MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Quan de fluocarboni o nilon deixeu per fer spinning?

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Quan de fluocarboni o nilon deixeu per fer spinning?

Missatge  jaccod el Dj 16 Set 2010, 17:53

Eii companys, per fer spinning, tinc el dubte de quants metres deixar de baix de línia després del dinnema.
Per jigging deixo 6 o 7 metres.
Algu també hem va dir que poses un girador després del dinnema i després deixies 2 metres de baix (que és el que medeix la canya) així el girador sempre es quedava fora i el nus no frenava al llançar.
Com ho veieu?
jaccod
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : Palamós
Data de registre : 02/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Quan de fluocarboni o nilon deixeu per fer spinning?

Missatge  kruskis el Dj 16 Set 2010, 19:49

Ostres, no sé! Que parlin els professionals doncs jo no hi deixo més d'un metre o dos i sense giratoris, només abans del peixicu.

Botiga online de pesca & nàutica
kruskis
www.forumdepesca.com

Edat : 37
Localització : Costa Brava
Data de registre : 07/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  rash el Dj 16 Set 2010, 20:02

M'interessa el tema perquè jo també estic amb el mateix dubte. I si em permets jaccod, n'afegiré un altre: Quin diametre feu servir i per què?
rash
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : girona i el mar sempre que puc
Data de registre : 14/09/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dj 16 Set 2010, 20:11

jo per peix blau, hi he posat un 0,40 no sé si és massa?
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  CAP-ROIG el Dj 16 Set 2010, 21:56

jaccod escrigué:jo per peix blau, hi he posat un 0,40 no sé si és massa?

El baix que jo faig servir es de flourcarboni de 0,40, 0,41 exactament. En quan a la llargada només procuro que el nus no entri al carret per no tenir problemes d'encallada al llençar i recollir, sense cap giratori i directe al peixet. En quan al tamany i "ratio" del carret, per spinning son de la serie 4000 i 4500, per tant lleugers, per que al cap de moltes hores de fotra-li canya es nota molt, i el "ratio", el més ràpid, es de 6 a 1, però el de 5 també va be.
CAP-ROIG
www.forumdepesca.com

Localització : DE LES MEDES A CAP DE CREUS
Data de registre : 14/07/2010

http://www.sistemesdembalatge.es

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dj 16 Set 2010, 22:15

Jo porto trenat i una baix de fluoro carbó d'uns 5 a 10 metres. El fluorocarbó de 0,38 de la marca ASARI. La unió entre trenat i fluorocarbó amb un nus fi pero resistent pq no s'encalli amb les anelles.
ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Paisano el Dj 16 Set 2010, 22:41

Jaccod
Segons diuen els professionals el fluocarboni com màxim 0.35
La llargada que no arribi al rodet quan recullis per evitar problemes en el llançament
El tros és curt perquè s'ha de canviar cada dia de pesca
P.D : Dic professionals perquè jo sóc un domiguero però m'agrada parlar amb la gent gran
Paisano
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dv 17 Set 2010, 11:56

El tema està en només deixar el baix perquè quedi fora del carret i de les anelles, així no frenarà tant i podré tirar més lluny. Però com més curt el baix, més susceptible de que el vegin.
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 17 Set 2010, 14:13

jaccod escrigué:El tema està en només deixar el baix perquè quedi fora del carret i de les anelles, així no frenarà tant i podré tirar més lluny. Però com més curt el baix, més susceptible de que el vegin.

sí senyor, però el tema és el següent: tu què vols pescar, Jacood?

jo sempre he fet servir un 0,37mm de baix, i he tret de tot, fins i tot una tonyina! Però compte amb el fre, i les presses.

Primer hi posava uns tres o quatre metres, ara n'hi poso menys, depèn del diàmetre que utilitzo. ara mateix porto un 0,45, perquè estic esperant en qualsevol moment un palometó que t'hi cagues... jajajjaa però no entra!

La llargada del baix crec que depèn molt de la velocitat de recollida, i de si fem spinning o jigging.

Per fer spinning:

estic d'acord amb el tema de no fer entrar el nus dins el carret, i que sigui fi per les anelles. Si vaig amb fils sobredimencionats, no deixo entrar el nus ni a les anelles. I creu-me: si hi són piquen igual.

No és el mateix pescar llops que bonítols, i la velocitat anirà amb la llargada: quan més ràpid moguis l'esquer, més curt pot ser el baix.

Pel jigging:

normalment, si es pesca a fons, els moviments solen ser lents i repetitius. Llavors el baix pot ser més llarg per fer més invisible la línia del trenat.

Aquí no ens afecta tant el nus a l'hora de llençar perquè es pesca més en vertical.

El diàmetre del fil depèn en exclusiva dels peixos que pretenguis pescar.

Jo porto un trenat de 35lb i el baix del 37mm i m'ha anat de fàbula. Val a dir que la meva canya m'ajuda molt tant a clavar el paix com a lluitar-lo i no perdre'l per trencament (i tu Jaccod ja la tens, la eina bona). La canya t'ajudarà molt més del que penses, i pots anar molt més fi que amb altres canyes. Tens potència i elasticitat, troba-li el punt i treuràs el que vulguis sense problemes.

I sempre s'ha de fer un nus ben fet (no com jo!), res de posar anellestes ni òsties entre trenat i fluro (però ho hem fet tots, jajaj).

ës important que els dos fils vagin en conjunt, és a dir, no montis un trenat que aguanta 30 kg amb un baix que n'aguanta 10, perquè és fer el gilipolles.

el que et permet llençar més lluny no és el baix, sinó el trenat. No us deixeu vendre mai trenats groixuts. Som molts que hem caigut a la trampa...

el primer trenat que vaig comprara és del 0,45mm, pel jigging i per tot.
I una merda! un trenat del 0,45mm no serveix per res!

"que no os embauquen!"

pesco amb trenat del 0,10mm, i del 0,06mm, també. Les cordes són per amarrar les barques, no per pescar!

Raül
www.forumdepesca.com

Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dv 17 Set 2010, 14:26

jaccod escrigué:El tema està en només deixar el baix perquè quedi fora del carret i de les anelles, així no frenarà tant i podré tirar més lluny. Però com més curt el baix, més susceptible de que el vegin.

hola company

Tinc algún amic que pesca a superfície sense baix, amb el trenat directe, i no els hi va malament.
Utilitzo fluo de la marca unitika o seaguar, també a vegades berkley i sempre entre els 0,30mm i el 0,74mm.

Si compres un altre marca de fluo i vols saber si es realment fluo pots agafar un encenedor i el cremes.
Si es desfá fent una petita pilota negra perfecte, si es crema directament ,malament, o bé no es fluo, o bé te un % molt baix.

El nus penso que millor quedi per fora de la última anella, i tingui una distancia per poder llençar cómode.
Normalment amb la caña de 2,40 utilitzo un metro, amb la caña de 2,00 poso mig metro.
Cada día de pesca nus nou. Pensa que en una jornada de 8 o 10 hores fas posem 300 tiros, i llençes plástics de 16 cm i 60 grams posem, si a cada tiro el nus pasa per les anelles es pot anar deteriorant, i ara imagina que a última hora entra el terneroXXL i t'agafa amb el baix una mica fotut...."padre nuestro que estás en los cielos....." Very Happy

Pel tema de que vegin el fil, doncs no et preocupis massa, igual que veuen el fil poden veure també les poteres de l'artificial, la grapa, o les anelles.
Cert que hi han dies que están tontos, i a la mínima els hi salten les alarmes i no menjen, però normalment si están actius i no tiquismiquis (son com personetes ) menjarán encara que de baix només et quedin dos pams. Hem fet alguna proba sobre el tema, i es curiós.

Espero que et serveixi d'algo,

salutacions i bon findeee !
fran
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dv 17 Set 2010, 17:05

Esteu fets uns panteres tots plegats!!!
"sou mas listos que el hambre tu!!"
Bé, moltes gràcies per tots els vostres consells, de tots aquests posts se n'hauria d'escriure un bon llibre, segur que vendria més en ken follet.
Jo vull començar pel bonitol que és el que m'hi veig més en cord de trobar quan saltin i a mica a mica anar a per bestioles com palometons i tonyines. Així que tinc força clar com preparar l'equip.
Gracies a tots!!
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dv 17 Set 2010, 18:42

jo ja he comentat un parell de vegades, que vaig directe,menys cuan vaig amb vinils .
sergispining
www.forumdepesca.com

Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jaccod el Dv 17 Set 2010, 18:46

ho fas a pel tu? Laughing
jaccod
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  fran el Dv 17 Set 2010, 19:01

jaccod escrigué:ho fas a pel tu? Laughing

jaaaaaaaaaaaajjaaj.

Sergi no ho sabia que anessis sense protecció jajaj!
Pel llob també directe? o el fas amb vinils i per això hi poses?

salutacions

fran
www.forumdepesca.com

Edat : 33
Localització : valles occidental
Data de registre : 23/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re:Quan de fluocarboni o nilon deixeu per fer spinning?

Missatge  BECADER el Dv 17 Set 2010, 19:31

Doncs jo faig servir un 0.16, i depenent molt de si es pesca a platge o pedres desde terra,parlo.
Llavors el mes important es portar el fre del carret molt ben graduat i deixar al peix que vaigui fen...que ja parara.

BECADER
www.forumdepesca.com

Localització : VIC
Data de registre : 13/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dv 17 Set 2010, 20:34

Eeeeeeeeiiiii!!!!!!!!!!!!!!!! Esticaquí!!!! he trobat un internet cafè d'aquests i el teclat és una autèntica porqueria. Intentaré fer un mail curt (!!!).

Jaccod:

Longitud del baix: no més llarg que la longitud de la canya. Ho dic perquè si és més llarg, el nus et quedarà al rodet quan llencis i et frena molt i és origen d'embolics. Així doncs, que el nus quedi just sortint del rodet. Baixos més curts, doncs deuen veure més el trenat i a mi no m'agrada. Per cert, suposo que parles per pescar des de barca. Els rodets per pescar des de roca no hi poso trenat. Va millor per desenrocar els artificials des de roca perquè el nylon és elàstic i com que a les roques hi vaig quan fa vent, faig menys embolics que amb el trenat.

EL DIÀMETRE DEL BAIX: Finet, finet. Sempre d'acord amb la resitsència del trenat que duguis. Que percerrt, quan més finet, millor. Jo en duc un d'uns 11,5kg de resistència. Més que sobrat. Amb això vaig treeure el dentolot de quasi 7kg. Trenats més gruixuts et costarà moure els jigs perquè tenen molta més deriva. Home, si vols feres, puja'l unamica. Tot i que el dia que vam fer la tonyina amb en Raül l'equip era de bonítols i el trenat rondava el 0,17 no m'ho sé dememòria, que l'equip era de'n Raül.

Al gra: el diàmetre del fil. Si el trenat aguanta 12kg, és un desaprofitament posar-hi un baix de 5kg. Posa-li un que aguanti una mica menys que el trenat. Pels bonítols, jo duc un 0,17 de trenat (12,5kg) i un baix del 30 que aguanta 11kg.

Alaa, y no se olviden de mineralizarse y supervitaminarse!!!
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  raul7 el Dv 17 Set 2010, 22:19

yo ho vaig comenta a un altre post... deixo 40-50 cm i el nus no em pasa per les anelles. surten una mica mes de metres i aixo a spinning es un tant per cent alt.
anar amb directe no es mala idea.... pero si no es per necesitat, sempre baix.
tinc algun company italia que riu de mi per posar fluor, diu que esta pasat de moda.
pesca amb baix de color vermell chillon, chillon.... cosa dels giris.
a italia molta gent dona per fet que pel color del fil no et deixan de entra peixos, i no es per res que aquet .... es un figura, amb el que es posi.
yo moltes vegades li dic.... neng tienes una flor en el culo, no sabia que volia dir amb aquesta frase, pero he vist que es mes que una flor.
cada maestrillo con su librillo.
raul7
www.forumdepesca.com

Localització : maresme
Data de registre : 02/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 06 Gen 2011, 21:46

Anava sempre amb nylon directe de 0,23 aproximadament, he fet el següent canvi:

Trenat Power Pro 0,23mm / 15kgs (color blanc)
+
Nus Albright entre trenat i fluor
+
Fluor de 0,33 / 11,40kgs, llargada del baix de 2,5 metres, que al llançar quedi fora de les anelles i el rodet el nus (la canya fa 2,70)
+
Giratori amb mosquetó, per canvi ràpid d'artificial

Es correcte aquest muntatge? Com el veieu?

Dani
www.forumdepesca.com

Localització : Girona, Costa Brava
Data de registre : 27/09/2010

http://www.pescacb.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dj 06 Gen 2011, 22:19

per castjig no en portu, portu un 0,50 normal i corrent amb 50cm.
i per spinning 50cm de 8kilos i 11kilos.

ot
www.forumdepesca.com

Edat : 22
Localització : OLOT/L'ESCALA
Data de registre : 27/07/2009

http://lubinaspin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 06 Gen 2011, 22:29

ot escrigué:per castjig no en portu, portu un 0,50 normal i corrent amb 50cm.
i per spinning 50cm de 8kilos i 11kilos.

per spinning es, 50 cms de baix portes ? es molt poc no?
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dj 06 Gen 2011, 22:50

la gent té moltes manies, qe si el peix no se que qe si no se quantos, jo mumes dic qe els dentos surten amb fil del 0,80!
els bonitos amb 0,50 i els llobarros inclus amb trenat directe Very Happy
ot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Dani el Dj 06 Gen 2011, 22:52

ot escrigué:la gent té moltes manies, qe si el peix no se que qe si no se quantos, jo mumes dic qe els dentos surten amb fil del 0,80!
els bonitos amb 0,50 i els llobarros inclus amb trenat directe Very Happy

jo sempre he pescat amb nylon directe, però si el trenat + fluor va millor, s'ha de provar........ aixó diuen Laughing
Dani
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ot el Dj 06 Gen 2011, 22:55

hhaha puder si...
PD: el calamar de la foto amb 0,60
ot
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  peixet el Dv 07 Gen 2011, 00:06

Particularment, porto un trenat bo, per a 17 kg. i sempre hi poso un tros de fluocarboni de un parell de metres . Sempre he cregut que al peix se li han d´amagar quantes mes coses millor, diga-li hams, mosquetons , fil, com han dit abans quan mes petit molt millor, sense sacrificar efectivitat aixo per damunt de tot
peixet
www.forumdepesca.com

Edat : 50
Localització : St Joan les Fonts
Data de registre : 22/01/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dv 07 Gen 2011, 00:20

Si pero no, Ot. Es veritat que es diuen moltes collonades sobre els colors del fil i dels enganys, quan a 15 o 20m la foscor no permet distingir cap color. Però amb això dels gruixos no hi estic d'acord. El fil no només es veu, sino que tambe vibra. Quant més fi, millor, doncs. Però és clar que, si el peix té gana, serà menys selectiu i no s'ho pensarà tant.

D'altra banda, veig que deixeu molt poc baix (pel meu gust). Per què? Si el nus trenat-fluor està ben fet, pràcticament no ha de frenar. I si us fa por que freni, llavors poseu-hi un baix de 20 o 30m, no?
Jo deixo 4 braces ben bones de fluorocarbono del millor (no imitacions. Llegiu la lletra petita) pels següents motius:
- tens més tram de línia flexible i elàstica quan estàs lluitant el peix en els darrers segons, que són els més crítics.
- el trenat, que es veu molt si li toca la llum del sol, està més lluny de l'engany.
- tens marge per a refer un nus, canviar un mosquetó o retallar el final si està malmès sense quedar-te sense fil i haver-ho de canviar tot.

Nusé, és la meva opinió. A més, a partir d'ara provaré a abandonar giratoris i mosquetons, que ja m'han donat massa disgustos.
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum