MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Novembre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

RECEPTES DE PESCA

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

RECEPTES DE PESCA

Missatge  Raül el Dv 09 Oct 2009, 14:59

Us proposo un racó culinari, per a veure com ens en sortim tots plegats a la cuina... està clar que al mar tots sóm molt valents però... i a casa, ens defensem igual de bé davant les nostres captures?

A mi, si em treieu del peix a la planxa o al forn amb patates, tomàquet i ceba... estic perdut! Ah!, les cues del llobarro i del dento les vaig fer a la sal: van quedar boníssimes!! Si en voleu detalls...

Què, us animeu a cuinar?

Raül
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Data de registre : 27/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: RECEPTES DE PESCA

Missatge  albert el Ds 10 Oct 2009, 10:36

Hola companys,
a mi tambe em falten unes quantes classes de cuina, ja que tampoc en tinc gaire idea...
El sorell jo abans mes aviat el despreciava, fins que un company em va dir la seva recepta i, la veritat, es que guanya moltissim, pel meu gust... Preneu nota:
-Sorell
-Oli d´oliva
-Sal
-Dos grans d´all
-Sidereta
Primer de tot filetegem el sorell (un sorell=4 filets). Tot seguit, en una paella petita hi posem un bon raig d´oli d´oliva, els alls laminats i la sidereta, tot això ho deixem que es vagi fent a foc molt lent, perquè l´oli agafi el gust dels alls.
Agafem el sorell i el fem a la planxa amb un xic d´oli d´oliva, un cop llest hi posem la sal (millor sal Maldon), llavors hi afegim l´oli que hem fet amb els alls per sobre i ja teniu el plat a punt. Bon profit!
albert
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : l´escala
Data de registre : 21/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dv 16 Oct 2009, 00:34

Bones Albert, un dubte què és sidereta? Question Question
Salut
David
szac
www.forumdepesca.com

Edat : 47
Data de registre : 12/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 16 Oct 2009, 00:40

david, la sidereta es la guindilla,
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 16 Oct 2009, 00:45

jo tambe m'els faig aixis albert, estan bonissims, pero i faig una petite variacio si o voleo probar, agafo un pot i poso oli alls depen lo que t'agradi que es sentin, i julibert, i un pols de sal, i o paso p'el minipimer, i cuant seveixes els filets alplat li poso per sobre la salsa aquesta , per mi queda bonissim,
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dv 16 Oct 2009, 00:48

Teixido......caçador castanyero, doncs la recepta aquesta és com les gambes al ajillo per a la planxa no?
Ja ho tastaré.
Per cert, vi negre, rosat o blanc per acompanyar?
szac
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 16 Oct 2009, 00:52

el vi es a gust del consumidor jejejejejejejeje amb castanyes vi verd, amb carn vi negre, amb peix vi blanc, i per la resta rosat, aixo si al meu gust tot mol fesc, y un cava brut per postres

Editat per darrera vegada per teixi el Dv 16 Oct 2009, 00:54, editat 2 cops en total
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 16 Oct 2009, 00:53

Vosaltres que aneu a la tonyina, bonitol, ...... lo que fem aki quan pesquem algun tunic com per exemple spanish makarel o yellow fin tuna, es just quan surt de l'aigua matar-lo ben mort perque no pateixi, netejarlo i seguidament encara a la barca fer filets ben ben fins, posar-hi una mica de wassabi i cap a dins!!! la tonyina recent pescada crua es una de les coses bobes bones bones que es poden menjar!!!

Mes facil que aixo ja hem diras!!!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 16 Oct 2009, 00:56

tens tota la rao aselpo pero as d'anar amb mol de comta amb l'anissaquis dichos,
que es el wasabi aquest que dius ?????????
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Dv 16 Oct 2009, 01:01

Josep tens raó amb l'anisaquis, el millor és congelar i un cop congelat d'unes hores, el pots filetejar de collons per després menjar cru. Jo ho faig així amb oli, sal, pebre picant i dolç i está boníssim.
szac
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 16 Oct 2009, 01:02

el wassabi aquest no tinc ni idea del que és.... però un dia a la barca em vaig menjar una merda de bocata... però acompanyat amb un vi blanc ben glaçat que cada vegada que hi penso me'n moro de ganes de tornar-hi!
el pròxim dia he de portar cava... i amb copes per brindar les captures: serà la òstia!

això que comentes seria com el "carpatxo" de tonyina, no? HA de ser boníssim!!!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Alsepo el Dv 16 Oct 2009, 01:52

wassabi es aquella pasta verda i que pica, que et posen quan vas a menjar als restaurants Japo.

Voleu dir que aixo de l'anisaquis no es una collonada del calibre de la grip A o altres tonteries que ens venen a la tele? que jo sapiga a asia s'ha menjat i es menja peix cru recent pescat des de fa segles i la penya no es mor d'aixo, pude rep un de cada 10.000, en fi, es tant perillos com sortir al carrer cada dia!!! lo que si que mata i s'hi ha de vigilar molt es la feina!!! aixo si que es dolent, una malaltia que tots patim durant tota la vida........ jo nomes espero el dia que per la tele facin una campanya per acollonir-nos a tots dient-nos lo dolent que es anar a currar cada dia!!!
Alsepo
www.forumdepesca.com

Edat : 39
Localització : Papua Nova Guinea
Data de registre : 10/03/2009

http://alsepo.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dc 28 Oct 2009, 01:29

Em podeu dir si heu menjat bisos darrerament? A casa nostra ens va donar un atac de diarrea en dues ocasions. I després m'han dit que això és habitual en els bisos. En sabeu res?
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 56
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 30 Oct 2009, 21:55

dels bisos no en sé res... igual que de pescar els altres!! En vaig menjar fa temps i no el vaig trobar bó. Segurament pq el vam coure massa i va quedar sec.

Dijous el company va pescar una melva. No és tant bona com el bonito... però no la vull llençar. Algú té una idea per cuinar melva? Jo la vaig fer a la planxa, volta i volta... me la vaig menjar, però sense gaudir-ne massa...

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  szac el Ds 31 Oct 2009, 01:04

Raül escrigué:dels bisos no en sé res... igual que de pescar els altres!! En vaig menjar fa temps i no el vaig trobar bó. Segurament pq el vam coure massa i va quedar sec.

Dijous el company va pescar una melva. No és tant bona com el bonito... però no la vull llençar. Algú té una idea per cuinar melva? Jo la vaig fer a la planxa, volta i volta... me la vaig menjar, però sense gaudir-ne massa...

El primer que has de fer és no passar massa el peix, per aquí vas bé peró després un bon oli all, julivert i una mica de llimona. Jo també me'l he menjat amb chimichurri i está boníssim.

Salut.
szac
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Ds 31 Oct 2009, 09:07

ho provarè company! El problema és que la melva té un gust fort de peix... Me la vaig emportar pq no l'havia pescat mai i em fa gràcia cuinar-lo. Avui de menú tenim: calamars i sèpies pescades de l'escala de primer. De segon puc triar entre la melva (dels pebrots), una mica de bontitol que em queda, o tonyina a la planxa...

El segon encara no el tinc clar... el vi tampoc: en tinc dos de blancs a la nevera... i per acabar una mica de postres benparit de la pastisseria...

Despres, amb la panxa plena i mig tou, farem els tres una migdiada que t'hi cagues... el que toca els ous és que de vegades ens aixequem passades les cinc de la tarda, i ara ja es comença a fer fosc!!!

la majoria de vosaltres menjareu entrepans... però al mig del mar!!! Quina enveja que ens fan eh, DAvid?

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Flor de sal, la mar al sol.

Missatge  Tola el Dv 06 Nov 2009, 20:01

Tios, quan aneu a pescar des de les roques, no us heu mirat mai aquells clots on es queda la sal del mar i heu pensat com quedaria una amanida amb allò per sobre? Si la quantitat de sal del clot és generosa, porteu a mà una bossa i no la deixéssiu allà. Senyores i senyors. Per a tots vostès, us presento en rigorosa exclusiva l'anomenada sal de cocó, tant i tant apreciada a les illes Balears (per exemple).

Un cocó és un clot a la roca, i la sal de cocó, els cristalls que hi resten després que lentament, el sol hagi dessecat l’aigua de mar que hi va quedar atrapada.

És una sal de baix contingut sòdic i molt rica en Magnesi, amb un gust més suau i agradable que les sals refinades i depurades a les que estem habituats. Una sal apta per a aquells a qui el metge els ha prohibit la sal, però sucumbeixen terranalment al celestial plaer del delicat cruixir d’un cristall de sal sobre el torrat d’una costella a la brasa...

Utilitzeu-la en cru per a les verdures, carns o marisc a la brasa o a la planxa, amanides i entrants. Tanqueu els ulls i sentiu el delicat cruixir de les fines escates de flor de sal, escampades sobre el que més us agradi. La llista de possibilitats és molt llarga i aquesta etiqueta, molt petita. Podeu buscar idees a Internet, entre les receptes de la famosa sal maldon.

Diu el saber popular que hom s’acostuma fàcilment a les coses bones i que una vegada descobertes, costa molt tornar enrere. Amb la millor de les intencions doncs, espero que les làmines de flor de sal de cocó us obrin de bat la porta a aquells petits plaers que ens fan la vida tan agradable.

Que tingueu molts bons àpats i millors sobretaules!

Martí... Tola
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Raül el Dv 06 Nov 2009, 21:59

collons MArtí.. veig que no em vas portar tan sols un pot de sal... estic ansiós de provar-la... per exemple sobre un bonitol fet a la brasa! Demà encendrè la llar de foc... a veure què passa!

Gràcies per portar-me aquest detall tant personal, és bo posar una mica de sal la vida!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

DENTO A LA SAL

Missatge  Raül el Ds 28 Nov 2009, 22:16

Ahir al vespre em vaig posar les botes... estàvem cansats, o sigui que vam fer una recepta molt fàcil i que porta molt poca feina: dento (o altre peix) a la sal:

Primer heu d'agafar la canya i pescar un dento. Amb aquest de 1,4kg en vam menjar tres persones. Feu càlculs...

-Escalfeu el forn a uns 220º.

-Mentrestant poseu en una safata fonda un dit de sal, poseu-hi el peix net i cubriu-lo de sal. És important no escatar el peix perquè no absorveixi el gust de salat. Poseu-lo al forn una mitja hora i ja està a punt.

- Retireu la sal (veureu que ha quedat dura). Aparteu el peix en un plat gran i serviu-lo a cada plat. Comprovareu que la pell li salta sola. LA seva carn queda melosa, cuita al punt i poc salada. Boníssim. Bon profit !

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  albert el Dg 29 Nov 2009, 10:54

Aquesta recepte es collonuda, rapida, facil... i lo millor, es que aprecies el pur gust del peix. Defet, jo la he provada amb dorades, llobarros i tambe oblades... amb dento no, els pocs que he pescat, els he fet al forn amb patates, ceba... queda pendent
albert
www.forumdepesca.com

Edat : 40
Localització : l´escala
Data de registre : 21/06/2009

Tornar a dalt Ir abajo

BONÍTOL A A BRASA

Missatge  Raül el Dg 29 Nov 2009, 13:08

A l'estiu vaig fer a la sal les cues del dento i el llobarro del diari de pesca, clar que nomès les cues ja pesaven més que aquest dento! TAnt el dento com el llobarro van quedar de cine! LA resta a la planxa i també al forn amb patates...

La mida d'aquests bonítols (1,5 kg) és ideal per fer-los a la brasa:

- Primer heu de sortir a mar i pescar-ne uns quants. Netejar-los a mar i un cop a casa tallar les cues i els caps.

-Obriu el peix de manera que us quedin dues parts simètriques. Salpebrar al gust.

- Posar el peix a sobre les graelles pel cantó de la pell. Esperar una mica, no cal girar-lo perquè el bonítol ha destar poc fet. (si teniu manies feu volta i volta).

- Posar-hi un raig d'oli d'oliva del bó i sal d'en Tola (recollida dels rocs).

Servir al plat i acompanyar-lo d'un bon vi ben fred i bona companyia. Bon profit!

Raül
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dg 29 Nov 2009, 20:04

Algú té una idea per cuinar melva

raul proba a ferla a la sal, queden mol bones
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

NOVA CATEGORIA DEL FÒRUM

Missatge  Admin el Dj 03 Des 2009, 01:29

Al final, veient les vostres dots cul.linàries, he fet una una secció per les receptes perquè doneu "rienda suelta" al vostre art davant els fogons.

Apa! A disfrutar-la!

Botiga online de pesca & nàutica
Admin
Admin

Data de registre : 05/03/2009

http://www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  kurry el Dj 03 Des 2009, 01:48

Ostres, la Melva no és aquell peix que deixa una pestassa a peix a la cuina impresionant? No recordo...
Raül, m'apunto la recepta del dèntol. Ara comencem:
1er pas: agafar la canya i pescar un dento. Merda! ja començo malament! jajaja almenys l'albert els ha catat d'altres maneres que jo ni això jajaja

kurry
www.forumdepesca.com

Edat : 34
Localització : L'Escala o Palamós, Girona
Data de registre : 07/03/2009

http://www.inkreible.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dj 03 Des 2009, 13:37

kurri, ja o veig que comences malament, ja que el teu 1pas tindria que ser despertarte a la barque jejejejejejejejeje
teixi
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt