MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Peixos: on i quan. És una qüestió més científica, que aleatòria.

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Peixos: on i quan. És una qüestió més científica, que aleatòria.

Missatge  Tola el Dj 28 Oct 2010, 10:28

Sovint els fets tenen lloc com a conseqüència d'un seguit de circumstàncies, a vegades poc evidents als nostres ulls. La falta de perspicàcia per part nostra fan que aquests fets els cataloguem sovint com a "aleatoris" i "capritxosos" com a resignada acceptació de la pròpia dificultat de controlar-ne o entendre'n les causes. Si alguns prefereixen atribuir-ho a fets màgics, nigromàntics, esotèrics, revelacions divines o presències del més enllà, això ja són figues d'un altre paner. Però en tot cas, com a mínim ho titllem d'aleatori i ala, ja podem dormir tranquils i la baveta regalimant-nos galta avall.

Divendres passat vaig sortir a pescar amb una nova balladora. No vam fer res de res. Molta medusa, algun peix lluna, algun dofí i una tonyina que va acabar d'esvalotar el poc aviram que hi havia. Alguns llobarrassos molt ran de roques ens anunciaven que el fred comença a ser viu, però al final, els llobarrots van tornar a ser més astuts que nosaltres i no em vam enxampar cap.

Ja us en vaig fer un report més extens durant el cap de setmana.

Però el més interessant de tot plegat, no és el que vam poder ensacar o que se'ns va escapar. El que més interessant trobo és el que aquesta nova balladora ens explica.

Començo:

No trobeu força curiós que trobant-nos ja a finals d'Octubre, de cop i volta apareixin altra vegada grans bancs de meduses, peixos lluna, llepó (una mica, només) com si tornessim a estar a principis de primavera??? Curiós, si. Però no crec que sigui casualitat.

L'Eduard aporta unes dades que ho fan explicable. Unes dades sobre l'evolució de la temperatura de l'aigua dels últims dies, que de ben segur, si tinguessim la paciència i els mitjans de combinar-ho amb salinitat, de ben segur podríem predir molt millor quins peixos podem trobar-nos.

L'Eduard ha tingut l'habilitat i la paciència de buscar la temperatura de l'aigua a diferents nivells abans i després de la llevantada. I mireu què ha trobat: resulta que abans de la llevantada, l'aigua estava a uns 20graus en superfície i a uns 18graus als 60m de fondària. Aquesta és la situació habitual per aquesta època. L'aigua calenta a dalt, i l'aigua freda a baix. Dinàmica de convecció, com l'olla de l'arròs quan bull.

Total, que llavors va venir la llevantada, el qual va tenir per una banda, un efecte turmix homogeneïtzador de temperatures i per l'altra, ens va portar a la costa, els bestiari de les profunditats (és aquí on crec que entra en acció l'aparició no anunciada de tanta medusa i els peixos lluna que els van darrere). Després de la llevantada, l'aigua estava a 16,79graus en superfície, però també a 16graus a 80m de fondària (toma ya túrmix!!).

I és clar, les conclusions surten soles.

Ara imagineu-vos que sou un peix de finals d'estiu. T'hi trobes de meravella en una aigua que té més de sauna, que de frigorífic. L'aigua a 20graus, ara m'empasso un sorellet, ara em degluteixo una sardina, que d'aquí a poc vindrà el fred i haig d'engreixar-me en la mesura del possible. De cop i volta un túrmix omnipotent i totpoderós t'engega l'aire condicionat i t'enxampa en mànigues de camisa. Hora de tocar el dos a buscar refugi als raconets on l'aigua no s'hagi barrejat gaire (encara que ningú ho digui gaire i la gent calli com a morts, hi ha qui des de la llevantada s'està fotent les botes amb bestiotes grosses d'estiu a zones de poca fondària on encara deuen trobar l'aigua prou calenta). A la resta del Cap de Creus, el desierto. Només meduses, meduses i oblades. Els peixos lluna que els empaiten i la tonyina aquella que deuria haver fugit dels professionals que a primeríssima hora del matí els estava fotent canya mar endins, no gaire lluny.

Igual que els canvis de temperatura amb els que avui m'esplaio, igualment d'importants són com a mínim, la salinitat i la turbidesa. Si plou molt, les zones properes a les rieres i les capes superficials són poc salades. Si no sóc espècie d'estuari, foto el camp. Si l'aigua està molt tèrbola, no puc veure res de res ni detectar les meves preses. Foto el camp fins que m'hi vegi una mica. Per molt menjar que hi hagi, no em serveix de res si no puc veure'l.

Acostumem a resignar-nos amb un "avui no picaven perquè no volien" i ja està, que al capdevall tornarem la setmana vinent. I acostumem a saber què podem pescar, en base al que hem sentit que està sortint. Però no conec ningú clarament capaç (que no vol dir que no hi sigui, simplement que no el conec) de predir quines bèsties hi pot haver, en base a les condicions físiques (tot i que hi ha qui ho intueix força a base d'experiència).

Crec que la dada que ens aporta l'Eduard sobre variacions tèrmiques és molt interessant. M'agradaria poder saber no només la temperatura a diferents zones, sinó també la força de les corrents dins l'aigua (a alguns peixos els molesta massa corrent, a d'altres els va la marxa), el grau de salinitat, la turbidesa en cada zona. Molt segur que pescaríem més.

Encetava aquest correu parlant de l'aletorietat d'alguns fets. El cos del text però, parlo de pesca i de la presència de peixos com un fet inevitable, conseqüència de les condicions marines provocades pels dies anteriors. És cert que no tenim accés ni manera de controlar els majors índexs marins a cadascuna de les nostres zones de pesca preferides. Així doncs, molt possiblement ens haurem de resignar a continuar considerant la presència de les espècies objectiu com a caprici de la naturalesa i de la bondat de Déu senyor nostre creador. Així doncs que ja ho sabem, avui no hem pescat perquè a Neptú no li ha tingut a bé agraciar-nos amb una bona captura i ens penjarem un amulet del nostre coll per confiar-hi cegament tot el que amb el nostre coneixement no podem arribar a abastar. Fet i fet, la imprevisió del què sortirà avui és un més dels múltiples alicients que té aquesta nostra gran afició.

Molta sort a tothom i majors captures!

Martí
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Peixos, on i quan

Missatge  QUIM C. el Dj 28 Oct 2010, 12:43

Ahir dimecres, tarde -nit a Tamariu res de res, ni peix ni calamars. l' aigua molt terbula i tot i estar anclat molta corrent, la potera anaba horitzontal.
QUIM C.
www.forumdepesca.com

Edat : 62
Localització : FLAÇA
Data de registre : 24/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Peixos: on i quan. És una qüestió més científica, que aleatòria.

Missatge  Anna-74 el Dj 28 Oct 2010, 15:34

Martí Tola, saps una cosa?

és curiós, però ara que ho has comentat m'he parat a pensar, i la veritat es que els dies que no he pescat res, mai m'he parat a preguntar-me perquè, ni com em podia excusar. I dic que és curiós perquè sempre busco els perquès de tot, i en canvi aquesta pregunta no me l'havia fet mai. Potser serà perquè pel sol fet de sortir a mar em donc per satisfeta, com diu en sergispining: "no hi ha dies dolents de pesca, podries estar treballant" (o algo així, perdona si no ho he dit bé Sergi, es que ho dic de memoria).

És important preguntar-se el perquè de les coses, només així es pot millorar. A partir d'ara, amic Tola, escoltaré totes aquestes pistes tant interessants, i quan surti a mar, tindré tanta feina a verificar conclusions que potser no tinc temps ni de pescar... jiji.

Puc fer una petició?

Al pròxim capitol parla'ns de la lluna, diuen que els peixos també estan llunats, es veritat això?

Vinga monstru, passa-t'ho bé aquest finde llarg, ja m'han dit que t'han apartat de mar. Si tinc ocasió tindras noticies meves.
Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dj 28 Oct 2010, 19:47

Felicitacions, m' ha agradat molt el teu escrit cheers

Totalment d'acord amb les teves paraules, de fet, a un altre post 'incitava' a la gent per que es facin un diari de pesca.
Jo tinc el meu de fa alguns anys (el vaig començar amb un amic del delta) i sempre, sempre o casi sempre pots treure conclusions.
Encara que s'ha de tenir clar que els peixos, són peixos........

A la pesca ni que es portin 50 anys pescant es sap tot, però tinc clar que ajuda molt buscar el que més allà i poc a poc es comencen a trobar coincidències o casualitats.

Què pasa amb el jigging normalment ?
O es va quan s’ha d'anar, o pots estar a sobre la pedra o al pecio fent filigranes amb els braços i estarà la sonda a petar de peix i no menjarà cap o quasi bé cap (si generalitzo, la puc cagar)...

Penso que aquest post tindrà molt d’èxit , més si es comença a parlar de la lluna, dels vents, de la pressió, les marees o la salinitat.Per cert, moolta raó, hi han zones a on el temporal...ha anat de meravella Very Happy

Sempre s'ha d'anar a buscar el peix , les informacions calentes dels amics ajuden molt (amor con amor se paga), encara que penso que l'olfacte de cadascun per trobar el peix es el millor que un pot tenir.

Quedaré molt atent al post, segur que hi aprendré coses molt interessants!

Bon cap de setmana !
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 32
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 28 Oct 2010, 20:57

Jo no tinc diari de pesca, però amb el meu pare varem fer el quadern de bitacora, era l'any 2006, la llàstima és que no varem seguir els anys següents. Acabat l'any vaig fer una grafica dels resultats, no es podia esperar menys d'una ment quadriculada com la meva, i només amb un cop d'ull es podia veure quins eren els millors mesos per segons quins tipus de peix. Em sembla que tornaré a fer punta al llapis, ai redeu, ara m'heu fet venir ganes de preguntar-me el perquè de tot, però lo que més em tiba és fer la gràfica al final d'any, i veure com queda el dibuixet... jeje
Anna-74
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dj 28 Oct 2010, 21:09

Anna, Anna... tu sí que ets cartesi-Anna! quin cap més quadriculat. Segur que quan tens mal de cap, et fots les aspirines de 4 en quatre. Una per cada cantonada del teu cap.

Els mesos més bons, per a pescar què?

Si apuntes el nombre de captures al llarg de l'any, et donarà alguna pista. Ja se sap que al Juliol, pesca qui vol. Després de la primavera, surten els petits i darrere seu apareixen els grossos.

Però ja que tens la paciència d'anar apuntant, separa-ho també per espècies. Tindràs una segona gràfica amb més informació.

Perquè ja saps que després de l'hivern bonitolífer, vindrà el llepó. Quan aquest exploti, començaran a aparèixer els sorells. I al cap de molt poc quasi que simultàniament, els bisos. Darrere seu, ja entrat l'estiu, tindrem altra vegada les palomides i els tallahams. I tornarà la tardor i desapareixerà el peix d'aigües càlides i tornaran a començar els llobarros ran de costa per desovar i els bonítols i tornem-hi.

I tampoc és igual a tot arreu. Ja saps que a alguna zona en concret, els peixos hi apareixen abans que a la resta del mar. Per exemple.

Cada espècie tindrà la seva època gloriosa dins del cicle marí (sempre ran de costa, que mar endins deu haver-hi un altre cicle, però aquest no l'explorem la majoria). Però cada època gloriosa té els seus alts i baixos i això és el que trobo més interessant de tot plegat. Si estem de ple en el boom dels tallahams, què fa que durant uns dies desapareixin i treguin el cap més avall? han seguit una mola? una corrent marina els ha tirat aigua freda?

Et recomano que no només apuntis les espècies en cada moment, sinó si en veus, saps que hi són, però no piquen, és important saber si els dies abans han tingut una mica de marejol que ha impedit nedar (i fugir còmodament) als més petits i per tant, els grossos que volem temptar ja s'han fotut les botes quan arribem nosaltres amb les canyes.

Un exemple pràctic. Un o dos dies abans de la superllevantada, algú em deia que el port de l'Escala s'havia omplert de daurades com cap dia abans. Casualitat? jo crec que no. Pocs dies abans d'una llevantada espectacular, que una zona arrecerada s'ompli excepcionalment de peix, no pot ser casualitat. Jo ho interpreto de la següent manera:

La llevantada va venir acompanyada d'una molt forta corrent de fons. A nosaltres se'ns va fer evident quan l'aigua ja era ben de xocolata i les onades grosses, però molt segur que peixos que no són gaire amics de les corrents fortes, ja feia un o dos dies que deurien anar notant que la cosa anava in crescendo. I van buscar refugi dins del port, on s'hi trobaven més còmodes perquè allà no hi havia les corrents que tenien a fora. Segurament que hi van trobar daurades, però no hi van trobar sèrvies, que a aquestes la corrent ja els va bé i fora el port s'hi deurien trobar com un peix a l'aigua (mai tant ben dit). Aquestes, si hi van entrar (ho desconec) segur que no era per fugir d'una corrent, sinó empaitant un peix refugiat.

NO ho trobeu molt interessant tot això? segur que molta gent passa de totes aquestes xorrades. Molta gent en té prou amb saber que si surts a mar amb uns hams i un tros d'esca, de tant en tant pots treure algun peix. I no li cal saber el per què ni el per què avui no i ahir sí. Jo trobo que els peixos que aconseguim no són més que el resultat, una evidència d'un cúmul de causes difícils d'estudiar, una conseqüència de les condicions marines precedents a cada zona. Per a pescar millor el peix que busco, em cal buscar on es donaran les conseqüències d'unes causes que em cal seguir investigant.

Tornarem a pescar, tornarem a clavar, tornarem a vèncer.

Martí Tola.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dj 28 Oct 2010, 22:02

iIMPRESIONAT TOLA.............. espectacular ,sr tola tens tota la rao en temes de corrents ,temperatura del aigua etc ....
de aqui que intueixo que no ets un pescador normal(bueno ja se que ets un peazo de pescador) al que le agrada pescar o sortir nomes a pescar tu buscas algo mes ,buscas trobar els peixos i aixo moltisima gent no hu sap o simplement pasa ,pasa perque nomes vol sortir i passar-ho be.
hi ha gent que fa els seus calculs ,avui sortire al tal pueso per les baixes presions i la mar esta tal .....normalment no solen fallar, casi sempre els troban, encare que no piquen.
pero la majoria de gent se guia per .....................el cap de semana, en tal puesto van agafar una pila de peixos i van a aquell puesto i aqui entra els calculs ,com be dius poder aquell dia hi havia corrent, el vent venia de llevant i el aigua estaba una mica terbola cuan tornen aquell puesto no hi ha gens de corrent el aigua esta clara i no bufa vent total captures 0.
FELICITAS TOLA, TENS UN ADMIRADOR .
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dj 28 Oct 2010, 22:08

No em dec haver explicat bé, ultimament la gent no m'enten, estic en un altre món... jaja.

La qúestió és que sí, vaig separar els peixos per especies, inclús apuntavem sipies i calamars, va ser l'any aquell tan bò, també peixos de fons, doncs encara no havia descobert això del jigging o spinning, i també peix blau. Apuntavem el nombre de captures per especies i el dia, i al cap de l'any la grafica parla per sí sola.

Clar que si haig de prendre nota de tants paràmetres com dius, més que una gràfica hauré de fer una tessis doctoral.

Jo sí que ho trobo interessant, i ho dic de veritat que m'has fet venir ganes de tornar a agafar el bloc de notes.

I perquè no fem un quadern de bitacora entre tots els del fòrum?
Fem un post, cada un que apunti el nombre de captures, el dia, la zona (a l'engros, per no desvelar secrets dels mes recelosos), l'estat de la mar, el vent... etc... evidentment els peixos prohibits no conten, o s'apunta que ha estat captura i solta... i al cap de l'any em comprometo a fer un estudi de debò.

Però Tola, no em deixis sola.... jajajajaja
Anna-74
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dj 28 Oct 2010, 22:15

no si... ja ho vaig deixat escrit per la posteritat al repor els bonítols... en Tola és el puto científic! Jo disposo de la intraestructura i ell la superestructura, és a dir, pels que encara no aneu torrats... jo dic i faig tonteries i ell pensa la manera de pescar.

i els dos fotem filigranes a mar!

Tola, TOla... dimecres anem a buscar la Duna? comença a ser hora de pescar...

(vaig a explicar contes, si no m'hi quedo, tornaré més tard! Ahir em vaig quedar conectat fins la una... però no hi era! jajajaj em vaig a dormir abans no sortís en patufet de la panxa del bou! l'haurà cagat ja?)

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dv 29 Oct 2010, 00:40

Felicitats Martí, Que Quer intergal.làctic!

Cada dia em sorprèns més, jo també m'apunto i em comprometo amb el diari, pot ser bona cosa

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bernau el Dv 29 Oct 2010, 16:08

Espectacular l'explicació sobre la temperatura i la llevantada.

Jo sabia que per sota de 17º els peixos passen a situació de baixa activitat, i que per les tonyines has de buscar els grans barrancs submarins, i posar-te a un costat o altre en fucnió del vent i el corrent (els corrents xoquen amb les parets del barranc, pugen cap amunt i arrosseguen el menjar delk fons, que atrau als peixets, que porten a les tonyines)

Però l'explicació de la temperatura i el seu repartiment m'ha semblat fantàstica. Ara haurem de treballar la salinitat, la lluna i els corrents On es poden trobar dades?
bernau
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Localització : L'Estartit
Data de registre : 23/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  cetrero33 el Dv 29 Oct 2010, 17:18

molt interessant el que has escrit tola, jo tenia escoltat alguna cosa sobre la temperatura de l'aigua però no tenia molt clar com anava. i és com tot si saps com funciona la natura, sabras que buscar en cada moment, i així em va ami que sempre vaig ha cegues jajajaja.
cetrero33
www.forumdepesca.com

Localització : maçanet de la selva
Data de registre : 10/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dv 29 Oct 2010, 19:19

Martí Que Quer-t’he fet!!!!!!!!!!! Quin lio m’has fotut. Amb lo tranquil que estava només esperant el diagnòstic del temps dels Mauris o Molines de torn, pendent de si farà sol, vent o plourà....i deixar la resta als astres, ocelleres i/o corrents i pensar que tot quedava al fet de si avui tenen ganes de fotre’s un ferro o no. ´

Ara hauré de comprar un termòmetre de mà (només en tinc un de vaginal que, per motius obvis, no serveix) per comprovar la temperatura de l’aigua un metres més avall ....

Com que veig que hi ha qui s’apunta a fer estadístiques, ja m’estic muntant una fulla de càlcul per controlar tots els paràmetres .....per arribar a la conclusió de dir: avui l’aigua freda...una mica tèrbola...no es veuen ocells...fot una rispa que no vegis....saps què...me’n va a esmorzar....JAJAJAJAJA

Martí Que Quer, àlies Dr. Tola (per alguna cosa deu ser), com sempre, tot un plaer...
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bonitolet el Dv 29 Oct 2010, 20:48

Clap, clap, clap... Tola for president!!!!

Impressionant, com de costum!
Quina tasca tan important la de posar neurones als fenòmens de la naturalesa! Recordem que els peixos formen part d'aquesta, i que amb el mètode científic combinat amb l'experiència, podem predir un munt de comportaments i fets. Ja que estem a la tardor, podem agafar l'exemple dels bolets.
Sempre s'ha dit entre els boletaires que "allà on hi trobis un pinatell o un rovelló, busca-hi bé a la vora perquè acostumen a estar en "clapes": no van mai sols". El fet captat a través de l'experiència es transforma en teoría, i la micología s'ha encarregat de donar l'explicació, el per què.
Està clar que el primer pas i inprescindible és la observació. El raonament, la busca de teoríes i la seva demostració són estrictament posteriors a una bona observació. Per això em sembla una molt bona idea la recollida de dades a través del diari de pesca. De fet, hi ha un "forero" que ho va estar fent al seu blog:

http://llampuga.blogspot.com/

Si us hi fixeu, a partir del post del 18 de gener de 2009 cap a enrera, va detallant les espècies, el tipus d'esquer, la zona... Imagineu tenir aquesta informació, juntament amb un petit parte pre i post metereològic, de tot un any de sortides de pesca! A l'any següent, quan arribi la primavera per exemple, podriem dir: "l'any passat van començar a entrar els tallahams a mitjans de maig, quan l'aigua estava a X graus, i en vaig pescar a tal zona amb aquell esquer i a tal hora del dia".
Sería una molt bona manera d'aprendre dels nostres èxits i dels nostres fracassos.
Compteu amb mi per participar-hi!
Per cert, demà al matí potser em deixo caure un parell d'hores per l'Escala... Avui ha bufat fort del sud i l'aigua està molt i molt clara...
bonitolet
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : Girona
Data de registre : 15/01/2010

http://historiadunaficio.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 29 Oct 2010, 20:50

Ostres, ostres, ostres... anem a pams i responc punt per punt en ordre cronològic (que ho té tot de crono, però no del tot lògic).

QUIM C. escrigué:Ahir dimecres, tarde -nit a Tamariu res de res, ni peix ni calamars. l' aigua molt terbula i tot i estar anclat molta corrent, la potera anaba horitzontal.

Quim, aportacions com la teva són tant o més importants com aportar una foto d'un dèntol tridimensional (posem per cas) per a lluïment de les teves arts halièutiques.

Si un diu que a tal zona, ahir li va sortir tal bèstia, home, a ser possible, correm-hi si el tipus de bèstia t'interessa, però més que ser-hi, el més important és estudiar les condicions dels dies anteriors, perquè si no hi podem anar aquell dia, sapiguem que el dia que es tornin a donar aquelles condicions, serà sensat tornar a ser-hi.

Igualment, és molt important observacions del tipus que aportes. Molta corrent, ni un calamar, la popera horitzontal... si jo no tinc la sort d'haver pogut sortir, ja sé quines bèsties puc temptar a la teva zona i quines haig d'anar a buscar a unes altres raconades. Això és una de les grans aportacions del fòrum. T'estalvien anys i anys d'observacions i serveix molt per a orientar el tipus de pesca del dia que sortim.

Per molt insuls que alguns puguin trobar el tipus d'aportacions com la teva, t'asseguro que no és en ba. I va això per la multitud de galifardeus que es limiten a llegir el fòrum i només absorbeixen informació i callen com a morts. Galifardeus! a veure si ens expliqueu com us va, sense excuses del tipus, no és que jo no dic res perquè no pesco res. Digueu doncs que no pesqueu res i com ho feu. Potser algú us pot dir si és que no hi ha peix, o és que no ho esteu fent bé.

sergispining escrigué:iIMPRESIONAT TOLA.............. espectacular ,sr tola tens tota la rao en temes de corrents ,temperatura del aigua etc ....

FELICITAS TOLA, TENS UN ADMIRADOR .

I ara! si us plau! no sóc digne ni de besar-li els peus a vostè, el gurú llobarrífer, el terror de les feres! turment i flagell de les sèrvies i palomides. I ara! i ara! per favor! Si per damunt del seu cap hi ha només l'àuric Administrador d'aquest fòrum, en Kruskis, l'entronitzable!! Aquell en el qui la llum parla.

bernau escrigué:Espectacular l'explicació sobre la temperatura i la llevantada.

Però l'explicació de la temperatura i el seu repartiment m'ha semblat fantàstica. Ara haurem de treballar la salinitat, la lluna i els corrents On es poden trobar dades?

L'Eduard les havia tretes de la boia de Roses (per cert, us recomano la seva web http://mardamunt.blogspot.com/ agradables explicacions i excel·lents fotografies).

Llàstima no tinguem més boies i que ens aportin dades de turbulències, velocitat de les corrents, grau de plàncton, etc.... l'alçada de l'onatge i la velocitat del vent. Tot això ens serveix per entendre el nostre medi i per tancar-nos a casa i deixar el caiac amarrat si veiem que ens ve una onada de 10m, però no ens serveix gaire per a entendre millor el medi marí (a mi no gaire, vaja. Als científics, potser sí). I és que no coneixem res de res del mar encara (crec jo). Sabem que hi viuen unes bèsties que en diem peixos i algunes altres que en diem musclos. Crec que una prova prou evident que no coneixem res d'aquest medi és la forma com el tractem, el concepte que en tenim. La costa no és la piscina salada de les ciutats (ni l'abocador). Val a dir que per sort, el concepte mar-abocador-lloc on fer desaparèixer per sempre tot el que no volem veure, fa temps que ja no el tenim a nivell global de la nostra societat. Encara recordo les columnes d'escuma que es formaven al trencant de la Mar Bella de tots els claveguerams que lliurement hi abocaven. Eren unes columnes tant altes com jo llavors!! Però encara hem d'avançar més en conèixer aquest medi abans no ens haguem de resignar a veure com progressivament va disminuint-hi la vida, intuint que en som la causa, però desconeixent-ne els perquès ni com fer-ho millor. Conèixer és estimar. Això sempre.

Un exemple prou trist: trobeu normal que a aquestes alçades encara tinguin lloc les aportacions de sorra al litoral????? quina gran pensada, deu haver dit algú. Trec sorra del fons i la tiro a la platja que se l'han endut els temporals. I després dels temporals de Tardor de l'any vinent, tornem a enterrar-hi alguns milions. I un güevo frito! si arrenques la sorra del fons, t'estàs carregant la vida a la zona d'extracció, la qual per altra banda és zona de cria per a peixos que viuen a altres zones. Més trist encara, llençant-la a la costa estem soterrant la zona de trencant, on viuen comunitats de cucs i cranquets que són una autèntica delicatessen pels llobarros i altra fauna. No hi ha cucs, doncs no hi ha llobarros. Tant senzill com això. Als llobarros no els parlis de que "és clar, és que ens hi hem vist obligats perquè així no marxa el turisme i els restaurants de la zona i els hotels i les arques Municipals i .... i...". Deixa't d'òsties. Hi ha cucs i cranquets o no n'hi ha??!! No? pues nos vamos. I punto. I així els va a moltes zones. Tenen un fantàstic desert de sorra i aigua salada on es poden remullar i gaudir en família. Mesos després d'una actuació d'aquestes de restitució de sorra litoral, el mar mirat amb ulleres de bucejar, fa pena. És un autèntic desert de sorra i aigua.

Aquestes supercampanyes periòdiques promogudes per Ajuntaments, Generalitat i Ministerio (la de milions que porten llençats al mar cada temporada!!) han convertit la costa del Maresme en pràcticament un desert de sorra i aigua. El Maresme. D'on li deu venir el nom? us imagineu els llobarrots i macrodaurades que hi deuria haver fa 100 anys en aquesta zona?? parleu amb els pescadors de canya del Maresme, a veure quants llobarros treuen al cap de l'any i cas que siguin més de zero, quina mida feien. El Maresme està fet caldo. Sort en tenim a Roses de les llobarreres que van repoblant. Hem de fotre canya als saltamarges que inconscientment s'afarten a pescar llobarrets i ser molt conscients del que ens enduem a casa.

Un altre exemple, encara: fa cosa d'un parell d'anys hi va haver una notícia d'un tauró que voltava una de les platges de Tarragona. I no van parar fins que van caçar-lo. Incomprensible. La única forma d'entendre una actuació com aquesta (i els aplaudiments pertinents) és des d'una societat que es mira el mar com un espai on esbargir-se, un espai natural al servei de la ciutat. Mai com un medi aliè amb el que cal conviure i respectar. El tauró estava a casa seva. Rondava la costa aquells dies doncs perquè deuria haver-hi arribat empaitant alguns peixets, perquè deuria buscar poca fondària per protegir-se d'alguna altra fera pitjor que ell o perquè estava malat (o ferit) i allà els seus depredadors no el buscarien. El tauró estava al seu medi. Però la societat va interpetar com una intrusió inacceptable, que el tauró estava envaint la piscina salada de la ciutat i no van parar fins a eliminar-lo. Molt bonic.

No hem entès res, encara. I no està el mar per seguir abusant-ne.

caproig escrigué: Ara hauré de comprar un termòmetre de mà (només en tinc un de vaginal que, per motius obvis, no serveix)

Doncs si no serveix, administra-li al dependent per via rectal. Ai, no, que a aquest forat tampoc toca.

caproig escrigué: Com que veig que hi ha qui s’apunta a fer estadístiques, ja m’estic muntant una fulla de càlcul per controlar tots els paràmetres .....per arribar a la conclusió de dir: avui l’aigua freda...una mica tèrbola...no es veuen ocells...fot una rispa que no vegis....saps què...me’n va a esmorzar....JAJAJAJAJA

Sempre tant pragmàtic, tu. També és una opció. Sortir cada dia i pescar en funció del que va sortir ahir... o preguntar què va pescar ahir el veí, en su defecto. És així com funcionem la majoria. I fora estadístiques ni històries.

De cara a la gent que s'ha engrescat amb l'estadística, proposo a l'Admin que creï una taula editable on hom hi vagi introduïnt les dades. Pels qui pensin que "si, home! aniré dient públicament el què pesco, on i quan" penseu que podeu penjar les dades passades un parell de setmanes. Les condicions marines hauran canviat i no tingueu por de trobar-vos l'endemà la zona envaïda.

caproig escrigué: Martí Que Quer, àlies Dr. Tola (per alguna cos deu ser),

Per la mateix regla de tres, em pregunto per què et vas posar aquest nom de Cap Boig...

bonitolet escrigué:Clap, clap, clap... Tola for president!!!!

Impressionant, com de costum!

Bonitolet, bonitolet... però si és a vosaltres que es deu el que escric. Jo només he lligat caps. De fet, saps tant bé com jo, que el qui parlava de multitud d'orades dins del port de l'Escala era... era algú que coneixes molt bé. Es podia confessar el secret, ara que ja han passat setmanes, oi?? espero no et sàpiga greu. Tu també hi has contribuït! i en Quim C quan diu que no pesca res i ens descriu les condicions d'una zona concreta i això jo hi poso lletres, però el mèrit és de tothom qui aporta informació útil al fòrum! Una vegada més, la unió fa la força.

Vinga! a veure si entre tots aconseguim que els nostres fills entenguin millor com funciona aquest mar que a tots tant ens apassiona.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dv 29 Oct 2010, 22:14

Amic Tola, m’ho agafo amb conya per que el teu post no se’l pot rebatre ni científicament però, per corroborar l’abús diari que se’n fa del nostre mar, tot seguit
faig un petit relat del que m’ha passat avui, i que si no m’importés no n’hauria fet cap foto, només lamentar que estan fetes amb el mòbil i la qualitat es justeta.

He pescat un parell de bisos, la sonda, com veureu, marca peix a tope, temperatura de l’aigua 17º i fons de 46 metres, en la sonda no es veu per que marca el rebot a 12 metres del banc de peix.

Avui es el dia de Sant Narcís, felicitats a tots, i a Girona son les fires i jo he aprofitat per sortir a pescar. Hi havia molt d’ocellot però sense treballar en un lloc concret...Perseguint-los m’he anat endinsant fins a trobar-me amb les barques d’arrossegament....això sí que es un desastre.

Sobre elles, les barques, hi havia un núvol de gavines menjant del que tornen a l’aigua, mort. En llencen més que no n’aprofiten i he intentat fer unes fotos. Les barques no eren pas molt lluny de mi però objectiu de la càmera es petit.

Ah, he plegat a les 11 per que resulta que tenia que anar al perruquer...tot un dia rodò...

Jo m’estava movent sobre un fons inferior a 50 metres i la barca estava entre mi i la costa.....Els que coneixeu la zona, el fons es Montgo...està passant prop del Marmoler...no cal dir res més...,

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 30 Oct 2010, 01:43

Tola escrigué:De cara a la gent que s'ha engrescat amb l'estadística, proposo a l'Admin que creï una taula editable on hom hi vagi introduïnt les dades. Pels qui pensin que "si, home! aniré dient públicament el què pesco, on i quan" penseu que podeu penjar les dades passades un parell de setmanes. Les condicions marines hauran canviat i no tingueu por de trobar-vos l'endemà la zona envaïda.

Ja estem demanant?? Bueno... ho estudiarem.... aix aquest Tota.... si no fos tan macu.... I love you I love you

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum