MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Març 2017
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

treball per Tola …

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

treball per Tola …

Missatge  cetrero33 el Dc 04 Ago 2010, 16:22

bé llegint sobre el funcionament de les rapalas o artificials, no em queda clar una cosa. Segons el que llegit, el que em ha passat les últimes vegades seria gairebé el contrari, he sortit a pescar poc moviment de pajareras i al curricà, amb el mar el calma i artificial petit picaven a fons i amb el mar una mica mogut, en superfície artificial petit també
cetrero33
www.forumdepesca.com

Edat : 43
Localització : maçanet de la selva
Data de registre : 10/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Re: treball per Tola …

Missatge  Tola el Dc 04 Ago 2010, 19:32

I jo, què sé?!

L'artificial petit tendeix a funcionar sempre. Però a una boca grossa, serà més difícil clavar-la bé amb unes poperes petites. Contra això, jo el que a vegades faig és posar una popera grossa al mig del peix per si passa per allà un llobarro de boca grossa despistat i la del darrere li poso una popera petita, perquè si més no, mira, vas fent amb els sards i oblades i saupes i aquestes històries.

El fet que hi hagués mar plana, quadra amb el tema onades que deia. Un peix petit, amb mar plana o poc arrissada és susceptible de ser atacat i no poder fugir bé. Un peix gros, necessitaria onades més grosses per a tenir dificultats natatòries al fugir.

Segurament, aquell dia els despredadors estaven endrapant peix menut per aquella zona.

Digo yo, que jo no hi era. No vas veure bancs de peix menut? aquestes últimes setmanes se'n veia força no massa lluny de la costa. Amb aquests avistaments, seguir el fòrum és molt útil perquè alguns companys avisen del què veuen a mar (tant de peix presa-com de peix depredador) i així, tu ja vas a mar sabent el que s'hi està movent i fent un pla estratègic inicial, que acabarà derivant segons el que vagis veient tu a la zona al llarg de les hores de pesca.

Ep! això és el que crec jo, eh? que això no deixen de ser històries meves. Que està clar que em puc equivocar i està encara més clar, que al capdevall, els peixots acabaran fotent el que els peti per moltes teòries que jo faci. Jo sóc del món de ciències. M'encantaria que això de la pesca fos A+B=C. O no, que seria molt avorrit. El dia que abans de sortir digui "avui vull un llobarro de 7 quilos i dues dorades de 4quilos" i al vespre me les estigui menjant, possiblement, aquell dia deixaré de pescar per avorriment. Qui ho ha dit que la pesca sigui avorrida? els qui veuen practicar-la des de la distància, segur.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

treball per Tola

Missatge  QUIM C. el Dc 04 Ago 2010, 20:30

Yo vaig sortin em el meu caiac fen el curry em dues canyas, una amb metralleta + anguillot que porta tot aquest any pescan nomes oblades, costejan, i mar endins sense agafar res i a l' altre canya metralleta + peix de plom, que per mes que el pesegi no agafa res, fins que paro i fem giging agafo serrans. canvio de zona pero la pelicula sempre es la mateixa. Me trobat alguna pajarera pero era de oblades.
QUIM C.
www.forumdepesca.com

Edat : 62
Localització : FLAÇA
Data de registre : 24/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  cetrero33 el Ds 14 Ago 2010, 17:21

bo això si, el peix és impredictible, però gràcies als teus comentaris, crec que he descobert un errada que he comès, i per això no entenia que per badalona pescava amb regularitat al curricà i per aquí res i més en sortir un parell de vegades amb Teixi i pescant amb les barques paral.leles una a l'altra, el ha tret peix i jo no. em va donar la idea això de les aigua més fosques a badalona i aquí més clares i el peix veu millor, hi ha crec que esta la errada, jo pesco amb fils gruixuts i que es veuen molt un fil groc que va molt bé perquè es veu la línia, però clar aquí crec els peixos veuen l'engany i per això no picaven. ara he posat un tram de fil d'un parell de metres de flurocarbono invisible, i si tot va bé el provarem aviat a veure si era això el que fallava ...
cetrero33
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  sergispining el Dg 15 Ago 2010, 00:40

CETRERO ,el fluor ajuda pero ................jo me he adonat que a jigging no (es la meva deduccio)jo a jigging trenat directe sense ponts ni res.
salut i força peixos
sergispining
www.forumdepesca.com

Edat : 41
Localització : girona- maçanet de la selva
Data de registre : 08/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  cetrero33 el Dg 15 Ago 2010, 00:57

bé crec que anirà bé per superfície curri i spining que és on poden veure el fil, més a fons donarà el mateix, jo he pescat a fons amb aquest fil i cap problema ...
cetrero33
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Tola el Dl 16 Ago 2010, 00:54

Cetrero... tots tenim la tendència a abusar una mica dels fils gruixuts. I certament, resten eficàcia. En les picades, però també llences menys lluny si fas spinning.

Així de referència per al que es pot arribar a fer, en Raül i jo vam treballar una tonyina d'uns 20 quilos, amb un baix del 37 (!!). Va ser diguem que un accident, però n'estem molt contents. Potser no cal apurar tant, però és possible. Pots trobar-ne el report en algun punt del "necessito cròniques Raül" (pàgina 15, em sembla recordar).

Si amb un baix del 37 vam treballar una tonyina d'uns 20quilos, imagina't quin fil necessites pels llobarros. Si no has d'anar a pescar a les roques (on el fil va fregant i es debilita molt) amb un 0,15 o 0,17 vas bé. Més gruixuts, més es veu.

Pel curri, -aprofitant la pregunta del Quim C- jo solia posar-hi una metralleta. Si el peix del final no profunditza, la metralleta no neda bé i els peixets/popets de la metralleta queden sobre el fil principal i el marquen. El més habitual en aquestes condicions deu ser espantar el peix. Ara només poso metralleta pels sorells/bisos amb un jig al final o amb un artificial amb molt pitet perquè profunditzi molt i els peixets de la metralleta nedin com toca. He notat un cert augment de les picades.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  llampugaire el Dl 22 Nov 2010, 15:55

cetrero33 escrigué:ara he posat un tram de fil d'un parell de metres de flurocarbono invisible, i si tot va bé el provarem aviat a veure si era això el que fallava ...
al curri, imprescindible un final de línia de fluoro. Jo li poso 4 braces, unides al trenat amb un giratori molt petit.
El giratori evita enredades quan l'engany és una ploma o un vinil (no neden sempre rectes, sinó que van rodant sobre sí mateixos).
Les 4 braces, a banda de donar més tram d'invisibilitat, ajuden a tenir el giratori i els seus respectius nusos (que sempre són un risc) dins el carret quan tens la peça a ran d'embarcació.

sergispining escrigué:CETRERO ,el fluor ajuda pero ................jo me he adonat que a jigging no (es la meva deduccio)jo a jigging trenat directe sense ponts ni res.
directe?? I et funciona??

Tola escrigué: en Raül i jo vam treballar una tonyina d'uns 20 quilos, amb un baix del 37 (!!).
cyclops

(NOTA per a mi mateix: renovar tots els meus baixos de línia. No em cal 0'40 fins que no vagi a buscar el marlí What a Face )
llampugaire
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : Palamós
Data de registre : 25/03/2009

http://llampuga.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt