MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Febrer 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Petits progressos. Ahir, el meu primer bonítol des de caiac!

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Petits progressos. Ahir, el meu primer bonítol des de caiac!

Missatge  Tola el Dg 03 Oct 2010, 09:40

Ho sento, avui no tinc gaires hores per fer un report com m'agradaria i com mig escrit ja tinc al cap.
No tenia ni idea del què era un caiac, però volia mirar-me'n un per pescar millor. Vaig començar a estudiar el tipus de caiac que necessitava pel tipus de pesca i sortides que volia dur a terme.

Van ser dos anys o any i mig de donar-hi voltes amb il·lusió de vigília de reis. Vaig escriure als principals distribuidors Europeus de caiacs i vaig estudiar dur-lo directament des dels EUA quan la diferencia Euro - dòlar era d'escàndol. Molt, molt d'internet i de preguntar a la gent que feia temps hi navegaven. Al final, ja ho tenia. Seria l'Skye17, un caiac de mar de 5m d'eslora i 57cm de màniga. El lloc on guardar-lo, també formava part de l'estudi tècnic i de mercat d'aquests dos anys. Al final, el guardaria a casa, quan tinguessim el pis nou. Tot va ser signar la hipoteca amb la meva superdona (els casaments pel banc, aquests sí que són indestructibles i eterns!!) i l'endemà, baixava a Vilanova a buscar-li el caiac de segona mà.

Va començar uns mesos de sortides de fred, per anar agafant rodatge i provant coses perquè quan vingués la temporada de debò, les proves havien d'haver estat fetes i la navegació, sense problemes.

Vaig tenir una segona sortida on vaig conèixer els meus límits i els del meu caiac. I ja ens vam presentar, doncs.

Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Petits progressos. Ahir, el meu primer bonítol des de caiac!

Missatge  Tola el Dg 03 Oct 2010, 09:43

Com molt bé ha dit en Raül diverses vegades, l'any passat ens vam iniciar amb els bonítols i alguna altra fera. Fa dos anys, un servidor ni tenia caiac, ni un bonítol entrava dins del meu panorama de possibilitats. Sabia que existien, però enfocava les meves descobertes amb altres bèsties.

Amb en Raül l'any passat vam enganxar el truco als bonítols. Aquest any, òbviament, tocava el bonítol des de caiac.

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dg 03 Oct 2010, 10:00

Ho he volgut fer mica en mica. El meu caiac és molt estret i si bé això et dóna molta mobilitat, també et fa perdre estabilitat. No volia començar la casa per la teulada, temptant els bonítols. Vaig fer tota la temporada passada amb bèsties menors i veient que amb els bisos l'estabilitat ni l'afectava, tocava pujar un graó més i passar al bonítol. Ja vindran les sèrvies més endavant.

Ahir vam sortir. Feia moooolt de temps que comentàvem de fer una expedició caiaquera en parella i finalment ahir s'havien alineat els astres. El punt l'escollia ell i era una zona totalment desconeguda per mi.

Però la tardor ha començat i era l'hora de veure com responia l'estabilitat del caiac a les inclemències bonitoleres.

Comencem a remar i ell treu un bon espet. Sembla que tindran gana. Però no. M'aturo a una punta on veig molt de peix. He vist rodones a l'aigua, he sentit i vist els bonítols saltar. He vist bancs d'agulles fugint esperitades per damunt de l'aigua. I les bèsties hi són, però les podrides, ni jigs, ni curri ni òsties amb vinagre. Encenc un parell d'espelmes a una capelleta que m'he muntat al tambutxo de darrere del caiac, amb una foto de l'Administrador del fòrum. Poso la combinació que tant bons resultats m'ha donat aquests últims dies d'oci per Menorca i engego amb totes les lletanies que conec. SuperKruskis gloriós, benefector bonitolaire, protector dels navegants...

La carraca m'interromp la prerrogativa. Té mala llet i sembla que no vol acostar-se.

Amb caiac es tarda menys a recollir un bonítol. Perquè si no vol venir, ell t'acosta el caiac cap on es troba.

No és gaire gran, encara. Ronda els 2quilos. Ja m'hagués agradat que l'estrena fos amb un d'aquells bonítols molsuts i ben fornits, però no sempre plou al gust de tothom.

La resta de matí, res de res. Inactivitat és la norma general. Estic perdent el temps per acabar de matar el matí (si a mar piquen poc, assegut a casa segur que encara menys). I sona el mòbil. Em truquen per si a la tarda vull embarcar-me. "-hi ha lloc per guardar el cotxe i no deixar el caiac al carrer?" pregunto. "-si". Espereu-me amb tot calent, menys el cava. Que vinc.

La foto de la jornada:
Tothom es fot del pobre Teixi i la seva barca multicolor, llampant i virolada com una discoteca acid house. Doncs mira, ahir em va servir per identificar-lo, tot i que em penso que mai li he vist la cara. Vaig amb el cotxe i el veig de lluny aturat en una cruïlla. Segur que és ell. No n'hi deuen haver gaires més com aquesta. Teixi, a tu no et cal la samarreta verd llampant del fòrum! La teva barca d'un aspecte singular, certament, però és per a mi un punt de referència en la foscor pesquívola més que no pas un problema. Teixi, jo estic amb la teva barca, home! i la resta, punyetes.

Salut a tothom i bonítols a la saca! Ara, uns quants bonítols més i a per la sèrvia amb el caiac! ui, ara!

Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mikel k el Dg 03 Oct 2010, 10:09

Feliciats mestre el "truco"com be dius del bonitol veig que funciona ya saps patente al canto!!

mikel k
www.forumdepesca.com

Edat : 49
Localització : Gps
Data de registre : 18/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kruskis el Dg 03 Oct 2010, 17:36

Felicitats mariquilla!
El primer bonítol sempre fa molta il.lusió!

Tola escrigué: Encenc un parell d'espelmes a una capelleta que m'he muntat al tambutxo de darrere del caiac, amb una foto de l'Administrador del fòrum.

Després diràs que si sóc dolent, que si et provoco, que si la iaia fuma porros.... quin home, en Mr.Tola!

Botiga online de pesca & nàutica

kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 36
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dg 03 Oct 2010, 18:49

I sona el mòbil. Em truquen per si a la tarda vull embarcar-me. "-hi ha lloc per guardar el cotxe i no deixar el caiac al carrer?" pregunto. "-si". Espereu-me amb tot calent, menys el cava. Que vinc.

Si, el Dr. Tola , “màster” en ciències per professió, de literatura per vocació i excelent com a persona, per la tarda va venir a pescar amb nosaltres – amb l’Anna74-

La sortida tenia la finalitat d’anar a pescar algun animal gros. Volíem anar cap a sud i varem acabar a nord, per que va ser el que la mar ens va deixar fer i, no varem trobar res del que volíem, varem pescar una agulla i en Tola diu: per que no fem un muntatge amb peix viu? Aquesta agulla si la veu un palometó o una sèrvia li pot fotra una embocada que....i així ho varem fer.

Quan ja quasi havíem decidit de plegar per que s’estava fent fosc i encara ens quedava un bon tros per tornar, amb mar de proa, veiem que la canya muntada amb peix viu comença a sacsejar-se fort i para.....esperem una miqueta per si hi torna....però no... recollim amb mitja agulla a l’ham...

Entre "conyes marineres" varem comentar que potser millor de no haver pescat cap animal gros però, el perquè, ja l’explicaré si en algun altre relat puc agafar el fil...........

Siauuu

CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Anna-74 el Dg 03 Oct 2010, 22:57

Tola, aqui et deixo el record, algun dia el pescarem, no podeu dir que no ho intento, i de totes les maneres... jajaja

[img][/img]

Anna-74
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : Sabadell - L'Escala
Data de registre : 28/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum