MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Neteja de rodets

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Neteja de rodets

Missatge  llampugaire el Dg 28 Nov 2010, 02:58

Salut,

Podeu dir-me com feu la neteja de rodets? Sota l'aixeta o dutxa? No hi ha perill que l'agua a raig es fiqui on no s'ha de ficar?
I quan estan realment bruts de sang, etc, utilitzeu sabó?
I què passa amb la línia? No queda xopa durant dies?
Quan estan secs poseu oli en els engranatges?
Poseu sprai de silicona? També en el trenat?

En fi... Com ho heu? Precaucions/perills?

Merci!
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Neteja de rodets

Missatge  CAP-ROIG el Dg 28 Nov 2010, 10:53

llampugaire escrigué:Salut,

Podeu dir-me com feu la neteja de rodets? Sota l'aixeta o dutxa? No hi ha perill que l'agua a raig es fiqui on no s'ha de ficar?

En fi... Com ho heu? Precaucions/perills?
Jo, després de cada sortida d’espining, els hi passo la manguera en modo dutxa sobre tota la canya per treure els residus de sal de les anelles.

Amb el rodet, primer pressiono el fre per que no entri aigua als disc i concentro el rajolí sobre el trenat també, per treure-li les restes de sal. Llavors faig voltar el rodet en buit per que la força centrifuga expulsi l’aigua del coixinet de recollida, si n’hi ha.

Desmunto la bobina i amb un drap eixugo les restes humitat. Amb un tornavís afluixo el cargol del coixinet de recollida i amb oli per cadena de bicicleta del Decatlon n’hi poso una gota; també al eix oscil•lant. De tant en tant revisió general....

També us vull dir que jo tinc la mania de desmuntar-ho tot....m’agrada saber com funciona...

Un dia em vaig entretenir a contar les voltes que podia donar el coixinet de recollida del fil del rodet i, en una jornada “normal” d’espinnig, son més de 100.000 voltes...per mi es mereix una gota d’oli...

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 28 Nov 2010, 11:15

Uuuui, llampugaire, llampugaire... moltes preguntes per un sol correu. Et responc en general.

Jo tinc la mania de desmuntar els rodets. Siguin els més simples, de tampor o els Shimano d'spinning (que tenen un fotimé de peces i filferrets col·locats estratègicament i punyetetes diverses). Ja m'ho deia sempre mon avi, que tinc la vista als dits.

Reviso com estan per dintre (alguns a vegades t'hi trobes sorra, que desgasta molt els coixinets), canvio la pastarada que forma l'oli antic i si fa falta, bullo amb sabó els engranatges, per a deixar-los ben nets i tornar a començar amb oli nou. Això no ho faig sovint, lògicament, però sí un cop a l'any, més o menys.

Si t'hi aventures, procedeix amb molta, molta observació i parsimònia quan el desmontis. Perquè et semblarà que recordaràs la peça al muntar-lo, però després te n'adonaràs que tens 5 arandel·les de gruixos diferents (només canvien en aquella collonèssima que fa que vagi com toca) i que tens alguns engranatges que només poden ser muntats en la posició pels quals han estat pensats que funcionin. Al desmuntar-ho, ves-ho deixant sobre una tovallola vella en ordre. Si els vas escampant, després no sabràs quina arandel·la va a cada posició. I això si tens temps de fixar-t'hi que a vegades, desmuntes una cosa sense veure que n'està aguantant una altra i així que la treus, "bing" una molla o un filferret que fa de clip, fa saltar pels aires una peça que et costa trobar per terra i que ja no saps com anava muntada.

Però malgrat tot, els he desmuntat una pila de vegades i sempre he acabat deduïnt com estava muntat (si no ho muntes com toca, quan el tinguis muntat no et funcionarà com abans, notaràs que rasca, que salta, etc... i au, torna a començar).

Alguns rodets ja tenen un foradet que ve tapat amb una tapadoreta roscada. Si l'obres, deixes lliscar una gota avall del foradet i ja va a parar estratègicament on toca. T'estalvies tota la parafernàlia (i risc) de desmuntatge però sempre afegeixes oli, sense treure mai el vell ni la pastarada que a vegades se't forma entre les peces que haurien d'anar fines com les cagarrines de nen petit.

I amb el temps, els rodets et comencen a fer el burro, a saltar dents, a encallar-se, la bobina balla lliurement amunt i avall i a no anar fins. Senyal que ja li has fotut molta canya. Hi ha el risc que un dia cobrant un peix se t'acabi d'encallar del tot i hagis d'acabar recollint el fil a mà (Déu no ho vulgui). I llavors, què?? Rodet nou? Jo m'ho pensava. Tinc un Shimano que només té una temporada i ja fa el burro. No és cap supermeravella (però recoi, que em va costar 150euros) i després d'una temporada ja fa el burro. Té els engranatges de l'eix i la bobina desgastats. Se m'encalla i fa saltironets si recullo artificials de poc pes. Total, toca't els ous, perquè només té una temporada i ja fa el burro. No està l'economia nacional com per anar-se gastant 150euros cada temporada. Jo ja amb la mosca al nas, mirant-me rodets nous que de 200 no baixaven, cagun tot. Que si no vols que et passi el mateix gasta-te'n el doble, que si aquest és la repera, que si aquest... i jo pensant quan em durarien. I llavors, saps què? es va obrir el cel, els núvols es van esquinçar per deixar pas a un feix de llum que il·luminava la terra. Lliscant raig avall, amb els ulls en blanc i la mirada perduda, envoltat d'una aureola celestial va baixar en superKruskis, l'omnipotent Administrador, amb un missatge per revelar als mortals: "digues-me les peces que tens desgastades i te les demano". Em vaig prostrar de genolls amb els llagrimals obnuvil·lats, veient tals divines revelacions. Vaig escriure-li dient les dues peces que tenia desgastades i en un obrir i tancar d'ulls, se'n va treure unes de noves i brillants de la seva butxaca. I total, 5 (cinc) euros les dues peces!!! Flípalo!! per 200 euros, la de peces que puc substituir i els de la botiga, que em volien encolomar un stradic i un noséquè i el meu actual, que quedés relegat a un calaix.

Sabeu què? llarga vida a n'en Kruskis totpoderós! Aquell en el qui la llum parla, L'alfa i l'Omega, principi i la fi de totes les coses d'aquest món i del més enllà. Preguem germans.

* Estic mirant d'organitzar una processó de devots penitents a la seva ciutat natal cada dia del seu aniversari i presentar-lo al vaticà perquè l'entronitzin i el canonitzin. Interessats enviar fets miraculosos on clarament en Kruskis hagi tingut una intercessió providencial. Llarga vida al mestre.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dg 28 Nov 2010, 11:58

Interessant post perquè jo tinc tendència a no netejar gaire mai el carret. A partir d'ara li faré una mica més de cas, no només al carret, si no al carret i canya (ells es porten bé amb mi, jo ho faré amb ells)

pd: sobre l'adoració quasi sectària del nostre líder espiritual Kruskis...haig de dir que des de que em va tocar amb la seva ma, no he deixat de pescar...evidentment des de llavors que no em dutxo per no perdre part de la seva màgia. Smile
rash
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dg 28 Nov 2010, 16:41

rash escrigué:Interessant post perquè jo tinc tendència a no netejar gaire mai el carret. A partir d'ara li faré una mica més de cas, no només al carret, si no al carret i canya (ells es porten bé amb mi, jo ho faré amb ells)

pd: sobre l'adoració quasi sectària del nostre líder espiritual Kruskis...haig de dir que des de que em va tocar amb la seva ma, no he deixat de pescar...evidentment des de llavors que no em dutxo per no perdre part de la seva màgia. Smile

jo normalment els poso a la dutxa, i amb aigua templada de dalt a baix, canya i carret, el carret despres el miro d'eixugar una mica amb un drap.

el tema de desmuntar, netejar a fons per fins i posar-hi greix, cada 6 messos, o depèn de les sortides que faci, ja es nota si el carret va suau o comença a fer el boig, per mi sempre te que anar com una seda, si no toca operar-lo
Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 29 Nov 2010, 03:45

Colla de putilles.... menys pitorreo i més pescar!

Nosaltres hi fotem un raig d'aigua quan arribem a port i una miqueta d'oli molt de tant en tant.

Ojo! No s'hi val a posar-hi qualsevol grassa a dintre el carret, eh! No serà la primera vegada que envio un carret al servei tècnic i me diuen que no entra en garantia perquè s'hi ha fotut grassa de cotxe o de la porta del garaig... es veu que al ser més denses desgasten els engranatges dels carrets i sobretot els caiaqueros que sovint els carrets se us mullen o emplenen de sorra, es fa una pasta amb el greix i la sorra que ho desgasta tot.

Pd: S'accepten ofrenes florals, donzelles verges, etcètera, etcètera

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 29 Nov 2010, 13:35

Tola escrigué:moltes preguntes per un sol correu
És que volia un tutorial rabbit i s'ha de dir que us heu portat molt bé. Quant es deu? rabbit

Això de desmuntar els rodets em fa pànic. Ja sabeu... el "biiiing" que deia en Tola. On anava aquesta molla? Com anava col.locada?
Però, per la resta, us faré cas.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dl 29 Nov 2010, 14:04

Jo tambe soc un remenatot de mena, pero com deia en Marti sempre m´ha fet molt respecte aquell petit filferro que si no es on era abans t´ho engega tot a pastar fang.
Ara tinc per costum passar per aigua dolça els carrets i les canyes i unes gotes d´oli als punts estrategics i una fregada amb silicona a la canya i les anelles .
L´altre dia s´em va clavar un shimano que m´anava molt be, i el vaig portar on el vaig comprar perque em va dir que un cop l´any era bo fer una revisio a fons, i quina va ser la meva sorpresa quan em va dir que com que hi tenia molt bon rotllo amb els de shimano , m´en donava un de nou. Segur que aixo no ho podre fer cada any, per tant millor una estona de dedicacio despres de cada sortida em donara menys maldecaps a la curta i a la llarga .
Com diu en Caproig, es mereixen unes gotes .
Marti, com sempre felicitats i gracies, què menys, per uns quants consells que segur que ens serveixen molt a tots.
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 11 Des 2010, 23:55

Tinc un petit problema, el carrer d'spinning avui no anava fi, funciona, però no va tan fi com altres vegades, alguna cosa no rutlla. Desmuntant la bobina te un foradet que suposo que es per lubricar, quin tipus d'oli o greix hi poseu? Amb això en fare prou? He mirat l'esquema del "despiece" i fa por, el carret de casting no te ni la meitat de peces, es molt més sencill i el monto i desmonto com si res (es més vell tambè te molts anys....) però aquest shimano em fa por desmuntar-lo i que després no el sapiga muntar o no m'ajusti be alguna cosa i ja la hem liat..... Lubrico i provo o el desmonto tot i me la jugo?

Sempre el netejo amb aigua dolça després de cada jornada... però ja porta una mica de guerra...
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 12 Des 2010, 00:18

De Shimano, només tinc l’Stella 10000, i te un foradet per posar-hi oli, que en la caixa original ja porta.

Per untar hi poso oli de cadena de bicicleta (decatlon). La grassa no sempre va be per que si agafa sorra fa una “pasta esmeril” que desgasta més ràpidament les peces.

Els carrets que tinc, si porten calcom per engrassar es oli, mai grassa. Si t’hi veus en cor, lo millor seria desmontar-lo, netajar-lo de totes les restes de grassa i tornar-lo a untar amb oli.

Ah, i com que encara tinc un Daiwa que li falta una peça per haver-lo desmuntat, el meu consell es que facis fotos, pas a pas, o alguna manera de control del ordre de les peces...
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 13 Des 2010, 00:19

Dani escrigué:Tinc un petit problema, el carrer d'spinning avui no anava fi, funciona, però no va tan fi com altres vegades, alguna cosa no rutlla. Desmuntant la bobina te un foradet que suposo que es per lubricar, quin tipus d'oli o greix hi poseu? Amb això en fare prou? He mirat l'esquema del "despiece" i fa por, el carret de casting no te ni la meitat de peces, es molt més sencill i el monto i desmonto com si res (es més vell tambè te molts anys....) però aquest shimano em fa por desmuntar-lo i que després no el sapiga muntar o no m'ajusti be alguna cosa i ja la hem liat..... Lubrico i provo o el desmonto tot i me la jugo?

Sempre el netejo amb aigua dolça després de cada jornada... però ja porta una mica de guerra...

1. És possible que tingui un desgast dels engranatges principals (eix bobina - engranatge manivel·la). Res a fer i anirà apitjor. Els poppers desgasten molt els engranatges. Quan el cas t'impedeixi fer anar el rodet d'una forma digne, rodet nou (pressupost per a tots els gustos) o compra els recanvis desgastats amb els codis de cada peça que trobaràs dibuixat a la caixa del rodet desgastat. Uns 5euros els dos engranatges. T'ho dic jo que les acabo de comprar via Kruskis (Llarga vida).

2. L'oli se t'ha endurit. És rar que passi. L'obres, bulls les peces en aigua calenta i tornes a muntar. Si no les poses com toca, no podràs montar o anirà pitjor que ara. Tornes a obrir i tornes a començar. Compte amb les arandel·les shimano. Te'n sortiran tres o 4 en diferents llocs. Cadascuna té una collonèssima més de gruix que les altres i cadascuna ha de tornar exactament d'on l'has treta. SEmblen iguals perquè tenen igual diàmetre i a simple vista sembla que tenen igual gruix. Però NO!!! Cuidadu!!

3. Si t'ha entrat sorra dins del rodet, nano, desmunta rodet que això és com paper de vidre. Proceda según punto 2.

I si has de desmuntar un shimano, sempre recorda: más vale manya, que manyo.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dl 13 Des 2010, 00:59

bé posaré oli i el provaré be, i si no a desmuntar
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 04 Feb 2011, 21:16

Bé, com que els peixos últimament es foten de jo, és el moment d'estar fent neteja i davant de l'ordinador escrivint aquell missatge que ja escriuràs "el dia que tingui temps". Doncs apa, aquí va!

Fa temps alguns preguntàveu com mantenir el rodet. No sé si és la millor forma, però us explicaré com ho faig jo. No fa massa vaig sortir i en un moment que canviava l'esquer, vaig deixar el mànec a terra sense que el carret toqués la sorra, però va venir una onada i apa! es va quedar tot ple de sorra i aigua de mar. Merda seca.

Estava guapo el paisatge, eh?! Una tramuntanada de collons. La sorra s'aixecava (fixeu-vos el terra, que es veu borrós perquè hi havia un pam de terra tota una capa de sorra desplaçada pel vent). Només podies llençar amb la tramuntana d'esquena. Estava espectacular.

Vinga, al que anàvem, que me pierdo.

Deia que vaig deixar la canya recolzada a terra i que una onada m'hi va trencar al damunt. La sal té mala folla. Molta mala folla. Si la deixes assecar, fa uns cristallets durs que rovellen els engranatges i si es fan en llocs de fregament, aquests cristallets són durs com pedretes i et desgasten unes peces que haurien d'encaixar mil·limètricament. I ja comencen a ballar, a rascar per allà, a encallar-se la maneta, etc, etc, etc... la sorra, no cal dir-ho. Sobretot la de les desembocadures, que és molt fina i entra per tot arreu. Horrible. Total, que amb algunes imatges us ensenyaré com és el rodet per dins i algunes precaucions que a mi em van bé.

Aquest és un carret shimano obert. Aquí el teniu, tot ple de sorra per dins, donant pel sac a tots els engranatges i rodaments. La fletxa vermella indica els cristallets de sal que es formen per tot arreu. Si se us mulla, no deixeu assecar-la!! suqueu-lo amb aigua dolça si fa falta abans no s'assequi l'aigua marina que té a dins. Un cop formats els cristallets, no els dissoldreu a base d'esbandides. Millor esbandir l'aigua marina abans no es formin els cristallets.

No hi ha cap peça que surti disparada en obrir el carret. Normalment, cada peça va a un lloc i només a aquell i d'una forma concreta, o sigui que la majoria de peces només les podreu tornar a muntar de la forma que han d'anar muntades. Els caragolets tenen diàmetres i rosques diferents. O sigui que amb els cargolets tampoc us podeu equivocar. Només que... que cal moltíssima atenció amb algunes peces en concret que poden anar de més d'una manera perquè quan desmuntes el rodet tens la sensació que saps on va cada peça, però un cop tens damunt la taula dues o tres peces que s'assemblen entre elles, ja l'has cagada. Muntar-les així o aixà pot ser la diferència entre un rodet que frega o que va fi com la seda.

Les dues fletxes marquen dues peces bàsiques del rodet. La peça amb la fletxa vermella gira al girar la manivel·la i fa que la bobina de fil vagi girant. L'eix amb la fletxa verda puja i baixa i fa pujar i baixar la bobina de fil. L'eix passa per dins de la peça amb la fletxa vermella i va ajustat a la collonèssima de milímetre. Si es forma un cristall de sal entremig o es rovella l'eix, el rodet ja us anirà dur o rascarà. És important que l'eix de la fletxa verda estigui sempre ben engreixat amb oli. Si no voleu desmuntar tot el rodet, no costa gaire treure la bobina del rodet i deixar lliscar una goteta d'oli per l'eix mentre fem girar la maneta i així es manté ben lubricat el contacte entre l'eix que puja i baixa i la peça que gira (el de la fletxa vermella).

El problema és quan ja és massa tard: quan l'eix o l'interior de la peça amb la fletxa vermella ja tenen algun punt de rovell. Com que van tant ajustadíssims, només un punt de rovell ja el notareu al girar la manivel·la. Podeu intentar treure el rovell amb algun producte antirovell que us el protegeixi contra futurs rovells. Però químicament, un punt de rovell és un punt feble per a continuar rovellant-se. El més important és que el primer puntet de rovell no es formi.

Com podeu veure, aquí el rodet encara continua ple de sorra i d'oli vell i aigua de mar. Fixeu-vos amb l'arandel·la marcada amb la fletxa blava. Aquest és l'autèntic "quid" de quan desmunteu el rodet. Aquestes arandel·les són el que té més mala folla. Us en sortiran unes 4 en tot el rodet. Totes en llocs diferents. S'assemblen molt però no són iguals. Alguns varien diàmetre o gruix. Tenen mala folla perquè al desmuntar-ho us semblarà que sabreu on va, però quan tingueu 4 arandel·les pràcticament idèntiques sobre la taula i tot el rodet a peces, no sabreu quien es quien i si l'arandel·la anava a un costat o a un altre de la peça. Ja les podrien fer de colors diferents, les arandel·les, no? guardeu mooooolt bé aquestes arandel·les de manera que al muntar-ho no tingueu cap dubte d'on anaven. Us tornareu bojos si no i muntar-les així o aixà pot ser la diferència entre que el rodet funcioni com toca, o que comenci a tenir desgastos a partir de llavors. Compte perquè aquestes arandel·les poden anar a molts llocs, no són com la resta de peces que només poden anar a un lloc i en una única posició.

No agafeu les arandel·les aquestes lateralment. Són tant fines, que el més provable és que se us dobleguin pel mig. I llavors sí que estem llestos. Agafeu-les apretant-les amb el dit contra la taula. Pesen tant poc que ja se us hi queda enganxada i ja la podeu manipular.

És més, encara. Normalment, les arandel·les aquestes s'aguanten a la resta de peces, enganxades per l'oli o aigua del rodet. Però si voleu treure la sorra sota un raig d'aixeta, de sobte et trobes una arandel·la a la pica i llavors sí, nanos, que l'heu cagada.

Fixeu-vos amb les taques negres de l'engranatge de l'arandel·la en qüestió. Aquestes taques negres són punts de rovell d'antics cristallets de sal, per un manteniment deficient.

Una vegada tenim clar on van totes les peces, és hora de començar-les a netejar. Jo ho faig amb una tovallola vella i un raspall de dents vell (per anar escombrant la sorreta i porquerietes diverses de dins del rodet). Amb la punta de la tovallola pots arribar als raconets i absorbir la goteta d'aigua que vols treure. Les peces metàl·liques, les poso dins d'un pot de vidre amb aigua bullint i un raig de sabó dels plats. Ho sacsejo una estona i au, cap a l'escorredora. No poseu peces de plàstic amb l'aigua bullint. És possible que se us deformin. Tot és tant petit i delicat...

Compte amb les maleïdes arandel·letes dels trons!! que no se us dobleguin i que tingueu sempre clar quina és quina i d'on han sortit cadascuna. Us en sortirà un total de 4 o 5 d'arandel·les d'aquestes.

Au, ja tenim el rodet net i les peces metàl·liques ensabonades. És hora de tornar a muntar i posar oli. No hi poseu greix!!! s'endureix i el rodet no anirà bé. Ha de ser oli, del recomanat pel fabricant. Per cert, algú sap on trobar oli d'aquest de màquina? deu ser el mateix que la iaia utilitzava per a la màquina de cosir? algú sap quines característiques mecàniques ha de tenir l'oli aquest? a mi se m'està acabant el que ve amb el rodet quan el compres.

No poseu excés d'oli. No per banyar el rodet amb oli, anirà millor. Tampoc massa poc. Just una goteta que lubriqui els contactes d'engranatges i peces que tenen moviment una contra l'altra.

Ja hem muntat tot el rodet i no ens ha sobrat cap peça ni cap caragolet. Visca! Fixeu-vos, però encara amb una última peça, molt i molt important perquè el rodet vagi ben fi. És la femella hexagonal que es veu a la següent foto.

Mentre no col·loqueu aquesta femella, és possible que el rodet encara us rasqui al girar la manivel·la. Aquesta femella no ha d'anar apretada del tot. Regula la posició d'un dels engranatges principals del rodet. Apreteu més o menys aquesta femella, fins que noteu que el rodet va fi com si fos nou (si no és que el teniu rovellat, que llavors no el podreu deixar mai com a nou). Quan noteu que el rodet va millor, col·loqueu el cargolet petit que es veu a la última fotografia. Aquest cargolet evita que la femella s'afluxi o s'apreti i garanteix que el rodet sempre anirà fi.

Vaya rollo us he fotut avui. Així com a consell bàsic, us diria que com sempre, val més prevenir que curar. És a dir:

No deixeu assecar l'aigua de mar a dins del rodet. Banyeu-lo amb aigua dolça i de tant en tant, quan l'aigua dolça estigui seca, poseu-hi una goteta d'oli als punts estratègics.

Que tingueu molts sort amb les vostres pesqueres i que els carrets us durin, quan més temps, millor. Que són cars de collons i no està la vida per anar deixant que les eines de pesca es facin malbé.

Apasiau.

Martí.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 04 Feb 2011, 21:49

quin post mes ben parit,es nota que tens temps.... molt ben esplicat tot,un 10 COM SEMPRE.
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dv 04 Feb 2011, 21:57

Una bona explicació de com netejar els rodets. I a més ben il·lustrada i amb tot detall.
Aquest és un d'aquells textos que serà molt útil per a molta gent, jo inclós.

Bona feina. Més ben dit, feinada!
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dv 04 Feb 2011, 22:03

collons martí, et pelaré jajaja

veig el post, i dic va, desmonta i neteja be i l'engrases, tot de conya, però amb una peça amb molla que es la que fa el retorn del guia-fil, m'estic tornant boig jajajaja

aviam si m'en surto.... molt bona la guia, però et falta posar el despiece de un shimano 4000, el meu ! (puta molla....)
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dv 04 Feb 2011, 22:15

Reverenciat i distingit amic Tola, no hi afegiré res per que no es pot. Però preguntes per l’oli. Jo faig servir oli per bicicletes del Decatlon.

Els fabricants de rodets t’haurien de posar en nòmina, per que li has estalviat molta feina. Al menys cobra royaltis!!!!
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 04 Feb 2011, 23:06

Dani escrigué: veig el post, i dic va, desmonta i neteja be i l'engrases, tot de conya, però amb una peça amb molla que es la que fa el retorn del guia-fil, m'estic tornant boig jajajaja

Ah, sí! és on més sorra hi entra al pivot del pick-up. Però no té massa truco. Té poques peces normalment el sistema del pick-up. Espero que ja l'hagis muntat. Si no, doncs a desmuntar i tornar a muntar. Mes val repetir l'operació dues vegades, més que no pas tenir el pick up ple de sorra i no desmuntar-lo per si de cas. Espero que ja ho tinguis muntat i més content que un nen amb sabates noves per tenir un rodet que torna a anar fi i que et durarà molt més.

caproig escrigué:Però preguntes per l’oli. Jo faig servir oli per bicicletes del Decatlon.

Òstia!! quina grandíssima idea, tu! fa temps vaig escriure a la shimano preguntant el tipus d'oli i no em van respondre. Ara ja no em fa por acabar el potet que tinc. Iuju!!! Visca el fòrum!!

Per a tractament i prevenció del rovell, per tractar els punts de rovell, jo faig servir un producte que elimina el rovell i passiva el metall. Deu ser la mateixa base del 3 en 1, m'imagino. Es de TITAN i diu que es pasivante, desincrustante, anti cal, abrillantador, desengrasante i em penso que també va bé para la menopausia y el embarazo. Nautica, bricolaje e industria. Va de perles. Suposo que deu haver un fotimer de productes com aquest. De tant en tant enllustro l'eix principal del rodet amb aquest producte.

El que mai aconseguirem restituir, és el desgast dels engranatges. Contra això, podeu encarregar peces noves a n'en Kruskis o a la vostra botiga de pesca (si és que es volen moure per les quatre peles que valen les peces). Si no es de confiança, el més provable és que us cobrin una fortuneta per les peces que costen 2 duros o que a la botiga us vulguin enxufar un rodet nou i llestos. Mireu-vos la caixa del rodet. Allà hi ha el codi de cadascuna de les peces del vostre rodet.

Vaig encarregar dos engranatges nous a n'en kruskis. Les dues peces enviades a casa, menys de 7 euros. Más barato, ni en Marruecos.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Ds 05 Feb 2011, 00:32

Si l'he pogut muntar al final, paciència però ja està !

Jo faig servir el mateix oli que fan servir per engrassar maquinària industrial, no tinc ni idea de quin oli es ja que em van donar una garrafa i en tinc per anys, però va be.

Vaig a preparar trastos que a les 6 toca diana, salut i peixos !
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 05 Feb 2011, 02:35

Martí, bon post! No sé si té més mèrit escriure el post o tornar a muntar el carret, però fa falta traça per les dues coses. Congratulations!
Pels brico-manetes-desmuntacarrets, tinc bones notícies, se us acabarà haver de pidolar olis, consells i detergents... la casa Evia (Okuma, Iridium, Maria, Yamashita, Hart...) aquest any treu una línia de productes de mostrador que consiteix en un expositor d'aquests que tenen les botigues de pesca als mostradors on hi aniran varis productes en pots petits; si mal no recordo hi ha l'oli pels carrets, un protector pel fil i un detergent per netejar les canyes, suposo que perquè no surti el verdet punyetero de les anelles, i no sé si algun producte més, `però l'oli per carrets em sembla que hi era. Aniré informant, mentrestant l'oli de màquina de cosir, o d'escopetes de cacera o vaselina Durex Play!! Very Happy Very Happy Very Happy

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt