MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Agost 2017
DlDtDcDjDvDsDg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Chivos

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Chivos

Missatge  joemosqueroles el Dg 26 Des 2010, 14:21

Hola companys, em volta pel cap que en el nord de la peninsula es pesca el llobarro amb chivo, que és un plom amb hams i pèl de cabra que es llença a l'escuma i es va recollint com si fos spinning, però aquí no he vist mai ningú pescant amb aquesta tècnica.Algú ho ha provat? Penseu que es factible? Personalment crec que si funciona allà hauria de funcionar aquí ...o és que els llobarros nostres tenen estudis superiors. Per tal de tenir una opinió fonamentada ja m'he fet un parell de "chivosspinnings" més lleugers que els cantàbrics i cutretunejats amb cabell de nina que m'ha donat la meva filla petita i pintats amb esmalt d'ungles de la gran, tot quisqui a apechugar per les penjades de son pare. Tant si funciona com si no ja us ho faré saber però si algú pot aportar-me informació li estaré agraït.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Chivos

Missatge  CAP-ROIG el Dg 26 Des 2010, 14:58

En els anys 80, quan feia càmping al Nàutic Almata de St. Pere Pescador, vaig fer amistat amb un madrilenyo molt catxondo, en Lorenzo Manzanares, i tenia un estri semblant al que dius per pescar llobarro a la desembocadura del Fluvià... per cert que me’l va donar.

Es tracte de un tros de plom aixafat i aplanat amb forma de peixet, on per l’interior hi passa un tros de cordill prim doblat...per un costat del plom hi surt una baga que serveix per lligar el “peixet” i pels altres dos caps hi ha lligats 2 hams, tipus assist, amb un manyoc de pels, de cabra o cavall, no sé.

El plom, amb l’agua de mar, es va tornant “opac” llavors el que es fa es rascar-lo per que brilli.....això dels jigs ja fa temps que “funciona”...però en aquella època les canyes i els carrets eren pesats i matussers....si no picaven te’n emprenyaves aviat de fer-lo anar.....
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dg 26 Des 2010, 23:59

Caproig, has tret mai res amb aixó? Avui he anat una estona al Maresme amb els meus invents i he aconseguit un altre bolo per variar però soc cabut i ho tornaré a probar. Al nord els fan de100, 125 i 150 grs el teu que pesa? jo els faig lleugers de 30 grs per limitacions de la canya.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Chivos. Inventa't els teus.

Missatge  Tola el Dl 27 Des 2010, 00:21

Ah, els chivos!!

El truco és poder fer ballar sensualment un manyoc de pèls blancs.

Has provat d'utilitzar pèls blancs o plomes per a la pesca del curri? funciona prou bé. Però si enlloc de la recollida lineal d'un curri o d'un spinning amb bombeta, li poses un pes que el faci caure avall i amunt nerviosament, el manyoc agafa un moviment sexi que et venen ganes de llençar-te tu a l'aigua i fotre-li queixalada. Aquest és el principi del chivo. Un manyoc de pèls blancs i sedosos lligats a un tros de plom que els fa moure nerviosament amunt i avall segons si destenses fil o el reculls.

És el mateix principi que utilitzen els models Taguri i Inchiku, per citar alguns casos. Un popet o (filagarses o plomes o pèls) lligats a un plom.

Pots agafar-te el manyoc aquest de pèl o plomes i enganxar-lo darrere d'un jig que vulguis potenciar o montar-ho en plan assist hook, per exemple. Una vegada tinguis feta la ploma o pèls, ho pots muntar amb un jig com et deia, o treure el jig i llençar-ho amb bombeta, per exemple o fer curri o muntar-ho en plan metralleta una mica més amunt del jig. Hi ha tantes combinacions com et puguis imaginar.

Jo no crec que l'invent aquest de les fotos que t'adjunto pesqui més que un popet de vinil o un anguiló de vinil. Però sí que és indubtable que m'ho he passat millor creant-ho (no diré inventant-ho, que no he inventat pas la sopa d'all!!).

T'adjunto un parell de fotos d'alguns muntatges que tinc.

I em preguntaràs que d'on coi puc treure plomes o pèl blanc. A-ha-ha! la gran qüestió.

Efectivament, pots negociar amb les teves filles perquè et deixin els tallaungles del xino i rapar la seva nina (em pregunto què et deu haver costat aquesta última negociació. Ha de ser dur per una nena, això de veure com ton pare et crea la Barbie skinhead!).

Pots arribar-te a la perruqueria, a veure si aquell dia ha passat a tallar-se la cabellera alguna rossa platino o un iaio hippy de rastes blanques. Jo vaig intentar aplicar tiny blanc per a cabell (destenyidor, de fet) a uns pèls de cua de vaca. Però tenia dos problemes:

1. Que el pèl de cua de vaca és molt gruixut i aspre i no tenia la textura que volia aconseguir.
2. Que el pèl, una vegada tallat es mor i és més difícil de tenyir / destenyir que quan està viu enganxat al seu lloc. I va acabar quedant un color marronós que tampoc em convencia. Intent fallit. Calia canviar de proveïdor. Descartades les vaques i els cavalls i els destenyidors del todo a 100.

També pots esfilagarsar una corda blanca o un cordó de sabata, posem el cas.

Pots recollir plomes de gavina que trobis durant les teves sortides. Pots fer com jo, que al final vaig trobar un pèl excel·lent.... i saps a qui vaig tallar-li? al gos del pastor!! pobre quisso. Mira que em fa festes la bèstia quan em veu i tot i així, de tant en tant li agafo alguns flocs del clatell, pobre. Sort que li torna a créixer. És un pèl molt blanc i molt sedós que m'agrada pels invents aquests. És un gos blanc i negre i puc agafar-li pèl dels dos colors. Quina meravella de gos!!

Sempre pots omplir d'anuncis el teu barri, dient que t'ofereixes a passejar gossos i cadascun el retornes a l'amo amb un pèl menys... hi, hi, hi....

La resta, una mica de fils de colors, purpurina, el que més t'agradi. Que ho faci brillar una mica i li doni colorido i una mica de marxa.

Vols encara un altre truco? veus els fils blancs? són fluorescents. Igual que la pintura amb què he fet les taques del costat que no es veu del jig. Així també es veu en profunditat i a primera hora quan encara és fosc. Hi, hi, hi...

La feina i els dies que em va portar arribar a descobrir on aconseguir fil blanc fluorescent i pintura fluorescent en potets petits. Setmanes d'investigació! pels fils, vaig arribar a preguntar a un fòrum de costureres, qui diligentment em van dirigir a una botiga de Barcelona. Hi, hi, hi...

I encara un altre secret?? fixa't bé amb l'ham. Més, fixa-t'hi més encara. No veus una cosa rara?..... està una mica obert. Perdíem força picades perquè el cap de paper platejat (un paquet de tabac) no deixava tancar bé la boca als llobarros i perdíem força picades. Amb unes alicates vam obrir una mica l'ham i ala! a donar-li marxa a l'invent!! hi, hi, hi...

Bé, el que et deia. No crec que aquest manyoc de pèl pesqui millor que un popet de vinil o un anguiló, però és innegable que m'ho he passat molt millor creant-ho que no pas comprant-ho a una botiga.

I ala! a donar-li marxa a tutti pleni! que no només els agrada als llobarros això!

Sigui en format chivo, en format popet de vinil o en format manyoc de plomes o pèl, fortament et desitjo que disfrutis fent les teves creacions i ja ens explicaràs com t'ha anat.

Au, salut i llobarros.

Martí

Editat per darrera vegada per Tola el Dl 27 Des 2010, 00:57, editat 2 cops en total
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dl 27 Des 2010, 00:40

No, no hi he pescat mai res. En aquella època, a la desembocadura, feia servir el buldó i l’anguiló...i al curri pel riu una ploma blanca amb un ham ....potser que si hagués tingut la sort de pescar algun peixot, m’hagués animat....però es un “trasto” bastant gran...potser al Cantàbric funcioni. Ara està inservible per que els hams es van rovellar i no queda prou cordó per fer un nus nou i està “calb”..
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dt 28 Des 2010, 15:11

Martí, m'has deixat de pedra, jo començo un camí on tu ja has fet un master!!!.Trobo molt interesant això de la textura del pèl, el cabell de nina és molt rígid però tinc un troç de mastí que passa dels 60 quilos que l'acabo d'anomenar proveïdor oficial (no cal dir que si en vols tens barra lliure) té el pèl llarg i molt fi sembla moixi i em sembla que anirà molt bé.Tens tota la rao amb el que dius de la construcció, son uns moments collunuts, mentre ho fas i quan no ho fas hi penses(com el sexe).Veig que el millor és anar fent-los i probar-los per seleccionar els millors resultats, al cap i a la fí veig que no sóc sol en aquestes cabories. Gràcies per compartiro, m'estalvieu un bon troç de camí.
joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: