MENÚ

SHARE
SAMARRETES

ESQUERS ARTESANALS
BOTIGA DE PESCA
FACEBOOK
COMPARTIR
Últimos temas
» Martí Que i Quer
por Dani Dc 04 Maig 2016, 18:13

» consulta per pesca per zones de tarragona
por vic Dt 03 Maig 2016, 21:17

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:35

» Busco company de pesca a Riudoms o el Baix Camp
por vic Dt 03 Maig 2016, 15:34

» Re:Consulta sobre silur
por jovi64 Dj 21 Abr 2016, 01:36

» Pesca a susqueda
por Biel Ordeix Dc 20 Abr 2016, 20:16

» Sortida de pesca a riu
por jovi64 Ds 09 Abr 2016, 01:12

» FÒRUM
por jovi64 Ds 26 Des 2015, 11:02

» Avui al matí he sortit
por Paisano Dg 06 Des 2015, 18:52

» Pesca nocturna a l'Ebre
por MaxFactor Dv 09 Oct 2015, 19:51

» Hola
por jovi64 Ds 19 Set 2015, 03:47

» Consells sobre rodet
por jovi64 Dg 06 Set 2015, 00:19

» Salutacions desde Manresa
por lobezno46 Dv 04 Set 2015, 15:56

» Salutacions desde Peru
por antonio999us Dg 30 Ago 2015, 19:21

» Dedicat a la Xènia i en Teixi
por Raül Dg 26 Jul 2015, 13:56

» esquer mal estat a Decathlon
por AlfonsPeñaPescador Dc 10 Jun 2015, 13:57

» pesca tarda i nocturna
por TOTTI Dl 25 Maig 2015, 19:53

» Pescador novell
por jovi64 Dg 17 Maig 2015, 10:24

» Sortida i retrobaments
por Raül Ds 02 Maig 2015, 21:54

» Recordant a la Xènia.
por Raül Dj 30 Abr 2015, 15:39

GALERIA

YOUTUBE
Octubre 2017
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendari Calendari

Flujo RSS

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Pesca del congre

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Pesca del congre

Missatge  Mane el Dg 20 Set 2009, 19:23

Hola !! Per quina zona es bo per anar a pescar el congre? Quin tipus d'ham, esquer... feu servir? gràcies! Smile
Mane
www.forumdepesca.com

Data de registre : 20/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Pesca del congre

Missatge  teixi el Dg 20 Set 2009, 21:43

hola mane, el congre as d'anar a zonas rocosas, cap de creus, montgo a l'estartit, de sant feliu a lloret, etc, en cuant a esquers el principal es la sardina, i despres els popets i calamars, en cuant als hams, un 2/0 amb cameta de ser, salut
josep
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dl 21 Set 2009, 07:41

ok!!! veig doncs que encara ho faig mig bé!! Very Happy moltes gràcies!! algun altre consell?
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dl 21 Set 2009, 15:23

Mane escrigué:Hola !! Per quina zona es bo per anar a pescar el congre? Quin tipus d'ham, esquer... feu servir? gràcies! Smile

Per mi el millor esquer és el barat (mida petita), aguanta molt més que la sardina. L'has de ficar senser amb una cameta d'acer i una popera.
ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dl 21 Set 2009, 18:24

ostres ho provare! Very Happy La sardina un cop es remulla es desfa tota i la veritat no es de fiar-se gaire al tirar a fondo. NOrmalment acaves veient un plom volant cap una direccio i una sardina cap a la l'altre Very Happy
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  ALEXMTZ el Dl 21 Set 2009, 21:07

Mane escrigué:ostres ho provare! Very Happy La sardina un cop es remulla es desfa tota i la veritat no es de fiar-se gaire al tirar a fondo. NOrmalment acaves veient un plom volant cap una direccio i una sardina cap a la l'altre Very Happy

El que costa una mica és trobar barat de la mida de la sardina, però ja veuràs quin canvi. I sobretot no et fagi por ficar el barat senser pensant que és molt gros, ja veuràs com el congre se'l fot senser, i la popera si es veu no pasa res la pot deixar per fora.
ALEXMTZ
www.forumdepesca.com

Edat : 42
Localització : AIGUAFREDA-L'ESCALA
Data de registre : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dt 22 Set 2009, 18:35

ALEXMTZ escrigué:
Mane escrigué:ostres ho provare! Very Happy La sardina un cop es remulla es desfa tota i la veritat no es de fiar-se gaire al tirar a fondo. NOrmalment acaves veient un plom volant cap una direccio i una sardina cap a la l'altre Very Happy

El que costa una mica és trobar barat de la mida de la sardina, però ja veuràs quin canvi. I sobretot no et fagi por ficar el barat senser pensant que és molt gros, ja veuràs com el congre se'l fot senser, i la popera si es veu no pasa res la pot deixar per fora.

Very Happy
Definitivament haure de provar el barat!!! Very Happy
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Companys, si coneixeu el cau de la sireeeena....

Missatge  Tola el Dj 24 Set 2009, 14:53

Xavals, d'altres bèsties no, però de congres, fa anys i panys que me n'he fet farts. La conclusió és:

* Un ham petit o un de gros, tant se vol perquè el congre xucla (no fa com el llobarro, que rosega) i per tant, per poc que badis, l'ham li acabarà a l'estómac en pocs segons. No se't desenganxaran, però si li deixes el fil fluix perquè se l'endugui, es fotrà fent "esses" a una clivella de la roca i no l'arrencaràs d'allà si no és que pesques amb una corda! Per tant, fre del rodet tancat i fil tibant per notar la picada de seguida.
* Al principi utilitzava poperes, però he vist que és millor no fer-ne servir. Com que has d'anar a zona de roques, cada tirada era o un congre, o perdre ham, plom i fil. A banda, que amb una popera s'agafen també morenes, que no serveixen per a res. Amb un ham simple, agafes congres i a la morena li surt sol des de dins de l'estómac. Una morena és com un blandiblub. Així m'estalvio el risc de mossegada quan trec l'ham a una morena i ja no les trec de l'aigua.
* De nit, sempre de nit. A l'hivern i a l'estiu. De nit. I sempre millor a les primeres hores de la nit, fins a les 2 - les 3, més que no pas de les 4 a les 6 del matí.
* La sardina és la campiona perquè té l'oli aquell que ho senten des de Tumbuctú. I sí, té el problema que s'estripa, però per això hi ha algun trucu. Jo li passo l'ham (jo prefereixo un de gros de l'1 més que no pas de petits) per dins i a la part de dalt, perquè no s'estripi al llençar, pots fer un nus corredís que li passi per la cua (que és dura) o bé li pots cargolar un filferret curt d'aquells de coure que te'n surten mil a dins d'un tros de cable elèctric. És important lligar la sardina perquè l'estrebada de llençar se l'endugui la cua i no l'ham aguantat sobre la carn tova de la sardina.
* El problema de la sardina és que són molt grosses. Alternativament, faig servir un seitó sencer. Li passes l'ham amb la cameta d'acer per l'ull, la cameta resseguint l'espina i treus el fil per la cua, on fa el truc del nus corredís o el filferret de coure. Com que el seitó no fot aquesta olor d'oli que fa la sardina, si li ha tocat una mica el sol, tindrà el mateix efecte.
* La cameta d'acer, no cal gaire llarga, però sí un pam, que moltes vegades s'empassen el seitó/sardina fins a la cua i mosseguen el nylon per sobre de la cameta. Si surt la cameta per fora de la sardina es veurà més, però com que pescaràs de nit, cap problema. Jo li fotia una cameta d'un pam generós i llavors 1m de nylon fins el mosquetó i el plom.

En principi, si amb això no te'n surts, és que els congres estan de vacances. T'ho passaràs bé traient-los. Són unes bèsties diabòliques, amb una força impressionant. És un múscul en forma de xurro. Ha, ha. Quan estan prop de les roques, intenten fotre's fent esses a la primera esquerda que troben (estigues atent a la canya! posa-hi un picarol a la punta) i quan estan a aigues lliures, ja allunyats de la roca, es recargolen i fan molta resistència que sembla que portis el krakken.

No et descuidis un bon ganxo per treure'l de l'aigua. Guarda't prou d'una mossegada de congre. S'infecten i t'arrencaria la carn. Tenen mala folla les mossegades de congre. Jo em vaig fer un ganxo amb un corró vell de pintar que estava en un contenido, al que vaig treure el corró pelut. Amb el mànec i el ferro, ho vaig torçar en forma de ganxo a la punta i li vaig esmolar la punta del ganxo amb una llima de metalls. Barat i més que fantàstic! sobretot per la seguretat i perquè si n'enxampes un de gros, el tindràs allà davant anant i venint amb les onades i el fil mentrestant refregant-se per les roques i els musclos de la vorera. N'havia perdut infinitat allà davant dels nassos fins que em vaig fer el ganxo aquest. Una autèntica meravella, tu! No et mulles els peus perquè arribes al congre, no et pot mossegar, no el treus estirant pel fil que pot trencar-se si pesa gaire i si el ganxo es rovella, doncs te'n fas un altre per dos duros (o menys).

Voilà! el congre dóna molt bon gust als fumets. Com a peix sol és una mica dolent, però tira'n un tros al brou i afegeixa-hi també algunes galeres i ja m'ho diràs!

Que la força t'acompanyi. Si te'n surt algun de més de 10Kg (que n'hi ha i no pocs) la necessitaràs.

Una curiositat: els congres aquests tant grans són tots femelles. Els mascles són petits.
Tola
www.forumdepesca.com

Data de registre : 12/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més de congres.

Missatge  Tola el Dj 24 Set 2009, 15:01

No cal dir que la canya, dura. Si és tova no podràs treballar-lo per treure'l.

El congre va resseguint les roques del fons amb el cos enganxat als replecs de les roques. Xucla les preses que acorrala contra la roca. Per això, no et cal llençar gaire lluny. A vegades, si la roca fa un caient, en treus més llençant sota els peus, que llençant ben lluny. No obstant, si llences lluny, també te'n sortiran.

És una mica guarro mengant i poc primmirat. Ja veus que no requereix gaires filigranes.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  arb58 el Dj 24 Set 2009, 15:39

Gracies company, crec que tots em apres de les teves explicacions, es note que no has pescat mai cap congre, ja ja ja.

Salut i bona pesca a totom.
arb58
www.forumdepesca.com

Edat : 59
Localització : Llinars del Valles, Barcelona
Data de registre : 13/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  teixi el Dv 25 Set 2009, 00:26

mol bona explicada tola, ets un artista
teixi
www.forumdepesca.com

Edat : 55
Localització : costa brava
Data de registre : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dv 25 Set 2009, 23:27

Tola escrigué:Xavals, d'altres bèsties no, però de congres, fa anys i panys que me n'he fet farts. La conclusió és:

* Un ham petit o un de gros, tant se vol perquè el congre xucla (no fa com el llobarro, que rosega) i per tant, per poc que badis, l'ham li acabarà a l'estómac en pocs segons. No se't desenganxaran, però si li deixes el fil fluix perquè se l'endugui, es fotrà fent "esses" a una clivella de la roca i no l'arrencaràs d'allà si no és que pesques amb una corda! Per tant, fre del rodet tancat i fil tibant per notar la picada de seguida.
* Al principi utilitzava poperes, però he vist que és millor no fer-ne servir. Com que has d'anar a zona de roques, cada tirada era o un congre, o perdre ham, plom i fil. A banda, que amb una popera s'agafen també morenes, que no serveixen per a res. Amb un ham simple, agafes congres i a la morena li surt sol des de dins de l'estómac. Una morena és com un blandiblub. Així m'estalvio el risc de mossegada quan trec l'ham a una morena i ja no les trec de l'aigua.
* De nit, sempre de nit. A l'hivern i a l'estiu. De nit. I sempre millor a les primeres hores de la nit, fins a les 2 - les 3, més que no pas de les 4 a les 6 del matí.
* La sardina és la campiona perquè té l'oli aquell que ho senten des de Tumbuctú. I sí, té el problema que s'estripa, però per això hi ha algun trucu. Jo li passo l'ham (jo prefereixo un de gros de l'1 més que no pas de petits) per dins i a la part de dalt, perquè no s'estripi al llençar, pots fer un nus corredís que li passi per la cua (que és dura) o bé li pots cargolar un filferret curt d'aquells de coure que te'n surten mil a dins d'un tros de cable elèctric. És important lligar la sardina perquè l'estrebada de llençar se l'endugui la cua i no l'ham aguantat sobre la carn tova de la sardina.
* El problema de la sardina és que són molt grosses. Alternativament, faig servir un seitó sencer. Li passes l'ham amb la cameta d'acer per l'ull, la cameta resseguint l'espina i treus el fil per la cua, on fa el truc del nus corredís o el filferret de coure. Com que el seitó no fot aquesta olor d'oli que fa la sardina, si li ha tocat una mica el sol, tindrà el mateix efecte.
* La cameta d'acer, no cal gaire llarga, però sí un pam, que moltes vegades s'empassen el seitó/sardina fins a la cua i mosseguen el nylon per sobre de la cameta. Si surt la cameta per fora de la sardina es veurà més, però com que pescaràs de nit, cap problema. Jo li fotia una cameta d'un pam generós i llavors 1m de nylon fins el mosquetó i el plom.

En principi, si amb això no te'n surts, és que els congres estan de vacances. T'ho passaràs bé traient-los. Són unes bèsties diabòliques, amb una força impressionant. És un múscul en forma de xurro. Ha, ha. Quan estan prop de les roques, intenten fotre's fent esses a la primera esquerda que troben (estigues atent a la canya! posa-hi un picarol a la punta) i quan estan a aigues lliures, ja allunyats de la roca, es recargolen i fan molta resistència que sembla que portis el krakken.

No et descuidis un bon ganxo per treure'l de l'aigua. Guarda't prou d'una mossegada de congre. S'infecten i t'arrencaria la carn. Tenen mala folla les mossegades de congre. Jo em vaig fer un ganxo amb un corró vell de pintar que estava en un contenido, al que vaig treure el corró pelut. Amb el mànec i el ferro, ho vaig torçar en forma de ganxo a la punta i li vaig esmolar la punta del ganxo amb una llima de metalls. Barat i més que fantàstic! sobretot per la seguretat i perquè si n'enxampes un de gros, el tindràs allà davant anant i venint amb les onades i el fil mentrestant refregant-se per les roques i els musclos de la vorera. N'havia perdut infinitat allà davant dels nassos fins que em vaig fer el ganxo aquest. Una autèntica meravella, tu! No et mulles els peus perquè arribes al congre, no et pot mossegar, no el treus estirant pel fil que pot trencar-se si pesa gaire i si el ganxo es rovella, doncs te'n fas un altre per dos duros (o menys).

Voilà! el congre dóna molt bon gust als fumets. Com a peix sol és una mica dolent, però tira'n un tros al brou i afegeixa-hi també algunes galeres i ja m'ho diràs!

Que la força t'acompanyi. Si te'n surt algun de més de 10Kg (que n'hi ha i no pocs) la necessitaràs.

Una curiositat: els congres aquests tant grans són tots femelles. Els mascles són petits.

tiu.... UN 10!!!!!! ara ha esperar la setmana que ve!!! jejeje!! aviam si també ens acompanya el temps. Per la canya no pateixo. Es de dos peces de 3 metres de llarg i ample!! Moltes molte moltes gracies!!! Very Happy
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Pesca del congre

Missatge  Tola el Dl 28 Set 2009, 13:55

Gràcies, gràcies. De res.

De fet, el que m'apassiona de la pesca és això de fer teories sobre com pot funcionar millor (o el per què no funciona) --> modificar/incorporar petits detalls --> veure si es millora o no.

Ara el congre ja no li trobo tanta gràcia, però els anys que m'hi he dedicat m'ho he passat pipa.

Mane, espero que t'ho passis igual o millor de bé que jo! se't foten els pèls de punta quan a la nit, despistat mirant els estels fugaços no se sent ni una mosca (mosquits, els que vulguis) i de cop sents literalment cruixir una canya de 5m d'acció molt dura i la veus vinclada d'espant... compte no et fotis de cap saltant pels rocs! pescant així, bàsicament treuràs congres, tot i que accidentalment pots veure sortir força capellans i alguna escórpora i/o corball esporàdics, bàsicament. En una ocasió vam treure un mero, però habitualment es foten a la cova i segurament és de les vegades que el trobes enrocat i acabes partint el fil.

Com a anècdota et diré que el primer cop que vam anar a buscar congres ens pensàvem que en sortiren d'aquests petitonets que veus a la plaça i va, i el segon i tercer que ens surten superaven el metre i mig.... ens va agafar un atac de riure als dos que anàvem, que no sabiem ni què fer amb el monstre aquell. Ha, ha, ha.

No esperis treure cap llobarro amb aquest sistema. Has de canviar tant l'espai, com el sistema. Si pescant congres, passa un llobarro, notarà el filferret de lligar la sardina i notarà la cameta i notarà la tensió al fil i si arriba a mossegar, escupirà immediatament l'ham. Tenen més astúcia que fam, aquests. En el millor dels casos, tu veuràs que la canya et fot una sacsejada com si algú dels que t'acompanyen hagués ensopegat amb la canya i es quedarà quieta un altre cop.

I sboretot, no t'arrisquis. Cap peix val fotre's de cap a la nit contra les roques, ni caure a l'aigua a la nit, ni trencar-se una cama (posem per cas) i no tenir ningú al costat.

Que ho disfrutis moltíssim! bona sort, bones vetlles sota els estels amb els amics i millors suquets!!
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Dues últimes coses.

Missatge  Tola el Dl 28 Set 2009, 14:17

1. La canya, millor que no sigui gaire bona. Les que tenen molt de carboni, deixa-les pels que pesquen des de la platja i necessiten llençar molt lluny. Són canyes que se'n van a patir (cops contra les roques, ja sigui per vent o perquè estan mal fixades o perquè mirant on poses els peus fots un cop a la punta...). Quant més carboni tinguin, més cares i més fràgils. Així que canyes amb força fibra de vidre i si es trenquen, no ploraràs tant. A més, no necessites llençar gaire lluny perquè com deia anteriorment, n'agafaràs molts sota els peus mateix i per poc enllà que llencis ja tindràs molta fondària.

2. No sé si cal dir que el fil principal que sigui del 40 (per exemple) però el que uneixi el mosquetó amb la cameta, que sigui de resistència lleugerament inferior. Així, sovint salvaràs com a mínim plom i mosquetó.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dl 28 Set 2009, 18:14

pel fil no pateixo ja que em van muntar un fil de 60. La canya es una colmic "bombone" (crec) i crec que funcionara força bé per treure el congre. Tot i que ara estic entusiasmat pel congre també m'agradaria alguna dia poder experimentar nous tipus de pesca, al mar en barca per exemple. Very Happy
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Viatge a Ítaca

Missatge  Tola el Dl 28 Set 2009, 23:57

Mane,

Et passa com a tots! tenim més idees i ganes de fer coses, que dies per posar-les en pràctica! si t'explico això dels congres, cremaràs etapes més ràpidament, però et perdràs el plaer de començar no tenint-ne ni idea i anar descobrint els ets i uts a base de deixar ploms al fons i congres al sac...

Per mi, com deia Kavafis, el més important no és arribar a Ítaca ràpidament, sinó el camí que fas per arribar-hi!

Jo t'explico el meu camí que he fet per arribar a la meva Ítaca congrífera. Però depenent d'on i com pesquis, potser a tu et caldrà trobar un camí lleugerament diferent.
Tola
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Mane el Dt 29 Set 2009, 18:37

Tola escrigué:Mane,

Et passa com a tots! tenim més idees i ganes de fer coses, que dies per posar-les en pràctica! si t'explico això dels congres, cremaràs etapes més ràpidament, però et perdràs el plaer de començar no tenint-ne ni idea i anar descobrint els ets i uts a base de deixar ploms al fons i congres al sac...

Per mi, com deia Kavafis, el més important no és arribar a Ítaca ràpidament, sinó el camí que fas per arribar-hi!

Jo t'explico el meu camí que he fet per arribar a la meva Ítaca congrífera. Però depenent d'on i com pesquis, potser a tu et caldrà trobar un camí lleugerament diferent.

Ho pillo!!! Very Happy Very Happy
Mane
www.forumdepesca.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum