MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Llentia-excitador

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Llentia-excitador

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 15:55

Tip de deixar ploms i pinces enganxats a les roques, he estat rumiant la forma de fer-me una llentia barata i tal com jo sempre he volgut que fossin les llenties. A saber:

- que pesi el just i necessari, perquè les llenties habituals pesen 4 o 5 kg. com a mínim. Costen de manipular i provoquen una gran tensió en el meu profunditzador, que és molt modest. A més, tot i aquests 4 o 5 kg., quan augmento la velocitat a més de 2 nusos, la llentia puja cap amunt. Amb la meva llentia de 2kg. es manté una verticalitat acceptable, fins i tot a 3'5 nusos.

- que sigui barata. Deixar més de 30€ de plom al fons és una tocada de nassos. La meva llentia costa aproximadament uns 7 o 8€

- que no espanti els peixos, sinó que els atregui. Construiré la meva llentia no per a passar desapercebuda, sinó per a cridar l'atenció del peix per tal que detecti l'engany que arribarà uns metres més endavant.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Primer pas: el material

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 15:59

Dues galetes d'halterofília comprades al Decathlon: 1'6€ x 2
No són de plom, sinó de ferro, però ja em va bé.

Uns ferros comprats a Bauhaus: uns 2 o 3€

També necessitarem cola de poliuretà (s'expandeix al secar-se), un tros de cable i un escanya-cables, massilla i pintura d'imprimació per a acabar la primera fase.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

2n pas: construcció

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:10

Presentem el ferro que farà de cua i el tros de cable amb el seu escanya-cables dins el forat de la galeta. Cal posar-los a 90º entre sí, amb la màxima exactitud possible.

Reguem generosament amb la cola de poliuretà:

I tanquem el "bocadillo" amb l'altra galeta:

Col·loquem també un dels dos ferros en L a uns 30º respecte la cua. Després veurem per a què serveix.
Deixem assecar unes hores i col·loquem l'altre ferro en L a l'altre costat de la llentia. Cal posar-los els dos exactament en la mateixa posició. És un pèl difícil...

ok? Suposo que ja es veu per a què serveixen els ferros en L. El que pretenc és que la llentia s'enfonsi per la mateixa regla de tres que s'enfonsa un rapala amb babero: no només pel seu pes (que és el que fan totes les llenties) sinó també per la força aerodinàmica d'aquestes "aletes".
D'altra banda, els seus forats faran soroll i bombolles sota l'aigua. Quant més soroll i bombolles, millor!

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

3r pas: provant.

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:18

La llentia no és massa maca en aquests moments Very Happy però encara no hem arribat a la fase de maquillatge. Ara només vull comprovar si el ferro funciona.
Ahir la vaig portar a mar. La vaig enfonsar a poc a poc i...

1ª sorpresa: un petit desfase entre les dues aletes fa que el plom no navegui en línia recta, sinó fent esses. Buenu... ja em va bé, doncs vull que sembli un peix.

2º navega amb una verticalitat brutal. Fa uns dies vaig provar de col·locar un bon pes a la línia, amb ploms de pinça, i quan augmentava la velocitat, la línia pujava molt amunt. Aquesta llentia pesa més que aquells ploms de pinça, però està molt lluny dels 5kg de la meva llentia "de debó" que vull substituir. I amb ella puc navegar a 3 nusos mantenint-se molt estable, amb força verticalitat.

3º el poliuretà no ha aguantat el primer cop contra una pedra. He perdut una aleta (tot i això, ha continuat navegant sense que jo m'adonés de res). Probablement hauré de demanar a un ferrer que m'hi faci un parell de punts de soldadura.

Recollint i cap a casa. Primera prova quasi superada.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Llentia-excitador

Missatge  Dani el Dl 03 Gen 2011, 16:23

Està molt bé, però si vols un consell, la part d'ajuntar les aletes, jo la faria amb un passador, fent un forat a les dos peses, de manera que amb un bon cargol travesser i femelles i antirroscants, puguis ajuntar les aletes. Al fer-ho amb un cargol a més, t'assegures de que tenen un eix simètric, i si no navega bé o una queda més enlaire que l'altre, es qüestió d'afluixar el cargol i apretar de nou, que si ja ho has ajuntat amb el poliuretà, quin merder per tornar-ho a fer.....
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

4rt pas: la pinça

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:24

Viam... una pinça consistent en dos trossos de plàstic i una molla costa entre 12 i 24€ (i em sembla que encara em quedo curt). Per què gastar-me això si puc fer-me'n una d'uns pocs cèntims d'euro?

i un parell de recanvis:

Va, pareu de riure. HE DIT QUE PAREU DE RIURE!
La pinça funciona, nois i noies.

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:28, editat 1 cop en total
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:26

Dani escrigué:Està molt bé, però si vols un consell, la part d'ajuntar les aletes, jo la faria amb un passador, fent un forat a les dos peses, de manera que amb un bon cargol travesser i femelles i antirroscants, puguis ajuntar les aletes. Al fer-ho amb un cargol a més, t'assegures de que tenen un eix simètric, i si no navega bé o una queda més enlaire que l'altre, es qüestió d'afluixar el cargol i apretar de nou, que si ja ho has ajuntat amb el poliuretà, quin merder per tornar-ho a fer.....
sí, tens raó, però en principi volia fer-ho el més simple possible. Fer un forat en aquestes galetes de ferro... no sé si podré fer-ho amb les eines que tinc disponibles. No serveix un taladre normal. Hauré d'acabar anant al ferrer... (però perseverem, companys, perseverem Very Happy )
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 03 Gen 2011, 16:30

Fins aquí el que porto fet. Ara em toca tornar al Decathlon a reposar l'aleta i provar a fer el forat amb la broca. Si no funciona, rumiaré com ho faig.
Passes pendents:

5è: reomplir amb massilla tots els forats i desnivells de les galetes
6è: llimar i imprimar
7è: pintar
8è: pescar Very Happy
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 03 Gen 2011, 16:34

llampugaire escrigué:
Dani escrigué:Està molt bé, però si vols un consell, la part d'ajuntar les aletes, jo la faria amb un passador, fent un forat a les dos peses, de manera que amb un bon cargol travesser i femelles i antirroscants, puguis ajuntar les aletes. Al fer-ho amb un cargol a més, t'assegures de que tenen un eix simètric, i si no navega bé o una queda més enlaire que l'altre, es qüestió d'afluixar el cargol i apretar de nou, que si ja ho has ajuntat amb el poliuretà, quin merder per tornar-ho a fer.....
sí, tens raó, però en principi volia fer-ho el més simple possible. Fer un forat en aquestes galetes de ferro... no sé si podré fer-ho amb les eines que tinc disponibles. No serveix un taladre normal. Hauré d'acabar anant al ferrer... (però perseverem, companys, perseverem Very Happy )

Ei que la idea es collonuda, jo et dono el consell del que faria jo, el forat es el més complicat si, necessites una bona broca de ferro i un taladre bo tipus hilti millor, un taladre normal poder el cremes amb tan gruix de ferro. Si els pots clavar a un banc i que ja estigui ben collats i paralels, millor que millor, així el forat quedarà de conya, i si no com tu dius, al ferrer.

Sort amb l'invent !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dl 03 Gen 2011, 17:12

Jiji, com ho saps...

Ei llampugaire, és inevitable riure, però t'haig de confessar que l'invent està ben trobat.
Jo potser no ho faria mai, primera perquè no tinc temps, segona perquè el curri de fons m'avorreix bastant, però de segur que si el meu pare ho llegeix ja el tinc fent de mc. giver per baix el garatge.

Gracies per compartir l'invent amb tots nosaltres, ara ja només falta confirmar-nos que funciona.

Bona sort llampugaire
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 04 Gen 2011, 01:13

Si em permets un consell jo no ho provaria de cap manera que no fos soldat i no amb dues puntades sino més valent, al posar la cola per més forta que sigui només enganxa la capa de pintura que porta la pesa, que amb les sotragades que ha de rebre allà, baix sumat a la sal i el sol no sembla massa fort. Un manyà t'ho farà en un tris i segons com encara et donarà algun consell ,també dir que s'ha de vigilar amb els gruixos de les peçes a soldar (les planxes semblen molt primes pel gruix de les peses).T'ho dic amb ànim d'ajudar no de criticar, jo també miro de fer-me tot el que puc i avegades...
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dt 04 Gen 2011, 03:07

Oh! Ricard que gran que ets! A banda de si funciona, no funciona, aguanta o no aguanta l'invent et felicito igualment sense provar-lo, no solament per haver buscat solucions contra la crisi i haver-nos-en fet 4 cèntims perquè nosaltres ho provem a casa, sinó també per la qualitat del post en sí.
És un post concís, amb detalls, sense palla, al gra! Sense grans explicacions, amb molta foto i de bona qualitat. Fotos amb el fons blanc, sense ombres ni reflexes del flash. Dius on hem de comprar el material i ens poses els preus aproximats, això és més d'agraïr que totes les parafarnàlies que puguin guarnir un post, deu ser que sóc home de ciències....

Estàs fet un artista!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 04 Gen 2011, 15:00

joemosqueroles escrigué:Si em permets un consell jo no ho provaria de cap manera que no fos soldat i no amb dues puntades sino més valent, al posar la cola per més forta que sigui només enganxa la capa de pintura que porta la pesa,

sip... Em pensava que el poliuretà aguantaria, perquè amb material porós i ambient marí funciona molt i molt bé, però amb materials no porosos, es desenganxa.
De moment provaré el més ràpit i barat: un forat i un passador que em permetrà:
a) girar les aletes en el grau que prefereixi
b) cosir no només les aletes, sinó també les dues galetes

Si això no funciona, passaré a soldar, però el que pretenia és fer quelcom barat i fàcil de fer a casa.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 04 Gen 2011, 15:03

kruskis escrigué:Oh! Ricard que gran que ets!
pots comptar... Només sóc pobre i per això m'espabilo ;-)

Merci per les lloances (però t'avances als esdeveniments: encara no he pescat amb el meu invent, hehe)
Merci també Anna i Dani.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dt 04 Gen 2011, 18:03

llampugaire escrigué:
La pinça funciona, nois i noies.
No es riure, es un somriure, es posar-me al teu lloc fent de McGiver, ja no només pel que costi l’invent, pinça i llentia, sinó per disfrutar fent-lo...i si funciona i pesques t’hauràs de canviar els calçotets....ja només quan ens ho expliquis..... Very Happy Very Happy Very Happy
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dt 04 Gen 2011, 20:20

llampugaire escrigué:
kruskis escrigué:Oh! Ricard que gran que ets!
pots comptar... Només sóc pobre i per això m'espabilo ;-)

Merci per les lloances (però t'avances als esdeveniments: encara no he pescat amb el meu invent, hehe)
Merci també Anna i Dani.

tu fes fes, amb una mica de sort i moltes ganes, acabarà funcionant, i després ho pots fabricar en sèrie i ho vens als americans, que es tornen bojos per les "manualitats".
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dc 05 Gen 2011, 00:04

Ricard,

Tu ja li has donat una volta més de cargol a la llentia, ara jo li fotaré una collada més a la pinça.
I si fas la versió "EVO" ficant una pinça d'estendre roba però de plàstic? No fos cas que amb lo dolenta que sol ser la fusta de les pinces d'estendre, amb l'aigua es bufi, s'astelli i et foti el fil enlaire!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 05 Gen 2011, 00:35

kruskis escrigué:I si fas la versió "EVO" ficant una pinça d'estendre roba però de plàstic? No fos cas que amb lo dolenta que sol ser la fusta de les pinces d'estendre, amb l'aigua es bufi, s'astelli i et foti el fil enlaire!
a provar-ho. En principi pensava que la fusta seria més tova i malmetria menys la línia. Però amb la quantitat de models de pinça de plàstic que hi ha, es podrien anar provant diferents tipus.

El que si us puc dir és que la de fusta funcionava prou bé. Fins i tot diria que millor que les altres més "serioses" que he tingut. La línia no s'ha de pinçar, sinó deixar-la passar lliurement pel forat. És clar que, al fer-ho així, al baixar la llentia es tiba el fil pels dos extrems: la part de fil fins a la canya de la canya i la part de fil fins a l'artificial, per tant, per a que l'artificial no acabi apropant-se massa a la llentia, caldrà haver deixat molta més longitud fins a l'artificial. No sé si m'explico...
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Dc 05 Gen 2011, 20:25

Ricard, ets un monstre de la pesca. Gràcies per la idea i la magnifica manera d'explicar-la

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dc 05 Gen 2011, 20:54

Has pensat a aprofitar el centre de la pesa per fixar la peça metàlica amb un cargol, una femella i unes arandeles?llavors nomes hauries de fer un forat per tenir dos punts d'unió Per les fotos m'ha semblat possible i si és una bestiesa, noi ho sento però m'agraden aquestes coses i li anava donant voltes. Per altre banda felicitats pel reportatge més clar impossible.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 05 Gen 2011, 21:11

bernau escrigué:Ricard, ets un monstre de la pesca. Gràcies per la idea i la magnifica manera d'explicar-la

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

es un monstre del brico-pesca, quan la llantia pesqui, llavors doble exit, però de moment es verge fins que no es demostri el contrari, a veure si les bombolletes exciten i funciona l'invent Very Happy
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 07 Gen 2011, 12:21

bernau escrigué:ets un monstre de la pesca.
deixem-ho en "monstre" Cool

joemosqueroles escrigué:Has pensat a aprofitar el centre de la pesa per fixar la peça metàlica amb un cargol, una femella i unes arandeles?
és que el forat del mig és immens. Hauria de posar-hi un cargol molt gros, que no sabria ni on trobar, o bé una arandela gegant per a reduir el diámetre. Massa complicacions, doncs el que pretenc és fer quelcom senzill que pugui reemplaçar fàcilment si ho perdo tot.
El forat l'he omplert amb poliuretà. Jo crec que, amb tanta cola, aguantarà qualsevol cop.

(Segueixo tenint pendent anar a Bauhaus a buscar una altra aleta)
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 21 Gen 2011, 23:30

Doncs rè, que seguim avançant. Ja tinc fet el forat i instal.lada l'aleta perduda. Ara, capa generosa de massilla i una estona de paper de vidre:

I després una base de maquillatge per a que quedi més monu. L'artilugi ja comença a tenir més bona presència:

Hi poso diverses capes d'imprimació, doncs estic treballant amb ferro (tot i això, segur que acaba sortint el rovell).
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 21 Gen 2011, 23:38

massilla, ferro, imprimació,....més val que sigui efectiu, ja que si el deixes per mala sort al fons encallat ecològic no ho es gens !

Si et funciona l'invent, tens un nou repte davant teu, fer la mateixa versió en material biodegradable Very Happy
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 21 Gen 2011, 23:49

Dani escrigué:massilla, ferro, imprimació,....més val que sigui efectiu, ja que si el deixes per mala sort al fons encallat ecològic no ho es gens !
home, menys verinós que el plom, segur que ho és.

d'aixonsis... quan tornis a explicar com es fa per escar un cranc VIU, arrancant-li una poteta, i com es fa per impedir que s'amagui sota la sorra cada 5 minuts, jo també et recordaré això de l'ecologisme tongue tongue tongue
llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent