SHARE
Últimos temas
» Per molts anys Kruskis !!!por Dani Ayer a las 23:38
» Palamós Terra de Mar
por Admin Ayer a las 23:06
» "Lasprovincias.es" 21-5-12
por teixi Ayer a las 22:38
» "elcorreo.com" 21-5-12
por boig de mar Dt 22 Maig 2012, 22:33
» Jigs amb plomes
por kurry Dl 21 Maig 2012, 23:14
» Dacia Duster Pack Marine
por kruskis Dl 21 Maig 2012, 21:59
» Les truites mengen ànecs?
por Dani Dg 20 Maig 2012, 13:46
» Panta de Boadella
por j.m.v Dg 20 Maig 2012, 07:49
» Salutacios
por Dani Ds 19 Maig 2012, 11:40
» AQUESTA TARDA HE SORTIT
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:55
» Permisos navegació i pesca en aigua dolça
por Tola Dv 18 Maig 2012, 16:52
» Hello!
por teixi Dv 18 Maig 2012, 09:49
» 1r MEETING PESCAMEDITERRANEO2.COM - 1er SALÓ NÀUTIC DE CALP
por boig de mar Dc 16 Maig 2012, 14:49
» Avui al matí he sortit
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 17:26
» SPINNING PER ROCA
por bogamorta Dt 15 Maig 2012, 15:45
» hola a totom
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:48
» Un altre boig de la pesca
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:47
» Estic pescant!
por teixi Dl 14 Maig 2012, 11:44
» quita, bisho!
por kruskis Dv 11 Maig 2012, 22:57
» Curs spinning a L'Escala
por Cala Bonica Dj 10 Maig 2012, 14:19
YOUTUBE
Fòrum en castellà
Pàgina 2 de 2 • Comparteixi •
Pàgina 2 de 2 •
1, 2
Fòrum en castellà?
Re: Fòrum en castellà
exactament, hem vingut a pescar, no a veure banderes espanyoles ni a fer-nos els simpàtics amb els espanyols, que això ja ho fem –per força– mil cops cada dia. Per què no posem també una bandera marroquina i una de xinesa, ja que cada vespre el port està ple de marroquins i xinesos fent el calamar?Dani escrigué:no fiquem política pel mig, ni ideologies
Això no és excusa. Jo tampoc vaig tenir català a l'escola, però no veuràs ni una falta d'ortografia en aquest text (és repel.lent dir-ho així, ja ho sé. Però quants més anys em poso al damunt, més se'm fot el que pensin de mi).Dani escrigué:hi ha gent gran que mai va poder estudiar el català,
doncs que s'espavilin solets, tal com ens espavilem nosaltres quan entrem en pàgines que no estan escrites en català. Per què hem de ser sempre nosaltres els simpàtics?Dani escrigué:gent d'altres llocs, que comparteixen aquesta afició i veuen en el fòrum una manera de compartir coneixements, experiències, etc...
Però bé... ja he dit abans que estic cansat d'haver de justificar-me i donar explicacions.
Faig vaga indefinida. Apa. I adéu, Espanya.
Un altre vot pel "NO"
Hola a tothom,
Totalment d'acord amb en Llampugaire i amb altres aportacions en la mateixa línia. Ens agradi o no, llengua i política no poden anar per separat. Si no fos una qüestió política, identitària, ja faria temps que no parlaríem en català. En fi, que el meu vot també és pel "NO" i em sumo a les peticions de supressió de la bandereta..
Salutacions cordials,
Truitaderiu
Totalment d'acord amb en Llampugaire i amb altres aportacions en la mateixa línia. Ens agradi o no, llengua i política no poden anar per separat. Si no fos una qüestió política, identitària, ja faria temps que no parlaríem en català. En fi, que el meu vot també és pel "NO" i em sumo a les peticions de supressió de la bandereta..
Salutacions cordials,
Truitaderiu

Truitaderiu- www.forumdepesca.com
- Edat: 45
Localització: Can Fanga
Reputació: 0
Data de registre: 07/06/2010
Llegint varis post penso que barregem les coses. Tot parteix de una pregunta que es podia fer de una altre manera.
Si preguntem: FÒRUM EN CASTELLÀ, la resposta directa de la majoria es NO. Però no parlem d’això.
Si la pregunta és: OBRIM UNA OPCIÓ PER QUE UN PESCADOR QUE PARLA UN ALTRE IDIOMA ENS PUGUI ENTENDRE, SÀPIGA QUI SOM, I QUE FEM? Dons, més enllà de la tècnica a utilitzar, que desconec, no hi veig el problema, per que parlem de pescadors, persones amb una afició comú, no de idees.
Si preguntem: FÒRUM EN CASTELLÀ, la resposta directa de la majoria es NO. Però no parlem d’això.
Si la pregunta és: OBRIM UNA OPCIÓ PER QUE UN PESCADOR QUE PARLA UN ALTRE IDIOMA ENS PUGUI ENTENDRE, SÀPIGA QUI SOM, I QUE FEM? Dons, més enllà de la tècnica a utilitzar, que desconec, no hi veig el problema, per que parlem de pescadors, persones amb una afició comú, no de idees.
caproig escrigué:Llegint varis post penso que barregem les coses. Tot parteix de una pregunta que es podia fer de una altre manera.
Algú ha parlat clar i català !!! Ni més ni menys Jordi, just a la fusta, l'has clavat !

Dani- www.forumdepesca.com
- Localització: Girona, Costa Brava
Reputació: 47
Data de registre: 27/09/2010
Efectivament. De fòrums de pesca, n'hi ha molts. I sabeu per què m'agrada aquest en concret, podent escollir entre tants amb molts més participants?
Doncs que aquest fòrum és local. Em parla del Cap de Creus i de la meva costa, dels entorns als quals pesco jo. De si hi ha mar de fons o si hi ha dofins i no val la pena que demà surti per aquells entorns. Ja en tinc prou de fòrums, llibres i revistes que em parlen de la pesca de la maragota (què cony és una maragota??) dels dèntex gibbosus de l'EStret de Gibraltar, d'un tal Giant Trevally i de la importància de les marees a la costa Atlàntica. Això a mi em sona tant aliè com la influència de les fases llunars sobre el cultiu de la patata andorrana a la segona meitat del s.XV. No m'interessen ni la maragota, ni els giants trevallis ni les marees amb variacions de 2m en poques hores.
Dit això, queda clar que per mi no és un valor afegit arribar a tot sudamèrica, ja que la única cosa que hi poden aportar són informació que m'emmascara les informacions que de veritat m'interessen del fòrum.
Tenint en compte que el major actiu d'aquest fòrum és la seva localitat, queda clar que el "target", aquells a qui es dirigeix, viuen als Països CAtalans. A Catalunya més en concret, veient la poca o escassa participació dels apartats de Balears i País Valencià.
I no cal que us expliqui com funciona eltema de l'idioma a casa nostra. A ningú se li exigeix que parli en Català, però sí que l'entengui.
Per tant, crec que no s'hauria de traduïr el fòrum ni a Castellà, ni a Xinès, ni a Nepàlès. Ja ens n'anem prou de tema nosaltres solets perquè a més ens entrin participacions de llocs on mai anirem a pescar. Millor pocs però parlant de les nostres coses, que molts però dispersant-nos amb pesques de tot arreu.
Martí.
Doncs que aquest fòrum és local. Em parla del Cap de Creus i de la meva costa, dels entorns als quals pesco jo. De si hi ha mar de fons o si hi ha dofins i no val la pena que demà surti per aquells entorns. Ja en tinc prou de fòrums, llibres i revistes que em parlen de la pesca de la maragota (què cony és una maragota??) dels dèntex gibbosus de l'EStret de Gibraltar, d'un tal Giant Trevally i de la importància de les marees a la costa Atlàntica. Això a mi em sona tant aliè com la influència de les fases llunars sobre el cultiu de la patata andorrana a la segona meitat del s.XV. No m'interessen ni la maragota, ni els giants trevallis ni les marees amb variacions de 2m en poques hores.
Dit això, queda clar que per mi no és un valor afegit arribar a tot sudamèrica, ja que la única cosa que hi poden aportar són informació que m'emmascara les informacions que de veritat m'interessen del fòrum.
Tenint en compte que el major actiu d'aquest fòrum és la seva localitat, queda clar que el "target", aquells a qui es dirigeix, viuen als Països CAtalans. A Catalunya més en concret, veient la poca o escassa participació dels apartats de Balears i País Valencià.
I no cal que us expliqui com funciona eltema de l'idioma a casa nostra. A ningú se li exigeix que parli en Català, però sí que l'entengui.
Per tant, crec que no s'hauria de traduïr el fòrum ni a Castellà, ni a Xinès, ni a Nepàlès. Ja ens n'anem prou de tema nosaltres solets perquè a més ens entrin participacions de llocs on mai anirem a pescar. Millor pocs però parlant de les nostres coses, que molts però dispersant-nos amb pesques de tot arreu.
Martí.

Tola- www.forumdepesca.com
- Reputació: 50
Data de registre: 12/08/2009
Sr. Administrador, crec que el que ens excita es obrir aquesta pagina i veure la “rojigualda”. Es com si em convidessin al Bulli i hagués de menjar amb coberts amb l’escut del Real Madrid. Per bo que fos el menjar se’m posaria malament. Li prego educadament que no ens martiritzi més.....Gràcies
Osti tu! La que s'ha liat aquí en un moment!! Colla de rojillos! jijijij
Donaré dues respostes, una com a kruskis i una com a admin
Com a kruskis:
He votat NO, doncs vaig voler crear un fòrum en català i si hagués volgut el bilinguïsme de la web ja ho hagues fet des del primer moment. La bandereta l'he tret de la web www.kruskis.net on hi penjo les samarretes, aquesta web, com que és per fins econòmics, la vaig fer en castellà i català i el dia que em roti la faré en anglès i els idiomes que calgui perquè és una web per vendre coses, hi ha 400 milions de castellanoparlants i seria beneit si no ho aprofités. Forumdepesca va néixer per ser un fòrum en català, la idea em motivava molt, hi va haver-hi molta gent que em va dir que fracassaria i aquí estem, al peu del canó cada dia, vaig haver de tocar moltes portes per arrencar aquesta merdeta. Hi ha qui pot pensar que si el fòrum fos en castellà seriem més i seria millor... jo crec que no, i ho dic convençut. En aquest fòrum hi ha molta gent (jo, per exemple) que mai hem estat a un fòrum de pesca i estem aquí simplement perquè és en català, per idioma però sobretot per proximitat, de fòrums en castellà n'hi han molts, per tant, segur que no hagués pogut arribar on hem arribat sense promocionar-lo pagant i llavors emplenant-lo de banners molestos per pagar les publicitats, aquest fòrum està on està gràcies a la suor del meu front i la fidelitat de tots vosaltres, aquesta fidelitat és fruit també dels vincles personals que s'han creat entre nosaltres, no pas per la pesca. Els vincles personals es perdrien si fóssim 200 però 10 de Badajoz, 10 de Madrid, 1 de Ceuta i 2 de Melilla, la fidelitat també es perdria, doncs al ser en castellà, un dia escric aquí, un dia allà, i com que els altres fòrums són infinitament més grossos, la cosa quedaria morta o sectària. Crec que quan entres a un fòrum en català és perquè entens si més no el català, jo de 24 hores que té el dia, em passo una mitja de 14 o més enganxat a internet i el mòbil hi està 24hores, per tant no paro mai de rebre informació, i quan trobo una cosa interessant i està en finlandès o rus em busco la vida per entendre-la. Per tant, queda clar el meu vot que NO
Haig de matitzar que s'esta confonent una mica la velocitat amb el tusssssinu; esteu parlant de traduïr el fòrum i no seria ben bé això si és que es fes. Seria Google qui el traduïria, les traduccions són al moment i no queden guardades, només a la vista de qui cliqui a "traduïr" en aquell moment, per tant no és contingut que s'indexi a google, per tant no patiu que no entrarà ningú que no busqui res en català, les fronteres serien les mateixes que fins ara.
Com a administrador:
Com a administrador no he votat, haig de ser neutral. Vaig demanar opinions un bon dia i aquesta es va posar sobre la taula. Vaig prometre que en parlaríem de totes, l'he tret a "la palestra" i l'he sotmès a votació. Encara que aquí mani jo i al final faré el que cregui convenient, la meva decisió ha d'anar condicionada per el que voteu vosaltres, de fet, ja la tinc mig presa i no es tracta d'un sí o un no a un traductor, és més feina però em sembla que serà la solució.
Salut i a votar els que falteu, colla de mandrosos!!!!!
Donaré dues respostes, una com a kruskis i una com a admin
Com a kruskis:
He votat NO, doncs vaig voler crear un fòrum en català i si hagués volgut el bilinguïsme de la web ja ho hagues fet des del primer moment. La bandereta l'he tret de la web www.kruskis.net on hi penjo les samarretes, aquesta web, com que és per fins econòmics, la vaig fer en castellà i català i el dia que em roti la faré en anglès i els idiomes que calgui perquè és una web per vendre coses, hi ha 400 milions de castellanoparlants i seria beneit si no ho aprofités. Forumdepesca va néixer per ser un fòrum en català, la idea em motivava molt, hi va haver-hi molta gent que em va dir que fracassaria i aquí estem, al peu del canó cada dia, vaig haver de tocar moltes portes per arrencar aquesta merdeta. Hi ha qui pot pensar que si el fòrum fos en castellà seriem més i seria millor... jo crec que no, i ho dic convençut. En aquest fòrum hi ha molta gent (jo, per exemple) que mai hem estat a un fòrum de pesca i estem aquí simplement perquè és en català, per idioma però sobretot per proximitat, de fòrums en castellà n'hi han molts, per tant, segur que no hagués pogut arribar on hem arribat sense promocionar-lo pagant i llavors emplenant-lo de banners molestos per pagar les publicitats, aquest fòrum està on està gràcies a la suor del meu front i la fidelitat de tots vosaltres, aquesta fidelitat és fruit també dels vincles personals que s'han creat entre nosaltres, no pas per la pesca. Els vincles personals es perdrien si fóssim 200 però 10 de Badajoz, 10 de Madrid, 1 de Ceuta i 2 de Melilla, la fidelitat també es perdria, doncs al ser en castellà, un dia escric aquí, un dia allà, i com que els altres fòrums són infinitament més grossos, la cosa quedaria morta o sectària. Crec que quan entres a un fòrum en català és perquè entens si més no el català, jo de 24 hores que té el dia, em passo una mitja de 14 o més enganxat a internet i el mòbil hi està 24hores, per tant no paro mai de rebre informació, i quan trobo una cosa interessant i està en finlandès o rus em busco la vida per entendre-la. Per tant, queda clar el meu vot que NO
Haig de matitzar que s'esta confonent una mica la velocitat amb el tusssssinu; esteu parlant de traduïr el fòrum i no seria ben bé això si és que es fes. Seria Google qui el traduïria, les traduccions són al moment i no queden guardades, només a la vista de qui cliqui a "traduïr" en aquell moment, per tant no és contingut que s'indexi a google, per tant no patiu que no entrarà ningú que no busqui res en català, les fronteres serien les mateixes que fins ara.
Com a administrador:
Com a administrador no he votat, haig de ser neutral. Vaig demanar opinions un bon dia i aquesta es va posar sobre la taula. Vaig prometre que en parlaríem de totes, l'he tret a "la palestra" i l'he sotmès a votació. Encara que aquí mani jo i al final faré el que cregui convenient, la meva decisió ha d'anar condicionada per el que voteu vosaltres, de fet, ja la tinc mig presa i no es tracta d'un sí o un no a un traductor, és més feina però em sembla que serà la solució.
Salut i a votar els que falteu, colla de mandrosos!!!!!

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009
Sr. Administrador, gràcies per fer-nos cas. Avui ja no em prendré la pastilla pel mal d'estómac
Em costa una mica emetre una opinió que expresi les coses com les vull dir però ho provaré. Quan tecleges forum de pesca et surt aquest com a forum de pesca en català, jo m'hi vaig afegir per l'idioma i la proximitat m'agrada que opini gent de LLinars, Granollers, Sabadell, L'escala ... i com s'ha dit abans sobre peixos i llocs que tots podem identificar. Ens uneix llengua i afició, i crec que és l'eix sobre el que hem de girar. Personalment crec que si algú es vol expresar en castellà no hi ha cap problema. Ara aquí sou uns quants que us les foteu enverinades i el tema deriva cap a coses passades que interfereixen sobre el tema que estem discutin(jo fà poc que hi sóc i no sé de que va).Traductor? jo penso que no ens cal i si algú el vol que s'espabili per entendrens. Una altre cosa que no m'hi sento identificat és aquest odi per tot el que vé d'Espanya, sóc catalanista, independentista i tot el que volgeu però ofendre els simbols dels altres no ho trobo correcte, si jo llegis per una web espanyola que es caguen amb la senyera, sortiria als diaris a la secció dels succeïts. Tenim moltes coses per defensar sense ofendre a ningú, que no ens vegin com uns cavernícoles que vivim en la rencúnia sinó com a gent educada i orgullosa de la seva cultura.

joemosqueroles- www.forumdepesca.com
- Edat: 45
Localització: Sant Esteve de Palautordera
Reputació: 40
Data de registre: 03/12/2010
joemosqueroles escrigué: Una altre cosa que no m'hi sento identificat és aquest odi per tot el que vé d'Espanya, sóc catalanista, independentista i tot el que volgeu però ofendre els simbols dels altres no ho trobo correcte, si jo llegis per una web espanyola que es caguen amb la senyera, sortiria als diaris a la secció dels succeïts. Tenim moltes coses per defensar sense ofendre a ningú, que no ens vegin com uns cavernícoles que vivim en la rencúnia sinó com a gent educada i orgullosa de la seva cultura.
Mira com son les coses, en Kruskis tenia la bandera posada en un altre apartat i ningú havia dit res, ni ens n’havien adonat. Dons al final no deu ser tant important...
Com ja he dit en un altre post, simplement barregem les coses. La majoria admetem que no volem la traducció i com que ja hi estem predisposats en contra acabem confonent la gimnàstica amb la magnèsia.
De totes maneres, en qualsevol ordre de la vida, penso que tot allò que no ajuda o aporta res val més estalviar-s’ho..
Bé, l'enquesta de la llengua ha finalitzat. En aquesta setmana hem llegit opinions de tots colors, totes argumentades, cosa que demostra que al fòrum tot i que no hi ha un conflicte lingüístic, sí que és un tema que s'havia de tractar. Ja d'entrada és un tema delicat doncs és difícil diferenciar la llengua de les ideologies, però era important parlar-ne en obert.
Val a dir que no era un tema que especialment em motivés doncs el que vaig crear va ser un fòrum de pesca en català i això és el que ha de ser... un fòrum de pesca en català.
El problema lingüístic si el separem del polític, és només una qüestió que podriem anomenar "'entendre'ns entre nosaltres" i em sembla que un traductor no seria la solució doncs els problemes (o no problemes) serien els mateixos però en dos idiomes, per altra banda, incorporar un traductor trobo que seria una pèrdua d'identitat del fòrum, crec que aquesta identitat és el que ens diferencia de la resta, doncs és més proper, al ser un grup reduït tots ens acabem coneixent, tots aportem el nostre granet de sorra per millorar-lo i tots ens el sentim una miqueta nostre.
Havent dit tot això, el que he fet al final és incorporar una secció nova a la web, la podeu trobar al menú de l'esquerra. La nova secció es diu LLENGUA CATALANA, són una sèrie d'eines, 13 exactament, que ens poden ajudar.
La veritat és que m'ha donat més feina la nova secció que posar un traductor de Google però crec que a algú li pot interessar, fent la secció he descobert una eina realment bona, és el Plugin de Firefox que marca les faltes d'ortografia mentres escrius com si es tractés d'un Word (o similars). Sabia que el Firefox hi era en català però no sabia d'aquesta eina. Quan la marca en color vermell, si cliqueu a sobre amb el botó dret us donarà una llista de suggerències com qualsevol corrector ortogràfic d'ofimàtica. Realment útil.
Ja em direu què us sembla la secció, us en deixo un enllaç directe.
http://www.forumdepesca.com/h12-eines-llengua-catalana.htm
Val a dir que no era un tema que especialment em motivés doncs el que vaig crear va ser un fòrum de pesca en català i això és el que ha de ser... un fòrum de pesca en català.
El problema lingüístic si el separem del polític, és només una qüestió que podriem anomenar "'entendre'ns entre nosaltres" i em sembla que un traductor no seria la solució doncs els problemes (o no problemes) serien els mateixos però en dos idiomes, per altra banda, incorporar un traductor trobo que seria una pèrdua d'identitat del fòrum, crec que aquesta identitat és el que ens diferencia de la resta, doncs és més proper, al ser un grup reduït tots ens acabem coneixent, tots aportem el nostre granet de sorra per millorar-lo i tots ens el sentim una miqueta nostre.
Havent dit tot això, el que he fet al final és incorporar una secció nova a la web, la podeu trobar al menú de l'esquerra. La nova secció es diu LLENGUA CATALANA, són una sèrie d'eines, 13 exactament, que ens poden ajudar.
La veritat és que m'ha donat més feina la nova secció que posar un traductor de Google però crec que a algú li pot interessar, fent la secció he descobert una eina realment bona, és el Plugin de Firefox que marca les faltes d'ortografia mentres escrius com si es tractés d'un Word (o similars). Sabia que el Firefox hi era en català però no sabia d'aquesta eina. Quan la marca en color vermell, si cliqueu a sobre amb el botó dret us donarà una llista de suggerències com qualsevol corrector ortogràfic d'ofimàtica. Realment útil.
Ja em direu què us sembla la secció, us en deixo un enllaç directe.
http://www.forumdepesca.com/h12-eines-llengua-catalana.htm
Ets un catacrack, i un peaso administrador. No només has sabut trempejar bé un tema, ja de per sí complicat, sino que li has donat la volta i l'has utilitzat per enfortir i potenciar la nostra llengua, el català.

Anna-74- www.forumdepesca.com
- Edat: 38
Localització: Sabadell - L'Escala
Reputació: 1
Data de registre: 28/02/2010
Felicitats, això si que és una bona manera de portar un tema "pelut".
I la nova secció tot un encert!
marc
pd: Haig de reconeixer que cada cop m'agrada més aquest forum...
I la nova secció tot un encert!
marc
pd: Haig de reconeixer que cada cop m'agrada més aquest forum...

rash- www.forumdepesca.com
- Edat: 28
Localització: girona i el mar sempre que puc
Reputació: 0
Data de registre: 14/09/2010
La veritat és que sí que he hagut de trampejar-ho com he pogut... la veritat... confesso que quan vaig veure que la cosa anava per mal camí, tan mala solució era posar un traductor com no posar-lo, el merder ja estava liat. Si poso el traductor n'ofenc a uns i si no el poso n'ofenc a uns altres... xungu, eh!!
Pobre de tu que no!!
rash escrigué:Haig de reconeixer que cada cop m'agrada més aquest forum...
Pobre de tu que no!!

kruskis- www.forumdepesca.com
- Edat: 32
Localització: Costa Brava
Reputació: 83
Data de registre: 07/03/2009
Pàgina 2 de 2 •
1, 2
Pàgina 2 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum