MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Gener 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

profunditzador: quin cacau!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

profunditzador: quin cacau!

Missatge  llampugaire el Dl 29 Nov 2010, 21:58

Epsss,

fa cosa d'un any vaig posar el profunditzador petit de Canon. Una merdeta d'aparell, sincerament, però vaig triar el més barat per a provar-ho. Els altres eren tan cars... (ara n'hi ha algun altre d'accessible).
El plom: una llentia de 5kg. Molt pes per a tan poc profunditzador, diria jo. En fi, és igual perquè la meva pregunta no afecta aquest punt.

Viam, mestres: tinc la diana posada en una roca determinada. A una bona distància, preparo l'armament: poso el ralentí i deixo anar uns 20m. de línia amb el seu peixet. Llavors, pinço el fil i baixo el plom (per mandra de baixar 5kg, el darrer dia vaig posar un supositori de només 750gr). El deixo caure fins al fons i després recupero unes voltes. I començo a navegar a poc a poc cap a la roca, a uns 2 nusos. Fins aquí tot bé, no? Mentre no trobo roques, cap problema.

Però és clar, una roca no és mai una esfera perfecte enmig d'una plana llisa i neta de sorra, ni mai l'encertes al 100% perquè el GPS no és mil·limètric. Uns quants metres abans d'arribar-hi, el fons és irregular, ple de caus, puntes, pujades i baixades... Des d'un fons de sorra de, per exemple, 20m, pots trobar-te de cop amb puntes de 10m. Així que l'enrocada és segura (darrer dia: rapala, pinça, plom i cable perduts en el primer intent d'aproximació). I no et dic res si no es tracta d'una pedra aïllada, sinó d'una gran zona rocosa.

Alors, mes amis, com recollons s'ha de fer? Com ho feu per passar l'engany per allà on voleu sense deixar-hi mitja canya?

merci I love you

llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: profunditzador: quin cacau!

Missatge  kruskis el Dt 30 Nov 2010, 00:35

Els bala-perduts hem perfeccionat tant la tècnica que ja no enroquem mai, és 100% efectiu, deixem el profundizador al garaig i no ens en preocupem més! Han estat molts anys perfeccionant la tècnica....

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dt 30 Nov 2010, 01:17

Home, ez que vosaltres sou uns mestres. Arribar a aquest virtuosisme sublim no està a l'abast dels miserables mortals. Però és bo saber que fan els mestres per, humilment, intentar aproximar-s'hi una miquetona. A mi encara em queden uns quants ploms per perdre, abans no pugui passar a la pantalla següent, camí d'un cel sense llenties.

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Dc 01 Des 2010, 01:49

Llampugaire, jo no et puc ajudar. Com saps, formo part d'aquest univers d'humils i miserables mortals que arrosseguem llenties pel fons, deixant-ne de tant en tant alguna. Amb el barco d'abans en vaix deixar unes 4, amb el d'ara, encara no ho he provat ja que em vaig cansar del cacau (ara s'enroca, ara va massa amunt, ara pica una merda d'aranya,...)
Escoltaré atent les indicacions que puguin donar els mestres, i mentre aixo no passa, segurié amb el jiging que em resulta menys estressant (i només faltaria que ens estresessim al mar !!!!!!!!!!!!!!!!)

bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dc 01 Des 2010, 14:50

hola ricard deixar l'engany tan a prop no crec que agafis res, jo lo que e llegit, posaba que com a minim 50 mts del plom a l'engany,i despres una persona a d'anar vigilant la sonda i l'altre al profunditzador per anar pujant i baixant amb les indicacions del que esta atent de la sonda, espero et serveixi

teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 54
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dc 01 Des 2010, 22:24

llampugaire escrigué:Epsss,

Com ho feu per passar l'engany per allà on voleu sense deixar-hi mitja canya?

Es una pesca que han de ser dues persones per anar mig be. Hi ha enfonsadors elèctrics amb control a distancia de més fàcil controlar-ho tot si es va sol. Seguir un fons rocós es impossible i perdre el temps i els diners si no es coneix..

Amb la sonda pots arribar a controlar la fondària del plom amb el conta-metres i pujar-lo quan apareix un desnivell però es difícil controlar els metres de lìnia que tens a l’aigua per deixar passar el rapala sobre la pedra i si hi ha una successió de pedres no pots estar pujant i baixan per que només pots controlar una mica el plom.

Ja fa temps ho havia provat de moltes maneres, sempre amb invents del TBO, i cada dia li deixava tot. No pots apurar.

Hi ha també que escollir un “rapala” flotant per que si encara va més fons que el plom llavors encara ho controles menys. Havia arribat a treure l’ham triple de la planxa i posar-n’hi, només, un de doble al final encarat amunt, com els de la tonyina, en lloc de un de triple com porten per evitar que s’enganxin al fons.

Per no perdre tant de material s’ha de buscar el promig del fons i no tocar res, com fan el que pesquen amb “monel”, línia plomada, en lloc de enfonsador.

Sobre les pedres sempre hi havia pescat amb el volantí, hams grossos i molta carnassa. Em dic “Caproig” per que han estat la meva “dèria” en la meva època a Palamós. Allà hi ha molta pedra i amb el volantí n’havia pescat molts. Al traslladar-me a L’Escala vaig haver de canviar l’orientació per que d’aquí tot queda lluny....

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dj 02 Des 2010, 16:12

merci nois. Intentaré aplicar els vostres consells (bé, el de'n kruskis no Cool que jo sóc molt tossut).

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

profunditzador

Missatge  torino el Dc 05 Gen 2011, 03:32

hola a tots, 1º de tot, ja que soc nou en aquet foro.
ara jo estic provan el tema profunditzador ja que fa poquet en vaig comprar dos penn electrics.tot sa de dir es un pel complicat. tot hi hagi no desistire.jo les llenties les faig servi de 7kg i me les faig jo amb un motllo de porlen,le faig de 7 pq la diferencia de la zonda al contametros sigui petita en aquet cas de 5metros.
i la distancia de lesque a la pinsa de 15 a 20 metres.haveure si poc surti el dissabte ja os explicare.

torino
www.forumdepesca.com

Localització : olot
Data de registre : 05/01/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dc 05 Gen 2011, 12:08

benvingut torino !

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 05 Gen 2011, 12:56

qllons, Torino, veig que a Olot teniu uns peixots molt grossos! Em sembla que hi pujaré la barca... Very Happy

llampugaire
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  torino el Dc 05 Gen 2011, 20:35

home no et cajaras llampugaire que per palamos teniu molts bons puestos i un niu de tonyines Sad Sad

torino
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  torino el Dc 05 Gen 2011, 20:36

Dani escrigué:benvingut torino !
gracies dani

torino
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  torino el Dc 05 Gen 2011, 20:42

llampugaire he vist lo de la llentia,ma agratat molt,la unica cosa crec jo seri collar les eletes com diu un altre forero amb un cargol acer inox pq tembe et serbira per canviarles es a dir jo faria servi les de forats per dies aigua tervula,i sense amb aigues clares,unaltre cosa seria esbrinar quines classes de peix els agrada el teme de les bumbolles ja que depent de quina especie no els agrada gents i fa que es posin al cau.desde la meva poca experiencie.

torino
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 18:57

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum