MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Spinning

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Spinning

Missatge  Dago el Dj 02 Des 2010, 22:14

Be, bones a tothom.

Tinc una serie de dubtes respecte la pesca a spinning, habera si em podeu ajudar una miqueta. confused Doncs la questio es que hi ha artificials plomats i amb aquets no tinc cap problema. El problema be quan utilitzu artificials normals de superficie tipus rapala per exemple que no tenen res de pes.
Llavors aqui be el meu dubte, tinc entes que es posa una boya que es plena d'aigua o tambe he vist boyes plomades de color... i llavors es deixa uns 1,5 o 2m de fluoro o nylon i l'artificial. Rolling Eyes

Ok, pero fent aixo nedara be el peixet?
Si es posa mosqueto no cal fer el nus rapala?
Al posar la boya no desconfiaran mes els peixos?
La boya es queda fixa o es corredera?

No se en venen tants dubtes al cap que no se com explicar-ho.. per aixo si algu s'apiades de mi i en volgues fer un petit croquis potser seria mes facil d'entendre I love you

Gracies i Salut! pirat

Dago
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : Granollers (Barcelona)
Data de registre : 28/08/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Spinning

Missatge  Rapala el Dj 02 Des 2010, 22:31

Ok, pero fent aixo nedara be el peixet? Si,depen de quin por arribar a nedar millor i tot.

Si es posa mosqueto no cal fer el nus rapala? No fa falta, pero jo recomano no posar mosqeto i fer nus perque el moviment es millor.

Al posar la boya no desconfiaran mes els peixos? Depen de la distancia, amb un metre, metre i mig no hi haura problema, es com la pesca amb boia, els peixos no desconfien.

La boya es queda fixa o es corredera? Les 2 coses, pero les corredisses e vist que es posa el fil per dins d'una mena de canya (com les del suc) i despres esta el plom penjat alla. Aixi els peixos no noten cap força en picar i no desconfien.

Espero que t'hagi ajudat
Very Happy

Rapala
www.forumdepesca.com

Edat : 21
Localització : Sant Fost de Campsentelles
Data de registre : 28/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 02 Des 2010, 22:51

El boldò o boia s’emplena d’aigua per que pesi i a la vegada no s’enfonsi i poder llançar lluny. ..només l’utilitzo per pescar amb anguiló (vinils) per que no pesen, amb fil directe. Quan anava a la pesca del llobarro a la desembocadura del Fluvià era la tècnica que utilitzava. Va be per qualsevol peix de banc...

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 02 Des 2010, 23:41

amb boia no faig servir rapalas (no neden be)nomes per anguilo o streamers,si no llenças be vol dir que algo falla, canya ,fil i carret ,per una rapala de 12 grms no llençaras gaire amb una canya de accio 30 80 per ej,el fil molt prim ,amb un 0,40 no anira molt lluny i amb un carret tipos 10000 de surf tindras un braç com arnold schwarzenegger jajajajajaj.

sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dago el Dv 03 Des 2010, 00:19

Gracies rapala, caproig i sergispinning per la vostra ajuda Laughing
Ejejeje ja en semblava a mi.. sense boia casi en dono amb l'artificial doncs ni sortia de la canya ajajaja i amb boia el que tu dius sergispinning, neda mig amorfo, i el pes de l'artificial no se ni si arriva a 10gr ejejeje. What a Face
Respecte la canya es accio 30-50 si no m'equivocu, el carret un 4000 i el fil 0,30 o 0,35, malament no? Embarassed ejejeje l'unic que em va be es el maria perque va plomat i es d'uns 40gr crec, o sigui que en sembla que tindre que comprar artificials que tinguin com a minim uns 20gr de pes si no kk ejejeje. Suspect
Esque tot aixo be perque he anat de pesca i estat tot el dia dale que te pego al spinning, probant amb boia, sense, vintmil coses i al final res, he acabat amb els braços i espatlla feta pols de tant llença i recollir ajajaja. Crying or Very sad
Crec que tinc que fer mes clases amb aquesta modalitat.
Percert quins artificials per spinning en recomaneu llavors? confused
Salut! pirat

Dago
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 03 Des 2010, 01:58

Amb la canya d'acció 30-80 ho tens xungo per trobar esquers per poder llençar des de costa.
Des d'embarcació pots utilitzar jigs però des de costa si fas servir jigs, n'enrocaràs molts i no guanyaràs per comprar esquers, has de trobar esquers que pesin però que flotin a la vegada.
El buldó no està fet en principi pels rapales, no crec que nedin bé, és més per anguilons que són d'un nedar més fàcil.

Esquers pesats i flotants , d'uns 15-35 grams els pots trobar relativament fàcil , tot i que no abundin, es troben més o menys bé, a partir de 35gr és més difícil.
El fil també el trobo gruixut, amb un 0.20 llençaràs millor segurament, però això millor que t'ho digui algun spinner menys novato que jo... Very Happy Very Happy

Hi ha algunes marques com Duo, Jackson o Shimano que tenen varis models pesants. Maria també té el Duplex però jo em quedo amb Duo i Shimano.

I si no sempre li pots dir a en Chinesteta que te'l faci amb el pes que tu vulguis tongue

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dago el Dv 03 Des 2010, 02:11

Merci kruskis!! m'ho apunto los dels artificials Razz

I si ejeje lo del jig ho he viscut, i mai mes... no vui regalar 9 euros a les roques aixi com aixi Mad

Salutacions! pirat

Dago
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 03 Des 2010, 11:34

la bombeta o buldo amb anguilos, es el primer que he aprés d'en sergispinning, a més va molt bé per diferents tipus de peix (llobarro, sorells, etc...) i és molt dificil enrocar ja que vas en superficie, i l'anguló neda be amb buldo, nus o mosquetó.

La meva canya es d'acció 10/40, i després de provar diferents artificials, vaig amb nylon de 0,22 i miro de posar maries plomades, o si no algunes rapales amb babero i una mica pesades (18 a 36 grams), amb bombeta i anguló llenço bastant be (50/60 metres), amb artificial una mica menys, poder 30/40 metres, però aqui si que has d'anar en compte, ja que tan plomats com amb babero s'enfonsen i el perill d'enrocar es més alt.

Les maries plomades van a fons en funció de la velocitat de recollida, a més o menys fons.. les rapales al tenir el baber solen estar ajustades a uan fondaria de 80cms a 2 metres, depen del model, almenys les que jo gasto, així que ho pots adaptar una mica al teu gust, o millor encara,a gust del peix.

Salut !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dago el Dv 03 Des 2010, 14:07

En vas fallar ahir e Dani ahi ahi ahi Evil or Very Mad Gracies a tu tambe per la info.
Els angulons aquets que parleu son els que son com de silicona de color blau o blanc amb la cua que sembla com una "oz" per segar l'herba no? ejejeje. Si dieu que va be amb bulb i serveix per agafar llops i d'altres en comprare aleshores Cool
I res mirare d'altres artificials que siguin una mica pesats per poder llençar i res de mica en mica anant millorant el meu equipament que suposu que per anar en kayak en servira igual, oi? confused
Les canyes com he dit 2,10m carrets 4000, fil 0,35 i fluoro 0,33. Crec que son optimes per les dues modalitats (costa, kayak) no? Embarassed
Salut!

Dago
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 03 Des 2010, 14:18

Dago escrigué:En vas fallar ahir e Dani ahi ahi ahi Evil or Very Mad Gracies a tu tambe per la info.
Els angulons aquets que parleu son els que son com de silicona de color blau o blanc amb la cua que sembla com una "oz" per segar l'herba no? ejejeje. Si dieu que va be amb bulb i serveix per agafar llops i d'altres en comprare aleshores Cool
I res mirare d'altres artificials que siguin una mica pesats per poder llençar i res de mica en mica anant millorant el meu equipament que suposu que per anar en kayak en servira igual, oi? confused
Les canyes com he dit 2,10m carrets 4000, fil 0,35 i fluoro 0,33. Crec que son optimes per les dues modalitats (costa, kayak) no? Embarassed
Salut!

el nylon, a més gruixut, pitjor per llançar, jo porto un 0,22

podries fer un 0,22 quan vagis a costa, i un 0,35 com portes quan vagis en kaiak, que en teoria no has de llançar tan lluny i les probabilitats d'agafar un més gran si que poden demanen el 0,35

Els angulons de silicona si son com dius, jo vaig comprar un paquet de 3 i ara no recordo... 3 o 4 euros? surt molt més econòmic que qualsevol artificial. I els artificials, doncs plomat millor per llançar, però sempre dins l'acció de la teva canya, i amb anguiló, la bombeta d'aigua.

Ahir vaig anar de cul, ja em sap greu, si volia quedar amb l'albert el cap de setmana i la dona ja m'ha ocupat 3 matins, així que sortiré una tarda/nit, demà segurament, no hi ha més opció....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 03 Des 2010, 17:41

Dago escrigué:Els angulons aquets que parleu son els que son com de silicona de color blau o blanc amb la cua que sembla com una "oz" per segar l'herba no?
sactament. Els originals són els Raglou, de 7 (paquets de 5 o 6) i 13cm, em sembla (paquets de 3). Els més típics són els blancs, però ni ha de diversos colors.

Quan els veus, el primer que penses és: i aquesta misèria pescarà? Doncs sí, pesquen molt. Són molt efectius (i barats). Però canvia els hams perquè els originals no es claven bé.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 03 Des 2010, 19:14

pots anar mes fi amb un trenat,(i guanyaras mes metres pero ves amb conta, el principi dels trenats es dur molt dur, perruques, nusos etc etc) jo al altre bobina porto un 0.18 i em de tenir clar que una rapala a uns 30 metres desde costa, ja anem sobrats per el llobarro.

sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dago el Dv 03 Des 2010, 21:19

Guay! Merci llampugaire, llavors comprare uns angulons d'aquets, perque si apart serveix per altres peixos que no siguin llobarros. I aqui com es diu les apariencies enganyen. Mira que semblen una xorrada d'artificals pero tothom parla maravelles d'ells.
Percert aquets angulons si es va amb embarcacio (en el meu cas kayak) es podrien utilitzar igual? O sigui si faig curri, spinning ficant-me mes adintre, fora de la costa i roques???
I es podrian posar en metralleta com les plumes, gambetes, calamarcets que hi venen ja fets?? Vaya preguntetes.. ejejeje.
Mmmmmm respecte lo del fil m'ho apunto sergispinning pero hara mateix no ho puc cambiar ejejeje mes que res perque fa poc vaig posar-los al carret per preparar-los per quan hi vagi amb el kayak.
Tinc pensat comprarme altre carret que amb una de les canyes en venia un d'oferta 8€ ajajaja hi ha sortit granota granota ejejeje vaia que sa trencat en dues sortides. Llavors posare el fil com hen dieu 0,20 o 0,25, amb trenat de fluoro. Tambe estic mirant diferents artificials amb una mica de pes per aquesta modalitat, ja os posare els que en principi m'agraden per veure si son optims, vaia si en doneu el llest bo ejejeje.
Res mes, novament gracies a tots per l'ajuda i l'aprenentatge que m'esteu donant almenys teoric, despres amb la practica seguire sent un desastre ajajaja.
Salut!!

Dago
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 03 Des 2010, 21:25

Dago escrigué:Guay! Merci llampugaire, llavors comprare uns angulons d'aquets, perque si apart serveix per altres peixos que no siguin llobarros. I aqui com es diu les apariencies enganyen. Mira que semblen una xorrada d'artificals pero tothom parla maravelles d'ells.
Percert aquets angulons si es va amb embarcacio (en el meu cas kayak) es podrien utilitzar igual? O sigui si faig curri, spinning ficant-me mes adintre, fora de la costa i roques???
I es podrian posar en metralleta com les plumes, gambetes, calamarcets que hi venen ja fets?? Vaya preguntetes.. ejejeje.
Mmmmmm respecte lo del fil m'ho apunto sergispinning pero hara mateix no ho puc cambiar ejejeje mes que res perque fa poc vaig posar-los al carret per preparar-los per quan hi vagi amb el kayak.
Tinc pensat comprarme altre carret que amb una de les canyes en venia un d'oferta 8€ ajajaja hi ha sortit granota granota ejejeje vaia que sa trencat en dues sortides. Llavors posare el fil com hen dieu 0,20 o 0,25, amb trenat de fluoro. Tambe estic mirant diferents artificials amb una mica de pes per aquesta modalitat, ja os posare els que en principi m'agraden per veure si son optims, vaia si en doneu el llest bo ejejeje.
Res mes, novament gracies a tots per l'ajuda i l'aprenentatge que m'esteu donant almenys teoric, despres amb la practica seguire sent un desastre ajajaja.
Salut!!

un altre consell, si mai surts amb en sergispinning, comprat un vader, o acabaràs xop jajajaja l'hi agrada entrar a l'aigua, coses que pasen... la veritat es que es una bona eina, sobretot en zones de platja o roques i amb mala mar....

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 03 Des 2010, 21:46

el vader per mi es casi imprecindible com la canya ,ara al hivern sempre va amb mi ,lo mes important esque no te mulles i pots cobrar les peçes millor i llençar mes lluny

sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dago el Dl 06 Des 2010, 20:01

Ehisss!! Bones de nou companys. Que tal el pont? Esperu que be.

Doncs res com vaig dir ja me comprat els angulons aquets me comprat uns de la casa ragot i son d'uns 8,5 cm i tenen un petit plom al davant...

La questio es:
Si ja tenen aquest plom no cal llavors boia per llençar-los no??

Tambe me hagafat dos artificials:
Un amb helices i de uns 38 gr i 10,5 cm per poder llançar i de la casa ragot tambe te colors tipus lliça, llubarro...

I l'altre un rapala husky blanc transparent de uns 12 cm i 15 gr amb baber llarg per profunditzar fins 5,5 metres.

Que us sembla la compra??

I be tambe tinc una questio respecte els artificials, normalment tots venen amb 2 o 3 hams depenen els cm's del peixet.

La pregunta es:
Si li treiem els hams i li deixem el de la cua nomes, seguint el patro diguem-ne dels jiggs pot ser igual d'efectiu?? O nedara pitjor i les picades seren menys??

Res mes, gracies i feliç pont!

Salut!!

Dago
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dt 07 Des 2010, 00:03

per el tema de angulons be (pero tambe compraria del normals sense plomar, mes que res per probar a superficie)
per el tema de les rapales,jo no canviaria res ja estan preparades aixins(i si podrien nedar malament) i ademes els llobarros tambe podrien fallar picades no sempre ataquen per radera
per el tema de rapales, la unica cosa que toco en babers de metall, es per la profunditat i que no se envagi cap a un costat o altre.

sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 08 Des 2010, 17:48

el de 5,5 metres tela, serà per anar amb kaiak a fons no? pq des de costa, no el llançaràs 3 cops seguits, al segon ja l'has vist prou....

Sobre la resta, es cosa de provar aviam com van.... jo no treuria els ams que ja porten, a veure si el mossegaran i no tindràn per on enganxar, com diu en sergi, no saps per on mossegarà el peix...

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 08 Des 2010, 18:10

Dago escrigué:Guay! Merci llampugaire, llavors comprare uns angulons d'aquets, perque si apart serveix per altres peixos que no siguin llobarros. I aqui com es diu les apariencies enganyen. Mira que semblen una xorrada d'artificals pero tothom parla maravelles d'ells.
I es podrian posar en metralleta com les plumes, gambetes, calamarcets que hi venen ja fets?

No son nomes per a llobarros! Jo he clavat túnids, llampugues, oblades.... No he aconseguit pujar mai grans animals, però que són efectius, en pots estar segur.

Metralletes? I tant. De fet, en venen de muntades (d'altres marques).

Per a spinning nomes et serviran si hi afegeixes pes. Jo nomes els uso per a curri a baixa velocitat, per tant, ideal per a caiac.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 08 Des 2010, 18:26

llampugaire escrigué:
I es podrian posar en metralleta com les plumes, gambetes, calamarcets que hi venen ja fets?

No son nomes per a llobarros! Jo he clavat túnids, llampugues, oblades.... No he aconseguit pujar mai grans animals, però que són efectius, en pots estar segur.

Metralletes? I tant. De fet, en venen de muntades (d'altres marques).

Per a spinning nomes et serviran si hi afegeixes pes. Jo nomes els uso per a curri a baixa velocitat, per tant, ideal per a caiac.

millor els angulons de superficie o tambe els plomats?

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dj 09 Des 2010, 17:23

si fas curri, el plomet que porten no et serviràs de res. Es tan petit que no baixarà. I probablement no el permetrà moure's correctament.
Els plomats són per a spinning o per fer a una mena de jigging consistent en deixar caure el vinil fins al fons i després fer-lo "ballar" amb tota mena de moviments de la canya.

(ostres, quan faig aquesta mena d'explicacions sembla que jo en sigui un expert... i t'asseguro que res d'això!)

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 09 Des 2010, 17:26

jajaja, per mi ets un expert, en saps més que jo !

La idea es per fer spinning, però volia saber si es millor l'anguló de superficie normal, o el plomat.... o si en comptes d'anguló plomat llavors ja es millor un artificial tipus rapala o similar i els angulons es fan servir només per superficie, no se si m'explico.

Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 11 Des 2010, 03:08

La questio es:
Si ja tenen aquest plom no cal llavors boia per llençar-los no??

Tot depèn de l'acció de la teva canya. Per posar un exemple, si la canya és d'acció 20-50 i els anguilons porten un plomet de 15gr no et serveix de res, agafa'ls sense plom i hi afegeixes el buldó de 30grs per exemple, però si la canya és una 10-30gr et van de perles amb el plomet, els esquers han de tenir el pes acord amb la canya, si és massa pes, et pots carregar la puntera i si és massa poc no llençaràs lluny i s'et faran perruques perquè el fil no estarà prou tensat.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 13:12

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt