MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pensant en veu alta...

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pensant en veu alta...

Missatge  rash el Dv 10 Des 2010, 21:11

Vinc de pescar; últimament no hi he pogut anar gaire per motius varis, però segueixo en contacte amb els que si que hi van i acostumen a posar-me l'orella ben calenta. Llavors vas tu, carregat d'expectatives i amb tot apunt...
Passa la 1a hora i penses que és l'esquer.
passa la 2a hora i penses que hauries de tornar a canviar d'esquer, de tècnica...
passa la 3a hora i penses que hauries de tornar a canviar d'esquer, de tècnica, de lloc, la canya pesa massa, el vent no es el bo, la corrent tira cap a on no toca i que la culpa es del carret, has de canviar de carret, de canya, d'esquer i ja que t'hi poses...de sexe.

Miro a dins la motxilla que sempre porto i veig les meves ulleres "d'emergencia" d'anar a sota aigua, un banyador i poca cosa més. "si estigués a sota aigua em podria fer una idea de com estar el panorama...Quines ganes tinc de que arribi el maleït traje d'hivern i fotra'm a l'aigua a glaçar-me viu"
M'agrada l'spinning perquè m'obliga a pensar en un munt de coses que fins ara no havia "d'intuir" perquè les veia en directe. M'haig de reeducar i recuperar la capacitat d'observació...però....
¿com collons ho feu per mantenir la moral a mesura que passa l'estona i deixes de sentir les mans? (els que van amb barca no val...
tongue )

rash
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pensant en veu alta...

Missatge  Raül el Dv 10 Des 2010, 23:40

vaja Rash... de pescar no en sé gaire, però de pensar en veu alta sóc el puto rei! hahaha, m'ha encantat aquest nou tema i com l'has plantejat.

Puc entendre que des de terra sembla que els de les barques ho tenim tot mamat, i que no en tenim de fred a les mans. Practiquem pesques bastant diferents, és veritat, i tenim moltes més possibilitats de treure peix, però només segons amb quines lents ho miris... i de quina modalitat.

Tot això que et planteges és exactament el que pensem tots cada dia que som a mar, i més últimament que no hi ha gaire activitat...

a mi, quan em passa això, el que vull fer és marxar, passar de tot i tornar un altre dia, perquè realment hi ha dies molt dolents i no en volen. El problema que tinc sovint és que no vaig sol, i aguanto pel company... fins que se m'infla la vena i dic prou.

demà baixo sol. Si piquen bé, em quedo. Si no piquen me'n vaig, i punt. S'ha acabat perdre tot el dia gratant com un desgraciat per treure un puto peix.

canvia de tot si vols, però de sexe no!

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 11 Des 2010, 00:05

rash,jo me prenc com un repte,un repte a treure profit de les poques oportunitats que tindre,intentar aconseguir alguna captura, malgrat que entre cometes no hi ha activitat o peixos.
ja fa temps molt de temps que practicava surf casting, me agradava quedarme tranquil ,sol i pensat amb les meves coses, ara es diferent, vaig de puto cul i vaig maxim tres hores hi hagi o no peix i en aquet temps, intentar enganyar algun peix, aquet es el meu repte ,tot i que sempre fas bons companys, ajudes al demes i te trencas el cul amb els llestos o mentides que trobem al mar.
tot i que per mi tres hores se me fan molt i molt curtes pescant pero es lo que tinc i les tinc que aprofitar .
QUIN ES EL TEU REPTE?
PER CERT RAUL ,sento molt que vagis sol company .

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Ds 11 Des 2010, 00:13

Gracies companys,
La veritat es que jo sóc molt poc ambiciós. M'agrada el mar i punt. Intento estar tan aprop d'ell com puc i com que no tinc barca, m'he buscat activitats que impliquin aquest medi: pesca submarina, natació, pesca amb canya i aviat kayak...
Seré feliç el dia que tingui la meva closca de nou per perdre les hores i fer el que el mar em deixi.
El problema de la pesca es que igual que et motives quan treus un peix...passat uns dies d'innactivitat aquesta motivació evoluciona cap a la frustració de no saber "que faig malament". Res que una bona dutxa calenta i una conversa sobre pesca no pugui arreglar!
No em preocupa el no pescar, em preocupa no saber perquè no pesco!

marc

pd: estar sol al mar és un d'aquells plaers a l'abast de tots i que només alguns saben gaudir. Sempre he pensat que per estar bé amb els altres, primer has d'estar bé amb tu mateix.

rash
www.forumdepesca.com

Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Ds 11 Des 2010, 02:23

Jajaja aquestes meditacions són molt bones jajaja
Jo, com molts ja sabeu, quan la moral baixa...dormo jajaja Això si que és un plaer! Dormir al sol, a mig de mar....buffff ja m'entra badallera! jajaja

kurry
www.forumdepesca.com

Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 11 Des 2010, 10:11

en principi crec que tots tenim un repte i el primer i esencial es poder sortir a gaudir de la aficio que mes ens agrada, que es sortir a pescar.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Ds 11 Des 2010, 11:48

Quin post més bo! Un pensament així, requereix una resposta. Però no sé benbé què respondre't perquè em trobo igual que tu ben sovint. Ja em semblava a mi que això que vas fer el primer dia de treure un dèntol el primer dia que llences un artificial, era més paranormal que d'aquest món nostre... no cada dia pot ser festa major!!

rash escrigué: Res que una bona dutxa calenta i una conversa sobre pesca no pugui arreglar!

Això sí que mola. I si a més, després d'haver-te estat estrujant la carbassa per saber on, quan i com atrapar el peix que busques i llavors vas i patam! la bèstia et surt, això té gust de glòria, però només la meitat de satisfactori que fotre-te'l després al forn amb la família i els amigots, amb un pa ben cruixent i gustós com cal i una ampolla de vi que es pugui tallar amb ganivet. I explicar les batalletes de la sortida que si m'he quedat xop de cap a peus, que si la bèstia no volia sortir, que si l'he vist i no ha picat fins que li he canviat l'artificial per un que creia que sí s'empassaria... i que vagin passant les hores de sobretaula després del silenci cerimoniós davant els pa de crosta cruixint contra el fons de la plata i l'oli de les patates. Redéu! això sí que no té cap mena de preu i davant d'una situació com aquesta es pot arribar a arreglar el món i la crisi mundial i les diferències veïnals i el que més vingui!

rash escrigué: No em preocupa el no pescar, em preocupa no saber perquè no pesco!

Tio, aquí l'has clavat. Però clavat, clavat. Tens l'avantatge que tu a més et coneixes el mar per sota i els raconets i el comportament de moltes espècies que has vist comportar-se. Si vas en una raconada on saps que hi ha peix i resulta que no piquen, és força absurd continuar insisitint després d'haver anat canviant diferents tipus i mides d'artificials i no tenir picades. O no hi són, o no volen res. El lloc equivocat o les condicions equivocades. Ja hi tornaràs un altre dia en unes altres condicions. Per no avorrir-te excessivament, jo et recomanaria fer-te una llista de llocs que estiguin propers. Si amb dues hores no han picat, fora. Agafes el cotxe i te'n vas al punt següent. Si els trobes, la llista de llocs ja s'acaba allà. Si no, continua. Quan tinguis el caiac, a més podràs provar amb diferents fondàries.

En tot cas, la preocupació per saber el per què no es pesca aquell dia, és vital per avançar més ràpidament que si ens limitem a pescar en base a un mer estudi estadístic sobre el què ha sortit.

Ben segur que aviat et veurem amb la peça que empaites. Molta sort, però moltes hores i millors observacions!

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Ds 11 Des 2010, 15:51

Hola ! Aquest post m'ha alegrat el dia. Pensava que estava sol, i veig que no, que n'hi ha d'altres que es fan preguntes metafisiques i es posen en dubte.
Si a la reflexió de'n Rash li afegeixes....., i només tinc 2-3 hores disponibles, ja que altrament no es pot combinar feina+familia+pesca,.. aleshores ja tenim la crisis complerta. No us ha passat allò de portar la primera hora, sense activitat, saber que només te'n queden 2 més, i potser no ets en el lloc adequat? Si et mous, perdràs el temps, si et quedes, potser estàs fent l'indio i intentant pescar o no hi ha res,..., quin stresssssss Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Quant a lo d'anar sol,..., doncs francament també m'agrada molt. Amb companyuia és molt divertit, però estar sol al mig del mar,..., és fantàstic (atenció, a la meva feina em passo el dia parlant i en reunions, per tant mola la solitut)

Dit això, la meva tesi és que la pesca té el mateix fonament que el joc- es adictiva pq sempre vas pensant que a la propera, segur que piquen,..., i aixi passes el temps "estrujan-te" el cervell per saber què més fer per enganyar a lapix

bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Ds 11 Des 2010, 21:29

rash escrigué:
¿com collons ho feu per mantenir la moral a mesura que passa l'estona i deixes de sentir les mans? )

els pescadors som gent de fe, no es pot entendre de una altre manera per que sinò es que som massoquistes (els que anem en barca també ens fotem de fred).

Avui mateix, quan he sortit m'he dit: ja estic fart de porres darrera dels bonítols, fa masses dies que em costen masses diners i m´he didicat a lo que per mi es més segur ara, la sèpia, i durant una bona estona no ho he tingut massa clar...però tenia fe...o que sinó? (es que jo havia fet d'escolanet i es veu que se'm ha empeltat alguna cosa)

Però veus, ara que avui ja he salvat el dia penso: si demà fa bo per que no ho torno ha provat?...i aguantaré i matxacaré, surtin o no.....No tenim remei
Very Happy Very Happy Very Happy

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  joemosqueroles el Dg 12 Des 2010, 16:41

Has sabut expresar perfectement el que tinc al cap tantes i tantes hores sol davant del mar.Sempre penses quan reculls,deixo aquella pel final que l´esquer està en millor estat veiam si en aquets minuts tens LA PICADA que has esperat tot el dia o recollir el carret poc a poc que el troç de sepia nedi per enganyar algú i disposar de una altre oportunitat,la veritat és que mai passa però aixó és el que t´hi fa anar, la il.lusió, veure la canya doblegant-se a més no poder fa oblidar vuit hores d´espera.Ara sé que no estic tan sol, sé que soms mes els que ens mengem l´olla(com els musulmans amb el ramadan,els hi dona força el sentiment de grup). aixó si si vols acabar de deprimir-te vine al maresme a tirar la canya que fliparas.

joemosqueroles
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : Sant Esteve de Palautordera
Data de registre : 03/12/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 13 Des 2010, 02:29

rash escrigué:Vinc de pescar; últimament no hi he pogut anar gaire per motius varis, però segueixo en contacte amb els que si que hi van i
acostumen a posar-me l'orella ben calenta. Llavors vas tu, carregat d'expectatives i amb tot apunt...
Passa la 1a hora i penses que és l'esquer.
passa la 2a hora i penses que hauries de tornar a canviar d'esquer, de tècnica...
passa la 3a hora i penses que hauries de tornar a canviar d'esquer, de tècnica, de lloc, la canya pesa massa, el vent no es el bo, la corrent tira cap a on no toca i que la culpa es del carret, has de canviar de carret, de canya, d'esquer i ja que t'hi poses...de sexe.

Miro a dins la motxilla que sempre porto i veig les meves ulleres "d'emergencia" d'anar a sota aigua, un banyador i poca cosa més. "si estigués a sota aigua em podria fer una idea de com estar el panorama...Quines ganes tinc de que arribi el maleït traje d'hivern i fotra'm a l'aigua a glaçar-me viu"
M'agrada l'spinning perquè m'obliga a pensar en un munt de coses que fins ara no havia "d'intuir" perquè les veia en directe. M'haig de reeducar i recuperar la capacitat d'observació...però....
¿com collons ho feu per mantenir la moral a mesura que passa l'estona i deixes de sentir les mans? (els que van amb barca no val...
tongue )

rash t'explicó que faig i com ho sento...

M'aixeco a les 6, surto de girona, paro a verges a esmorçar, a les 7 soc a lloc, ja clareja, començo per la platjeta, enfilo l'espigo, spinning, anar tirant i recollint, anar menjant metres, tiro, recullo, salto 3 o 4 roques més enllà, i anar fent, ja soc al final de l'espigó, ha passat una horeta com aquell qui res, i penses ara picaran, aqui ja vaig pescar, es un bon lloc..... però res, canvio l'artificial, i segueixo insistint, ara de tornada, per l'altre banda de l'espigó, mar de fons, onades de mig metre que provoquen una escuma, aqui hi haurà algun llobarro, però res.... les 8, les 9, les 10, les 11.....

rash, hi ha dies bons i dies dolents, a tots en pasa, cada cop que surto aprenc alguna cosa, bona o dolenta, però el fet d'aixecar-me, sabent que ningú em trucarà per feina, que les nenes aniran a piscina i de compres amb la seva mare i fins el migdia no em trobaran a faltar, saber que veuré com surt el sol al costat del mar, i que pesqui o no, tornant em pararé a comprar el diari i esmorçaré com un senyor, a mi m'arregla el matí. Arribo cansat a la nit, ja que per la tarda les nenes desgasten molt a un pare ja cansat de tota la setmana, estressat, però que feliç s'ha aixecat a les 6 per sortir a veure el mar, a provar de pescar, i que amb èxit o no, ha fet alló que l'hi agrada i ha gaudit d'unes hores de pau que no es paguen amb tot l'or del mon.

Si surto sol, aquesta es la meva impressió, el meu plaer, cadascú en sap els seus motius, per mi es una afició, una vàlvula d'escape, unes hores d'esbarjo.... res més lluny de la realitat.

Hi ha un altre vessant, dissabte passat sobre les 10, recullo trastos, vaig a comprar el diari, i pensava ara esmorçaràs com un senyor llegint el diari, però em sona el mòbil, era en raül, vinc i et recullo estic a la bocana... per dins meu i durant 5 segons vaig pensar merda, m'ha esguerrat l'esmorçar !!! (si raül, vaig pensar aixó al moment, em sap greu jaja....), però els 5 segons vaig pensar va, ja has tingut les teves hores de relax, anem a conèixer en raül, i així va ser, i desprès de rebot a alguns foreros més que anaven tots darrera els palometons, es un altre atractiu d'aquest esport, coneixer gent que comparteix afició, veure com gaudeixen, canvi d'impressions, veure diferents maneres de fer, aprendre dels que més en saben... seria la part més social i no menys atractiva, però he de reconeixer que hi ha dies que surts sol i agraeixes estar sol, i m'ho passó d'alló més be, pescar es el de menys per mi.... se que puc tenir 3, 5 o 10 porres, estic començant a spinning, i qualsevol aprenentage es llarg, sempre.... Si vulgues pescar segur, amb captures segures, podria fer-ho.... però estic fart de serrans, escorpores, congres, sards i alguna boga despistada, a casting ja se lloc, esquers, tècniques.... surfcasting podria buscar les dorades, però demanen moltes hores, llargues nits, i no depèn de tu, hi ha el factor sort també, ja he matat moltes hores a les platjes, però no, ara vull anar a spinning, vull provar aquesta tècnica, i tindré pàciencia, aniré provant, i ja està.... i gaudint de les sortides de sol vora el mar, passant fred, però es igual !!

Tingues paciència, si una cosa et cansa, en busques un altre, si surts, que sigui a pasar-ho bé, no et marquis objectius, ves a gaudir, jo m'ho agafo així, entre setmana la vida ja es prou dura com per complicarte els dies lliures ;-)

Salut !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 13 Des 2010, 03:06

Rash, no li busquis el perquè... si no li trobes resposta agafa't-ho com un vici... els que tenim barca també portem 4 setmanes sense xucar i en canvi ja tinc ganes de que torni a ser dissabte. Cada cop estic més aprop de confirmar la meva teoria de que per fer les canyes de pescar fan servir una mescla de carbono, fibra i nicotina! Sinó no hi ha explicació.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 19:46

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt