MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Setembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

De les anelles de les canyes. Aix, les anelles!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

De les anelles de les canyes. Aix, les anelles!

Missatge  Tola el Dg 10 Oct 2010, 14:53

Nanos, estic emprenyat amb els fabricants d'anelles.

Les canyes més antigues, les anelles duraven una eternitat. Ara no. Es rovellen, es fractura la porcellana i acaben trencant. Vas a comprar-ne una i et diuen que costa 30euros una sola anella (!!!!!!) recony! si no en vols una de 10 euros (!!!!) que et diuen se't trencarà més aviat. No te jode??!

I casualment, dels models antics, ja no se'n troben. A mi això me huele a negoci. Venen una canya amb les anelles brillants i noves. Et cobren el gust i les ganes i continuen guanyant pasta amb la mateixa canya, amb el manteniment d'unes anelles que has d'anar canviant periòdicament.

Mireu les fotos i jutgeu-ho per vosaltres mateixos. Em nego a creure que l'evolució de les anelles sigui casual.

Aquesta és una anella actual. Una única pota de suport. Fina a més no poder. Un punt de rovell o una enganxada amb el transport i patam! ja la tenim trencada.

Aquesta anella també és d'una canya actual. Fixeu-vos la debilitat de la unió entre la llengüeta on l'anella queda fixada a la canya i la base de l'anella. De fet, a l'esquerra hi hauria d'haver una altra llengüeta. Es va trencar un dia sense més ni més. Si és que està cantat amb aquesta finor en el punt on acumula tensions. El plàstic, segur que podria ser més adient. I que no és una anella dels xinos, eh?! Fixeu-vos encara amb un altre detall: la llengüeta té un punt dèbil on s'enganxa amb la base de l'anella, això ja ho he dit unes línies més amunt. Però és més: fixeu-vos que la base del suport de l'anella no toca a la canya. És a dir: la base de l'anella no toca a la canya i la llengüeta sí. Hi ha com un retranqueig que fa que les llengüetes toquin a la canya, però la base de l'anella no. Crec que fer una peça així és més complicat que una base tota recta. Però fent aquesta espècie de mossegada rectangular a la base, el conjunt es fa encara més dèbil i així trenca abans. Sospito que això no és casual.

Mes anelles actuals. Fines com un filferro, sensibles al rovell i fràgils com una canya. Les dues trencades en un punt de rovell. Patam! oberta l'argolla, salta l'anella de porcellana i la veus esclatar quan llences i l'anella de porcellana surt disparada i xoca contra l'anella següent. Mecaguntot!

Un altre exemple del que deia a la última foto. Una altra anella que vaig canviar abans no acabés de petar.

Les punteres ja és un escàndol. Fixeu-vos com està feta aquesta anella (i totes les que fan ara!). Fixeu-vos com treballa i com està feta: benbé a la punta s'hi aguanta per dos pirindolos col·locats finament dins del tubet de l'anella. Sí, hi una un filferret que fa de cartel·la de reforç... però resulta que la cartel·la aquesta està subjecta per darrere i soldada al tubet. No seria més reforçat si el filferret passés per davant del tubet i no per darrere?? Imagineu-vos el fil fent força i la canya corbada. Efectivament, la cartel·la està soldada al tubet, però els esforços aplicats tendeixen a arrencar l'anella del tubet. No heu trencat mai la soldadura aquesta i us ha tocat canviar l'anella puntera? Suposo que s'entén. Vols dir que no seria millor fer-ho al revés i passar la cartel·la per davant del tubet perquè la cartel·la tingués el tubet per fer reacció??

Bé, ja hem plorat prou i ja hem vist que les anelles que fan ara són una mica una porqueria i quasi que diria, pensades amb mala idea. Solucions.

Doncs no n'hi ha gaires, francament. Pagar si se't trenquen i comprar-ne una que saps que és una porqueria (no tens opcions) i per la que et cobraran una fortuna. Les anelles d'abans han desaparegut del mercat.

Alguna vegada m'he trobat una canya vella al contenidor. Les agafo per treure'n les anelles. Són igual de dolentes, però m'estalvio els 30euros que et claven. Apretant amb un ganivet o amb les mans, normalment surten. Si no us en sortiu, escalfant lleugerament amb un encenedor, l'anella surt de meravella. Compte a no deformar la canya!

Abans no se'm trenquin les punteres, jo les reforço. El dia que pescant se us faci un embolic al trenat i hagueu de tallar-lo, no el llenceu! guardeu-ne un trosset i com que no és elàstic, us anirà bé per fer un lligat sobre l'anella puntera. Una mica de pega assassina damunt del lligat i ja la teniu reforçada. Us durarà moooooolt més.

Sempre hi ha alguna canya vella que no fem servir perquè se li va trencar un tram que mai vam substituir, perquè ens la van regalar o perquè hem canviat d'estil de pesca. Si les anelles són bones, no és difícil desmuntar-les i aprofitar-les per substituir la que se'ns ha trencat.

Us poso algunes fotos d'anelles de les d'avantes que m'han durat anys i panys sense fer-se malbé i que he acabat reciclant per substituir anelles més modernes que se m'han anat trencant. I mira que els he donat guerra a aquestes anelles velles! Sí, no és tant estètic com si totes les anelles fossin iguals, però també funciona. Aquestes anelles de porcellana blanca i vermella en concret, me les va comprar mon pare als inicis de la meva afició, per equipar la seva canya de bambú que des de sempre havia vist aparcada al sota-escala. Va ser un conjunt d'anelles que no deuria costar més de mil peles i m'han durat tota la vida i han sobreviscut a tres canyes. Encara tinc totes les anelles i més d'una canya actual porta anelles d'aquest paquet ja quasi més antic que vell.

No us perdeu aquesta anella! Clàssica entre clàssiques de els canyes amb les que tots hem començat. La meva primera canya duu aquestes anelles. Sí! encara les té totes. I això, que un dia, a Port de la Selva li va passar un cotxe per damunt de les anelles. Res, una mica de força i l'anella ja tornava a tenir un aspecte magnífic. Amb una canya d'ara, després de passar-li el cotxe, us tocaria canviar anella segur i canya, segurament. Aquesta anella és molt cutre, però més guerra que aquesta canya amb aquestes anelles, no li n'he donat a cap! i encara em dóna bones carpes, barbs i alguna truita de tant en tant!! Un capítol a banda podria dedicar-li a la meva primera canya (a banda de la de bambú que vaig heredar de mon pare), aquesta que té les anelles de filferro i prou. Em penso que per dins és de fusta. Mira que li he fotut malstractes. I aguanta com una jabata, és resistent com cap altra i té un tacte que m'encanta. Llàstima que és una mica massa curta. Però per spinning lleuger seria la repera!

Això sí que és un sistema de puntera ben resistent i no el que foten ara! Però en 30 anys o més (vaig heredar aquesta puntera) només han venut una anella i és clar, no interessa. Compareu el sistema amb la foto de puntera actual que us he posat i ja em direu quina té millor pinta d'aguantar. No és tant bonica, però no hem de sacrificar prestacions en pro de l'estètica, recony!

Editat per darrera vegada per Tola el Dl 11 Oct 2010, 11:32, editat 2 cops en total
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: De les anelles de les canyes. Aix, les anelles!

Missatge  raul7 el Dg 10 Oct 2010, 22:40

tola... tens les tens totes, pero que hi farem. fins que algun manetes ens fes les anelles en de pasá pel tub.
yo estic mirant cañas y per el tema de les anelles en torna boig.
- porcelana
- oxido de aluminio
- sic
- fuji sic
- or de no se qué ( l'ultim que ha surtid)
- .....

total de la moguda, si vols anelles per un temps, amb costa la caña 480.00 €

bambu i filferro com abans, i que els bombin.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 10 Oct 2010, 23:35

Benvolgut mestre Tola, ets un romàntic però, es una batalla perduda. No fa gaires dies vaig fer neteja, i vaig regalar 10/12 canyes que tenien algun d'aquest problemes, però tranqui que si encara no en tinc 20 no en tinc cap.

Recordeu el rodet Sagarra? Més enllà de la lluita de preus, primer coreans, i ara xinesos, asiàtics en general, el seu problema era un producte poc evolucionat que durava massa. Els dos últims rodets de més de 30 anys que tenia d’aquesta marca (estan en bones mans) tenien un anoditzat de l’alumini perfecte, no s’oxidava mai. També val a dir que ara només serveixen per pesca a canya aturada o estar en una vitrina.

Ara es tracte de treure al mercat models nous contínuament, amb dissenys excel•lents, que fan que encara que el que tinguis a casa estigui amb perfecte estat de funcionament, et crea la necessitat de comprar-ne un altre. Val per rodets, canyes i qualsevol altre estri. Al final he aprés a comprar les coses de un cert preu a empreses que durant la garantia no et crea cap problema per canviar-ho. Ara es tracte d’estratègia. Així ho volen, així ho tenen. La globalització es això, no perdeu el temps en si es xinés o no, al final tothom qui pot ho fabrica on li surt més barat.

Agafeu qualsevol cosa que tingueu a mà, el mòbil per exemple, molt nokia, motorola, etc. calçotets, bragues, camises, televisors i tot els estris del sexshop... l’obres, mires l’interior i....made in xina.

El proper pas es Àfrica.

Moraleja!!!! COM QUE NO FUMO ( NO HAURIA DE VEURE) I ENCARA GASTO POC EN PILES, QUAN ESTIC “DEPRE” ENTRO EN UNA BOTIGA DE PESCA I CELEBRO QUE ESTIC VIU!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dl 11 Oct 2010, 02:57

Dear Mr.Tola,

Vaia currasso el post de les anelles, és un treball monogràfic d'aquells que hauria d'anar fent de tant en tant l'admin per donar un quelcom més al fòrum... Very Happy Very Happy

Merci guapetón!

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  calador el Dl 11 Oct 2010, 12:19

Ei Tola! Molt bo el text.
Estic d'acord amb tu, jo tinc canyes antigues amb anelles molt resistents, i canyes més modernes que es rovellen ràpid i acaben saltan de la canya.
Què hi farem? Als fabricants no els interessa fer les anelles amb un bon material i resistents. Els interessa fer una cosa maca que amb el temps hagim de canviar i aixi guanyen un extra amb els recanvis.
Avui dia, això passa amb les anelles i amb tot. I si no, què me'n dieu dels cotxes??? El mateix!
calador
www.forumdepesca.com

Edat : 30
Data de registre : 15/06/2010

http://www.aficionatalapesca.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 15 Oct 2010, 14:16

Estimat amic marTITOLA,

posem les coses a lloc:

primerament et vull felicitar pel post, realment extraordinari!

Llavors et vull estirar les orelles... per pagar 30e d'una puta anella. Però on collons les compres, tu? Jo n'he canviat un fotimer, i amb feina i tot, em val entre 3 i 5 euros!

Parleu amb en Manel de subprof, si no en tenen, ja us diré on.

Altra cosa, realment ets un romàntic, nano. No et contentes amb els poemes d'amor que t'envio, que a sobre has de coleccionar canyes retro?

La pesca s'ha modernitzat molt. Els trenats són fils que desgansten un colló les anelles, i això ho has de saber perquè les gastem cada dia que vens a la Duna. Ja no parlo només del fet d'aguantar les carreres dels bonítols i els dèntols que treus als meus morros, parlo de la simple fricció que pateixen les anelles amb el jigging, l'espinning, i la marecuvaparirtot. Treballar amb jigs desgasta articulacions i, sobretot, el material.

Bons carrets i bones canyes, no valen antiqualles!

Tinc canyes que en diuen bones... valen uns 100e, que ja és molt. Al segon dia d'anar als bonítols em va saltar una ceràmica, al tercer la puntera a tomarpelcul...

saps què, nano, ja no vaig amb canys bones, ara només compro les millors. Fora problemes!

Què va passar l'últim dia que vas venir amb mi? Que a la mitja hora pescaves am la meva canya: 0 problemes, tot satisfaccions.

gasta't la pasta, nano, i si no en tens, compra anelles a màxim 5 euros, que hi són.

els números canten: les meves canyes tenen 10 anelles. A 30 e l'anella, ja en pagues 300! i per menys de 300 tens la millor canya de cada casa.

ah, i no compro mai canyes amb anelles "monopata", només de mira-les, el meu fantasma les fon! jajajaja

sempre anelles de tres potes, i mai articulades.

Tenia 4 canyes d'spinning: amb tres anys totes a la deixalla, més de 200 euros segur. Amb les que tinc ara, amb dos anys i no sé quants tiros a l'aire, i com noves.

ja estan amortitzades!

al novembre tenim comptes pendents, tu i jo... no em portis canyes retro, ni anelles de 30e mal muntades...

que al novembre ho rebentarem tot!

volíeu pesca?... parlarem només de pesca, doncs.

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Ds 16 Oct 2010, 01:08

Raül escrigué:

Encara que t'hagis convertit al budisme, sempre et quedarà el teu rerafons provocador... la teva Belén Esteban, princesa del poble per uns, púrria pels altres. Ai Raül, animal controvertit fantasmagòric del meu cor....

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 16 Oct 2010, 07:42

sr.tola ,raul i companyia jo explicare la meva .ja fa mes de tres anys que porto la meva canya i de moment cap problema, he tret de tot, la canya es una del decarton de la cual estic molt ,pero molt content ,els unics entrebancs que he tingut van ser amb el fil i ara amb el carret per culpa de un rodament, jo crec que el secret esta en rentar be les anelles ,sempre que termino la jornada si hi ha aigua les desalo i cuan arribo a casa tambe les rento amb una valleta umida, despres aixugo i fora, 60 euros i ja fa tres anys i nois jo la faig servir. per el tema del trenat, encare no es veu res anormal a les anelles i espero que durin molt mes .
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 16 Oct 2010, 09:55

kruskis escrigué:
Raül escrigué:

Encara que t'hagis convertit al budisme, sempre et quedarà el teu rerafons provocador... la teva Belén Esteban, princesa del poble per uns, púrria pels altres. Ai Raül, animal controvertit fantasmagòric del meu cor....

jajajja, poden canviar les formes, però no puc canviar el meu fons...

i Sergi, tens raó. Però fixa't amb una cosa: tu ets un nano fi, molt fi. Jo tracto el material com el provocador que sóc: a patades! Sempre dessalo les canyes amb un cop d'aigua dolça al moll, no faig res més. Tampoc engrasso el rodet, i no canvio mai ni baixos ni rento els jigs i peixets artificials. I així em va...

ara estic uns dies parats, la feina, el temps, la family i he de portar la Duna a repassar. Aprofitaré aquests dies al dic sec per revisar el material:

-ordenar artificials per "espècies": passejants, popers, jigs, ...
-caviar anelles i poteres
-canviar trenats, baixos, mosquetons...
-i ordenar la taula del despatx, que carda pena am tant material de pesca!

en fi, el material s'ha de tenir en bones codicions... i a mi sempre m'ha fet mandra, això. T'asseguro Sergispinning qu, la teva canya a les meves mans, ja estaria a la deixallaria. Assegurat!

per cert, Sergi: aviat veurem si les teves anelles aguanten uns quants combats de veritat. Espera la meva trucada, arribarà.

"paio, neng... lo vas a flipar!" jajajaja

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 16 Oct 2010, 11:10

la veritat que jo aquesta canya ja la tinc mes que amortizada i si es trenca comprare la mateixa ,es molt dura, farem la prova amb la teva jajajajajaj (esperet aquet cap de setmana a barcelona ........ja tu dire si aguanta o no i si es trenca que mori en combat com un guerrer)jajajajaj
en aquesta canya el any pasat vaig tindre dos picades de tonyines (soposo perque en 30 segons me vaig quedar sense fil, la primera va trencar poc trenat del primcipi pero la segona se ba emportar 150 metres )la meva canya ja esta acostumada jajajajajajj
si me enrecordo dema faig un video i el penjo.
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Ds 16 Oct 2010, 14:58

ilicium team.... no sergi? si es aquesta yo tambe la tinc. les anelles son sic y la qualitat es bona.
raul7
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 16 Oct 2010, 15:48

no raul7 , es la lure power 50 80, 235 grs ,suposo que les anelles son imitacio sic, son de color blau i posa una s val 54 leuros, la que dius tu es la pepino jajajaj me penso que eren 84 leuros i si porten anellas sic la veritat esque me vaig comprar aquesta per tot terreny i le tinc molt de carinyo, pero volia la que dius tu pero no estava.
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 16 Oct 2010, 16:01

jajajaja, m'encanta provocar...

he borrat tres cops el missatge abans de publicar-lo... m'he de mossegar la llengua constantment!

vaig veure del que ets capaç, Sergi, amb un sol dia en vaig tenir prou per saber quina mena de pescador calces, i ets dels millors.

dona'm unes setmanes... i t'asseguro que disfrutaràs de debò.

t'ho mereixes, company.

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Ds 16 Oct 2010, 23:29

si dema hi han tonyines................ la trenco per tu, jajajajajajajaj
son casi les 22:30 i encare estic preparan el material (aquesta vegada son tres capsas i no una de esquers jijijijiji 1ª popers,2ª paseantes i rapalas, 3ªjigs........ al ataque)
sergispining
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dg 17 Oct 2010, 12:11

sergispining escrigué:no raul7 , es la lure power 50 80, 235 grs ,suposo que les anelles son imitacio sic, son de color blau i posa una s val 54 leuros, la que dius tu es la pepino jajajaj me penso que eren 84 leuros i si porten anellas sic la veritat esque me vaig comprar aquesta per tot terreny i le tinc molt de carinyo, pero volia la que dius tu pero no estava.

hi han dues de oferta.... no tenen la funda pero estan perfectes, si les vols... et dic on estan.
raul7
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 17 Oct 2010, 12:55

[quote="raul7"]
sergispining escrigué:no raul7 , es la lure power 50 80, 235 grs ,suposo .
Les canyes que parleu son exclusives de Decathlon. Les trovareu al Decathlon de Sant Boi de Llobregat. Estan molt be dins la relació qualitat preu. Si n'hi ha en estoc les poden demanar des de qualsevol altre centre.
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dg 17 Oct 2010, 21:49

[quote="caproig"]
raul7 escrigué:
sergispining escrigué:no raul7 , es la lure power 50 80, 235 grs ,suposo .
Les canyes que parleu son exclusives de Decathlon. Les trovareu al Decathlon de Sant Boi de Llobregat. Estan molt be dins la relació qualitat preu. Si n'hi ha en estoc les poden demanar des de qualsevol altre centre.

les que dic, estan en oferta perque no tenen funda. son ilicum team en 2.40 acció 10-30 ... i una 2.70? he de comfirma la de 2.70.
aquesta val sobre els 100 leuros i estan per 70.
raul7
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Chinesteta el Dg 17 Oct 2010, 22:37

Jo tinc la Ilicium Team de 2,40 m, la gaste quan em conviden a pescar desde embarcació.
Em costà el que digueu sobre els 100 €, es la canya més cara que tinc.
He vist 2 Ilicium Team, sense fer res mal, al llançar trencar-se alguna anella, sense més.
Val que el Decathlon te GARANTIA de 2 anys, però no es normal, les canyes son collonudes, però les anelles molt fluixetes. Al menys ho dic perque sols gaste canyes del Decathlon.

Tola t´has currar moltísim aquest POST i jo estic 100 € d´acord amb tu.
La majoria de les canyes que he tingut, que han pescat en MAR, sempre hi ha hagut alguna anella que s´ha trencat. Si gaste trençat i es molt posible que desgasten la porcellana, però el que trenca es la part de metall.
Part que com diu el mestre TOLA, es més que fina, persupost fet adrede perque duren menys temps.

Chinesteta
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Algemesí (Valencia)
Data de registre : 29/01/2010

http://www.chinesteta.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 18 Oct 2010, 11:39

Raül escrigué:Estimat amic marTITOLA,

Llavors et vull estirar les orelles... per pagar 30e d'una puta anella. Però on collons les compres, tu? Jo n'he canviat un fotimer, i amb feina i tot, em val entre 3 i 5 euros!

No, si ja m'ho deia el paio aquell, rere el taulell: "és que costen 30euros perquè són anelles "fugi"!! i tant si són fugi! i cuita-corrents amb aquest preu. Al sentir el preu em vaig quedar més glaçat que en ple hivern sobre la Duna. I jo que me'l miro a aquell saltamarges vestit de venedor benvolent i jo que me li atanço efusivament i li dic "abraci'm, home, abraci'm!!" i el venedor, tot estranyat "que l'abraci, per què?!"

-"Collons! perquè amb aquests preus, vostè i jo tardarem molt a veure'ns!!"

No, si ja m'ho deia el tio que eren anelles fugi...

Clar que si no li importa que se li trenquin abans, en tenim aquestes altres d'imitació per uns mòdics 10euros.. res, la voluntat...

Quins collons...

A Barcelona a tot arreu et surten amb el mateix cuento xino. Les "fugi" de 30 euros o les d'imitació, de 10euros. I d'aquí no els treguis. Com deia al principi, la resta d'anelles més resistents, ja han desaparegut del mercat Barceloní. Si en tens de 3 i 5euros que funcionen igual de bé, ja carregaré el maleter la propera vegada que pugi per les vostres terres.

Raül escrigué:Tinc canyes que en diuen bones... valen uns 100e, que ja és molt. Al segon dia d'anar als bonítols em va saltar una ceràmica, al tercer la puntera a tomarpelcul...

D'això et parlo, d'això et parlo precisament. Que ho fan tot com fos per anar a fer el te i balls de saló. Collons, que ho han de fer bunqueritzat per anar a la guerra, refum! A veure si haig d'estar tractant les anelles com si fos el gerro de la dinastia Ming que tenim al menjador. No te jode??? home, passar-hi aigua sí. Però entre això i haver de tractar les canyes com si fossin la mòmia de Pere III el gran o els grans de pol·len de l'Abric Romaní de Capellades...

Campanya diem "NO" a les canyes per jugar a firetes i a nines. Volem canyes de veritat, home! No s'hi val crear anelles pensades perquè trenquin abans i col·locar-les a les canyes de 100euros en avall. Ah! és que si en vol unes que no es trenquin, la canya ja li costa 400euros. No te jode??? Doncs no senyor! jo vull una canya de 150euros si fa falta, però amb unes anelles com les d'avantes, que aguantaven una embestida d'un rinoceront si feia falta i mil sucades a mar sense haver de passar-les per aigua dolça.

Raül escrigué:Què va passar l'últim dia que vas venir amb mi? Que a la mitja hora pescaves am la meva canya: 0 problemes, tot satisfaccions.

Ei, no em facis trampes. Que això va ser culpa meva per voler fer volar un jig de 28grams amb la mateixa canya que en faig voler de 80g. Clar, la canya ni s'enterava que allà al final hi havia un pes i ja la vaig tenir entortolligada en ben poca estona. Sí, entono públicament el mea culpa. Si a més hi afegim el pajarraco aquell que va contribuir més que apassionadament a embolicar-ho tot... i les sèrvies sota la barca allà anar fent voltes. Cagunl'ou!

Ja que hi som, saps què he descobert recentment? que si quan tanques el pick-up, poses la canya enlaire, se't fan menys embolics de trenat que si la tens avall. Sí. Si quan fas la primera volta de manivel·la, tens la canya avall com si recollissis, sovint se't queda una primera baga de trenat sobre la bobina i quan te n'adones, ja tens un embolic de collons. Encara que recullis amb la canya cap avall, per fer la primera volta de rodet i tancar el pick-up, sempre amb la canya enlaire.

Si a més, reculls el trenat quan acabes de fotre una estrebada i el trenat està sense tensió, llavors ja vas per nota. Entortolligament assegurat. Palabrita del ninyo Jesús.

I és clar! al llençar, el nus se t'enreda a la primera anella i al cap de dos patacs, l'anella surt volant i la porcellana esmicolada en mil bocins al picar contra l'anella següent. No, no. Si és que les anelles d'avui dia estan molt ben pensades... perquè trenquin abans! Qualsevol dia els administro una canya de les d'avantes per via rectal!

Raül escrigué:sempre anelles de tres potes, i mai articulades.

Ep, nano. Fixa't amb la segona foto. Anelles de tres potes. Les dues anelles partides com una canya. Mai tant ben dit. Són anelles de les canyes de pescar al llancer. De quan anava rere els congres i capellans amb més nocturnitat que al·levosia. Si hi afegeixes que eren canyes que anaven a patir saltant pels rocs amb 5m de canya... les anelles saltaven de 3 en 3.

Per a les d'spinning i jigging d'aquestes que foten ara, ni tres potes, ni una. Amb tres potes t'estalviaràs que se't dobleguin d'un patac amb el transport, però amb un únic punt de rovell a l'anella que envolta la porcellana, pataclinc! ja la tens oberta i la porcellana esclatant al picar contra l'anella següent. Grrr.... cagun lo déu que els pela!

Raül escrigué:al novembre tenim comptes pendents, tu i jo... no em portis canyes retro, ni anelles de 30e mal muntades...

que al novembre ho rebentarem tot!

Santa paraula! Déu t'escolti!

A les barricades, a les barricades pol triumfo de la confederasión!

Aquí t'espero, comiendo un huevo.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum