tirar del "racó de la nostra traductora d'urgència". Jo et faig l'escrit, ella te'l tradueix i tu t'endús els DUO's... vostè sí que en sap! he, he. Si n'haig d'aprendre de coses, encara. Em trec el barret.

Jordi, si em paguen les vacances, tens com a mínim una postal assegurada... amb l'avantatge afegit que tindré limitat l'espai per escriure-hi. He, he.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dt 12 Jun 2012, 22:22

Tola escrigué:...i pel què fa a la piratada de la traducció per tal d'enredar als japos, com a un xino... em penso que hauràs de tirar del "racó de la nostra traductora d'urgència". Jo et faig l'escrit, ella te'l tradueix i tu t'endús els DUO's... vostè sí que en sap! he, he. Si n'haig d'aprendre de coses, encara. Em trec el barret.

Jordi, si em paguen les vacances, tens com a mínim una postal assegurada... amb l'avantatge afegit que tindré limitat l'espai per escriure-hi. He, he.

M’agrada l’idea d’enredar als japos com a xinos, tot i que quan un compra quelcom que li agrada no l’enredes. El primer que s’ha de fer per que una cosa funcioni es creure-ho. Quantes coses no han començat com una broma? Coneixent l’artista crec que us ho podriu agafar en serio. Potser no ho sembla però inclús una multinacional necessita idees i col•laboradors...

Que hi podeu perdre? tots feu el que us agrada i si a sobre “pesqueu” !!!

Martí, et diré una cosa: Només que despertéssiu l’interés per part d’algun, amb vacances o sense, estaria tant content com tu per no haver-me equivocat!!!
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  PepBasSaRt el Dt 21 Ago 2012, 15:54

Parlant d'esquers magnifics els quals ja no fabriquen.... jo en tinc un que a nivell personal m'ha aportat tans i tants bons moments amb els llobarros.. i els capots que m'ha arribat a salvar...

Aquest era un artificial de la marca rapala CDSR Countdown shad rap, avui en día el pots trobar en gairabé totes les botigues de pesca pero un pel diferent, i es que l'hi varen cambiar el gramatge, un es sinking i el que fabriquen ara es floating. ( Estèticament son totalment iguals.. pero no tenen res a veure... )

Suposu que degut a les zones que mes pesco ha set un artificial que em treballa rascant el fons, ja que en díes que el nivell está més baix haig de utilitzarlo amb molta precaució de no enganxar-lo... pero no hi ha artificial que m'hagi donat mes llobarros que aquest.

Normalment utilitzo el 5 cm tot i que el de 7cm també m'ha donat bons resultats. A diferència del que fabriquen ara, el CDSR el pots llençar amb més facilitat i buscar uns metres més de distància tot i que normalment la distància en la meva pesca de llobarros no és el mes important... ja que moltes de les picades les tinc a curta distáncia o fins i tot sota els peus xD

És una pena que hagin deixat de fer-lo.... per sort aqui a casa en tinc un bon rebost en els colors que més utilitzo! De totes maneres si algú en tingués i els volgues vendre... jo m'ofareixo !

Algú més utilitza aquest artificial ?

PD: Molta gent creu que per agafar un peix gran, es necessari un gran artificial. Doncs be aquest que comento es un gran artificial pero de petit tamany. Puc assegurar que ha agafat llobarros de tots els tamanys.. El més gran pescat per un company meu. 8Kg de llobarro amb un artificial de 5cm !
PepBasSaRt
www.forumdepesca.com

Edat : 29
Localització : Vic
Data de registre : 13/08/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: