MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Juliol 2017
DlDtDcDjDvDsDg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Un "llop" que tenia gana...

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Un "llop" que tenia gana...

Missatge  albertolot el Dj 20 Gen 2011, 17:47

Dimecres va ser un dia diferent…en comptes d’anar a classe (no vaig fer campana...be, d’acord,només una hora i estava totalment justificada) vaig poder disfrutar d’un dia de “pesca” amb barca i bona companyia gràcies al meu cosí Raul (merci). Per mi, acostumat a veure el mar des de les pedres, sortir amb barca és diferent, és descorbrir un altre món... i disfrutar de la comoditat i flexibilitat que suposa pescar amb barca un dimecres és tot un luxe (amb perdó pels treballadors i altres estudiants que han hagut de mantenir la rutina).
Feia temps que tenia en ment “intentar” pescar un bonítol però continuo amb aquesta espina clavada a causa de la poca activitat que hi havia (per dimecres), encara que tampoc se si hagués aconseguit encanyar-ne algun...es preveia una jornada complicada però hi havia l’esperança de tornar a casa amb alguna cosa que tingués escates dins el cotxe... Així que ens vam dedicar a voltar i gratar i tornar a voltar i tornar a gratar sense gaire recompensa en un primer moment però així és aquesta pesca pel que puc intuir...
Era un dia relativament fred (cosa normal en aquesta època) i feia una mar relativament moguda; es podia entreveure que a partir de la “Maça d’Oros” i “s’Encalladora” el mar estava més picat per això vam limitar el radi d’acció a zones més properes al bonic poble de Cadaqués. A causa de tot això l’espuma feia acte de presència gràcies a la qual vam poder fer unes quantes oblades amb rapala i “disfrutar” i aprendre una miqueta (almenys jo). Gratant el fons amb algun jig també va sortir algun serranot però no eren ni mol menys les captures amb les que tots somiem el dia abans d’una jornada de pesca... va ser més tard quan “el mestre escriptor” em va tornar a demostrar com es pesca un “llobarro King Size”. Dic tornar perquè potser sóc el seu talismà pel que fa a aquest peix però les dues vegades que he anat amb la “Duna” li ’ha tocat “el gordo” jejeje (un..d’acord, dos..pot ser.. però si la pròxima vegada hi torna serà qüestió d’entrar dins l’aigua i demanar-los per favor si algun germanet es pot enganxar al meu esquer...). Va ser en una d’aquelles tantes i repetitives tirades amb ràbia i l’orgull ferit quan la canya d’en Raul es va corbar com en cap moment ho havia fet en tot el matí i va començar una lluita resultat de la qual va ser un meravellós “ llop de mar” de 3 kgs...un servidor només va haver de fer “bàsquet” amb el salabret cosa fàcil per un animal d’aquestes dimensions encara que sempre és un moment delicat ja que la feina s’acaba quan el peix està en zona segura... Posteriorment, quan la bèstia jeia sobre la barca hi va haver moments de felicitat que només es van tallar a causa de la fe que teníem per intentar enganyar algun familiar emprenyat.... No va ser així ja que a partir d’aquest moment només vam fer que treballat i gratar sense noves sorpreses...
Per mi, la tornada a port va ser un moment bastant dur sabent que ves a saber quin dia podré tornar a gaudir d’un altre dia així. La velocitat era constant i rondaven moltes aus al nostre voltant seguint l’estela dels pescadors professionals que també tornaven a port amb molta més feina feta que la d’uns humils pescadors de canya. La imatge era realment espectacular, veure una part del cicle de la vida...la mort d’alguns provoca el creixement de molts altres...
No vaig poder disfrutar (almenys pescant) com en els meus somnis però un dia així es recorda durant temps. Em refereixo als que teniu la gran sort de poder gaudir de forma relativament regular de jornades de pesca i bona companyia en una barca...sou molt afortunats de poder sentir en les vostres carns aquesta meravellosa llibertat!

PD: en algun moment a continuació apareixerà alguna foto del "catxarro" i el seu embaucador!!
albertolot
www.forumdepesca.com

Edat : 28
Localització : Girona/Olot
Data de registre : 22/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Un "llop" que tenia gana...

Missatge  Carles_k el Dj 20 Gen 2011, 18:36

Mentres jo i el meu company de batalles estavem ressuscitant la meva barca, va apareixer en Raül il´Albert que tornaven de la jornada de pesca que ha relatat l´Albert i vaig poder veure el llop que portaven Shocked i sincerament era una d´aquelles peçes que tots intentem enganyar...pero malauradament no surten tant facilment com voldriem, arrancar del mar una peça com aquesta es la recompença de la perseverancia i d´una bona tecnica. Moltes felicitats nois.
Carles_k
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Empuriabrava
Data de registre : 08/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 20 Gen 2011, 21:17

molt bon report company i felicitats per la captura.
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 20 Gen 2011, 21:31

Moltes felicitats !!! A en raül pel llob, i al nebot per la campana ! quins temps els d'estudiant jajajaja

Si alguna cosa teniu en comú son els relats, m'agrada molt com expliqueu les sortidetes amb tota mena de detalls, això entreté i dona vida al fòrum, es pesqui o no, bons relats !!
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 20 Gen 2011, 21:38

sí senyor, molt bon repor Albert!

i Carles, de tècnica res de res... és qüestió de sort.

Hi ha dies que no cal cardar cap rollo, tan sols feu una simple mirada:

he explicat la meva versió a Primera Pedra, a qui li agradi la lletra sigui benvingut, que tindrà feina.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  juby el Dj 20 Gen 2011, 21:50

Felicitats als dos!!!bon llobarro...
juby
www.forumdepesca.com

Localització : Manresa
Data de registre : 19/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 20 Gen 2011, 21:53

ostres raül, maco maco de debó (el llob no et confonguis rei Laughing ), l'has pesat?? sembla mentida que una bestia així nomes fes 3 kgs..... jo per les imatges n'hi posaria entre 4 i 5 kgs
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 20 Gen 2011, 22:06

sí que l'he pesat, però amb el balanceig de la barca el pes oscilava entre 2,9 i 3,5. El pes no és important, jo també haguès dit que pesava més, però em quedo amb l'abraçada de l'Albert.

la pròxima vegada et toca a tu, cosinet!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 20 Gen 2011, 22:08

Raül escrigué:sí que l'he pesat, però amb el balanceig de la barca el pes oscilava entre 2,9 i 3,5. El pes no és important, jo també haguès dit que pesava més, però em quedo amb l'abraçada de l'Albert.

la pròxima vegada et toca a tu, cosinet!

Si bon llob pesi el que pesi !! he llegit el relat de la primera pedra, molt bo, heu fet un bon dream team !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 20 Gen 2011, 22:15

Molt bon relat, nois, això d'escriure sembla que ve de mena. Felicitats
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dj 20 Gen 2011, 23:11

Sí senyor!

Felicitats pel relat a un i felicitats per la captura a l'altre! Molt ben parit el llop i molt ben explicada la jornada!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 21 Gen 2011, 02:54

Dani escrigué:per les imatges n'hi posaria entre 4 i 5 kgs
Això d'acostar el peix a l'objectiu i allunyar el cap fins a la tortícolis crònica ja està molt vist :-P En realitat, el peix ès una humil bogueta. No veus que animals així no existeixen? Es com les pàjares de l'Interviu: no existeixen! Tot Photoshop!
(pobre Raül... es pensava que ens enganyaria... JUÀ! Doncs ja veus).
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

L'home dels llops

Missatge  Raül el Dv 21 Gen 2011, 12:26

Val a dir que donar “al callo” durant tot un dia de pesca sense haver dormit és més que difícil, esgotador diria jo. Ell no va dormir dels nervis i jo perquè tinc dos fills, ell no va dormir la nit abans i jo no dormo mai... (la mare que els va parir...) Per primera vegada vaig arribar abans de l’hora establerta, les sis del matí, i vaig comprovar molt sorprès que el meu cosí no estès al carrer esperant, dret a fora del cotxe com li correspon a un sac de nervis. Va arribar puntual, contradient les meves sospites, i vaig quedar parat que baixant amb un cotxe tant potent ni passéssim de 110km/h. Vam parlar de força coses, cosa estranya quan ve algun company nou que només parla de treure peix...

“I què vols pescar, Albert?” li vaig preguntar per saber les possibilitats que tindríem d’èxit. “Home, venint a fer un volt amb barca ja flipo bastant, però si ho demanes, em faria moltíssima il·lusió de treure un bonítol”. A mi em va encantar aquella resposta, i em vaig jurar per dins meu que si hi havia un bonítol en tota la costa, aquell havia de ser seu. Em va recordar a en Sergi, un home que venia per mi i no pel peix, i em vaig treure la son de les orelles per donar-li una gran satisfacció, que no va poder ser.

A la pesca hi ha dies bons, dies normals i dies dolents. A migdia vaig pensar que aquell era un dels dolents de veritat, si fos per mi faria hores que hauria plegat, però valgui el meu esforç per compensar les ganes del company. I vam continuar gratant. El Gat, la Punta de la Figuera, el cap Norfeu, Cadaquès, el cap de Creus, l’antic club Mediterraneé,... ho vam gratar tot menys l’esquena, i res... tres o quatre serrans! Ja de tornada li vaig proposar un canvi d’esquer, ni que sigui per treure un peix diferent, i així ho vam fer. Hi havia un xic de mar de fons del nord, escuma a les roques, ni molta ni poca, ideal pel sard i poca pel llobarro, però amb la pesca mai se sap... Les primeres oblades no van tardar a fer acte de presència, i amb elles els somriures i les ganes de pescar més. Jo buscava sards a l’escuma, la deriva era bona, i mica en mica vam anar tocant escata i tornant el peix a l’aigua, ja que les oblades són dignes adversàries, però fluixotes per fer de cuiner.

Per uns moments vaig recordar que en aquella mateixa paret vaig perdre un gran peix feia temps, estava just davant la mateixa roca, la mateixa canya a les mans, el mateix carret, tot era igual que feia tres anys enrera, menys el baix de línia, un 0,37, i jo, molt més experimentat, guapo i llest. Vaig recordar la ràbia i la impotència que vaig sentir en aquells moments, i la conjura que em vaig fer amb la mala sang del moment: li vaig jurar a aquella bèstia que algun dia tornaria, i ara havia arribat el moment. Vaig tornar a canviar d’esquer, no era el mateix de feia tres anyets, però semblant, d’aquesta manera el meu company continuava acariciant la superfície de l’aigua i jo la penetraria fins uns metres més avall. Els de sobre per ell i els de sota per mi, sards i llobarros serien seus i déntols i pagres meus.... però no va ser així.... oblades i més oblades... fins que se’m va ocórrer girar el cap i mirar més enllà d’aquella enorme paret: hi havia només dos ocells, però vaig entendre el que m'estaven dient. “Albert, canvia d’esquer, posa un jig”.

Ho vaig veure claríssim, sabia que hi havia peix, però no el peix que sempre surt a la sonda, sinó que hi havia peix menjant i atacant a tort i a dret. Vaig parar el motor per no fer remor, i al fer la passada ho vaig recordar perfectament: la mateixa foto del tercer dia de vacances del 2009, i em vaig començar a posar nerviós. “Deixa caure el jig a sota, que estan menjant segur!”... però res, ni ell ni jo. La deriva ens desplaçava de nord a sud, d’amunt cap avall, així que, des de popa, vaig fer un tir fins on creia que hi havia el nucli del desig. La paràbola, igual que fa tres anys, va ser perfecta, el jig va caure aquest cop de cul i es va començar a submergir. Comptar fins a deu és llarg i dur, però s’ha de fer, ni que sigui contenint la respiració i tancant els ulls. Ja només em quedava tancar el pick-up, clavar i esperar que algun peix l’hagués vist... i vaja si el van veure... Nyeeeeeccc! Vine cap aquí! Hahaha!

Reia però sabia que no era per fer broma, el cabró pesava lo seu! Sabia segur que no era un bonítol però, no sé perquè, no el vaig saber descobrir fins a veure’l emergir a l’aigua, uns 30m darrera meu i veure una panxa blanca... “déntol, déntol!!! No... calla, que es gira... collons! llobarro, llobarro! Mecagum dèu... llobarrot!!!!” Ostia santa, ara només cal fer-lo venir... poca cosa..., arrossegar un llop amb la boca oberta, enorme, amb el jig a la vista i cagant-me en tot per no veure’l partir.... Em vaig posar en tensió, els pèls de punta, el ulls els tenia clavats a l’animal per vèncer totes les seves ànsies de fugir. A cada cop de maneta sentia que era més a prop meu, 94cm exactament, així que si estava a més de vint metres, ja podeu comptar les voltes i els nervis que tenia dins!

El llop es resistia, més pel seu propi pes que per la força que fa. Obria de bat a bat la boca, aixecava les aletes dorsals amb ràbia i fotia cops de cap. Per uns moments vaig sentir que el jig el descarnava, que el perdia per uns instants, el ferro li sortia de la boca, el veia i resava que no es desclavés... si us plau! Van sortir totes les verges i els sants, déu unes quantes vegades, i cada cop que més s’apropava, més mal de panxa tenia dels nervis i més em bullia la sang. Deu metres, 5,4,3,2 i al sac! HAHAHAHAHA! JA T’HE CARDAT!

No li resto mèrits al meu cosí, que amb gran serenitat va utilitzar el salabre i el va pujar a bord, i aquesta és molta responsabilitat. Ens vam fondre en una gran abraçada, i un altra, sense mariconades. Aquesta vegada sí, i no com el meu primer gran llop de mar, vaig tenir la recompensa de poder-lo compartir amb un bon company i fer una forta abraçada i això, al igual que el peix, per mi és molt important.

Cada cop que pesco un llobarro penso amb lo putes que les vam passar per fer el meu primer reportatge Llops de mar, penso que posar la lletra a qualsevol reportatge és un gran mèrit, però meritós i espectacular és sentir les emocions i les sensacions de treure un bon llobarro del mar.

Li dedico aquest relat al meu cosí Albert i el títol l’he posat en honor seu. L’home dels llops ets tu, cosinet, perquè les dues vegades que has vingut a pescar amb mi n’hem fet d’aquests, i molt grossos! Un altre detall de campió, que m’ha demostrat que ets molt més madur i educat que els nois de la teva edat: no es va voler fer cap foto amb el peix "perquè no està bé posar amb els peixos dels altres". Està molt bé i t’ho respecto Albert, però com a patró t’he de dir que el peix que es pesca a la Duna és mèrit dels dos. Un fa l’altre, i tu també vas viure fortes emocions. Pescar des de barca és molt diferent que fer-ho als rocs: el que hi ha a la barca és de tots.

Em va encantar l’abraçada, espontània, natural i molt necessària. Moltes gràcies, em feia falta... em vas contagiar molta energia i il·lusió.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 21 Gen 2011, 13:00

Bona cuca!

Sí senyor!!

Formosos lloms, nanos!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  girgom el Dv 21 Gen 2011, 18:28

Ostia nens s’ha m’ha entendrit el cor amb tantes abraçades , collons de veritat moltes felicitats tant pel llobarrot com pel relat i la experiencia que ens heu explicat,

Una abraçada, ehh, sense mariconades
girgom
www.forumdepesca.com

Edat : 48
Localització : Sabadell
Data de registre : 11/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albert el Dv 21 Gen 2011, 21:03

Si avegades l´insistencia te premi, molt bona captura, felicitats!
albert
www.forumdepesca.com

Localització : l´escala
Data de registre : 21/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dv 21 Gen 2011, 21:18

enhorabona!!
QUIEN LA PERSIGUE LA CONSIGUE diuen... haha Very Happy
ot
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 21 Gen 2011, 23:09

Un relat magnífic Raül!!!
Deixa'm destacar una cosa que has dit i que poques vegades he sentit.
M'ha agradat molt que valoressis l'acció del teu cosí amb el salabret. El moment de caçar el peix, aquests segons són clau i si no el fiques dins a la primera, potser et dóna una segona oportunitat per fer-lo entrar, però segur que no hi ha una tercera.
El llobarro que tinc a l'avatar, no el vaig pesar, però per comparar-lo amb altres que he tret estaria al voltant dels 2 kg.
El vaig pescar amb una uradella viva, i no l'haguès pujat sense l'ajut d'un amic que era la primera vegada que agafava un salabret, i el tiu va fer màgia, a la primera el va fotre dins. Li dic en Messi del salabret, aquell dia va guanyar el salabret d'or.
Molt bé doncs valorar l'ajuda dels companys.

Tornant al llop que tinc a l'avatar, es va menjar l'oradella que tenia d'esquer, però és que al netejar-lo a més tenia un llenguado, i una altra oradella, i no eren pas petits. Com mengen aquests cabrons!!!
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Localització : Costa Brava
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albertolot el Ds 22 Gen 2011, 14:52

Moltes gràcies a tothom per les felicitacions però ja veieu qui és el "mestre escriptor" (i pescador jeje). Encara queda molt per aprendre i moltes garrotades i/o alegries per venir...
Tal i com diu en Raul, a la barca, amb el moviment que hi havia, marcava entre 2'9 aprox i 3'5....jo he posat 3kgs perquè al no haver'hi foto poguessiu fer-vos una idea del peix encara que l'emoció i les sensacions que es van produïr en aquells moments són les que es recorden i no si pesava 3,1 o 3,2...100 o 200 gr amunt o avall són una broma...
Salute e buona pesca a tutti!!
albertolot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Ds 22 Gen 2011, 15:46

Tranqui nano, el teu relat es tan clar, emotiu i explícit que les fotos “quasi” no calien. L’imaginació de vegades encara fa la “peli” més guapa. Ho fas molt be.
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dg 23 Gen 2011, 18:46

Feia dies que volia respondre a aquest post, però he estat una mica missing per temes personals.

La noticia del llop la vaig saber abans que sortís publicat, i de veritat que em vaig alegrar pels dos, perquè sé el que representa treure una bèstia així i més quan no te l'esperes.

Ara resulta que el rei dels bonítols treu de tot menys bonítols, i la "nena" no ha tret cap més llop des que varen profanar casa seva, i varen ser ni més ni menys que aquest parell. Ara ja no sé si el mèrit és de l'un o de l'altre.

I per últim, donar-vos les gràcies per el temps que ens heu dedicat, doncs tots dos són relats de qualitat, capaços de traslladar-nos al lloc dels fets, i oblidar per un moment la realitat.

Felicitats i seguiu pescant, jo també ho intentaré
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albertolot el Dl 24 Gen 2011, 11:24

Merci Anna. La veritat és que va ser una gran alegria jeje no se com va el tema llops però et puc assegurar que el "pack" Raul-Duna-Albert funciona per a aquestes bèsties jejjeje (i per en Raul)
En quan als relats, és bo que et valorin la "feina". Gràcies.
PD: ara toca una setmana de realitat...que sigui lleu per tothom. Salut!
albertolot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: