MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

NUS DE TRENAT AMB TRENAT

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

NUS DE TRENAT AMB TRENAT

Missatge  peixet el Dj 02 Des 2010, 14:59

Bon dia a tots i totes.
La meva consulta es referent a com he de fer el nus per empalmar un trenat amb un altre, ja que no ho he trobat a l´enllaç de nusos de pesca i m´agradaria saber si , en cas de que es pugui fer, si es gaire fiable perque qualsevol nus que intento fer-hi se m´escorre. Es per afegir fil a la bobina que tinc , i per no llençar el que hi ha ara.
Es millor que sigui tot el fil del carret d´una peça ?

Gracies per endavant. Salut i bona pesca

peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: NUS DE TRENAT AMB TRENAT

Missatge  llampugaire el Dj 02 Des 2010, 15:59

Trenat amb trenat hauria de ser, crec jo, el mateix que trenat amb nylon o que nylon amb nylon. Si més no, jo ho faig així i em va bé.

En aquest fil n'estem parlant des de fa uns dies.

Recomanable? Home, doncs no. Quants menys nusos millor. Però al preu que està el trenat, no seràs el primer que ho faci ;-)

Respecte a que se t'escorren els nusos (tampoc ets el primer), quatre consells:
- mulla amb saliva els dos trossos i mantingue'l humit durant tota l'estona que l'estiguis treballant
- tanca el nus a poc a poc, tibant i apretant per tots els extrems, assegurant-te que es va tancant bé. Però a poc a poc, sense intentar tancar-lo amb una única estirada.
- quan el nus està ben tancat, aleshores sí, assegura'l amb força, fins i tot estirant amb unes tenalles pels extrems sobrants.
- encara no te'n refies? Posa-hi una goteta (molt petita!) de Loctite. Això sí, espera't una bona estona a que se sequi, perquè si rebobines quan encara està tendre... adéu línia.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 02 Des 2010, 21:52

peixet escrigué: com he de fer el nus per empalmar un trenat amb un altre... es per afegir fil a la bobina que tinc , i per no llençar el que hi ha ara.
Es millor que sigui tot el fil del carret d´una peça ?

Que es millor que tot sigui igual? Segurament que si però jo tampoc el llenço. En el rodet hi caben, depèn del gruix, de 200/300 metres de fil i si un peix te el treu tot, tant li fot, es un peix massa gros pel teu fil, canya i rodet...

El nus sempre es un punt feble referent a la resistència del fil però penso que com més a l’interior de la bobina sigui menys importància té....tinc bobines on l’interior es nylon i no recordo haver-hi arribat mai...en tot cas l’altre nus per empatar dos fils iguals, apart del que ja ha descrit el “llampugaire”, es aquest... Si un nus s’escorre es per que no te les voltes suficients...
També va be cremar les puntes del cap sobrant....

Editat per darrera vegada per caproig el Dj 02 Des 2010, 22:05, editat 1 cop en total

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 02 Des 2010, 21:56

seguint aquest fil, jo a spinning utilitzo nylon normal, de 0,22 13kgs crec, bo (saltwater, bona marca. etc etc), però normal. El baix es igual, del mateix nylon, em recomaneu posar un baix trenat? o tot el fil de trenat? te molta més resistència? donat que des de costa no treuré cap tonyina, jo crec que ja vaig bé almenys de moment, però qualsevol consell al respecte es benvingut.

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 03 Des 2010, 16:56

Dani escrigué:seguint aquest fil, jo a spinning utilitzo nylon normal, de 0,22 13kgs crec, bo (saltwater, bona marca. etc etc), però normal. El baix es igual, del mateix nylon, em recomaneu posar un baix trenat? o tot el fil de trenat? te molta més resistència? donat que des de costa no treuré cap tonyina, jo crec que ja vaig bé almenys de moment, però qualsevol consell al respecte es benvingut.

jo, d'spinning des de costa, ni flowers. Però posar nylon com a gruix principal i trenat com a baix em sembla que seria una barbaritat rabbit rabbit Diria que la cosa va al revés. Tot i que hi ha foraires que fan jigging sense baix de cap mena: el jig directe al trenat. Bé, ja saps que hi ha pescadors un xic tronats Cool Cool

La fòrmula clàssica és: gruix principal de trenat + baix de fluorocarboni de bona qualitat. I a partir d'aquí, s'hi afegeixen els ingredients que vulguis.

El trenat té moltes avantatges (i UNA desavantatja: el preu). Si mai l'has provat, convé que ho facis. Pesa poc, ocupa poc (i per tant pots posar molts metres a la bobina), és molt més resistent que el nylon, no té GENS de memòria, no és elàstic (bé, això podria ser una desavantatja, segons com), etc. etc.

Dius que no trauràs cap tonyina, però des de costa pots clavar una bona llampuga, un tallahams o un palometó de molts quilos.

Editat per darrera vegada per llampugaire el Dv 03 Des 2010, 17:32, editat 1 cop en total

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 03 Des 2010, 17:21

doncs ja ho miraré, gràcies crack !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 11 Des 2010, 02:59

Jo sóc molt enemic del Loctite, ho he provat alguna vegada i m'ha cremat el nylon, pel trenat no sé però pels fils de "plàstic" no m'en fio, és massa fort.

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt